Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22046

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf dgd2007 » 3. jan 2019, 10:37

Santa skrev:Jeg synes ikke selv at jeg er en "dramastarter", men jeg ved da af erfaring, at hvis jeg behandler mine kvindelige kollegaer, som jeg behandler mændene, SÅ er der drama!
Kvinderne kan kun sjældent håndtere at få kritik eller at blive sagt imod i et direkte, uindpakket sprog. Der skal simpelthen så lange forklaringer og undskyldninger til, hvis man skal give en kvinde kritik. Det er virkelig trættende, så jeg lader bare være, hvilket selvfølgelig er frustrende, for nogen gange er der jo behov for at tale om, det som ikke er lykkes.
Mine veninder er ikke sådan, så alle kvinder er ikke sådan indrettet, det er jeg jo heller ikke selv.
Jeg vil langt hellere kaldes for en spade og så skændes lidt om det, end bagtales i flere måneder med falske smil.

Jeg var engang en kort overgang på en "kvindearbejdsplads" (plejehjem).
De få mænd der var, bar tydeligt præg af at de ikke blev den udsat for den mobning de ville have fået på en mandearbejdsplads ... så de havde fået lov at gå i fred og blive lidt sære. :fløjt:
(Jeg ved selvfølgelig ikke om de havde været det i forvejen.) :)
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Aima » 3. jan 2019, 11:00

LaScrooge skrev:
Aima skrev:Derudover, og jeg vil gerne lige understrege, at det her på ingen måde er møntet på udsagn i tråden her, for jeg kender ingen af debattørene, så har jeg altså en oplevelse af, at de kvinder der udtaler at de primært har mandevenner fordi de ikke trives med andre kvinder og alt den drama de altid forårsager, ret ofte selv er katalysator for en masse ballade.

Jeg har hørt den udtalelse flere gange i mit liv, og hver eneste gang har det været fra kvinder der ofte havde travlt med at dømme og tale andre kvinder ned, men som, sjovt nok, ikke havde de samme mønstre i deres relationer til mænd. Min fordom er, at den idé om at kvinder ofte skaber drama og derfor bliver fravalgt til fordel for de mere konstruktive og pragmatiske mænd, i ret mange tilfælde kommer fra kvinder der somehow føler sig truet og i konkurrence med sit eget køn, hvilket smitter af på adfærden, hvilket potentielt skaber troubles, hvilket bliver opfattet som drama og belejligt men fejlagtigt adresseret udad.

Igen, no drama (haha), det er altså baseret på real life experiences.



Interessant. Når jeg i løbet af mit liv mest har knyttet bånd til mænd, har det været af den modsatte årsag: jeg kunne ikke finde mig til rette i dét rigtig mange kvindefællesskaber var funderet i. Det handlede om at være meget usikker på sin krop og udseende og at spekulere meget over, hvad en fyr mente, med den han skrev, og at snakke dårligt om andre. Selvom jeg selv var usikker, så blev mine usikkerheder ikke anerkendt fordi jeg ikke vejede for meget, men for lidt, og jeg kunne derfor ikke være med i kliken hvor man talte sig selv ned og ens veninder talte én op. Min tilgang til hele det romantiske spil var også anderledes og handlede om, at være direkte og initiativrig og tage ansvar for det, man gerne ville, i stedet for at spille spil og lade det være op til ham, og bagefter føle sig ulykkelig og forsmået over, at det gled én af hænde. Det var først en hel del senere at jeg mødte kvinder som mindede mere om mig på det punkt, og fx også forholdt sig kritisk til skønhedsidealer og kønsroller, og derfor mere prøvede at forholde sig kritisk til deres egne tanker og følelser om sig selv og andre kvinder, end at være styret af dem. Dvs. anlægge et metaperspektiv.
Jeg har også oplevet at andre kvinder var meget forbeholdne overfor mig, fordi jeg trivedes godt med fyrene, mens de fx levede i en forestilling om, at man ikke kan være venner med mennesker af det andet køn, uden at der er truslen om seksuel eller romantisk interesse til stede. Så når hende Scrooge er venner med min kæreste, er det sikkert fordi hun vil prøve at stjæle ham.


Jeg har heldigvis ikke stiftet direkte bekendtskab med ‘kvindefællesskaber’ ala de, du nævner, siden folkeskolen, men jeg har nok heller ikke været en del af en større kønsspecifikt klike hverken på studiet, arbejdspladser eller privat. Jeg har veninder og har altid haft det, men vi er ikke en samlet gruppe, og de der temaer som kropsidealer og kønsdynamikker har aldrig været dominerende i mine veninderelationer. Vi har talt om usikkerheder, mænd, kærlighed, vægttab og personlige ønsker for krop og udseende, men jeg har ikke oplevet en forudindtaget fælles konsensus om noget, tværtimod har jeg oplevet sparring og inspiration og andre vinkler, end jeg selv havde.

Jeg kan godt genkende at møde modstand og manglende forståelse fra andre kvinder, når det har handlet om tætte venskaber med mænd. Jeg har prøvet et par gange, at en vens nye kæreste havde problemer med at jeg fandtes, men jeg har også prøvet at en meget tæt veninde fik en kæreste, som simpelthen ikke kunne fordrage mig, fordi han mente, jeg havde dårlig indflydelse på min veninde.

Jeg har en meget tæt veninde gennem 30 år, som aldrig har forstået, hvordan jeg kunne have så tæt en relation med Mikkel og Peter, uden min kæreste blev jaloux, og hvordan min kæreste kunne mødes og spille Xbox med Marie, uden jeg blev det. Jeg har omvendt altid haft svært ved at forstå, hvordan hun og hendes kæreste kunne trives i de ret skarpe rammer de har i deres forhold, hvor de eneste venner af modsatte køn, de hver især har, som udgangspunkt er den andens. Jeg ville aldrig selv trives med den slags begrænsninger, men jeg er slet ikke i tvivl om at de vitterligt gør og har et meget harmonisk og ukompliceret forhold. Det kan jeg sagtens anerkende :)

Min pointe er vist, at jeg ikke som sådan kan gennemskue nogle udtalte kønsbetingede fællesnævnere eller karakteristika hos min omgangskreds eller min omgangskreds’ omgangskreds for den sags skyld. Jeg kan sagtens genkende nogle af de profiler og tendenser der bliver nævnt i tråden fra mit eget liv, og jeg er slet ikke i tvivl om at de der kvindefællesskaber, du nævner, findes, men personligt synes jeg bare det har været nemt at vælge (ubevidst) fra og finde andre relationer der matchede mig selv bedre, også uden at jeg behøvede fravælge et helt køn.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf LaScrooge » 3. jan 2019, 11:25

Aima skrev:
LaScrooge skrev:
Aima skrev:Derudover, og jeg vil gerne lige understrege, at det her på ingen måde er møntet på udsagn i tråden her, for jeg kender ingen af debattørene, så har jeg altså en oplevelse af, at de kvinder der udtaler at de primært har mandevenner fordi de ikke trives med andre kvinder og alt den drama de altid forårsager, ret ofte selv er katalysator for en masse ballade.

Jeg har hørt den udtalelse flere gange i mit liv, og hver eneste gang har det været fra kvinder der ofte havde travlt med at dømme og tale andre kvinder ned, men som, sjovt nok, ikke havde de samme mønstre i deres relationer til mænd. Min fordom er, at den idé om at kvinder ofte skaber drama og derfor bliver fravalgt til fordel for de mere konstruktive og pragmatiske mænd, i ret mange tilfælde kommer fra kvinder der somehow føler sig truet og i konkurrence med sit eget køn, hvilket smitter af på adfærden, hvilket potentielt skaber troubles, hvilket bliver opfattet som drama og belejligt men fejlagtigt adresseret udad.

Igen, no drama (haha), det er altså baseret på real life experiences.



Interessant. Når jeg i løbet af mit liv mest har knyttet bånd til mænd, har det været af den modsatte årsag: jeg kunne ikke finde mig til rette i dét rigtig mange kvindefællesskaber var funderet i. Det handlede om at være meget usikker på sin krop og udseende og at spekulere meget over, hvad en fyr mente, med den han skrev, og at snakke dårligt om andre. Selvom jeg selv var usikker, så blev mine usikkerheder ikke anerkendt fordi jeg ikke vejede for meget, men for lidt, og jeg kunne derfor ikke være med i kliken hvor man talte sig selv ned og ens veninder talte én op. Min tilgang til hele det romantiske spil var også anderledes og handlede om, at være direkte og initiativrig og tage ansvar for det, man gerne ville, i stedet for at spille spil og lade det være op til ham, og bagefter føle sig ulykkelig og forsmået over, at det gled én af hænde. Det var først en hel del senere at jeg mødte kvinder som mindede mere om mig på det punkt, og fx også forholdt sig kritisk til skønhedsidealer og kønsroller, og derfor mere prøvede at forholde sig kritisk til deres egne tanker og følelser om sig selv og andre kvinder, end at være styret af dem. Dvs. anlægge et metaperspektiv.
Jeg har også oplevet at andre kvinder var meget forbeholdne overfor mig, fordi jeg trivedes godt med fyrene, mens de fx levede i en forestilling om, at man ikke kan være venner med mennesker af det andet køn, uden at der er truslen om seksuel eller romantisk interesse til stede. Så når hende Scrooge er venner med min kæreste, er det sikkert fordi hun vil prøve at stjæle ham.


Jeg har heldigvis ikke stiftet direkte bekendtskab med ‘kvindefællesskaber’ ala de, du nævner, siden folkeskolen, men jeg har nok heller ikke været en del af en større kønsspecifikt klike hverken på studiet, arbejdspladser eller privat. Jeg har veninder og har altid haft det, men vi er ikke en samlet gruppe, og de der temaer som kropsidealer og kønsdynamikker har aldrig været dominerende i mine veninderelationer. Vi har talt om usikkerheder, mænd, kærlighed, vægttab og personlige ønsker for krop og udseende, men jeg har ikke oplevet en forudindtaget fælles konsensus om noget, tværtimod har jeg oplevet sparring og inspiration og andre vinkler, end jeg selv havde.

Jeg kan godt genkende at møde modstand og manglende forståelse fra andre kvinder, når det har handlet om tætte venskaber med mænd. Jeg har prøvet et par gange, at en vens nye kæreste havde problemer med at jeg fandtes, men jeg har også prøvet at en meget tæt veninde fik en kæreste, som simpelthen ikke kunne fordrage mig, fordi han mente, jeg havde dårlig indflydelse på min veninde.

Jeg har en meget tæt veninde gennem 30 år, som aldrig har forstået, hvordan jeg kunne have så tæt en relation med Mikkel og Peter, uden min kæreste blev jaloux, og hvordan min kæreste kunne mødes og spille Xbox med Marie, uden jeg blev det. Jeg har omvendt altid haft svært ved at forstå, hvordan hun og hendes kæreste kunne trives i de ret skarpe rammer de har i deres forhold, hvor de eneste venner af modsatte køn, de hver især har, som udgangspunkt er den andens. Jeg ville aldrig selv trives med den slags begrænsninger, men jeg er slet ikke i tvivl om at de vitterligt gør og har et meget harmonisk og ukompliceret forhold. Det kan jeg sagtens anerkende :)

Min pointe er vist, at jeg ikke som sådan kan gennemskue nogle udtalte kønsbetingede fællesnævnere eller karakteristika hos min omgangskreds eller min omgangskreds’ omgangskreds for den sags skyld. Jeg kan sagtens genkende nogle af de profiler og tendenser der bliver nævnt i tråden fra mit eget liv, og jeg er slet ikke i tvivl om at de der kvindefællesskaber, du nævner, findes, men personligt synes jeg bare det har været nemt at vælge (ubevidst) fra og finde andre relationer der matchede mig selv bedre, også uden at jeg behøvede fravælge et helt køn.


Det er også voldsomt at fravælge et helt køn, - ser du det ske, i denne tråd? Jeg læser folk tale ud fra deres erfaringer, og fx sige, at de har (haft) nemmere ved at omgås mænd, men ikke, at de ikke kan forestille sig nogensinde at have en veninde. Selvfølgelig kan fordomme sløre ens evne til at møde andre på en måde så gensidig sympati opstår, og det er måske tilfældet for nogle af dem, som ikke har det store held med at have velfungerende veninderelationer - mistro og skepsis smager ikke godt. Det har jeg jo selv erfaret, fx i det, at jeg har afskrevet - i hvert fald umiddelbart - de kvinder, som mødte mig med den indstilling, at jeg måtte være en nederen man-eater. Jeg har været tilfreds med at lade dem fælde deres ubegrundede dom og regnet med, at de med tiden ville indse deres fejltagelse, - hvis de ellers var interesserede i det. Jeg gider ikke bevise noget overfor nogen og slet ikke, at jeg ikke er, som de forestiller sig at jeg er, når de aldrig har forsøgt at lære mig at kende.
1
And we both know: I will be delicious
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Jedi » 3. jan 2019, 11:40

Af naturlige årsager kan jeg ikke sige noget om, hvordan jeg har oplevet det i en ren mandegruppe, da jeg selv er kvinde.

Førhen ville jeg sige, at der nok var mere drama blandt kvinder end mænd. Mest udfra observationer fra min egne arbejdspladser, som er overvejende befolket med kvinder og hvor jeg synes, man nemt kan blive fanget af et eller andet.
Meeeeen.......så kom vi på temadag om mobning med nogle erhvervspsykologer. Og da en af mine kolleger sagde, at der nok var meget fnidder hos os pga. alle de kvinder, hormoner, trang til sladder osv., så stoppede de os, og fortalte at alle undersøgelser viste, at mobning var lige udbredt om det var på en mande eller kvindedomineret arbejdsplads. Det viser sig bare anderledes: mænd bliver frosset ude i frokoststuen, bliver tildelt alle lorteopgaverne, de andre laver kammerateri-finten osv. Mænds drama viser sig bare på en anden måde.
Jeg er begyndt med noget fritidshalløj, hvor der overvejende er mænd. Og disse mænd kender hinanden ret godt i miljøet (gennem mange år), selvom de ikke nødvendigvis er venner i privatlivet. Og hold da kæft nogle stoddere! De sidder og kommenterer hinandens udseende negativt - aldrig direkte til personen, men til hinanden - og svinere er pakket ind i "humor" ala kan-du-ikke-tage-en-joke-forsvaret, hvis der er nogen, der løfter et øjenbryn eller man undladen at invitere nogen, selvom man inviterer alle andre, årelange intriger om et eller andet der skete i 2008 og andet drama i den dur. Lidt af en øjenåbner.
4
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Aima » 3. jan 2019, 11:54

^ Jeg kan ikke huske om jeg har set så bombastiske udtalelser i tråden, men det har aldrig været trådens bidrag jeg har taget udgangspunkt i, men derimod erfaringer fra virkeligheden, og der har jeg set eksempler på kvinder der konsekvent har valgt venskaber med andre kvinder fra, fordi de simpelthen ikke magtede de andre kvinders, som så må have været alle i hele verden, tendens til fnidder og drama, og fordi de simpelthen intet havde at tale med andre kvinder om. Jeg har ikke oplevet det mange gange, men dog. Senest for et par år siden kun, fra en kvinde der var i starten af 30’erne. Hun var eneste kvinde i en vennegruppe, hvor jeg kendte to af mændene og derfor joinede deres selskab nogle gange. Hun opførte sig så weird overfor mig at jeg troede, hun fejlede noget psykisk. Det var først da min bekendte sagde til mig, at jeg ikke skulle tage hendes opførsel personlig, det gik op for mig, at hendes adfærd ikke handlede om, hun ikke kendte mig særligt godt, men om mit køn. Kvinder fik simpelthen bare ikke en chance.

Jeg afskriver også kvinder der dømmer mig som værende en man-eater, og ja, det har jeg ved gud oplevet, igen har jeg bare mindst ligeså mange gange afskrevet mænd, fordi jeg følte mig dømt som værende, ja, alt muligt andet, dulledum fx. Jeg synes det er meget få områder, hvor det ene køn har noget at lade det andet høre, og derfor giver det nok heller ikke mening for mig, at man konsekvent fravælger eller er mere forbeholden overfor nogen, udelukkende grundet deres kromosonsammensætning.
Når det er sagt, forstår jeg godt det præger en, hvis man adskillige gange gennem sit liv har kunne pinpointe en specifik ærgerlig adfærd og forbinde det med køn. Jeg anerkender at det sker, men jeg forholder mig også bare lidt kritisk ifht. om det i nogle af tilfældene kan handle om ens egen adfærd. Jeg kan fx. godt forstå, hvis hende der jeg omtaler ovenover, ikke føler sig særligt godt rummet af andre kvinder, altså bare som eksempel :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf LaScrooge » 3. jan 2019, 12:10

Aima skrev:^ Jeg kan ikke huske om jeg har set så bombastiske udtalelser i tråden, men det har aldrig været trådens bidrag jeg har taget udgangspunkt i, men derimod erfaringer fra virkeligheden, og der har jeg set eksempler på kvinder der konsekvent har valgt venskaber med andre kvinder fra, fordi de simpelthen ikke magtede de andre kvinders, som så må have været alle i hele verden, tendens til fnidder og drama, og fordi de simpelthen intet havde at tale med andre kvinder om. Jeg har ikke oplevet det mange gange, men dog. Senest for et par år siden kun, fra en kvinde der var i starten af 30’erne. Hun var eneste kvinde i en vennegruppe, hvor jeg kendte to af mændene og derfor joinede deres selskab nogle gange. Hun opførte sig så weird overfor mig at jeg troede, hun fejlede noget psykisk. Det var først da min bekendte sagde til mig, at jeg ikke skulle tage hendes opførsel personlig, det gik op for mig, at hendes adfærd ikke handlede om, hun ikke kendte mig særligt godt, men om mit køn. Kvinder fik simpelthen bare ikke en chance.

Jeg afskriver også kvinder der dømmer mig som værende en man-eater, og ja, det har jeg ved gud oplevet, igen har jeg bare mindst ligeså mange gange afskrevet mænd, fordi jeg følte mig dømt som værende, ja, alt muligt andet, dulledum fx. Jeg synes det er meget få områder, hvor det ene køn har noget at lade det andet høre, og derfor giver det nok heller ikke mening for mig, at man konsekvent fravælger eller er mere forbeholden overfor nogen, udelukkende grundet deres kromosonsammensætning.
Når det er sagt, forstår jeg godt det præger en, hvis man adskillige gange gennem sit liv har kunne pinpointe en specifik ærgerlig adfærd og forbinde det med køn. Jeg anerkender at det sker, men jeg forholder mig også bare lidt kritisk ifht. om det i nogle af tilfældene kan handle om ens egen adfærd. Jeg kan fx. godt forstå, hvis hende der jeg omtaler ovenover, ikke føler sig særligt godt rummet af andre kvinder, altså bare som eksempel :)


Det er jeg meget enig i, - både i det fejlslagne i kønsessentialisme, og i det, at ens egen adfærd kan bidrage til at skabe det, man føler sig som offer for.
0
And we both know: I will be delicious
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Kaffe » 3. jan 2019, 15:01

Selvom jeg kan have det svært med nogle kvinder, så har jeg da samtidig også rigtig gode veninder og nogle rigtig gode kvindelige kollegaer.

Hvis man ikke er super skarp til at aflæse andre, så er det lettest at aflæse mænd, synes jeg i hvert fald. Og det kan medføre en usikkerhed ikke at kunne aflæse en person så godt. Det kan jeg døje med, når det er kvinder. Omvendt så er det faktisk en god rettesnor, for jo lettere det er at afkode en person, jo mere reel og ærlig viser denne sig ofte at være. Hermed konkluderes dog ikke at mænd er mere reelle end kvinder - eller at rettesnoren altid holder. Uanset er det en stor udfordring for mig at være i selskab med mange kvinder. Det er kaotisk.

Hvad angår at ‘udlevere sig selv’ til andre, så tænker jeg bare, at der er stor forskel på, hvad man definerer som privat og dermed hvad man gerne vil værne om.

Jeg ved ikke, om det blev noget vrøvl.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Torn » 3. jan 2019, 15:15

Jeg har aldrig oplevet drama på en arbejdsplads. Det virker meget uprofessionelt og ikke noget jeg kan genkende fra de brancher, jeg har været i. De fleste af mine arbejdspladser har haft en lille overvægt af kvinder.

I mine venskaber kan jeg heller ikke bekræfte fordommen, men jeg har dog hørt flere kvinder sige, at mandevenner er nemmere på grund af mindre drama.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21101

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Misantropen » 3. jan 2019, 15:22

Det er ikke noget jeg kan genkende.

Altså jo, de samtaleemner jeg oplever i selskab med kvinder er tit nogle mænd finder overfladiske og ligegyldige. I det store billede bliver der nogle gange analyseret lidt for meget og gået lidt for meget op i små detaljer, men mænd kan godt nok også være nogle kællinger, bare med andre ting.

I arbejdssammenhænge har jeg oplevet at mange generelt har svært ved at adskille private følelser/meninger fra det professionelle. Alle er der for at arbejde, så selvom en person er en idiot i fritiden kan vedkommende godt være en god medarbejder og kollega, men det er der mange der ikke kan håndtere uden bagtaleri og røvsmerter :gab:

Jeg oplever kvinder er mere konfliktsky end mænd, på den måde at det ofte vokser sig til et større og større problem i hovedet i stedet for at få en mulig misforståelse opklaret med det samme. Når det så er tid bliver det pakket ind og vedkommende en stor undskyldning for sig selv. Man skulle jo nødig gøre vedkommende vred eller ked af det. Det oplever jeg både i det virkelige liv og steder på nettet, som fx siden her.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Slettet bruger » 3. jan 2019, 15:39

Kvinder forsøger selvmord 3 gange oftere end mænd.
Mænd begår selvmord 3 gange oftere end kvinder.

Jeg gætter på det kan generaliseres til de forskellige måder mennesker skaber dramatik på. Kvinder gør det oftere, men når mænd gør det, er det voldsommere.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21101

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Misantropen » 3. jan 2019, 15:55

abcd skrev:Kvinder forsøger selvmord 3 gange oftere end mænd.
Mænd begår selvmord 3 gange oftere end kvinder.

Jeg gætter på det kan generaliseres til de forskellige måder mennesker skaber dramatik på. Kvinder gør det oftere, men når mænd gør det, er det voldsommere.

Sikke da en sammenligning :gisp: :lol:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46293

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf LadyFox » 3. jan 2019, 15:56

Jeg kender ikke en eneste kvinde der er for fin til under rette omstændigheder at tale (om ikke andet så semi) dårligt om andre mennesker bag deres ryg, men det kender jeg nu heller ikke nogle mænd der ser sig for fine til.
Jeg kender så også meget få mennesker der dyrker bagtaleri som en hobby.

Jeg ser nok heller ikke bagtaleri som noget nødvendigvis dårligt - jo det kan gøres på nederdrigtige måder med intriger som intention, men som regel er det jo bare resultatet af at vi er mennesker med følelser og grænser der så nogen gange bliver brudt, og så kan man jo godt komme til at italesættelse det overfor nogle andre, eller på en debat på nettet eller et eller andet. Jeg synes faktisk det er mere dramasøgende hvis man konfronterer sine nærmeste hver gang man lige synes de er lidt for meget og har brug for at lukke lidt luft ud.

Jeg snakker om mine nærmeste bag deres ryg, og måske er jeg dramaagtigt, men altså, mine nærmeste snakker da også om mig bag min ryg, og så længe det kommer fra et godt sted, det kunne f.eks. bunde i bekymring så synes jeg faktisk det er okay.
Det er mere måden og mængden jeg skelner på.

Jeg har før i tiden været sådan en der hang med drengene, fordi jeg synes at pigerne var dumme. Men altså, blandt drengene kunne der edermanme også godt gå fuldstændig hønsegård i den.
Jeg tror at grunden til jeg én gang havde det rigtig svært ved mine kvindelige relationer var at jeg havde en "type" når jeg fandt veninder, og at den type bare ikke rigtig var god for min personlighed, jeg fandt sammen med andre kvinder der mindede rigtig meget om mig selv på nogle knap så heldige punkter, og jeg tror egentlig på at man får det mest harmoniske relationer hvis den enes styrker supplere den andens svagheder på en god måde. Nu er jeg den type kvinde der hænger med tøserne, og mine veninder har meget forskellige styrker og kvaliteter og det fungere rigtig godt i forhold til at få det bedste frem i hinanden.
1
...
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Kaffe » 3. jan 2019, 16:14

Jeg tror også, at alle bagtaler, både på den okay og ikke-okay måde. Men det er en god ide at være opmærksom på det og tænke sig om. Og så kan jeg rigtig godt lide at stille mig neutralt spørgende overfor ting, der bliver sagt om en anden person. F.eks ‘Hvorfor mon hun gør sådan?’ og ‘Kan det være, at hun bare tog fejl?’ osv. For der er jo tit og ofte nogle plausible forklaringer på, hvorfor nogen har sagt eller gjort noget uhensigtsmæssigt, og det bør også belyses.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Slettet bruger » 3. jan 2019, 16:26

Misantropen skrev:
abcd skrev:Kvinder forsøger selvmord 3 gange oftere end mænd.
Mænd begår selvmord 3 gange oftere end kvinder.

Jeg gætter på det kan generaliseres til de forskellige måder mennesker skaber dramatik på. Kvinder gør det oftere, men når mænd gør det, er det voldsommere.

Sikke da en sammenligning :gisp: :lol:


Jeg kan godt lide ting man kan måle, og selvmordsforsøg er målbar dramatik. Man kan også måle anholdelser, og mænds drama fører langt oftere til at nogen ender i spjældet, kvinders indbyrdes drama flyver under politiets radar. For at få kvinder på radaren hvor de kan måles, var jeg nødt til at finde et lidt ekstremt eksempel. Det bliver det ikke til en dårlig generalisering af.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22046

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf dgd2007 » 3. jan 2019, 16:30

Kaffe skrev:[...]
Jeg ved ikke, om det blev noget vrøvl.

Det gjorde det. :klap:
1

Tilbage til "Livets forhold"