Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Vappepigen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 867

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 16. dec 2017, 22:22

Bøtte skrev:Jeg følger også med :kys:

Dejligt med en glad og tilfreds mellemste-pige. Og dejligt at kontrollerne er gået godt :kys:

God jul til jer :)

Ilige måde :kys:
0
Følg mig på instagram jannibvj
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 16. dec 2017, 22:24

Tibbler skrev:Hvor dejligt med en positiv opdatering.

Er du/I i stand til at skubbe sygdommen lidt i baggrunden i perioder, hvor sygdom, angst, o.l. ikke fylder?

Ja det synes jeg. Nogle gange glemmer jeg næsten jeg er syg. Så de perioder er så dejlige
6
Brugeravatar
Fru.skruk
Kort karma: 14
Likede indlæg: 213

Indlægaf Fru.skruk » 25. jan 2018, 21:05

Hvordan har du/I det? Jeg håber, I er kommet godt ind i det nye år :kys:
0
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 4. apr 2018, 09:25

Puha længe siden jeg har fået skrevet, men der er sket så meget i vores liv.
Føler jeg nu har overskud til at skrive
For at det hele ikke bliver hulter til bulter, fortæller jeg om en ting af gangen.

Brystkræft : det er den der har fyldt mest. Kort efter en ct scanning i januar, fik jeg et rødt udslæt på brystet. Jeg slog det hen i staten, og fandt på allemuglihe forklarerinher.
Det endte dog med jeg dog mig sammen, og kontakede onokologisk.
Han kiggede på det og sagde, at der ikke var svar på ct endnu, men hvis der nu var progression, så havde han et forsøg jeg kunne være med i.
Først tænkte jeg rolig nu.... Måske er det ikke noget, men kunne ligesom fornemme på ham, at han troede det var noget.
Så jeg fik udfyldt en masse papirer,.

2 dage efter læste jeg selv svaret på min e-journal....
Der VAR progression i brystet. Fuck der faldt jeg ned i et dybt hul. Der var stadig 2 uger til min næste lægetid, så vi ringede straks til onokologen, og de fik mig presset ind næste dag.
Her fik jeg fortalt om forsøget... Det hedder her2climb, og jeg var den første i dk der var med. Så udover alm kemo piller, får jeg de her forsøgs piller som enten er medicin eller placebo.
Det hele skulle godkendes i Skotland og videre fra USA.... Men de allerede havde sendt min prøve afsted, kunne jeg komme igang hurtigt!
Det kræver så en hulens masse ekstra prøver og scanninger. Så udover min arm ligner en stiknarkomans, så skulle der også en mr scanning. Af hjernen til (ren procedure)
Til min rædsels viste det så, at jeg havde en lille kræft knude i hjernen på 6mm BANG, der følte vi os godt nok slået os hjem i ludo! Men vi ved jo så ikke, om den har været der hele tiden.

Idag har vi fået svar på første scanning, siden den nye medicin. Alt ser fint ud og er status quo og Knuden i brystet er blevet lidt mindre (for første gang i halvandet år)

Midt i alt det her, er vores yngste søn også startet i special børnehave, samme sted som sin søster. Det er så super godt for dem, men virkelig også en sorg, at vi har to børn med udfordringer.

Sidst men ikke mindst har min svigermor fået en kæmpe mave tumor på 10x20 cm i maven. Så nu vemter hun behandling.

Er der noget at sige til, at vi har følt os stående i strid modvind med vindstød af storms styrke
Senest rettet af Vappepigen 4. apr 2018, 10:04, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2215
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21287

Indlægaf kidkomb » 4. apr 2018, 09:27

Åh, nej, Vappe, hvor er det altså umenneskeligt hårdt! :(
Jeg ved nærmest ikke hvad jeg skal sige.
Jeg sender mine varmeste tanker og cyberkram :ae:
1
Don't give up
'Cause you have friends
-P. Gabriel
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 4. apr 2018, 09:53

Puha længe siden jeg har fået skrevet, men der er sket så meget i vores liv.
Føler jeg nu har overskud til at skrive
For at det hele ikke bliver hulter til bulter, fortæller jeg om en ting af gangen.

Brystkræft : det er den der har fyldt mest. Kort efter en ct scanning i januar, fik jeg et rødt udslæt på brystet. Jeg slog det hen i staten, og fandt på allemuglihe forklarerinher.
Det endte dog med jeg dog mig sammen, og kontakede onokologisk.
Han kiggede på det og sagde, at der ikke var svar på ct endnu, men hvis der nu var progression, så havde han et forsøg jeg kunne være med i.
Først tænkte jeg rolig nu.... Måske er det ikke noget, men kunne ligesom fornemme på ham, at han troede det var noget.
Så jeg fik udfyldt en masse papirer,.

2 dage efter læste jeg selv svaret på min e-journal....
Der VAR progression i brystet. Fuck der faldt jeg ned i et dybt hul. Der var stadig 2 uger til min næste lægetid, så vi ringede straks til onokologen, og de fik mig presset ind næste dag.
Her fik jeg fortalt om forsøget... Det hedder her2climb, og jeg var den første i dk der var med. Så udover alm kemo piller, får jeg de her forsøgs piller som enten er medicin eller placebo.
Det hele skulle godkendes i Skotland og videre fra USA.... Men de allerede havde sendt min prøve afsted, kunne jeg komme igang hurtigt!
Det kræver så en hulens masse ekstra prøver og scanninger. Så udover min arm ligner en stiknarkomans, så skulle der også en mr scanning. Af hjernen til (ren procedure)
Til min rædsels viste det så, at jeg havde en lille kræft knude i hjernen på 6mm BANG, der følte vi os godt nok slået os hjem i ludo! Men vi ved jo så ikke, om den har været der hele tiden.

Idag har vi fået svar på første scanning, siden den nye medicin. Alt ser fint ud og er status quo og Knuden i brystet er blevet lidt mindre (for første gang i halvandet år)

Midt i alt det her, er vores yngste søn også startet i special børnehave, samme sted som sin søster. Det er så super godt for dem, men virkelig også en sorg, at vi har to børn med udfordringer.

Sidst men ikke mindst har min svigermor fået en kæmpe mave tumor på 10x20 cm i maven. Så nu vemter hun behandling.

Er der noget at sige til, at vi har følt os stående i strid modvind med vindstød af praksis styrke
Senest rettet af Vappepigen 4. apr 2018, 10:04, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 346
Likede indlæg: 4073

Indlægaf Æble » 4. apr 2018, 09:53

Shit for en opdatering. :( I går så mange stride ting igennem.

Sender mange tanker og håber at forsøget giver pote og at det går fremad med svigermor og ungerne i børnehaven.
1
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 426
Likede indlæg: 5226

Indlægaf Skralde » 4. apr 2018, 10:10

Det var ikke den opdatering jeg havde håbet på :( Hvor er det dog alt for uretfærdigt at du bliver ved med at have det så hårdt. Jeg håber inderligt at det vender nu. Kram til dig :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 47
Likede indlæg: 757

Indlægaf mulledit » 4. apr 2018, 12:00

Mange tanker til dig og din familie. Jeg håber at 2018 er året hvor det hele bliver meget bedre.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Fru.skruk
Kort karma: 14
Likede indlæg: 213

Indlægaf Fru.skruk » 4. apr 2018, 12:39

Alle mulige tanker til dig og din familie. Det er da umenneskeligt hårdt med sådan en rutchebanetur.
Det må være både godt og skidt med alle de ekstra prøver og undersøgelser. Men dejligt, at der er et nyt forskningsprojekt du kan være med i. Og fantastisk at den seneste scanning er status quo eller faktisk bedre grundet den regression, der er i brystet :kys:

Man må da sige, at I har jeres at slås med både med børnene og familien. Det er ikke fedt svigermor.

Hvordan har du det? Bliver du dårlig af behandlingen eller er den ok? Arbejder du aktuelt - der var vist noget med noget arbejdsprøvning, som vist ikke gik som planlagt :gruble: eller husker jeg forkert?
1
D.itsen
Kort karma: 286
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3183

Indlægaf D.itsen » 4. apr 2018, 12:43

Hold da op. I er godt nok hårdt ramt. Mange tanker herfra
1
UH UH UH UH KORT :love:
LaMariposa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 5260

Indlægaf LaMariposa » 4. apr 2018, 13:58

Har ingen ord, bare :ae: :kram:
1
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 225
Likede indlæg: 1325

Indlægaf Panton » 4. apr 2018, 18:01

Er Tom for ord :ae: kæmpe kram
1
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 528
Likede indlæg: 8766

Indlægaf Lemonella » 5. apr 2018, 05:14

Sende dig kærlige og positive tanker :kram:
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 692
Likede indlæg: 6334
Kontakt:

Indlægaf Annione » 5. apr 2018, 05:46

Pokkers altså!
Det gør mig så ondt, at I skal gennem alt det her.

Vil du sige til, hvis det er noget der kan gøres for jer? Altså, fylde fryseren op med lasagne eller passe haven, hvad som helst?
7

Tilbage til "Livets forhold"