Give besked eller ej

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Give besked eller ej

Indlægaf BlueBunny » 11. feb 2019, 14:39

Jeg føler med dig TS. Jeg synes også det er underligt at din eks valgte den løsning. Jeg synes til gengæld stadig at det er super stort af dig at du fulgte hans ønske.
Jeg håber for dig at du finder ro i dit valg, og finder trøst i at du blev væk netop for at ære hans minde mest og ikke stille hans søn i en konflikt han skulle kæmpe med. Jeg tænker, at når alt kommer til alt, så ville ekssvigerfar kunne forstå dette. Hvis nogen spørger synes jeg det er helt legalt at svare ærligt, at du blev væk da din eks var bange for en konflikt, og det respekterede du. At han så måske har taget fejl er een ting, men du sikrede at han kunne fokusere alene på sorg og ikke andet.

Det er bare supersvært med den slags og næsten alle håndterer sorg, kriser, ekser, følelser og familier forskelligt. Derfor er det så vigtigt at mærke efter hos sig selv. Og når ting er sket, så HUSK hvorfor du handlede som du gjorde. Fortryd ikke. Ud fra de informationer du havde så VAR det det rigtige valg. (At du måske gør noget andet i fremtiden er noget andet. Det er et nyt valg med nye informationer).

:ae:
9
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Give besked eller ej

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2019, 15:53

Mistermor skrev:
fisken80 skrev:
Bah. Ud af en tangent min ... ja undskyld. Men det her handler om anstændighed og ordentlig opførsel og ikke en disse andet. Og det ejer den nye kæreste åbenlyst ikke, og samtidig har hendes eks ingen nosser.
Og lige præcist derfor er det bedste i den situation helt at droppe diskussionen og så gøre det man selv føler for, og møde op til ceremonien i kirken. Så bliver der slet ingen tangent.


Jeg er forøvrigt helt uenig i dit indlæg.

Jeg synes, TS kan være utrolig stolt af sig selv. Hun har været et større menneske end både ny kæreste og eksmand. Hun tænkt på sine børn og skånet sin eksmand ved at forhindre konflikt sådan en dag.

Lige nu er hun ked af det, men hun kommer til at glæde sig over det på længere sigt.

Der er næppe nogen, der tænker, at den nye kæreste ikke er forkert på den. Men det hjælper bare ikke. For man får bare ikke karakterer eller bonus, hvis man gennemtrumfer sin vilje i en konflikt. Man får bare en ny. Derfor skal man virkelig overveje, hvilke konflikter man vælger at gå ind i.


Og jeg er på ingen måde fortaler for, at man skal finde sig i hvad som helst - tvært imod. Men hver ting til sin tid.

Og lige her var konfrontationen værd at tage. Da man er tilknyttet familien gennem blod. Børnebørnene.
Kæresten kan principielt skiftes ud i morgen. Too bad.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Give besked eller ej

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2019, 16:05

Mistermor skrev:
Sophies-mor skrev:Og lige her var konfrontationen værd at tage. Da man er tilknyttet familien gennem blod. Børnebørnene.
Kæresten kan principielt skiftes ud i morgen. Too bad.


Så du vil hellere have "din ret" end at tage hensyn til din eksmand, der har mistet sin far, og også risikere et drama eller en konflikt, eller i alt fald at dine børn oplever, at der er uvenskab i samme omgang, som de skal opleve deres første begravelse?

Det handler ikke altid om ret. Det er klart, at jo flere gange man har oplevet at få overskredet sine grænser, jo mere er man tilbøjelig til at søge konfrontation, - men det går altså stadig ud over andre mennesker, selvom man i princippet har ret, hvis der som her er nogle andre, der ikke tager hensyn. Så er man bare nødt til at være et større menneske - ialt fald hvis man vil kunne se sine børn i øjnene, når de bliver store.

Det er piv uhøfligt over for efterladte ikke at deltage i bisættelser.
3
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Livets forhold"