Slettet

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Bergen
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11924

Re: Hvordan kan man lære at leve med at være lydsensitiv?

Indlægaf Bergen » 11. jan 2019, 16:34

Jeg ville købe tilpassede kvalitetsørepropper og gode støjreducerende hørebøffer. Og i det mindste bruge det som aflastning.
Jeg ville også overveje om fx gulvtæpper kunne absorbere noget af lydene. Jeg var meget overrasket over forskellen, da vi pillede vores af og fik nye trægulve.
0
Brugeravatar
Una
Indlæg: 24
Tilmeldt: 1. jan 2019, 11:07
Kort karma: 3
Likede indlæg: 12

Re: Hvordan kan man lære at leve med at være lydsensitiv?

Indlægaf Una » 11. jan 2019, 17:50

Åh, det lyder hårdt og invaliderende :ae:
Ved du, hvad årsagen til din lydfølsomhed skyldes? Jeg tænker på om din læge har undersøgt, om der kan gøres noget ved det?

Jeg har engang været til et foredrag om lydterapi til lydfølsomme. Som jeg forstod det, skal man henvises til det.

Jeg googlede, og der står fx noget her:

(og beklager, hvis du allerede har undersøgt/afprøvet det)

https://www.densocialevirksomhed.dk/kom ... omhed.aspx
0
:blomst:
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvordan kan man lære at leve med at være lydsensitiv?

Indlægaf Muspel » 12. jan 2019, 08:42

Jeg ville skynde mig at investere i nogle Bose hørebøffer der støjreducerer. Og på sigt flytte ud af byen.

Men. Jeg tror ikke, at man kan vænne sig til.
0
didaa
Indlæg: 1708
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2344

Re: Hvordan kan man lære at leve med at være lydsensitiv?

Indlægaf didaa » 12. jan 2019, 12:00

Har du fået undersøgt din hørelse? Hvis du har en hørenedsættelse, skal behandlingen tage højde for dette, feks med lydterapi.

Misofoni er en psykisk lidelse som feks angst, og skal behandles professionelt. Det bliver ikke løst med hverken ørepropper eller at flytte på landet, men det kan være hjælpsomme midler. Det er kendetegnet ved en undvigelsesadfærd, som dit indlæg også bærer præg af - og det er på ingen måde kritisk ment. Feks skriver du at du fungerer bedst ved 100% ro, og at lyde fra omgivelserne gør det umuligt for dig at gøre de ting du gerne vil. Hvilket kendetegner et urealistisk billede, fordi det er du og din krop der skal lære ikke at aktivere alarmberedskabet når du hører lyde, og der skal arbejdes nænsomt med din hjernes tolerance overfor lyde.

Du skal finde en dygtig psykolog der arbejder med kognitiv adfærdstræning, og vær indstillet på at det kan blive et langvarigt forløb og dyrt forløb, da misofoni ikke er en anerkendt lidelse i Danmark.
1

Tilbage til "Livets forhold"