Hvad forventer du af 2016?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf decibell » 31. dec 2015, 09:56

Vi sidder og ser tilbage på året, der gik. Men hvad med året, der er i vente?

Hvilke forventninger har du til året? Ved du allerede nu, der skal ske noget i løbet af året, som vil forandre dit liv? Har du besluttet dig for at lave nogle forandringer, som dit liv trænger til, eller håber du, at det netop ikke forandrer sig, fordi det kører skide godt lige nu? Kortere sagt; glæder du dig til året, eller frygter du det - og hvorfor? Ja, fortæl... :)
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf decibell » 31. dec 2015, 10:22

TS lægger ud.

Jeg forventer et forandringens år, for der er så mange ting, der skal ske, der vil ændre hele vores liv.

Min datter skal være væk i mange måneder, og derfor bliver jeg alene for første gang, siden jeg var 23. Jeg er ikke bange for det, men det bliver helt klart en omvæltning at skulle klare alt selv og kun have mit eget (og hundens) selskab derhjemme.

Samtidig sker der en masse på arbejdsfronten, både med flytning og vores kontrakt, der er i udbud, så det er meget usikkert, hvad fremtiden bringer der. Jeg er sikret nogenlunde til omkring sommer, men derefter kan det risikere at gå en helt anden vej. DET frygter jeg, for jeg er meget glad for mit arbejde og har i forvejen 1½ times transport hver vej, og jeg orker ikke tanken om at miste jobbet eller at skulle få længere til arbejde. Men jeg har besluttet at tage det afslappet, for det er alligevel ikke noget, jeg har indflydelse på overhovedet.

Jeg har en masse planer om at udnytte det, at jeg skal være alene de måneder, til at forbedre helbredet med mere motion og sundere kost - og det, tror jeg, vil komme lidt af sig selv, for jeg har nemmere ved ikke at lade mig frist under indkøbet, når det kun er til mig selv. :D Samtidig bliver det jo kun mig, der skal gå med hunden, og det vil vel uvilkårligt gøre en forskel. Jeg har også planer om at prøve at spare, nu hun ikke er der, så jeg kan øge opsparingen. Ha ha, det lyder vist som om, hun er eneste årsag til alle de dårlige vaner, men sådan er det nu ikke. Man bruger bare flere penge, når man er to, både i forbrug og på at hygge/lave mad. Alene gider jeg slet ikke lave så meget.

Jeg skal også se at få færdiggjort vores istandsættelse hjemme, så jeg forventer ikke at komme til at kede mig. :P
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf Anilara » 31. dec 2015, 11:13

Jeg forventer, at jeg siger mit arbejde op (og søger noget nyt).
Og så forventer jeg, at jeg får skrevet et temmelig godt bachelorprojekt.
Resten lader jeg tiden vise. Holder af det uforudsigelige.
2
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10681

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf Little_Woman » 31. dec 2015, 11:23

Jeg tror ikke jeg tør forvente så meget; men der er meget jeg håber på. Primært håber jeg på at blive gravid og at få et sundt og raskt barn. Hvis dét sker, så er jeg ret godt tilfreds med 2016. Derudover er jeg nemlig ret tilfreds med livets forhold, uagtet at der jo altid er plads til forbedringer..
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf LaScrooge » 31. dec 2015, 11:44

Jeg forventer at finde mig et nyt arbejde og - i forbindelse dermed - at opnå en form for afklaring i forhold til hvad jeg egentlig ønsker mig af mit arbejdsliv og hvad jeg godt må turde ønske og stile efter. Det er vist det primære, eftersom mit arbejdsliv som det er ikke er tilfredsstillende, udfordrende og spændende nok.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Rothkeen
Indlæg: 83
Tilmeldt: 30. dec 2015, 18:01
Kort karma: 32
Geografisk sted: Sjælland
Likede indlæg: 119

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf Rothkeen » 31. dec 2015, 11:46

Jeg forventer at få et ordenligt sted at bo, stedet for denne gamle møglejlighed. Jeg forventer også det nye job jeg skal starte på bliver godt for mig, da jeg kan se det gamle jeg var ved, ikke var så godt som jeg troede, nu når jeg fik det lidt på afstand. Også regner jeg med det bliver året med kærlighed efter snart 2 år som single.
Så er fuld af forventning. :D
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf LadyFox » 31. dec 2015, 11:52

Jeg forventer at flytte, muligvis ud af byen.
3
...
Brugeravatar
Goldie
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 202

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf Goldie » 31. dec 2015, 12:00

Jeg håber og forventer at få et sundt og raskt barn.

Jeg håber og satser på, at vi finder drømmehuset i den ønskede størrelse i den ønskede by og gerne inden ældstebarnet skal begynde i skole til august.

Jeg håber ligeledes at vi så får solgt vores nuværende hus, til den ønskede pris.

Håber at manden finder et job tættere på, som han kan lide, i stedet for at blive ved med, at arbejde for en chef der er en klaphat!

Håber min ene søster får det bedre med sig selv psykisk og måske endda finder kærligheden, som forbliver hos hende!

Håber at alle mine kære undgår diverse sygdomme
3
"Hello from the other side!..." :ninja:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3071

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf Alphilia » 31. dec 2015, 12:18

Forventninger kan skuffe så slemt.... Jeg HÅBER at 2016....

- bliver året hvor 2 bliver til 3
- bliver året hvor jeg "lander" helt igen på mit arbejde. Og i den forbindelse måske pusler videre med nogle små spæde tanker om mit arbejdsliv. Jeg ved endnu ikke hvilken retning det gror og hvornår, men jeg kan lide tanken...
- bliver året med gode rejser
- bliver året med lys og ro for mig selv og mange af mine kære
- bliver året hvor jeg er lidt mindre sofakartoffel og lidt mere aktiv i hverdagen
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf Ado » 31. dec 2015, 12:21

- At finde mit selvværd.
- At finde min talje.
- At det da for fanden kan lykkedes mig at finde den gensidige forelskelse.
- At vores nye projekt i firmaet bliver en succes.
- At stressen slipper sit tag i mig.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf Thestral » 31. dec 2015, 15:56

Jeg forventer at bestå alle mine eksamener i første forsøg.
- At tabe mig til jeg når min idealvægt
- At min datter kommer godt igennem sit første år på gymnasiet
- At min datter får det bedre psykisk
- At jeg ikke får det værre fysisk og hukommelsesmæssigt
- At få et lykketligt år med min kæreste
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36766

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf Daine » 31. dec 2015, 16:09

- At min flytning går nogenlunde gnidningsløst
- At jeg finder mig godt til rette i mit nye hus
- At jeg finder en løsning mht mit arbejde
- At der kommer gang i motionen og de sunde kostvaner igen. 2015 hang på det område, men jeg har i det mindste ikke taget på.
- At der måske kommer lidt gang i kærligheden?
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf Suzan » 31. dec 2015, 16:34

-at jeg får malet gulve, nogle møbler, gangens træværk og toilettet

-at jeg får etableret et stort jordbærbed og solgt bare lidt ude i en vejbod

-at jeg helt uden problemer kan springe i hvertfald 110 cm på den ene hest og få den anden op i en trailer og køre

-at jeg opfører mig ordentligt, lærer flere mennesker at kende og ikke graver mig ned i sofaen

-at blive dygtigere til de ting jeg elsker at gøre, hestene, haven og det kreative
4
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf Aquadorable » 31. dec 2015, 17:45

- vi flytter i egen og større lejlighed (det ved jeg kommer til at ske, for vi er blevet opsagt, da vores udlejer selv vil flytte ind der, hvor vi bor nu)
- bryllupsplanlægningen kommer for alvor i gang
- jeg bliver glad på mit nye arbejde, og at jeg får masser af spændende udfordringer på den front
- jeg fortsætter mit livsstilsprojekt og taber de sidste oveflødige kilo
- jeg holder fast i træning 3-4 gange ugentligt
5
K - 12.06.18 :love:
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Hvad forventer du af 2016?

Indlægaf JoyNips » 1. jan 2016, 00:34

- Jeg forventer forandring på arbejdsfronten, enten i form af nyt job i Kbh eller samme job udflyttet.
- Derudover forventer jeg at vende tilbage til konkurrenceridningen og forhåbentlig få debuteret hesten i middelsvær.
- måske skal vi kigge på noget babymaking. *gys* Min kæreste vil meget gerne og afhængig af arbejdssituationen kan jeg nok ikke rigtig finde på så mange flere undskyldninger for ikke at gøre det.
- jeg skal kigge på noget voksenhalløj. Afbetaling af studielån, pensionsopsparing og sådan noget kedsommeligt stads.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Livets forhold"