2015 var året hvor jeg...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Purple Haze » 3. jan 2016, 17:42

Har fået en masse nye gode venner.
Har fået en kæreste, og det virker lovende.

Det var vist det vigtigste... Nye mennesker :)
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf billiebean » 3. jan 2016, 19:56

- Flyttede fra Aarhus. (Jeg savner Aarhus :( )
- Flyttede rigtigt sammen med min kæreste.
- Blev ejer af en vaskemaskine. Kæft det er smart.
2
Hindbær
Indlæg: 138
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 284

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Hindbær » 3. jan 2016, 20:07

Afsluttede en sag om vores hus med et solidt økonomisk tab og krænket retsfølelse. Men overvejende en følelse af at være ret priviligerede over at vi trods alt er i stand til at arbejde os ud af det på nogle år.

Blev gravid efter 20 måneder ved 3. IUI.

Så et stjerneskud og kunne ikke komme i tanke om noget jeg kunne ønske mig.

Fik balanceret vores liv med vores søn som Nr 1, arbejde og efteruddannelse ret fornuftigt - med en masse bevidste fravalg, men prioritering af det vi synes er vigtigst.
1
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Xnaiv » 3. jan 2016, 20:52

Blevet færdig med renovering af hus.

For alvor fik et knæk på overskudskontoen, grundet udfordringer på jobbet + leve i byggerod man ikke kan se sig ud af (vil bevidst ikke kalde det stress - det er et misbrugt ord)

Kom ovenpå igen ved hjælp af stor støtte af kæresten

Vi fik vores elskede Basse

Fandt mig selv - føler nu i en alder af 25 år at jeg for alvor hviler i mig selv!!!
0
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf avdotja » 3. jan 2016, 21:17

2015 var året hvor jeg
  • Var på 2 store rejser
  • Blev single efter et langt parforhold (og derfor også flyttede i egen lejlighed)
  • Fik nyt job
  • Flyttede til et andet land
  • Fik at vide at jeg snart får en lille niece/nevø (min første :blush2:)
  • Næsten tjente det samme på mine investeringer som på mit job :nerve:
På papiret har det været det mest begivenhedsrige år længe; men reelt føler jeg at er gået rundt i en døs uden at have opnået det store, mens jeg har haft en konstant følelse af at være bagud. Det bliver noget af det første jeg skal have kigget på her i 2016
0
Dipsy
Indlæg: 384
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Dipsy » 4. jan 2016, 00:36

Blev mor for første gang :love2: :lun:
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18044

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Mi55y » 4. jan 2016, 10:29

- blev forelsket for første gang i nærved 10 år :dåne:
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Sevii » 4. jan 2016, 12:55

I 2015....

- fik jeg styr på mit studie og fik mere tillid til jeg kunne. Især efter en samtale med en underviser der roste mig for noget jeg ikke vidste jeg kunne. Det hjalp mig, og han ved det ikke engang. Jeg var ved at give op.

- Jeg har åbnet mig for andre mennesker efter flere år, hvor jeg har holdt mig for mig selv.

- Jeg gav endelig slip på de personer der kun gjorde mig ked af det.'

- Jeg fik en opvaskemaskine. Det er nok det fedeste. Jeg elsker den. :banan:
2
:banan: :banan:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8196

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Fru Himmelblå » 4. jan 2016, 14:32

2015 var året hvor jeg
    Flyttede sammen med kæresten :dåne:
    Fik synskorrigerende operation så jeg nu er uden briller
    Flyttede i ny og bedre lejlighed med kæresten
    Fandt ud af hvilken retning jeg gerne vil i med studiet
1
Brugeravatar
thorsager
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. jan 2016, 17:21
Kort karma: 4
Likede indlæg: 24

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf thorsager » 6. jan 2016, 22:45

Blev far for første gang!
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jan 2016, 11:40

Blev fyret.
Forstod, hvor syg man kan blive af stress og depressioner.
Blev røvrendt af tidligere chef, der kostede mig mindst et - sandsynligvis to sikre jobs.
Fik en sms fra en af lederne, at de forventede min opsigelse, hvis jeg ikke havde tænkt mig at dukke op til august. Den fik de ikke. De fik en sygemelding.
Droppede sommerspillet med pænt store konsekvenser.
Forsøgte mig med revy, og var så god, at to af de faste blev pissesure, fordi de fremstod endnu dårligere, når jeg shinede.
Flyttede min store dreng til Esbjerg og måtte sande, at man er voksen, når man er 20.
Min yngste fyldte 18.
Jeg oplevede, hvor stærkt mit forhold til min mand er og forstod for alvor, at han står last og brast med mig.
Jeg sluttede året med at score et nyt job, hvor de nærmest har stået på hovedet, for at tilpasse det eksisterende skema til mine evner (og mangel på samme. Jeg KAN ikke undervise i matematik, og de vil have mig alligevel.)
Udviklede en sand besættelse for Margot/DuMilde/SiriS-kjoler.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Melankolikeren
Indlæg: 46
Tilmeldt: 7. jan 2016, 15:26
Kort karma: 2
Likede indlæg: 102

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Melankolikeren » 7. jan 2016, 19:36

Udgav en bog :cool:
9
Honi soit qui mal y pense - Shame on whomsoever would think badly of it
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf Apostrof » 8. jan 2016, 18:52

- Startede på drømmejobbet (og mit første rigtige job, hvis det da er et rigtigt job :genert: ) som erhvervsPhD hos en virksomhed og branche jeg rigtig gerne ville indenfor

- Flyttede til Københavnsområdet fra Nordjylland; Selvom vi købte lejligheden i sommeren 2014, så var jeg kun i den i weekenderne, indtil jeg fandt det nye job, som jeg startede på i 2015 (skønt endelig at være færdig med 2. omgang af langdistanceforhold i løbet af vores 8 år lange forhold).

- Fik to helt fantastiske veninder! Sådan rigtige veninder, som jeg tør betro mig til, stoler på og ved, at de vil være der for mig, selvom jeg ikke har kendt dem så længe :lun: Og det er ret særligt for mig, da jeg har svært ved at lukke folk ind og kun lukker få "udvalgte" ind. Har tidligere følt mig lidt ensom og som at jeg kun havde min kæreste, som jeg rigtigt stolte på. Jeg havde nogle ok studieveninder og en god gruppe der, som jeg holdte sammen med, men aldrig nogle, jeg rigtig stolte på og ganske rigtigt, da min far blev alvorligt syg i 2014 var der ikke nogen af dem, der var der for mig, så det har været lidt af et slag siden da, hvor jeg følte mig ekstra ensom, selvom jeg havde min skønne kæreste.

- Begyndte at ride igen på en fantastisk parthest efter 5 års pause i løbet af studierne, da jeg solgte mine egne, inden jeg begyndte at studere. Fantastisk følelse og selvom jeg i de 5 år har sukket og kigget meget på salgsheste og fulgt med på hesteforums, har jeg slet ikke været klar over HVOR meget jeg savnede det. Jeg stopper aldrig med hestene igen - sikke en glæde og livskvalitet det har givet at komme i en stald igen :blush2:

- Fandt og købte en byggegrund, fik bygget vores nye hus helt efter vores egne ønsker og nåede sørme også lige at flytte ind i 2015 (28. december) :klap:

- Situationen endelig er begyndt at se bedre ud med min far, der efter en alvorlig blodprop i januar '14 er begyndt at få livsglæden og gåpåmodet tilbage! Og imod lægernes forventninger kan gå kortere strækninger uden stok og næsten 1 km med, hvor de forventede, at han ikke kom til at gå igen, samt også begynder grovmotorisk at kunne bruge den ramte arm og enkelte fingre. Men altså det psykiske har været en langt større ting for os som pårørende end hvad han kan fysisk, så det er bare skønt endelig at se en positiv far, der har fået livsmodet igen og ikke altid er en sur, vrissen og negativ mand, der virkede til helt at have skiftet personlighed :(

2015 var ikke året, hvor jeg tabte mig, men med alle de livsændringer (både gode og dårlige) der har været i 2014 og 2015, så er det vist også ok, så den må gennemføres i 2016, hvor der forhåbentligt kommer lidt mere ro på. Det bedste ved 2015 er helt klart, hvor godt vi er faldet til på Sjælland og fået et super godt netværk, da det på beslutningstidspunktet mere føltes som lettere tvunget end et reelt valg.

Så 2015 har virkelig været et helt fantastisk år i modsætning til 2014, der virkelig var et lorteår, som bl.a. indeholdte at min far blev alvorligt syg af en blodprop med 1 uge på intensivafdelingen, hvor vi ikke vidste om han ville overleve; et familiemedlem døde af kræft; mine såkaldte veninder viste hvad jeg kunne bruge dem til i kriser; min kæreste var ved at gå ned med depression (men heldigvis blev fyret fra det job før han blev rigtigt syg af det, kan vi se nu); min kæreste blev ledig (efter opsigelsesperioden fra fyring i september 2013) og stadig ikke kunne finde job i hele Nord- og Midtjylland efter 1 år, så vi endte med at føle os presset til at søge i andre dele af DK, hvor han med det samme fik job i Kbh og vi for anden gang i vores forhold måtte springe ud i langdistance (som jeg virkelig hader) og jeg pga resten virkelig var ved at gå ned på mit speciale, som jeg slet ikke kunne overkomme. Eneste positive fra det år må have været, at jeg rent faktisk formåede at få specialet færdig, afleveret og bestået med et 7-tal, som jeg der ellers lå på 12 i snit på kandidaten, var pisse stolt af, da det var så tæt på, at jeg ikke havde overkommet at få det færdigt.
2
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf godtnavn » 9. jan 2016, 03:35

...blev gravid, kom ind på drømmestudiet og tog på lækker ferie med kæresten

men, det var også året hvor vores ferie blev afbrudt da min kærestes far blev skudt under et røveri og døde, hvor vi mistede barnet og jeg gik helt ned og måtte tage orlov fra studiet jeg nærmest ikke nåede at starte på.


Håber 2016 bliver en anelse bedre, det kan vel næsten ikke gå værre.
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: 2015 var året hvor jeg...

Indlægaf malou_43 » 10. jan 2016, 17:52

2015 føles som det største lorteår nogensinde, men det passer jo ikke :D

Det var året, hvor:
- Jeg begyndte at date igen, efter at have måtte give slip en stor, lang kærlighed og blevet erstattet efter 2,5 måned af en gift kvinde - det tog fandme lang tid at komme mig over (er der nok heller ikke helt endnu)
- Jeg kom til diætist og fandt ud af noget af grunden til, at jeg i over 15 år har haft mavesmerter. Året hvor jeg begyndte på en speciel diæt :)
- Jeg blev stærkere på arbejdet og turde sige fra
- Den bedste, tætteste kollega flyttede. I guder, hvor jeg savner hende.
- Hvor jeg fik en kæreste og blev stormforelsket
- Hvor den samme kæreste viste sig at være en storlyvende, kriminel, manipulerende, utro psykopat, der skylder mig penge, stjal min medicin, misbrugte min konto, var mig utro, tog fysisk fat i mig. Det var også året, hvor jeg sagde "slip eller det er 112" og hvor jeg fik smidt ham ud.
- Jeg besluttede at finde et nyt arbejde eller nyt studie

En god blanding, men jeg håber på mere lykke og sand kærlighed i 2016 :D
0

Tilbage til "Livets forhold"