Parking Wars

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Parking Wars

Indlægaf ExCoastal » 16. jan 2019, 23:33

Vi har en nabo med mange biler, omkring 10 vil jeg skyde på. 2 i garagen, 2 i indkørslen, og resten parkerer han så ude på vejen. Det er faktisk ret irriterende at have svært ved at finde parkering på en ganske almindelig villavej. Så fik min kone nok, hun fandt en hjemmeside for dem der håndterer parkering i vores by, tog billeder af alle bilerne og sendte dem så en email.

Næste dag var der orange sedler på alle hans biler, en advarsel om at han skal flytte bilen, ellers bliver den fjernet. Så hver morgen og aften render han rundt og flytter på bilerne Faktisk et underholdende syn :D

Nu holder der så en lille sort bil foran vores hus, den har holdt der i knap en uge. Det er kun spørgsmål om tid, før der sidder en advarsel i forruden.

Reglerne er ret simple, man må ikke have en bil parkeret samme sted i mere end tre dage, så er det ikke længere parkeing men opbevaring. Til dagligt er det ikke noget folk går vildt meget op i, men dette her er helt grotesk. Et par af hans biler er af nyere årgang, resten er noget gammelt skrammel.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16237
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32442

Re: Parking Wars

Indlægaf icelady » 17. jan 2019, 00:37

På den vej, hvor jeg bor, har vi en, der til tider har en 3-4 biler holdende ad gangen, fordi han køber og sælger, for at tjene et par tusind på hver bil (Det er ældre biler, som nok kun lige kan klare sig til næste syn).

Oveni har han en vane for at parkere som han lyster; dvs uden for afmærkninger, så han reelt tager 2 p-pladser med een bil.


Der er ikke en regel imod at man må parkere flere biler, men det irriterer alligevel folk, fordi der ikke er for mange p-pladser.


Så vi var en 3-4 stykker, der ringede til p-selskabet, hver gang han parkerede udenfor afmærkningerne. :D Efter afgift nr. 5 eller 6, begyndte han så at parkere dem i baggården.

Dét var så bare dumt, med dumt på, for dermed var der 32 flere lejligheder, der kunne se det, og han fik minimum 3 afgifter for at parkere deromme, fordi han spærrede brandvejen. :D



Nu har han een bil holdende foran blokken (hvis der er plads) og resten står for enden af naboblokken :D
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Parking Wars

Indlægaf hotlips » 17. jan 2019, 03:22

Fra vores daglige vej til skolen, sådan ser det ud hver dag, naboen er en børnehave.

Jeg har sendt et billede til kommunen af den lokale fitness world hvor bilerne hver dag holder så de blokerer fortovet og stikker helt ud på vejen så man må ud på vejen for at komme forbi, og spurgt hvordan det kan være man har givet tilladelse til en parkeringsplads hvor hovedparten af almindelige biler ikke kan være , jeg håber de måske henvender sig til ejeren og siger det ikke er tilladt at bilerne parkerer den vej,og ellers så må jeg også til at ringe til det parkeringsfirma der er i det område hver morgen.

Men uanset hvor dumt det er at give sådan en tilladelse så fatter jeg ikke de bilister, der er en del andre muligheder for at parkere og man kunne vel godt bruge hovedet nok til ikke at parkere hvor man ikke kan være, mange sørger ikke engang for at komme så langt ind de kan og de stikker jævnligt en halv meter eller mere ud på vejen, hele vejen over fortovet.
0
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Parking Wars

Indlægaf Seraphina » 24. jan 2019, 17:25

Argh, jeg hader virkelig når andre mennesker har hovedet så meget oppe i egen r...
På min datters institutions parkeringsplads er der HVER dag folk, der parkerer uden for båsene, selvom der er ledige pladser, fordi de ikke gider gå de 20 meter længere. Vel at mærke et sted hvor vuggestue- og børnehavebørn færdes.
Fatter det ikke.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Parking Wars

Indlægaf cola » 24. jan 2019, 19:20

Jeg flyttede til en ny bolig i starten af 2018, og jeg fandt hurtigt et godt sted at parkere men så brød heleved løs med "p-plads manden" for nu havde han holdt på den plads de sidste 5 år, så skulle jeg ikke komme her og parkere der også, der er vel at mærke plads til 3 biler på den p-plads.
Så begyndte han at lyve og sige at det var hans p-plads og at jeg skulle bruge min egen (dem der høre til vores tal på boligen) lige indtil jeg gjorde ham opmærksom på at de havde deres egen p plads og at der hvor han holdt faktisk var en anden vejs p-plads og at vi kun fik lov til at holde der.

Sidste nye er at han påstår at han får den lavet om til handicap p-plads, for så er der kun plads til 2 biler. Jeg mangler dog stadig at se hans skilt og så tror jeg ikke kommunen sådan går ind og ber en privat vej om at lave en handicap plads på deres plads.

Og alt det bøvl... fordi han ikke kan finde ud af at parkere på en normal str p-plads.
1

Tilbage til "Livets forhold"