Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 11:37

Vappepigen skrev:
Thestral skrev:Ok. Jeg forstår godt det mentale i at man vil have "det der" ud af ens krop og det kan næsten kun gå for langsomt, men du må så bare stole på at de ved hvad der er bedst i den her situation og set ud fra et medicinsk synspunkt er det næppe nogen god ide at stoppe med noget der virker.


Nej det har du ret i!
Og hvis jeg fik presset en operation igennem, ville der gå 6 uger hvor jeg ikke kunne få antistoffer.... Det tør jeg sgu ikke at undvære
Det tror jeg heller ikke at jeg ville, hvis jeg var dig. Det er alligevel længe, når man sådan tænker over det.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 17. feb 2016, 11:53

Thestral skrev:
Vappepigen skrev:
Thestral skrev:Ok. Jeg forstår godt det mentale i at man vil have "det der" ud af ens krop og det kan næsten kun gå for langsomt, men du må så bare stole på at de ved hvad der er bedst i den her situation og set ud fra et medicinsk synspunkt er det næppe nogen god ide at stoppe med noget der virker.


Nej det har du ret i!
Og hvis jeg fik presset en operation igennem, ville der gå 6 uger hvor jeg ikke kunne få antistoffer.... Det tør jeg sgu ikke at undvære
Det tror jeg heller ikke at jeg ville, hvis jeg var dig. Det er alligevel længe, når man sådan tænker over det.


Ja det er meget længe!
Og når onokologen siger at antistofferne holder det i ro, så skal jeg jo tro på det! Bare lidt uoverskueligt at kemo skal vare længere... Men det KAN jo være kemoen fjerner alt... Det er ikke umuligt!
Men blev godt nok ked af det alligevel, selvom intet er forandret ift mine behandlinger
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 13:33

Vappepigen skrev:
Ja det er meget længe!
Og når onokologen siger at antistofferne holder det i ro, så skal jeg jo tro på det! Bare lidt uoverskueligt at kemo skal vare længere... Men det KAN jo være kemoen fjerner alt... Det er ikke umuligt!
Men blev godt nok ked af det alligevel, selvom intet er forandret ift mine behandlinger
Det er der ikke noget at sige til. Jeg tænker at man går og håber lidt alligevel selv om man får at vide at der ikke rigtig er noget at gøre og når det så bliver bekræftet at der ikke er noget at gøre, så gør det ondt. Jeg tror det er en helt naturlig reaktion at blive ked af det. :kram:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 17. feb 2016, 13:41

Thestral skrev:
Vappepigen skrev:
Ja det er meget længe!
Og når onokologen siger at antistofferne holder det i ro, så skal jeg jo tro på det! Bare lidt uoverskueligt at kemo skal vare længere... Men det KAN jo være kemoen fjerner alt... Det er ikke umuligt!
Men blev godt nok ked af det alligevel, selvom intet er forandret ift mine behandlinger
Det er der ikke noget at sige til. Jeg tænker at man går og håber lidt alligevel selv om man får at vide at der ikke rigtig er noget at gøre og når det så bliver bekræftet at der ikke er noget at gøre, så gør det ondt. Jeg tror det er en helt naturlig reaktion at blive ked af det. :kram:


Ja det er godt nok træls... Men allermest utrygheden ved den er lorte sygdom! Det kan jo sagtens være at det aldrig bliver "værrer" end det er nu.... Men det kan man aldrig vide jo, men på den anden side vil jeg heller ikke bruge energi på at frygte noget der nødvendigvis ikke sker.....Men det er bare svært!
Men tror på at optisme og godt humør er en stor del af "helbredelsenn"
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 13:45

Det tror jeg bestemt du har ret i, men jeg mener også at der skal være plads til de der tvivlsdage og ked af det-dagene for det gør positiv-dagene meget lettere.

Os almindelige mennesker har jo også dage hvor vi ikke er på toppen og endda dage hvor vi ikke er på toppen helt uden grund. Du har da så rigeligt grund til at have en dag hvor tingene ikke lige kører på skinner og det skal du have lov til (synes jeg) :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 17. feb 2016, 13:59

Thestral skrev:Det tror jeg bestemt du har ret i, men jeg mener også at der skal være plads til de der tvivlsdage og ked af det-dagene for det gør positiv-dagene meget lettere.

Os almindelige mennesker har jo også dage hvor vi ikke er på toppen og endda dage hvor vi ikke er på toppen helt uden grund. Du har da så rigeligt grund til at have en dag hvor tingene ikke lige kører på skinner og det skal du have lov til (synes jeg) :genert:


Tro mig, har masser af ked af det dage.... Lidt for mange synes jeg, men har jo ikke engang været syg i er år, så har ikke helt "vænnet mig til det endnu"
Vil bare så gerne på job igen, og det har så lange udsigter
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 14:04

Vappepigen skrev:
Thestral skrev:Det tror jeg bestemt du har ret i, men jeg mener også at der skal være plads til de der tvivlsdage og ked af det-dagene for det gør positiv-dagene meget lettere.

Os almindelige mennesker har jo også dage hvor vi ikke er på toppen og endda dage hvor vi ikke er på toppen helt uden grund. Du har da så rigeligt grund til at have en dag hvor tingene ikke lige kører på skinner og det skal du have lov til (synes jeg) :genert:


Tro mig, har masser af ked af det dage.... Lidt for mange synes jeg, men har jo ikke engang været syg i er år, så har ikke helt "vænnet mig til det endnu"
Vil bare så gerne på job igen, og det har så lange udsigter
Har du evt. mulighed for at tage på kaffe besøg så du ikke helt mister kontakten?

Altså jeg ville tude øjnene ud hver anden dag hvis det var mig. Med børn og sådan, har man bare så meget at leve for så jeg forstår godt hvis der er nogle dage panikken banker lidt på. Jeg tror seriøst at det tager tid at vænne sig til sådan en sygdom. Det er jo ikke en snotnæse der bare skal pudses og så kan du fortsætte det du nu havde gang i. Det lyder formentlig lidt kliche agtigt men giv det tid og lyt ikke til dem der siger at du burde være kommet videre (hvis de findes) Forskellige mennesker reagerer forskelligt og bruger den tid ting tager forskelligt.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 17. feb 2016, 14:35

Thestral skrev:
Vappepigen skrev:
Thestral skrev:Det tror jeg bestemt du har ret i, men jeg mener også at der skal være plads til de der tvivlsdage og ked af det-dagene for det gør positiv-dagene meget lettere.

Os almindelige mennesker har jo også dage hvor vi ikke er på toppen og endda dage hvor vi ikke er på toppen helt uden grund. Du har da så rigeligt grund til at have en dag hvor tingene ikke lige kører på skinner og det skal du have lov til (synes jeg) :genert:


Tro mig, har masser af ked af det dage.... Lidt for mange synes jeg, men har jo ikke engang været syg i er år, så har ikke helt "vænnet mig til det endnu"
Vil bare så gerne på job igen, og det har så lange udsigter
Har du evt. mulighed for at tage på kaffe besøg så du ikke helt mister kontakten?

Altså jeg ville tude øjnene ud hver anden dag hvis det var mig. Med børn og sådan, har man bare så meget at leve for så jeg forstår godt hvis der er nogle dage panikken banker lidt på. Jeg tror seriøst at det tager tid at vænne sig til sådan en sygdom. Det er jo ikke en snotnæse der bare skal pudses og så kan du fortsætte det du nu havde gang i. Det lyder formentlig lidt kliche agtigt men giv det tid og lyt ikke til dem der siger at du burde være kommet videre (hvis de findes) Forskellige mennesker reagerer forskelligt og bruger den tid ting tager forskelligt.



Har faktisk tænkt på at besøge dem!
Skulle jo have været min sidste kemo Idag, efter dem plan jeg først fik, men nu har det jo lange udsigter, så har en plan om.at dukke op!
Trænger så meget til en hverdag!
Og ja panikken kan let overtage, men så længe lortet bliver på ryggen så skal det nok gå.... SÅ BLIV DER FOR HELVEDE....
0
Følg mig på instagram jannibvj
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf xxx---xxx » 17. feb 2016, 15:00

Jeg kan virkelig godt følge dine tanker vappe. Jeg tror jeg selv ville have lyst til at flå den ud så det onde kunne forsvinde.
Men jeg er sikker på at de har styr på det.

Det er da bare skide irriterende at de ikke får det formidlet til dig langt tidligere. Man kommer jo til at have et håb om at den på et tidspunkt er væk.

Vil det så sige at du skal have kemo så længe den skrumper og derefter "kun" antistoffer fordi det kan holde den nede?

Hvornår var det meningen du skulle tilbage til arbejde med barsel osv?
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 15:59

Vappepigen skrev:

Har faktisk tænkt på at besøge dem!
Skulle jo have været min sidste kemo Idag, efter dem plan jeg først fik, men nu har det jo lange udsigter, så har en plan om.at dukke op!
Trænger så meget til en hverdag!
Og ja panikken kan let overtage, men så længe lortet bliver på ryggen så skal det nok gå.... SÅ BLIV DER FOR HELVEDE....
Hvis du har overskudet til det synes jeg klart at du skal besøge dem og så fortælle hvordan det går og sådan.

og ja tak. Ikke flere spredninger her tak. Gå væk pest :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 18. feb 2016, 07:24

xxx---xxx skrev:Jeg kan virkelig godt følge dine tanker vappe. Jeg tror jeg selv ville have lyst til at flå den ud så det onde kunne forsvinde.
Men jeg er sikker på at de har styr på det.

Det er da bare skide irriterende at de ikke får det formidlet til dig langt tidligere. Man kommer jo til at have et håb om at den på et tidspunkt er væk.

Vil det så sige at du skal have kemo så længe den skrumper og derefter "kun" antistoffer fordi det kan holde den nede?

Hvornår var det meningen du skulle tilbage til arbejde med barsel osv?


Ja jeg skal ha kemo så længe det virker, forstået på den måde at så længe den ikke vokser (og forhåblig skrumper)
Eller så længe min krop kan klarer det!
Derefter skal jeg forsætte på antistoffer, som kan holde knuden i ro og indkapsle den!
Skulle ha været tilbage på barsel her 1 februar, men tror tidligst jeg er tilbage næste år.... :(
0
Følg mig på instagram jannibvj
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 18. feb 2016, 07:25

Thestral skrev:
Vappepigen skrev:

Har faktisk tænkt på at besøge dem!
Skulle jo have været min sidste kemo Idag, efter dem plan jeg først fik, men nu har det jo lange udsigter, så har en plan om.at dukke op!
Trænger så meget til en hverdag!
Og ja panikken kan let overtage, men så længe lortet bliver på ryggen så skal det nok gå.... SÅ BLIV DER FOR HELVEDE....
Hvis du har overskudet til det synes jeg klart at du skal besøge dem og så fortælle hvordan det går og sådan.

og ja tak. Ikke flere spredninger her tak. Gå væk pest :genert:


Ja jeg vil helst sikkert besøge dem
1
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Annione » 15. mar 2016, 12:42

Hvordan går det Vappe?
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Sorenspige » 15. mar 2016, 19:09

Vappe, er der mulighed for at arbejde et par timer om ugen, hvis du altså har lysten og kræfterne?

En af mine kollegaer fik konstateret brystkræft sidste sommer, og hun har fripas til at komme, når hun kan overkomme det. Aftalen er kommet i stand, fordi hun ønskede det og ikke efter pres fra arbejde eller kommune.
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 15. mar 2016, 21:12

Jeg holder skruen i vandet, men humøret svinger en del!

Synes det er meget uoverskueligt ikke at vide hvor meget mere kemo jeg skal have...ved godt jeg selv kan sige fra, men det "tør" jeg jo heller ikke rigtig! Jo mere kemo jo mere slår det dumme celler ihjel!

Og fremtiden spøger også.... Alt det der med, hva nu hvis medicinen stopper med at virke! Men prøver virkelig ikke at tænke på det, for det kan ingen jo vide!

Var til samtale på jobbet i går! Det var egentlig ok...vi snakkede om fremtiden, og i og med vi jo ikke vidste hvor meget mere kemo jeg skulle have, var der jo ikke udsigt til jobstart!
Så det bliver noget med en frivillig opsigelse og så vil min dagtilbudsleder prøve at se om hun kan fixe et Flex job! Men der er så mange ubekendte faktorer endnu... Jeg aner jo ikke hvor meget jeg kan "holde" til at arbejde på antistofferne...og hvor i huset kan jeg være ift mit immunforsvar (er vuggestue pædagog)
Hun luftede også tanken om at komme på job under kemo 1 times tid, og lave dokumentation.
Det er så underligt! Livet bliver aldrig det samme, men det vigtigste er at jeg kommer til at LEVE! Og det VIL jeg, og regner også med det! Mine organer er trods alt ikke ramt og medicinen SKAL bare blive ved med at virke...
12
Følg mig på instagram jannibvj

Tilbage til "Livets forhold"