Bahne.dk er blevet hacket (igen)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Bahne.dk er blevet hacket (igen)

Indlægaf Olaf » 3. jan 2019, 21:52

Jeg tænker at kortet vel kan trækkes over selvom der ikke er penge på det?
1
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Bahne.dk er blevet hacket (igen)

Indlægaf Aesel82 » 3. jan 2019, 22:12

Jeg ville spærre mit kort.

Som Olaf skriver, kan kortet jo overtrækkes, og mon ikke også du er forpligtet til det, når du ved, at der er en reel risiko for, at dine betalingsoplysninger er hacket?
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Bahne.dk er blevet hacket (igen)

Indlægaf Misantropen » 3. jan 2019, 22:18

Hvilket kort har du? Hvis det er debit kan der ikke hæves mere end der er til rådighed.

Jeg har ikke prøvet det du har, men det forekommer mig noget suspekt at Bahne på den måde ville tage kontakt :gruble: Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der ordret har stået.

Hvis ikke du kan komme i kontakt med din bank nu er det vel en god idé at spærre for at være på den sikre side.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Bahne.dk er blevet hacket (igen)

Indlægaf Misantropen » 3. jan 2019, 23:05

Trappestige skrev:
Misantropen skrev:Hvilket kort har du? Hvis det er debit kan der ikke hæves mere end der er til rådighed.

Jeg har ikke prøvet det du har, men det forekommer mig noget suspekt at Bahne på den måde ville tage kontakt :gruble: Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der ordret har stået.

Hvis ikke du kan komme i kontakt med din bank nu er det vel en god idé at spærre for at være på den sikre side.

Jeg har lige læst på ekstrabladet at de her til aften har taget personlig kontakt til alle dem der handlede i den periode hvor de var udsat for hacking, så den er god nok. Jeg spærrer det i netbank nu.

Øv. Jeg håber ikke du mister noget.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Bahne.dk er blevet hacket (igen)

Indlægaf Stitch » 4. jan 2019, 07:30

Trappestige skrev:
Misantropen skrev:Hvilket kort har du? Hvis det er debit kan der ikke hæves mere end der er til rådighed.

Jeg har ikke prøvet det du har, men det forekommer mig noget suspekt at Bahne på den måde ville tage kontakt :gruble: Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der ordret har stået.

Hvis ikke du kan komme i kontakt med din bank nu er det vel en god idé at spærre for at være på den sikre side.

Jeg har lige læst på ekstrabladet at de her til aften har taget personlig kontakt til alle dem der handlede i den periode hvor de var udsat for hacking, så den er god nok. Jeg spærrer det i netbank nu.


Jeg skulle lige til at skrive til dig, at det har stået i aviserne, så det skulle meget gerne passe. Det er godt nok ærgerligt :/
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bahne.dk er blevet hacket (igen)

Indlægaf Æble » 4. jan 2019, 12:19

Overvej at få to kort til situationer som denne. Også art hvis man er i udlandet og får maxet visa.
0

Tilbage til "Livets forhold"