Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jan 2016, 22:08

Hvor er jeg glad for at læse at Kemo'en virker rigtig godt for dig.

Beundringsværdigt at du har holdt fanen så højt, og i så vidt omfang klarer familieliv og husholdning, og at deltage i andre menneskers fester osv. det kræver dæl dulme nogle enorme kræfter. Kan godt forstå at du synes psyken er tung at danse med til tider, men det ville også være mærkeligt hvis ikke den var!

Hep for at du er ved at give canseren en stor fed fuck-finger! Jeg håber du snarest står med de bedst ønskelige resultater, og derfra kan leve let og frit
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Akehurst2 » 3. jan 2016, 23:23

Tusind tak for opdateringen - jeg husker din tråd så godt.

Hvor er det dejligt at høre, at det efter omstændighederne går som det skal. Kan sagtens følge, at det er en stadig påmindelse, hver gang du ser dig i spejlet. Har du en paryk? Min mor var meget glad for sin, også til bare at kunne gå rundt uden at ligne en patient hele tiden.
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 4. jan 2016, 08:17

Dikus skrev:Puha et heftigt program de første par måneder! Men... øhhhh... Nu bliver jeg lidt grov ikke. Sådan et program kan jo også være med til at aflede opmærksomheden fra ens følelser. Og det er jo fint, når det er alt det, der handler om sygdom! Men skidt, hvis det også hjælper en til at distancere sig fra at mærke familiens kærlighed. Skidt, hvis du ikke får nydt dine børn og din mand. Sådan helt stille og roligt og helt ind i maven :)

Og så fortsætter jeg bare med mine upassende indlæg. Men... efter jeg blev syg (fysisk, uskadeligt handikap) kunne jeg ikke gå i høje hæle. 13 år senere er det stadig sådan noget, der kan få mig til at føle mig syg og blive irriteret. Så selvom det jo er absolut nada niks og en prut i en natpotte i forhold til dine påmindelser, så forstår jeg godt, hvor meget det der synlige tegn betyder.

Jeg tænker så også, det må være værre, når andre kan se det? Men... Kan du lade være at tænke på sygdommen og kun tænke på dagligdagsting, der glæder dig?

Og når jeg vader rundt i det, så er det, fordi jeg får helt ondt i maven over, hvor svært det må have været for dig at stå i med en baby på armen. Hvor svært det må have været (er?) at engagere sig i barnet. Jeg kan huske fra mig selv, jeg kunne få helt dårlig samvittighed over at bruge energi på min datter - for så knyttede hun sig jo til mig, og så ville afvisningen, når jeg ikke havde energien være hårdere for hende.

Jeg kunne godt forestille mig, dødsangsten i begyndelsen har fået dig til at trække dig ubevidst af samme årsag. (Ikke mindst, fordi du næsten skriver det i et af indlæggene.) For ikke at være en primærperson, der så pludselig ikke er der mere. Det svigt vil man jo ikke udsætte sit barn for... Så hellere en far som primærperson.

Tør - og kan du - være der for børnene igen. Sådan på det helt nære, følelsesmæssige plan. Ikke på det praktiske "vi har lavet en masse"-plan?

....

Og det er nu nogle gode punkter, du fokuserer på mht. sygdommen! Og faktisk ret vildt - og meget positivt - med det sidste punkt!!! VÆK med den knude, så du kan nå dertil :kys:


Altså den første tid kunne jeg ikke engagere mig i noget! Heldigvis kunne mine forældre og svigermor lave den vigtige kontakt med den bette, og jeg havde så dårlig samvittighed over det!
Idag synes jeg, at jeg godt kan være der følesmæssig for ungerne! Jo jeg er da stadig ked af det, men slet ikke på samme plan! Inderst inde tror jeg det hele nok skal gå, men er stadig trist og utryg over situationen. Og mine tanker er min værste fjende!
Og jeg er slem til at falde over de uhyggelige artikler og historier, frem for at fokuserer på det positive vi har hørt!
Lægerne har jo alttid sagt at de GODT kan behandle mig! Det burde være mit fokuspunkt
0
Følg mig på instagram jannibvj
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 4. jan 2016, 08:20

Akehurst2 skrev:Tusind tak for opdateringen - jeg husker din tråd så godt.

Hvor er det dejligt at høre, at det efter omstændighederne går som det skal. Kan sagtens følge, at det er en stadig påmindelse, hver gang du ser dig i spejlet. Har du en paryk? Min mor var meget glad for sin, også til bare at kunne gå rundt uden at ligne en patient hele tiden.


Har ingen paryk! Da jeg i sin tid tid valget, og fik tørklæder, vidste jeg ikke at det var kronisk! Så tænkte at det kunne jeg godt overskue!
Men nu mangler jeg forhåblig kun de 3 kemoer, så kommer håret til sommer
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf girl_beat » 4. jan 2016, 09:20

Jeg kan også godt huske din tråd og sender al den bedste karma og energi i retning af den gode proces, du er i gang med! :gogo: :blomst:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Annione » 4. jan 2016, 09:27

Tak for update og velkommen her på debatten!

Vi har savnet dig!!!
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Annione » 4. jan 2016, 09:32

Vappepigen skrev:
Har ingen paryk! Da jeg i sin tid tid valget, og fik tørklæder, vidste jeg ikke at det var kronisk! Så tænkte at det kunne jeg godt overskue!
Men nu mangler jeg forhåblig kun de 3 kemoer, så kommer håret til sommer


Min svigermor fik paryk. Og hun hadede den - den var varm, drejede rundt på hovedet og var bare irriterende. Men jeg kan godt forstå, at du ærger dig. Når man har hår, kan man trods alt skjule, at man er syg.

Både min svigermor og en veninde fik virkelig hurtigt hår igen. Det vokser jo ca. 18 cm om året, så allerede efter 2-3 måneder kan du have en fiks frisure igen. Og jeg ved godt, at det ved du allerede. Jeg skriver nok bare for at trøste - jeg føler SÅ meget med dig! Det håber jeg godt man kan gøre, uden at det opfattes nedladende, for det er ikke sådan ment.
1
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf In_your_eyes » 4. jan 2016, 10:10

Hov, jeg har et lille tip til dine negle, så de hurtigere bliver pæne igen. Herome er tidligere blevet udleveret gratis på de onkologiske afdelinger. Du kan se mere på svaneklinik.dk under styling, men bør nok købe produkterne direkte på Heromes hjemmeside eller finde en fysisk butik (se forhandlerlisten på Heromes hjemmeside) da jeg kan se at produkterne er lidt dyrere hos svaneklinik.
1
:pompom:
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 4. jan 2016, 10:41

Annione skrev:
Vappepigen skrev:
Har ingen paryk! Da jeg i sin tid tid valget, og fik tørklæder, vidste jeg ikke at det var kronisk! Så tænkte at det kunne jeg godt overskue!
Men nu mangler jeg forhåblig kun de 3 kemoer, så kommer håret til sommer


Min svigermor fik paryk. Og hun hadede den - den var varm, drejede rundt på hovedet og var bare irriterende. Men jeg kan godt forstå, at du ærger dig. Når man har hår, kan man trods alt skjule, at man er syg.

Både min svigermor og en veninde fik virkelig hurtigt hår igen. Det vokser jo ca. 18 cm om året, så allerede efter 2-3 måneder kan du have en fiks frisure igen. Og jeg ved godt, at det ved du allerede. Jeg skriver nok bare for at trøste - jeg føler SÅ meget med dig! Det håber jeg godt man kan gøre, uden at det opfattes nedladende, for det er ikke sådan ment.


Nej nej du er bestemt ikke nedladende!
Jeg skal forsætte med herseptin og har hørt håret gror langsommere ud, men bare det kommer så er jeg glad!
Har også hørt om flere der aldrig får brugt deres paryk, så det var også en af grundene til jeg valgte tørklæder i første omgang!
1
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Thestral » 4. jan 2016, 10:41

Jeg har virkelig intet fornuftigt at sige, men jeg kan godt huske dig fra DD og jeg hepper på dig alt jeg kan :pompom: Jeg ønsker dig det bedste fremover og jeg vil klart følge dig her også.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 4. jan 2016, 10:42

In_your_eyes skrev:Hov, jeg har et lille tip til dine negle, så de hurtigere bliver pæne igen. Herome er tidligere blevet udleveret gratis på de onkologiske afdelinger. Du kan se mere på svaneklinik.dk under styling, men bør nok købe produkterne direkte på Heromes hjemmeside eller finde en fysisk butik (se forhandlerlisten på Heromes hjemmeside) da jeg kan se at produkterne er lidt dyrere hos svaneklinik.


Tusind tak for tippet :kys:
1
Følg mig på instagram jannibvj
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 4. jan 2016, 10:44

Nu tager jeg ned og løber.... Det hjælper altid på humøret!

Tak for alle jeres tanker! Ja det skal nok gå, skal bare bekæmpe den tristhed... Og angsten falder forhåblig i baggrunden når jeg kommer på job igen og ind i vante rutiner!
2
Følg mig på instagram jannibvj
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf xxx---xxx » 4. jan 2016, 18:54

Vappe jeg har tænkt så meget på dig. Men synes det virkede så anmasende hele tiden at spørger på debatten hvordan det gik dig.

Jeg håber 2016 er året hvor det hele kommer lidt på afstand når du forhåbentlig slipper for mere kemo. Jeg synes du virker pisse stærk for hvor må det bare være skide hårdt.!

Jeg er 7-9-13 ikke ramt af noget. Men efter jeg er blevet mor ved jeg hvilke skrækkelige tanker der kan sætte sig i ens hovede efter man falder over den ene skrækkelige historie på nettet efter den anden. Jeg er seriøst bange for at jeg en dag udvikler angst eller andet pga jeg ofte bliver mindet om hvor frygtelig bange jeg er for at blive ramt af kræft og dø for min søn.
Så at få domme må være så hård. Også selvom lægerne har sagt at du nok skal blive okay.

Jeg plejer at sige til mig selv, og jeg håber at jeg har ret. At der er sikkert har været ligeså mange sørgelige historier for 10 år siden. Men dengang læste man ikke om dem fordi der ikke var facebook og IG osv.

Det jeg vil frem til er at jeg fandeme godt kan forstå dig! Den ene sørgelige historier efter den anden bliver smasket i ens hoved så det er da klart at dine tanker er mørke. Og man er jo pisse bange for at dø for ens børn.

Men ved du hvad vappe. Jeg er sikker på du kommer til at blive gammel, grå og rynket. Og jeg er sikker på af du er pisse smuk uden hår og ikke ligner ham fra Ronja røverdatter.!
3
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 5. jan 2016, 08:37

xxx---xxx skrev:Vappe jeg har tænkt så meget på dig. Men synes det virkede så anmasende hele tiden at spørger på debatten hvordan det gik dig.

Jeg håber 2016 er året hvor det hele kommer lidt på afstand når du forhåbentlig slipper for mere kemo. Jeg synes du virker pisse stærk for hvor må det bare være skide hårdt.!

Jeg er 7-9-13 ikke ramt af noget. Men efter jeg er blevet mor ved jeg hvilke skrækkelige tanker der kan sætte sig i ens hovede efter man falder over den ene skrækkelige historie på nettet efter den anden. Jeg er seriøst bange for at jeg en dag udvikler angst eller andet pga jeg ofte bliver mindet om hvor frygtelig bange jeg er for at blive ramt af kræft og dø for min søn.
Så at få domme må være så hård. Også selvom lægerne har sagt at du nok skal blive okay.

Jeg plejer at sige til mig selv, og jeg håber at jeg har ret. At der er sikkert har været ligeså mange sørgelige historier for 10 år siden. Men dengang læste man ikke om dem fordi der ikke var facebook og IG osv.

Det jeg vil frem til er at jeg fandeme godt kan forstå dig! Den ene sørgelige historier efter den anden bliver smasket i ens hoved så det er da klart at dine tanker er mørke. Og man er jo pisse bange for at dø for ens børn.

Men ved du hvad vappe. Jeg er sikker på du kommer til at blive gammel, grå og rynket. Og jeg er sikker på af du er pisse smuk uden hår og ikke ligner ham fra Ronja røverdatter.!


Du er overhoved ikke anmassende :kys:

Og jeg ligner altså skalde-per ;)

Har mødt en jævnaldrende til kemo,
med samme historie som mig... Hun har dog spredning til huden! Hun er igang med 4 år i behandling, og hun har hjulpet mig en del! Vi plejer at få kemo sammen, hvis sygeplejersken kan arrangere det.... Min behandling tager 3,5 time hendes 2,5 så der er tid til pjank og pjat
6
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf FruKuk » 13. jan 2016, 18:59

Tak for update. Mangler ord og nøjes med at sende tanker i din retning.
0

Tilbage til "Livets forhold"