Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf dgd2007 » 4. jan 2019, 15:31

Purple Haze skrev:Blev lige lidt inspirert i en anden tråd, hvor "hensynsbetændelse" og "flinkeskolen" blev nævnt.

For mig er der ingen tvivl om at kvinde langt oftere end mænd er opdraget til at være medlem af "flinkeskolen".
[...]

Øj, "Flinkeskolen"! Det udtryk er jo helt fra 60'erne. Hvad er det for en tråd? :)

PS: For resten er (eller i hvert fald var) det ikke noget man var "medlem af", men noget man havde gået i.
Altså = at man (pigerne) var opdraget til at være andre til behag., og det skulle man ud af for at opnå ligestilling.
Det var et stort kvindepolitisk udtryk - og et som man husker, fordi det var så malende. :)
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Purple Haze » 4. jan 2019, 15:43

dgd2007 skrev:
Purple Haze skrev:Blev lige lidt inspirert i en anden tråd, hvor "hensynsbetændelse" og "flinkeskolen" blev nævnt.

For mig er der ingen tvivl om at kvinde langt oftere end mænd er opdraget til at være medlem af "flinkeskolen".
[...]

Øj, "Flinkeskolen"! Det udtryk er jo helt fra 60'erne. Hvad er det for en tråd? :)

PS: For resten er (eller i hvert fald var) det ikke noget man var "medlem af", men noget man havde gået i.
Altså = at man (pigerne) var opdraget til at være andre til behag., og det skulle man ud af for at opnå ligestilling.
Det var et stort kvindepolitisk udtryk - og et som man husker, fordi det var så malende. :)


Ligesom mansplaning er det i dag fx.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf dgd2007 » 4. jan 2019, 15:49

Purple Haze skrev:Ligesom mansplaning er det i dag fx.

Arh, det er da lidt mere indforstået.

Men var det den tråd du mente?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Purple Haze » 5. jan 2019, 13:25

dgd2007 skrev:
Purple Haze skrev:Ligesom mansplaning er det i dag fx.

Arh, det er da lidt mere indforstået.

Men var det den tråd du mente?


:P
Ved ikke hvad for en tråd du mener, men det er noget der blev nævnt i en tråd om et familie dilemma
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf dgd2007 » 5. jan 2019, 15:05

Purple Haze skrev: :P
Ved ikke hvad for en tråd du mener, men det er noget der blev nævnt i en tråd om et familie dilemma

OK tak.
Nej, det var mig der vrøvlede. Der er en tråd der hedder "Femsplainer" - det var den jeg tænkte på. :)
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Purple Haze » 5. jan 2019, 22:07

dgd2007 skrev:
Purple Haze skrev: :P
Ved ikke hvad for en tråd du mener, men det er noget der blev nævnt i en tråd om et familie dilemma

OK tak.
Nej, det var mig der vrøvlede. Der er en tråd der hedder "Femsplainer" - det var den jeg tænkte på. :)


Ah ja. Synes egentlig det ville ha været et fedt udtryk, hvis det gik på feminister der “femi-forklarede” for andre, især feminister, hvordan de er galt på den, hvis de ikke ser feminismen på samme måde som dem.
Men det er vist endt med at handle om, om kvinder er bedre sygeplejersker end mænd, eller noget.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf vibbsen » 5. jan 2019, 23:28

Det ved jeg egentlig ikke om der er......Men jeg oplever faktisk tit at kvinder har mere tendens til drama i deres omgang med hinanden....

Jeg har arbejdet på både "rene" kvindearbejdspladser. "rene" mandearbejdspladser. Og på blandede arbejdspladser. Og jeg har både kvinde og mandevenner. Og jeg oplever altså at mænd har nemmere ved at sige "pyt" og komme videre. Hvor kvinder har en tendens til at hænge lidt fast i tingene.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Slettet bruger » 6. jan 2019, 05:40

Purple Haze skrev:
dgd2007 skrev:
Purple Haze skrev: :P
Ved ikke hvad for en tråd du mener, men det er noget der blev nævnt i en tråd om et familie dilemma

OK tak.
Nej, det var mig der vrøvlede. Der er en tråd der hedder "Femsplainer" - det var den jeg tænkte på. :)


Ah ja. Synes egentlig det ville ha været et fedt udtryk, hvis det gik på feminister der “femi-forklarede” for andre, især feminister, hvordan de er galt på den, hvis de ikke ser feminismen på samme måde som dem.
Men det er vist endt med at handle om, om kvinder er bedre sygeplejersker end mænd, eller noget.


Det er vist også det med at mænd og kvinder er forskellige som Christina Hoff Sommers (den ene af femsplainerne) er blevet berømt på at tale om. Hun betegner sig som feminist, hun var med i 60'erne og 70'erne. Siden har hun skrevet nogle bøger om den efterfølgende degenerering af feminismen, f.eks. "The War against Boys".
0

Tilbage til "Livets forhold"