Hvad sker der hvis man er i RKI hele sit liv?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad sker der hvis man er i RKI hele sit liv?

Indlægaf DenBruneMunk » 9. jan 2019, 10:56

Ieatmars skrev:
DenBruneMunk skrev:
Ieatmars skrev:Han har allerede en plet på straffeattesten og betinget dom / han har allerede gjort noget ulovligt indenfor 2 år,

Min veninde mener det er nok til at han kan komme i fængsel.

Dit oprindelige spørgsmål løses dog ikke af hans fængselsdom, han vil fortsat være i det system, også selvom han dømmes.


I know, men jeg mener også at hans liv bliver noget af en udfordring i fremtiden med at finde job, købe hus, osv? :gruble:

Det er jo kun et navn, og nogle er gode til at finde en kæreste, og modsat, der er mange ulykkelige som går med til meget, når de finder ny kærlighed.

Mon ikke manden bare søger ny kærlighed og (mis-)bruger den nye kærlighed og fortsætter festen der. Det er der jo flere bedragere som gør, og har været i TV for at gøre eller flytter udenlands når de har sparet nok sammen.

Tror ikke straffen stopper dem som vil, især når man bare kan bruge andres navn.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvad sker der hvis man er i RKI hele sit liv?

Indlægaf Akehurst2 » 9. jan 2019, 11:55

Ieatmars skrev:
DenBruneMunk skrev:
Ieatmars skrev:Han har allerede en plet på straffeattesten og betinget dom / han har allerede gjort noget ulovligt indenfor 2 år,

Min veninde mener det er nok til at han kan komme i fængsel.

Dit oprindelige spørgsmål løses dog ikke af hans fængselsdom, han vil fortsat være i det system, også selvom han dømmes.


I know, men jeg mener også at hans liv bliver noget af en udfordring i fremtiden med at finde job, købe hus, osv? :gruble:


Det lyder som om, du er meget fokuseret på, at han skal straffes.

Jeg synes dit - og din venindes - fokus i højere grad burde være på at sørge for at han ikke har adgang til flere af hendes informationer, så han kan svindle yderligere, og så ellers bare holde sig langt væk fra ham.
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad sker der hvis man er i RKI hele sit liv?

Indlægaf vibbsen » 9. jan 2019, 11:57

Ieatmars skrev:Hun ringet til mig i morges og fortalte mig at hun fik ramt på ham på en anden måde. Idioten havde lejet et udstyr på 50.000 kroner, som han betalte et par tusind til (per måned) ~ den har han solgt! Og det er ulovligt da det ikke er hans. Hun ringet til firmaet og de sagde at de havde prøvet at få fat på ham i 6 måneder + besøge ham for at sikre den ikke er blevet solgt, el lign. Hun fortalte dem det men forblev anonymt på telefonen. Og de sagde at de vil tage den derfra og at hun har været en kæmpe hjælp.

Han har allerede en plet på straffeattesten og betinget dom / han har allerede gjort noget ulovligt indenfor 2 år,

Min veninde mener det er nok til at han kan komme i fængsel.


Måske din veninde skulle overveje at komme videre med sit liv, istedet for at forsøge at få hævn over sin ex ved at forsøge at få ham smidt i fængsel.

Iøvrigt så har den pågældende virksomhed overtrådt GDPR lovgivningen i denne sag. De må slet ikke diskuterere deres kunders forhold med "anonyme" personer på den måde.
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Hvad sker der hvis man er i RKI hele sit liv?

Indlægaf Aragorn » 10. jan 2019, 18:17

Ieatmars skrev:Hun ringet til mig i morges og fortalte mig at hun fik ramt på ham på en anden måde. Idioten havde lejet et udstyr på 50.000 kroner, som han betalte et par tusind til (per måned) ~ den har han solgt! Og det er ulovligt da det ikke er hans. Hun ringet til firmaet og de sagde at de havde prøvet at få fat på ham i 6 måneder + besøge ham for at sikre den ikke er blevet solgt, el lign. Hun fortalte dem det men forblev anonymt på telefonen. Og de sagde at de vil tage den derfra og at hun har været en kæmpe hjælp.

Han har allerede en plet på straffeattesten og betinget dom / han har allerede gjort noget ulovligt indenfor 2 år,

Min veninde mener det er nok til at han kan komme i fængsel.


Var det ikke dig der havde en ven der havde solgt et lejet klaver?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Hvad sker der hvis man er i RKI hele sit liv?

Indlægaf Tux » 10. jan 2019, 19:20

Ieatmars skrev:Han blev anmeldt og fik en plet i hans straffeattest for 1 år siden + han fik en betinget dom. Han skal holde sig fra kriminalitet i 2 år. Jeg forstår ikke hvorfor vi ikke har stramme regler i Danmark. Han kan jo i princippet blive ved?

Men så er det vel også svært at finde job med sådan en plet?

Hvad vil vil foreslå? gabestok på torvet? stokkeslag?
1

Tilbage til "Livets forhold"