Seriemordere

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Seriemordere

Indlægaf Kaffe » 4. feb 2019, 21:47

Jeg har også læst en del om seriemordere og set dokumentarer osv. Det er ekstremt dystert, synes jeg (ja, det synes alle vel), fordi disse mennesker har et fravær af menneskelighed, som jeg forstår menneskelighed. Man kan ikke appellere til deres empati, og det er helt sort, at nogen kan være ligeglad eller måske endda glad ved tanken om andres undergang. Det er sort og ækelt og skræmmende. Man kan ikke engang konfrontere dem med, hvad de har gjort, fordi der er ingen respons. Det er nok det der ikke-responsive, jeg synes er mest uforståeligt og uhyggeligt. Meningsløst.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Seriemordere

Indlægaf Q-beben » 5. feb 2019, 15:26

Der er en podcast i to sæsoner, der hedder "Myrdet af Richelsen & Grau". Det er en journalist og en tidligere efterforsker (politiet), der hver uge beskriver to seriemordere. De prøver også at føre sig ajour med, om der findes mønstre på tværs af seriemorderne mm., der forklarer, hvordan en seriemorder "udvikles".
3
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Seriemordere

Indlægaf computermus » 7. feb 2019, 21:29

DetSorteCirkus skrev:Seriemorder og seriemorder...; Erik Solbakke Hansen er i hvert fald en af de dømte forbrydere i Danmark, som har flest menneskeliv på samvittigheden (40 +/-), og jeg synes, at dokumentaren her om sagerne mod ham er ganske ganske fascinerende i forhold til de forhørsteknikker, man måtte ty til, for overhovedet at kunne arbejde med en type som ham.

https://www.dr.dk/tv/se/danske-mord-3/d ... n-pa-fanoe

Den udsendelse og de følgende der kommer hver tirsdag (?) er virkelig interessante og spændende at se . At Frederik Strand , der bl.a har skrevet bøger som " Uopklaret" og " Rejseholdets historie " , medvirker giver, ihvetfald for mig , en god vinkel på det historiske perspektiv i sagerne.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Seriemordere

Indlægaf OberstNasig » 13. feb 2019, 11:57

Jeg har også, ligeså længe jeg kan huske, været meget fascineret af fortællinger om seriemordere og andre mordere, grove kriminelle m.v for den sags skyld.
Så jeg føler mig velsignet i disse tider, hvor der er ufatteligt meget materiale at vælge imellem. Jeg glæder mig over, at jeg ikke er den eneste med denne makabre interesse. Jeg tror, at det som fascinerer mig, er selve processen og mekanismerne bag et menneske, der kan gøre det mest utænkelige.
Jeg tror det bedste, jeg indtil videre har kunnet støve op er:
- Abducted in plain sight, handler godt nok om pædofili og kidnapning
- Mommy dead and dearest på HBO
- Casefile true crime podcast
- Myrdet af Andersen og Grau, podcast
- Mørkeland, podcast
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Seriemordere

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. feb 2019, 12:06

Jeg kan varmt anbefale "Evil Genius" på Netflix.
Serien handler som udgangspunkt om én specifik sag, men der dukker hurtigt mere op, og især to af de involverede er bestemt på niveau med mange af de typer, der allerede er blevet nævnt i tråden :gisp:

2
Brugeravatar
Kesha
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:53
Kort karma: 66
Likede indlæg: 423

Re: Seriemordere

Indlægaf Kesha » 13. feb 2019, 13:30

DetSorteCirkus skrev:Jeg kan varmt anbefale "Evil Genius" på Netflix.
Serien handler som udgangspunkt om én specifik sag, men der dukker hurtigt mere op, og især to af de involverede er bestemt på niveau med mange af de typer, der allerede er blevet nævnt i tråden :gisp:



Den er virkelig spændende! Jeg undres stadig over en masse ting om de medvirkende..
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Seriemordere

Indlægaf DenBlødeJyde » 13. feb 2019, 13:56

Jeg hopper med på vognen.

Jeg har hørt et foredrag med Bent Isager-Nielsen, tidl. leder af rejseholdet, og skal høre ham igen om en uge.

Hvis han kommer i nærheden af jer, så kan det anbefales, han er super spændende at høre på :)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Seriemordere

Indlægaf hotlips » 13. feb 2019, 14:05

The wonderland murders.. Det er ikke en seriemorder men det er en af de mest berygtede forbrydelser i hollywood, der var fire der blev myrdet og en der overlevede at få smadret kraniet med blyrør.

Sagen er delvist portrætteret i boogie nights og mere autentisk i filmen wonderland der mest handler om John Holmes og hvad hans rolle i det var.

Man ved i store træk hvad der skete men hvad Holmes rolle var er aldrig blevet opklaret og så er der jo det i det at det er svært at tro på at folk der gør den slags ikke har myrdet før eller efter, men det er ikke nemt at grave ret meget frem om eddie nash og hvem der præcis var de håndlangere han fik til det.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Seriemordere

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. feb 2019, 14:14

Jeg er i gang med Dahmer-dokumentaren, og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan han kunne undgå at blive opdaget efter mordet på den 14-årige dreng, som i første omgang slap fra ham. Et er, at politiet ikke tog sig af den mishandlede dreng, da han blev fundet nøgen på gaden; noget andet at Dahmer ikke straks blev mistænkt, da drengen senere samme nat helt forsvinder. Men det er selvfølgelig muligt, at han aldrig blev meldt savnet. Underligt er det dog.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Seriemordere

Indlægaf hotlips » 15. feb 2019, 17:17

Ado... Hvordan tagger man folk her?

Nå, men der kommer the frozen ground 00.15 på tv3 iaften.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Seriemordere

Indlægaf hotlips » 15. feb 2019, 19:20

DetSorteCirkus skrev:Jeg er i gang med Dahmer-dokumentaren, og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan han kunne undgå at blive opdaget efter mordet på den 14-årige dreng, som i første omgang slap fra ham. Et er, at politiet ikke tog sig af den mishandlede dreng, da han blev fundet nøgen på gaden; noget andet at Dahmer ikke straks blev mistænkt, da drengen senere samme nat helt forsvinder. Men det er selvfølgelig muligt, at han aldrig blev meldt savnet. Underligt er det dog.


Der er stadig 7 af gacys 32 ofre der aldrig er blevet identificeret, der var oprindeligt 9 og de to der siden er blevet det er blevet det for relativt nyligt, 2015 eller deromkring.

Jeg har en grim ide om at det til dels skyldes det er unge mænd, og at det også har været med til at dahmer gik under radaren.

Det er alligevel flere end bundys samlede kendte ofre gacy tog uden det blev opdaget på samme sted, bundy var jaget i 3 stater for under en tredjedel hvert sted.

Det er en uhyggelig forskel.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Seriemordere

Indlægaf paint » 15. feb 2019, 19:41

DR2 kl 21.40, hvis nogen skulle være interesseret

"Jagten på en seriemorder

Britisk dokumentar.

Den engelske politimand Steve Fulchers jagt på morderen Christopher Halliwell er en af de seneste års største kriminalhistorier. Jagten begynder i 2011, da sagen om en forsvunden 21-årig kvinde lander på Fulchers bord. Det bliver en sag, der kommer til at strække sig over mere end et årti og omfatte adskillige mord, to opsigtsvækkende retssager og en ødelagt karriere.

Originaltitel: How to Catch a Serial Killer"
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Seriemordere

Indlægaf Yossarian » 22. feb 2019, 22:42

Andrej Tjikatilo er et af de navne, jeg først tænker på, når jeg hører om seriemordere. Jeg kan svagt huske sagen fra medierne dengang, og det blev ligesom hængende, fordi jeg syntes, det var så grusomt. Så tråden her fik mig til at se denne dokumentar om ham:



Og et kort inteview med ham:


Det fik mig også til at se TV-filmen Citizen X fra halvfemserne. Den var vel OK og vellavet, men måske en anelse kedelig. Meget af den handler om, at efterforskerne skal slås mod hele Sovjetapparatet, men det var vel sådan set også grunden til, at han slap afsted med at myrde så mange.
1
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Seriemordere

Indlægaf Yossarian » 22. feb 2019, 22:47

Og så vil jeg godt advare imod at spilde tid på dokumentaren Bazaar Bizarre, der handler om Bob Berdella. Jeg husker den stadig som en af de dårligste dokumentarer, jeg nogensinde har set.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Seriemordere

Indlægaf Zombie » 23. feb 2019, 10:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg er i gang med Dahmer-dokumentaren, og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan han kunne undgå at blive opdaget efter mordet på den 14-årige dreng, som i første omgang slap fra ham. Et er, at politiet ikke tog sig af den mishandlede dreng, da han blev fundet nøgen på gaden; noget andet at Dahmer ikke straks blev mistænkt, da drengen senere samme nat helt forsvinder. Men det er selvfølgelig muligt, at han aldrig blev meldt savnet. Underligt er det dog.


En del af dem var farvede, den dreng du nævner var af det, man ville kalde asiatisk udseende. Og de færdedes i homomiljøet.

Politiet var fra starten ret uinteresseret, på grund af disse forhold. Og de er det den dag i dag. Der er en grund til, at nogle af de seriemordere med flest ofre på samvittigheden, er dem som primært angriber kvinder der er farvede og sexarbejdere. For det er der, pardon my French, ikke en kæft der går op i.
1
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Livets forhold"