Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf HerErJeg » 7. feb 2019, 17:50

kidkomb skrev:Da jeg var yngre tænkte jeg at det var en spændende tanke hvis vores klode egentlig var et celle i et kæmpe menneske, som selv boede på en klode, der egentlig var en celle i et endnu mere kæmpe menneske osv.

Og så havde jeg en hygge-tanke om at energien på jorden er konstant og når nogen dør, så bliver deres energi nærmest opløst i luften og spredt. Og spøgelser var når energierne fortættedes. Giver det mening?

Som voksen tænker jeg da på det en gang i mellem, men det er ikke noget jeg tror på.
Jeg tror i øvrigt ikke på spøgelser.

Den med jordkloden bruger jeg selv. Vildt at andre tænker samme tanker, for det er jo ret langt ude.
Men det trækker tæppet væk under videnskaben som tror de har svar på alt, det kan jeg godt lide.
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf HerErJeg » 7. feb 2019, 17:56

Jeg forstår ikke at videnskaben og religion ikke kan gå hånd i hånd. Biblen og hellige bøger tolkes altid helt bogstavligt og så skal videnskaben modbevise og finde en naturlig forklaring.
Biblen er symbolsk i meget stor grad, for folk havde ikke forstand eller indsigt til at få serveret den store udredning med galakser og milliarder af lysår.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf hotlips » 7. feb 2019, 19:06

Jeg tror diverse forbilleder har større indflydelse på samfundet end man traditionelt tænker, jeg tror ikke det er tilfældigt at man i tresserne så de store borgerrettighedsforkæmpere og på 15 år var den vestlige verden vendt på hovedet.

Jeg gruer for hvad der bliver arven efter linse og Sidney Lee,jeg tror den slags kan få en masse der kunne være vendt til noget mere fornuftigt til at tro det er okay at få domme og te sig som halvhjerner og det er nok især de der ikke hjemme lærer om at der findes folk med en noget dybere tankegang der opnåede væsentlig mere, og det er ikke ondt ment, jeg synes det er en skrækkelig ting for de unge at de der personager fylder i medierne i et omfang så jeg godt kan se det kan være svært at se forbi hvis man kun selv er 15 år.
3
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 16. feb 2019, 22:07

HerErJeg skrev:Jeg forstår ikke at videnskaben og religion ikke kan gå hånd i hånd. Biblen og hellige bøger tolkes altid helt bogstavligt og så skal videnskaben modbevise og finde en naturlig forklaring.
Biblen er symbolsk i meget stor grad, for folk havde ikke forstand eller indsigt til at få serveret den store udredning med galakser og milliarder af lysår.

Tror du ikke at man i vores samtid siger at den er symbolsk, fordi vi kan påvise at den ikke er “autentisk”?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf dgd2007 » 16. feb 2019, 23:11

Jacobsen81 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg forstår ikke at videnskaben og religion ikke kan gå hånd i hånd. Biblen og hellige bøger tolkes altid helt bogstavligt og så skal videnskaben modbevise og finde en naturlig forklaring.
Biblen er symbolsk i meget stor grad, for folk havde ikke forstand eller indsigt til at få serveret den store udredning med galakser og milliarder af lysår.

Tror du ikke at man i vores samtid siger at den er symbolsk, fordi vi kan påvise at den ikke er “autentisk”?

Jeg er sådan set enig med Jeg'et (tror jeg nok).

Man kan jo godt samtidig acceptere de senere videnskabelige forklaringer om hvordan mennesket har udviklet sig fra andre livsformer gennem millioner af år - frem for at være skabt med et slag af agerjordens muld, først manden, og da Guden tænkte "Oh oh, det går vist ikke ...", så også kvinden :) - men samtidig uddrage symbolikken i historien med at da de havde spist af det træ der gav dem "kundskab om godt og ondt", mistede de det umiddelbare og kunne derfor ikke bo i Paradiset. Det er jo den almindelige menneskelige tilstand, symbolsk beskrevet. :gruble:



EDIT: forvirrende stavefejl rettet
Senest rettet af dgd2007 18. feb 2019, 14:31, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf PepsiMagt » 18. feb 2019, 12:34

LaScrooge skrev:Jeg har også en idé om, at jeg som menneske kan begribe det firedimensonelle hvis jeg forstår forholdet mellem det en- og todimensionelle og det to- og tredimensionelle, så det er også en ting jeg leger med.


Det er en GOD idé. Prøv at se den her video:
https://youtu.be/_4ruHJFsb4g
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf vibbsen » 19. feb 2019, 22:23

Min - eller rettere min tidligere kollega og jeg - har en teori om at det var Morten Olsen som stod bag forsvindingen af hans kæreste dengang i 19-et-eller-andet-firs....

Vi har INTET at have det i. Men vi synes faktisk at han ser lidt lusket ud....Og så synes vi også at han var han en virkelig dårlig landstræner....

Faktisk har vi overvejet om Jussi Adler Olsen (Bemærk efternavnet - er der mon en sammenhæng :gruble:) kender den virkelig sandhed....Og at hans bog "Kvinden i buret" er hans forsøg på at få sandheden frem.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf englishchannel » 21. feb 2019, 18:09

Jeg tror overhovedet ikke, at Trump er så narcissistisk eller rabiat som han giver udtryk for. Helt privat tror jeg at han er nogenlunde normal og liberal i amerikansk forstand, men hans offentlige persona er delvist spil for galleriet og delvist epic trolling af hele verden.

Måske er det også derfor, at jeg slet ikke kan hidse mig op over ham. Jeg tror ikke på, at han mener særlig meget af det, han siger.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf dgd2007 » 21. feb 2019, 19:07

englishchannel skrev:Jeg tror overhovedet ikke, at Trump er så narcissistisk eller rabiat som han giver udtryk for. Helt privat tror jeg at han er nogenlunde normal og liberal i amerikansk forstand, men hans offentlige persona er delvist spil for galleriet og delvist epic trolling af hele verden.

Måske er det også derfor, at jeg slet ikke kan hidse mig op over ham. Jeg tror ikke på, at han mener særlig meget af det, han siger.

Men det er vel sådan set ligegyldigt hvad han selv tror, problemet er vel hvad han gør ved det amerikanske samfund - mht. at nedbryde alle de traditioner og institutioner som det bygger på? :gruble:

Jeg er enig i at nogle af de klassiske ultra-højre-standpunkter er nogle han har indtaget for at få diverse evangeliske og andre højreorienterede grupper med på sin side.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf paint » 22. feb 2019, 23:16

englishchannel skrev:Jeg tror overhovedet ikke, at Trump er så narcissistisk eller rabiat som han giver udtryk for. Helt privat tror jeg at han er nogenlunde normal og liberal i amerikansk forstand, men hans offentlige persona er delvist spil for galleriet og delvist epic trolling af hele verden.

Måske er det også derfor, at jeg slet ikke kan hidse mig op over ham. Jeg tror ikke på, at han mener særlig meget af det, han siger.


Hvis dét er tilfældet (det markerede) er manden jo bindegal. Hans adfærd og vanvittige ageren, kan sætte verdensfreden i fare. Man kan ikke være præsident for en supermagt og så lege troll, med de katastrofale konsekvenser dette kan have.
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf dgd2007 » 23. feb 2019, 18:56

Falstria skrev:[...] fracking [...]

What the frack is that? :genert:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Dine hjemmestrikkede teorier om ting og sager

Indlægaf hotlips » 23. feb 2019, 19:51

Jeg har en ide om at det ikke er dem der siger de forstår det der har fattet hvordan det er at leve som kronisk smertepatient ligesom det er med at være fattig.

Så sidder der folk der har bukser der koster hele vores budget til mad og udtaler sig om hvorvidt andre kan leve for et eller andet lavt beløb.. Og jeg sidder og tænker hvordan de mon kom frem til at det er noget de kan komme med en rimelig betragtning om.

Dem der bare siger at det ikke er noget de ved så meget om det er ofte dem der har tænkt sig nok om til en regne ud at det nok er ret omfattende ting der gør en forskel på flere punkter end de selv lige kan komme på og det er fuldstændig det samme mønster i alle debatter og kommentarspor.

Jeg tror ikke jeg selv havde været bedre, jeg havde aldrig tænkt på at ens tøj bliver ødelagt af en krop der er syg og kommer til at lugte af sved eller at man slider sine sokker fordi man har svært ved at nå så de bliver strukket for meget og der skal være mad der ikke har nogen lugt i køleskabet så man kan få lidt ned når medicinen giver kvalme og madlede og man kan kun komme de steder hen hvor man kan komme med metro for der vælter man ikke så meget rundt, og der er en million ting mere der utvivlsomt er forskel på også efter hvad man fejler.

Men det er okay man ikke fatter det, det er det virkelig

Men det er bare ikke okay at man så vil komme med en masse gode råd til hvordan man gør det meget bedre for der er nok en grund til at de ikke " bare lige" alt muligt man selv synes er en god idé.
1

Tilbage til "Livets forhold"