Jeg savner nytårsvenner...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Ata » 26. dec 2018, 16:19

Kender I det, når alle har nogle faste venner, de holder nytår sammen med - og man ikke selv har det? Hvert år på den her tid føler jeg mig altid lidt trist, fordi vi ikke har nogen, vi holder nytår med fast. :trist:

Jeg tror, det skyldes, at vi i flere år holdt nytår sammen med det bofællesskab jeg boede i. Derefter holdt vi med min bedste veninde, men hun er blevet gift med en tysk mand, så de holder altid nytår dernede nu. Derudover har vi haft små børn og ikke altid lige kunnet overskue at tage i byen med dem til sent. Så der var nogle år, hvor vi ikke var så opsøgende omkring at holde nytår...

Vi har egentlig venner nok, men ikke sådan en vennegruppe, som det lige ville være oplagt at holde med. Vi har heller ikke nogle "bedstevenner" som par. Vi ses nok mest med vores venner hver for sig, men vi har nu flere par, som vi ses med sådan rimeligt regelmæssigt. Men alle lader bare til at have faste "nytårspartnere", så jeg synes, det er svært at få etableret en tradition. Vi har prøvet at invitere os selv med hos venner et par gange - men sagen er, at så næste år skal de være hos deres venner, og så hører vi ligesom ikke med.

Har andre oplevet det problem - og fandt I en god løsning? :gruble:
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf bluetof1 » 26. dec 2018, 16:29

Jeg har ikke nogen at holde nytår sammen med. Sådan helt bogstaveligt.
Jeg er selvfølgelig inviteret til min mands nytårsfejring, men det er med hans familie og hvis jeg ikke har lyst til at være med der, er jeg alene. Ingen invitationer eller mennesker at invitere.
Det er ikke så fantastisk, men på den anden side gør jeg ikke rigtig noget for at ændre på det ved at finde nogle venner.
Så ja, kender problemet, men har indtil videre løst det ved at lade som om det ikke eksisterer.
3
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Mani » 26. dec 2018, 16:34

Vi havde samme issue i flere år. Men de sidste 7 år har vi holdt med 2 andre forældrepar fra vores børns skoler. De er nu blevet bedste venner. I starten var det fordi vi svingede fint, kunne holde det lokalt og børnene havde jævnaldrende at hygge sig med.

De fleste år er vi blot os 3 par + børn, men i år bliver vi 5 eller 6 par + børn, da de andre ellers skal holde nytår selv. Det ene par er også herfra byen, de 2 andre er vennepar af henholdsvis os og årets værtspar og bor i Aarhus.

Vi 3 par skiftes til at lægge hus til. Vi har hver en ret + drikkevare med.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Ata » 26. dec 2018, 16:41

bluetof1 skrev:Jeg har ikke nogen at holde nytår sammen med. Sådan helt bogstaveligt.
Jeg er selvfølgelig inviteret til min mands nytårsfejring, men det er med hans familie og hvis jeg ikke har lyst til at være med der, er jeg alene. Ingen invitationer eller mennesker at invitere.
Det er ikke så fantastisk, men på den anden side gør jeg ikke rigtig noget for at ændre på det ved at finde nogle venner.
Så ja, kender problemet, men har indtil videre løst det ved at lade som om det ikke eksisterer.

Din mands nytårsfejring? Holder I ikke nytår sammen?
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Ata » 26. dec 2018, 16:42

Mani skrev:Vi havde samme issue i flere år. Men de sidste 7 år har vi holdt med 2 andre forældrepar fra vores børns skoler. De er nu blevet bedste venner. I starten var det fordi vi svingede fint, kunne holde det lokalt og børnene havde jævnaldrende at hygge sig med.

De fleste år er vi blot os 3 par + børn, men i år bliver vi 5 eller 6 par + børn, da de andre ellers skal holde nytår selv. Det ene par er også herfra byen, de 2 andre er vennepar af henholdsvis os og årets værtspar og bor i Aarhus.

Vi 3 par skiftes til at lægge hus til. Vi har hver en ret + drikkevare med.

Ja, det er der faktisk tre vennepar i min datters klasse, der også gør. Men de bor også med to huses mellemrum, så det er meget oplagt.

Må jeg spørge, hvordan det kom i stand for jeres vedkommende? Jeg synes, det er enormt akavet at spørge om nytårsplaner, netop fordi alle tilsyneladende er "afsat"...
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf TinaW » 26. dec 2018, 16:54

Efter min mands vennepar er flyttet til Fyn, så har vi reelt set heller ingen, at holde nytår med.
Min søn og jeg skulle egentligt bare have været hjemme, men jeg tror nok vi har en invitation hos en af hans klassekammerater.
Jeg har skrevet at vi gerne kommer, men ikke hørt noget retur. Og det virker så anmassende at skrive igen og spørge om man havde misforstået invitationen.
Men det er udelukkende for min søns skyld, at vi evt tager derind. Jeg er ikke specielt fan af nytår.
Min mand er ude at arbejde, så behøver ikke tage til nytårsfest, for at glæde ham.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Mani » 26. dec 2018, 16:54

Ata skrev:
Mani skrev:Vi havde samme issue i flere år. Men de sidste 7 år har vi holdt med 2 andre forældrepar fra vores børns skoler. De er nu blevet bedste venner. I starten var det fordi vi svingede fint, kunne holde det lokalt og børnene havde jævnaldrende at hygge sig med.

De fleste år er vi blot os 3 par + børn, men i år bliver vi 5 eller 6 par + børn, da de andre ellers skal holde nytår selv. Det ene par er også herfra byen, de 2 andre er vennepar af henholdsvis os og årets værtspar og bor i Aarhus.

Vi 3 par skiftes til at lægge hus til. Vi har hver en ret + drikkevare med.

Ja, det er der faktisk tre vennepar i min datters klasse, der også gør. Men de bor også med to huses mellemrum, så det er meget oplagt.

Må jeg spørge, hvordan det kom i stand for jeres vedkommende? Jeg synes, det er enormt akavet at spørge om nytårsplaner, netop fordi alle tilsyneladende er "afsat"...

Jeg spurgte om de havde planer eller lyst til at holde hos os. Jeg tror, at det var ifbm et julearrangement på skolen første gang.
Næste år spurgte jeg igen. Det ene hold insisterede så på at lægge hus til og siden da er det kørt på skift.

Men jeg indrømmer, at jeg absolut ikke synes det var pissefedt at spørge de første gange. Min mand er meget mere afslappet om den slags, men det var mig, der dengang havde den tætteste relation til de andre mødre.

Og det er faktisk også derfor vi i videst mulige omfang sørger for der er rum til andre der kunne have lyst til at deltage. Tror dog smertegrænsen pladsmæssigt er de 6 par vi måske bliver i år.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Ata » 26. dec 2018, 17:03

Mani skrev:
Ata skrev:
Mani skrev:Jeg spurgte om de havde planer eller lyst til at holde hos os. Jeg tror, at det var ifbm et julearrangement på skolen første gang.
Næste år spurgte jeg igen. Det ene hold insisterede så på at lægge hus til og siden da er det kørt på skift.

Men jeg indrømmer, at jeg absolut ikke synes det var pissefedt at spørge de første gange. Min mand er meget mere afslappet om den slags, men det var mig, der dengang havde den tætteste relation til de andre mødre.

Og det er faktisk også derfor vi i videst mulige omfang sørger for der er rum til andre der kunne have lyst til at deltage. Tror dog smertegrænsen pladsmæssigt er de 6 par vi måske bliver i år.


Ok, tak for svar. Jeg har overvejet at spørge de tre par, som holder nytår sammen, men de har bare allesammen rigtig mange børn, så det vil rent logistisk ikke rigtig lade sig gøre at være der. Men der er jo nok ikke så meget andet for end at spørge løs. I år har jeg dog eksamen lige efter nytår, så af den grund har jeg droppet det, da det virker lidt ufestligt at gå tidligt. Men må mande mig op næste år. :genert:
Senest rettet af Ata 26. dec 2018, 17:11, rettet i alt 1 gang.
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf bluetof1 » 26. dec 2018, 17:17

Ata skrev:
bluetof1 skrev:Jeg har ikke nogen at holde nytår sammen med. Sådan helt bogstaveligt.
Jeg er selvfølgelig inviteret til min mands nytårsfejring, men det er med hans familie og hvis jeg ikke har lyst til at være med der, er jeg alene. Ingen invitationer eller mennesker at invitere.
Det er ikke så fantastisk, men på den anden side gør jeg ikke rigtig noget for at ændre på det ved at finde nogle venner.
Så ja, kender problemet, men har indtil videre løst det ved at lade som om det ikke eksisterer.

Din mands nytårsfejring? Holder I ikke nytår sammen?


Han har en tradition fra længe før jeg kom ind i billedet. Noget, ham og hans eks startede. Det er med hans familie. Hun deltager ikke mere.
Jeg er selvfølgelig velkommen, men hvis jeg ikke er med der, så er det alene derhjemme på sofaen. Har ikke nogen, der inviterer mig særskilt eller som jeg kan invitere. Så de år hvor jeg har børnene, der er jeg alene med dem.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf RavenClaw » 26. dec 2018, 17:19

Jeg har faste nytårsvenner, men i år har jeg takket nej til invitationen. Så i år skal jeg være alene. Jeg kan virkelig godt lide halvdelen af selskabet, og jeg er virkelig øv over ikke at skulle ses med dem, men så er der også den anden halvdel. De er egentlig fine mennesker, men jeg orker bare ikke at min aften skal ødelægges af åndssvage kommentarer og kokain på badeværelset. Og den grund har jeg også givet som mit afbud. Værten blev ikke glad for det, men da det er en af hans bedste venner, der ødelægger min aften, kan han ikke rigtig gøre noget ved det.

Nu er jeg spændt på, hvordan det bliver at holde nytår for mig selv. Jeg tænker, at det enten bliver noget, som jeg elsker eller hader.

Har I overvejet at se, om der er nogle i jeres nabolag, som holder "åben" nytårsfest? Jeg ved, at der er et par familier her i området, der gerne vil åbne deres hjem for nye venskaber til nytår for at udvide horisonten lidt. Måske kan I finde noget fast den vej igennem?
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Ata » 26. dec 2018, 17:19

Lathyrus skrev:Det problem har vi også. Vi er bestemt ikke venne-løse, men der er ikke nogle faste nytårsvenner at fejre med.
Det skyldes både flytning, at flere venner arbejder i sundhedsvæsnet hvor vagt nytårsaften er et issue og at vi ikke har orket ret meget nytår mens børnene var helt små.

Vi har nogle år løst det ved at tage på ferie over nytåret og fejre det bare os fire i et sommerhus eller feriecenter.

I år tager vi op til min mor og papfar og fejrer nytåret med dem.
Næste år skal vi holde jul med min side af familien, så der bliver løsningen nok igen ferieophold over nytåret.

Ja, det har vi også gjort nogle gange. Men egentlig synes jeg, at det hyggeligste er at fejre det med nogle gode venner... :)
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Ata » 26. dec 2018, 17:22

bluetof1 skrev:
Han har en tradition fra længe før jeg kom ind i billedet. Noget, ham og hans eks startede. Det er med hans familie. Hun deltager ikke mere.
Jeg er selvfølgelig velkommen, men hvis jeg ikke er med der, så er det alene derhjemme på sofaen. Har ikke nogen, der inviterer mig særskilt eller som jeg kan invitere. Så de år hvor jeg har børnene, der er jeg alene med dem.


Ok... Kan børnene da ikke være med der? Tror bare, jeg tænker, at hvis man er et par, så holder man da som udgangspunkt nytår sammen. Men det er selvfølgelig ufedt, hvis han holder fast på sin tradition og du ikke har lyst til at deltage.
3
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Ata » 26. dec 2018, 17:23

RavenClaw skrev:Jeg har faste nytårsvenner, men i år har jeg takket nej til invitationen. Så i år skal jeg være alene. Jeg kan virkelig godt lide halvdelen af selskabet, og jeg er virkelig øv over ikke at skulle ses med dem, men så er der også den anden halvdel. De er egentlig fine mennesker, men jeg orker bare ikke at min aften skal ødelægges af åndssvage kommentarer og kokain på badeværelset. Og den grund har jeg også givet som mit afbud. Værten blev ikke glad for det, men da det er en af hans bedste venner, der ødelægger min aften, kan han ikke rigtig gøre noget ved det.

Nu er jeg spændt på, hvordan det bliver at holde nytår for mig selv. Jeg tænker, at det enten bliver noget, som jeg elsker eller hader.

Har I overvejet at se, om der er nogle i jeres nabolag, som holder "åben" nytårsfest? Jeg ved, at der er et par familier her i området, der gerne vil åbne deres hjem for nye venskaber til nytår for at udvide horisonten lidt. Måske kan I finde noget fast den vej igennem?

Ej, det lyder også ufedt med kokain, hvis man ikke er til den slags!

Tror måske også, at noget af det svære her er at finde nogen, man matcher rigtig godt med, som har børn der matcher godt og som bor nogenlunde i nærheden. Det er mange kriterier på en gang...

Åbne nytårsfester har jeg ikke lige hørt om. Hvordan skulle man få kendskab til den slags? :gruble:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf RavenClaw » 26. dec 2018, 17:27

Ata skrev:
RavenClaw skrev:Jeg har faste nytårsvenner, men i år har jeg takket nej til invitationen. Så i år skal jeg være alene. Jeg kan virkelig godt lide halvdelen af selskabet, og jeg er virkelig øv over ikke at skulle ses med dem, men så er der også den anden halvdel. De er egentlig fine mennesker, men jeg orker bare ikke at min aften skal ødelægges af åndssvage kommentarer og kokain på badeværelset. Og den grund har jeg også givet som mit afbud. Værten blev ikke glad for det, men da det er en af hans bedste venner, der ødelægger min aften, kan han ikke rigtig gøre noget ved det.

Nu er jeg spændt på, hvordan det bliver at holde nytår for mig selv. Jeg tænker, at det enten bliver noget, som jeg elsker eller hader.

Har I overvejet at se, om der er nogle i jeres nabolag, som holder "åben" nytårsfest? Jeg ved, at der er et par familier her i området, der gerne vil åbne deres hjem for nye venskaber til nytår for at udvide horisonten lidt. Måske kan I finde noget fast den vej igennem?

Ej, det lyder også ufedt med kokain, hvis man ikke er til den slags!

Tror måske også, at noget af det svære her er at finde nogen, man matcher rigtig godt med, som har børn der matcher godt og som bor nogenlunde i nærheden. Det er mange kriterier på en gang...

Åbne nytårsfester har jeg ikke lige hørt om. Hvordan skulle man få kendskab til den slags? :gruble:


Jep, kokainen er snart blevet en fast del af et par af dems liv - og jeg er seriøst træt af det. Nu holder jeg mig væk fra de mennesker, så længe det er muligt.

Dem, jeg kender til, er annonceret på vores lokale facebookside, hvor par har slået op, at de mangler selskab, og at de gerne vil invitere andre par ind i deres hjem til nytår.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf AgentPixie » 26. dec 2018, 17:30

Min kæreste har faste nytårsvenner, de kommer næsten altid herhjem og spiser og hygger, før de tager i byen. Generelt er alle velkomne herhjemme til nytår, også folk vi ikke nødvendigvis kender.
Jeg vil helst være hjemme, gæster eller ej.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Livets forhold"