Jeg savner nytårsvenner...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf LaScrooge » 31. dec 2018, 15:33

Ata skrev:
MOGA skrev:Skal vi lige skrue ned for charmen?

Mit liv fejler i almindelighed absolut ingenting, og er fyldt med børn, familie, venner og et godt job. Dette handler helt konkret om nytårsaften, hvor jeg ligesom trådstarter står i en situation, hvor alle andre har andre planer, og hvor jeg har forsøgt den konstellation, du nævner, og konstateret, at det er nemt at blive udnyttet af folk, der ikke kender en, og derfor har jeg fravalgt den mulighed.

Dér gik du altså over stregen.

Enig. Det er også sådan vores situation er. Vi mangler ikke venner, men har den her ret isolerede situation nytårsaften. Og jeg gider egentlig ikke invitere en masse perifære mennesker til middag bare for at have en fest til nytår.


Jamen, så kan I begge jo stille jer tilfreds med status quo :) Det kræver noget at skabe en ny tradition; indsats, ikke mindst. Men hvis man er fuld af nej og kun gider på én måde, kan det blive rigtig svært.
0
And we both know: I will be delicious
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf fisken80 » 31. dec 2018, 16:23

LaScrooge skrev:
Ata skrev:
MOGA skrev:Skal vi lige skrue ned for charmen?

Mit liv fejler i almindelighed absolut ingenting, og er fyldt med børn, familie, venner og et godt job. Dette handler helt konkret om nytårsaften, hvor jeg ligesom trådstarter står i en situation, hvor alle andre har andre planer, og hvor jeg har forsøgt den konstellation, du nævner, og konstateret, at det er nemt at blive udnyttet af folk, der ikke kender en, og derfor har jeg fravalgt den mulighed.

Dér gik du altså over stregen.

Enig. Det er også sådan vores situation er. Vi mangler ikke venner, men har den her ret isolerede situation nytårsaften. Og jeg gider egentlig ikke invitere en masse perifære mennesker til middag bare for at have en fest til nytår.


Jamen, så kan I begge jo stille jer tilfreds med status quo :) Det kræver noget at skabe en ny tradition; indsats, ikke mindst. Men hvis man er fuld af nej og kun gider på én måde, kan det blive rigtig svært.


Undskyld men jeg synes godt nok du er halvflabet, det må jeg indrømme. Jeg læser overhovedet ikke noget om, at de kun gider på én måde eller er fuld af nej.
13
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf MOGA » 31. dec 2018, 17:21

fisken80 skrev:
LaScrooge skrev:
Ata skrev:
MOGA skrev:Skal vi lige skrue ned for charmen?

Mit liv fejler i almindelighed absolut ingenting, og er fyldt med børn, familie, venner og et godt job. Dette handler helt konkret om nytårsaften, hvor jeg ligesom trådstarter står i en situation, hvor alle andre har andre planer, og hvor jeg har forsøgt den konstellation, du nævner, og konstateret, at det er nemt at blive udnyttet af folk, der ikke kender en, og derfor har jeg fravalgt den mulighed.

Dér gik du altså over stregen.

Enig. Det er også sådan vores situation er. Vi mangler ikke venner, men har den her ret isolerede situation nytårsaften. Og jeg gider egentlig ikke invitere en masse perifære mennesker til middag bare for at have en fest til nytår.


Jamen, så kan I begge jo stille jer tilfreds med status quo :) Det kræver noget at skabe en ny tradition; indsats, ikke mindst. Men hvis man er fuld af nej og kun gider på én måde, kan det blive rigtig svært.


Undskyld men jeg synes godt nok du er halvflabet, det må jeg indrømme. Jeg læser overhovedet ikke noget om, at de kun gider på én måde eller er fuld af nej.


Jeg må indrømme, at jeg er glad for dit svar, ellers kunne man jo tro, at man var nærtagende.
5
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf heysamaysa » 31. dec 2018, 18:25

vores dreng og min kæreste har heller ingen at holde nytår med. og oven i købet er jeg i år på penicillin der virker som antabus så jeg kan ikke engang drikke champagne!!!!

så det er super trist - at være hjemme fordi man ingen har at holde nytår med. Det var ligesom noget andet hvis man selv havde fravalgt det.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
CassiusClay
Indlæg: 28
Tilmeldt: 21. jun 2018, 21:17
Kort karma: 6
Likede indlæg: 55

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf CassiusClay » 31. dec 2018, 19:58

LaScrooge skrev:
Ata skrev:
MOGA skrev:Skal vi lige skrue ned for charmen?

Mit liv fejler i almindelighed absolut ingenting, og er fyldt med børn, familie, venner og et godt job. Dette handler helt konkret om nytårsaften, hvor jeg ligesom trådstarter står i en situation, hvor alle andre har andre planer, og hvor jeg har forsøgt den konstellation, du nævner, og konstateret, at det er nemt at blive udnyttet af folk, der ikke kender en, og derfor har jeg fravalgt den mulighed.

Dér gik du altså over stregen.

Enig. Det er også sådan vores situation er. Vi mangler ikke venner, men har den her ret isolerede situation nytårsaften. Og jeg gider egentlig ikke invitere en masse perifære mennesker til middag bare for at have en fest til nytår.


Jamen, så kan I begge jo stille jer tilfreds med status quo :) Det kræver noget at skabe en ny tradition; indsats, ikke mindst. Men hvis man er fuld af nej og kun gider på én måde, kan det blive rigtig svært.

Jeg blander mig lige, for selv om du siger det spidst Scrooge :) , så er det jo rigtigt nok. Det er nok lidt af en bet at blive nedprioriteret af vennerne lige den aften, og det kræver nok også at man skruer charmen ekstra på for at folk til at prøve noget andet end nytår hos Gunnar og Gerda for 10. år i træk.
Vi sidder selv igen i år. Min mand har angst og jeg har Aspergers, vi er ikke helt unge og vi har en lille datter, der ligger og sover nu. Som single var det nemmere at være frivillig eller tage til singlefest, der ikke krævede så meget planlægning. Min mand trives fint med at det bare er os, men jeg kunne godt bruge lidt selskab til at skåle med. Jeg har ikke de vises sten mht hvordan man gør.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf dgd2007 » 1. jan 2019, 13:22

Nej, vi holdt i en del år nytår sammen med den besvogrede familie som havde børn i samme alder som vores. Det var fint, men så da børnene blev for store til det, ebbede det ud.
Det gør ikke spor - ingen af os er specielt "party-agtige", og jeg har generelt lidt svært ved at sætte mig op til at særlige dage skulle være noget særligt. Så det er helt ok. :)
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Fynerfin82 » 1. jan 2019, 19:35

Vi står/stod lidt i samme situation, men jeg blev på pæneste vis mindet om at jeg har en hel del ansvar for den situation.

Sidste år holdte vi nytår sammen med min hesteveninde og hendes familie. Det var 100 % hende, der tog initiativ til det. Det var hyggeligt og meget enkelt.
Vi løber sammen hver onsdag og jeg havde fået en opfattelse af at de havde lavet andre aftaler i år, men spurgte aldrig direkte. Bider godt mærke i at hun på en af de andre løbeture fortæller noget om at hun er træt af at det altid er hende, der skal tage initiativ til hvis hun skal ses med andre veninder eller hvis der f. Eks skal fejres nytår sammen. Men jeg tror stadig, at de har planer.
Hjemme er vi lidt ærgerlige over at skulle være alene, men har ikke rigtigt noget godt bud på hvem vi kan være sammen med.
26 december er jeg med ude ved hesten og på vejen hjem, fortæller hun at de skal være alene og er lidt trætte af det. Først der får jeg spurgt om de har lyst til at komme over til os igen. Det ville de heldigvis gerne.
Men for mig var det faktisk en ret god lektion i at tingene ikke bare kommer af sig selv, men nogen gange er man nødt til at tage noget mere initiativ. Til næste år, hvis vi ellers er hjemme, vil jeg prøve at være lidt mere aktivt søgende selvom det er virkelig grænseoverskridende for mig. Men synes det er hyggeligt at være sammen med nogen og dem vi nu har holdt nytår med de sidste to år flytter til Qatar til sommer, så dem kan det ikke blive. Men jeg synes også det er røvsvært.
4
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Sjo » 5. jan 2019, 13:07

Hvis du/I har mod på det, er der jo det der "festen og gæsten". Man melder ud til P3, tror jeg det er, at man gerne vil ditten eller datten, og så prøver de at matche. Jeg kender flere, der har haft held med det - både med og uden børn.

Der er en facebookgruppe til formålet her: https://www.facebook.com/groups/2014653932146086/

Vi har folk, vi fast holder nytår med. Det var en vennegruppe, der inviterede os med, da vi flyttede hertil for snart 7 år siden, det er hyggeligt, men meget stille og roligt.

Inden da har vi flere gange holdt fest med op til 40 andre mennesker, som vi ikke kendte ved at melde os til et arrangement i Århus. Det duer ikke med børn, vil jeg så sige, men der er muligheder for at finde en fest/hyggelig aften på andre måder end med folk man kender i forvejen.

Og ellers vil jeg bare sige til jer, der har inviteret uden, at det har ført til en tilbageinvitation - få maden udefra, bed folk om selv at medbringe drikkevarer og kransekage, så står I i det mindste ikke med hele udgiften selv. Det er sådan det fungerer for os, og det spiller altså.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4215

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Fræksak » 20. nov 2021, 14:08

Jeg googlede og stødte på denne tråd :-D Ata, hvordan ser det så ud hos jer nu? Har I fundet nogle faste at holde Nytår med?

Vi står i samme suppedas som hvert år ... alle har planer med nogen andre. Jeg synes egentlig selv jeg er proaktiv og har nu spurgt tre forskellige par, om de har lyst at lave noget hos os under det koncept, at vi samler 2-3-4 familier og laver en superhyggelig aften. Alle skriver bare "desværre, vi har planer, håber I finder på noget" - underforstået: I kan ikke koble jer på her.

Når det skal være nogen, både min mand og jeg og pigerne svinger med, er vi ved at løbe lidt tør for muligheder. Sidste år holdt vi det pga. Corona hos os selv og for første gang med ro i maven, for nu var det ligesom "legalt" bare at være os selv. Det blev faktisk super hyggeligt! Jeg synes bare det er svært at finde samme fornemmelse frem, når nu det mere er af nød end af lyst, at vi skal det igen i år.
2
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6180
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14665

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Ata » 21. nov 2021, 08:39

Fræksak skrev:Jeg googlede og stødte på denne tråd :-D Ata, hvordan ser det så ud hos jer nu? Har I fundet nogle faste at holde Nytår med?

Vi står i samme suppedas som hvert år ... alle har planer med nogen andre. Jeg synes egentlig selv jeg er proaktiv og har nu spurgt tre forskellige par, om de har lyst at lave noget hos os under det koncept, at vi samler 2-3-4 familier og laver en superhyggelig aften. Alle skriver bare "desværre, vi har planer, håber I finder på noget" - underforstået: I kan ikke koble jer på her.

Når det skal være nogen, både min mand og jeg og pigerne svinger med, er vi ved at løbe lidt tør for muligheder. Sidste år holdt vi det pga. Corona hos os selv og for første gang med ro i maven, for nu var det ligesom "legalt" bare at være os selv. Det blev faktisk super hyggeligt! Jeg synes bare det er svært at finde samme fornemmelse frem, når nu det mere er af nød end af lyst, at vi skal det igen i år.

Vi har faktisk holdt nytår i sommerhus bare os selv de sidste to år og det har været max hyggeligt! I år er vi så inviteret hos de venner, som plejer at tage til udlandet, og det er lige før jeg hellere bare ville i sommerhus. :D

Men jeg tror du har ret i, at det meget handler om det med, at det føles rarere at gøre det af lyst end af nød! Og det er jo egentlig lidt ærgerligt for hvis man hygger sig, burde det jo være godt nok.

Hvad synes jeres børn? Mine piger vil faktisk helst holde nytår i sommerhuset så det har også for mig lettet lidt på følelsen af, at vi burde gøre det på en anden måde…
2
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4215

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Fræksak » 21. nov 2021, 15:35

Ata skrev:
Fræksak skrev:Jeg googlede og stødte på denne tråd :-D Ata, hvordan ser det så ud hos jer nu? Har I fundet nogle faste at holde Nytår med?

Vi står i samme suppedas som hvert år ... alle har planer med nogen andre. Jeg synes egentlig selv jeg er proaktiv og har nu spurgt tre forskellige par, om de har lyst at lave noget hos os under det koncept, at vi samler 2-3-4 familier og laver en superhyggelig aften. Alle skriver bare "desværre, vi har planer, håber I finder på noget" - underforstået: I kan ikke koble jer på her.

Når det skal være nogen, både min mand og jeg og pigerne svinger med, er vi ved at løbe lidt tør for muligheder. Sidste år holdt vi det pga. Corona hos os selv og for første gang med ro i maven, for nu var det ligesom "legalt" bare at være os selv. Det blev faktisk super hyggeligt! Jeg synes bare det er svært at finde samme fornemmelse frem, når nu det mere er af nød end af lyst, at vi skal det igen i år.

Vi har faktisk holdt nytår i sommerhus bare os selv de sidste to år og det har været max hyggeligt! I år er vi så inviteret hos de venner, som plejer at tage til udlandet, og det er lige før jeg hellere bare ville i sommerhus. :D

Men jeg tror du har ret i, at det meget handler om det med, at det føles rarere at gøre det af lyst end af nød! Og det er jo egentlig lidt ærgerligt for hvis man hygger sig, burde det jo være godt nok.

Hvad synes jeres børn? Mine piger vil faktisk helst holde nytår i sommerhuset så det har også for mig lettet lidt på følelsen af, at vi burde gøre det på en anden måde…


Helt enig, og egentlig er det jo tosset! Altså hvis vi hygger os, er det jo fint - det er bare som om der kommer en dæmper på når det nu mest er fordi man ikke kunne finde nogen.

Egentlig synes jeg slet ikke, at nogen af os mangler venner i hverdagen. Jeg har masser af veninder, både tætte og mindre tætte, og min man har 2-3 fyre han er meget glad for og en større gruppe han ser lidt mere sporadisk. På én eller anden måde er vi bare røget helt uden for nytårsræset.

Første gang, vi skulle holde det bare os fire, syntes pigerne, at det var lidt underligt at vi ikke skulle gøre os klar og købe pynt og afsted hen til nogle andre, og at det lød lidt kedeligt bare at være os selv herhjemme. Men nu har de det begge fint med det, og den yngste (på 11) har decideret bedt om vi ikke bare kan være os selv lige som sidste år. Den store er lige blevet 16 og synes vist også det er fint og regner nok med, at hun skal til fest ud på aftenen. Så det er egentlig mest os voksne (eller måske mest mig, i virkeligheden), der synes, at det er ærgerligt og et problem, at vi bare ikke kan finde et fast crew.
1
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1921

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Skvatman » 22. nov 2021, 10:34

Vi står i den lidt modsatte situation - vi holder altid nytår med et vennepar vi har haft siden før vi fik børn. Og i takt med at børnene er blevet ældre, og vi nu igen kan feste lidt mere end da de var små, så vil/har vores venner udvidet festen når det er hos dem. Der er to andre par, som vi sagtens kan med og kender ret godt, men manden i det ene par - er temmelig belastende når han får lidt at drikke. Vi har alle gode jobs og mangler ikke noget, så måske derfor har han et kæmpe behov for at snakke om sin tesla og designer møbler og den stil. Jeg er ret god til at lukke ham ned, men så går han videre til den anden, og min kone i sær. Hun hader det!

Samtidigt er vi flyttet til et nyt kvarter - og her har vi også nogle vennepar. To af dem der bor tæt på os, plejer at holde nytår sammen. (sammen med et 3. par som både vi og det ene af de to andre par synes er liiidt for meget. Manden bliver temmelig beruset og under hele aftenen sidder han bare og fyre lort af, umuligt at have en samtale med ham). Så dem gider vi ikke.
Men nu har det par, som heller ikke gider ham den trælse, spurgt om vi kunne tænke os at holde nytår sammen med dem... Og på sin vis, gider vi jo rigtigt godt - de er skide søde og hjælpsomme.
MEN... Vi vil jo helst ikke bryde ud af dem vi altid holder med (selv om formen har ændret sig). Og vi har heller ikke lyst til at "kapre" de ene af par fra kvarteret - da vi ved de andre vil blive trætte af det. (det er bl.a. min løbemakker).

Så vi er også lidt i en træls situation synes vi, selv om vi har muligheder nok. Måske er det bare tid til at tage tyren ved hornene...
2
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf gro71 » 22. nov 2021, 10:53

Vi har (havde?) et vennepar, som vi hang ud med jævnligt og har holdt jul og nytår sammen med nogle gange. Det var egentlig min mand, der mødte manden i venneparret først ifm. jobbet og så kom vi koner med efterfølgende. Alt var godt. Indtil slut august i år, hvor min mand og jeg holdt en større havefest (en kombination af flere ting, som ikke var blevet fejret tidligere). Venneparret var selvfølgelig blevet inviteret adskillige måneder forinden, men på selve dagen fik vi pludselig en besked fra dem om, at det nok kun var manden, der dukkede op, fordi konen skulle akutpasse en syg hund for en veninde. Jeg undrede mig lidt i mit stille sind over, at en syg hund - som ikke en gang var deres egen - fik forrang overfor en festinvitation, som de havde haft i flere måneder, men ok... Sådan var det åbenbart.

Nå, men festen gik fint. Alt var godt. Indtil venneparret så ud af det blå meldte fra til et andet arrangement i oktober måned, som også havde været planlagt i langt over et år. Ingen særlig årsag andet end, at de egentlig ikke havde lyst til at deltage alligevel.

Efterfølgende har jeg så forsøgt at invitere dem til noget helt nede på jorden julehygge - som de også har meldt fra til.

Min mand ser dog manden i parret indimellem, og snakker også jævnligt med ham, men konen har altså ikke vist sig i en del måneder, efterhånden. Jeg er 95% sikker på, at de er ved at skodde os (har en fornemmelse af, at det er konen, der er primus motor på det der), så jeg vil ikke en gang prøve at invitere dem til noget nytårshalløj i år. Så vi ender med bare at være os selv og så de af vores unger, der har lyst til at holde nytår med os.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Jydepigen » 23. nov 2021, 12:24

Jeg har aldrig haft nogle faste at holde nytårsaften med.. Alle har planer og jeg er ikke inkluderet. Ofte er det også par og som single passer jeg ikke lige ind der. Sidste år har var jeg hos min søster og svoger og deres 2 små børn. Det ligger en dæmper på festlighederne. Har også holdt nytårsaften alene et år.
Synes at det godt kan blive lidt trist, da de fleste virker til at have faste nytårsmakkere.
Kender ikke min plan for i år.
Men en ting er sikkert - jeg skal fyre fyrværkeri af. Elsker fyrværkeri :rock:
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4215

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Fræksak » 23. nov 2021, 15:40

Jydepigen skrev:Jeg har aldrig haft nogle faste at holde nytårsaften med.. Alle har planer og jeg er ikke inkluderet. Ofte er det også par og som single passer jeg ikke lige ind der. Sidste år har var jeg hos min søster og svoger og deres 2 små børn. Det ligger en dæmper på festlighederne. Har også holdt nytårsaften alene et år.
Synes at det godt kan blive lidt trist, da de fleste virker til at have faste nytårsmakkere.
Kender ikke min plan for i år.
Men en ting er sikkert - jeg skal fyre fyrværkeri af. Elsker fyrværkeri :rock:


Jeg har aldrig helt forstået det dér med, at singler ikke kan komme med til parmiddag. Altså, det er jo ikke fordi det er vigtigt, at der er et lige antal eller noget :stoned:

Men nu hvor jeg lige tænker over det, eg vi vist heller ikke så gode til at invitere singlerne i omgangskredsen. Jeg går nok altid bare ud fra, at de har gang i noget spændende single-halløj :genert:
5

Tilbage til "Livets forhold"