Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. apr 2019, 04:49

Jeg husker mange at de tråde i andre nævner. Både de tunge og de festlige.

Tråden med en debattør som var igang med at tage sig selv af dage husker jeg temmelig godt da det var mig der fik fat i politiet. Det er jeg naturligvis glad for og jeg var glad for at se TS bryde ud af de omstændiheder som var årsag til den svære periode og skabe sig et nyt og godt liv.

Stor underholdningsværdi har været DUMtråde og madbilledetråde, på godt og ondt.

Jeg holder generelt af at følge debattører herinde og hvordan deres liv former sig med forhold, børn, familie, uddannelse og arbejde.
3
Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Mamaseraptor » 21. apr 2019, 04:52

Rikkes tråd om sine børn og jeg jublede da datteren kom til verden.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Planten » 21. apr 2019, 07:06

Jeg snakkede i går med en sød debattør om denne tråd, og vi var begge lidt "skuffede" over at være gået glip af nogle af de tråde, der er blevet nævnt. Men jeg husker også den tråd, I nævner, om selvmord og at det blev forhindret. Jeg har en fornemnelse af, at jeg næsten lige var startet herinde, på det tidspunkt. Ellers fyldte de tråde, hvor jeg kunne fornemme, at folk kendte hinanden, meget for mig som ny. Og det gjorde nogle havde, at jeg ikke rigtig kastede mig ud i at svare på tråde.
Mens jeg sidder og skriver, kommer en tråd op i hukommelsen. En om en ung pige, som var jomfru, og som derfor ikke mente, hun behøvede at få foretaget smears. Nej vent, tråden handlede vist om celleforandringer og hun kom til at fylde meget i tråden, fordi hun slet ikke lyttede til vores viden.
En debattør fyldte meget for mig. Vi var blevet en slags venner og skrev stort set hver dag på messenger om stort og småt. På debatten havde hun flashet i den der almindelige flash-tråd, og hun fortalte meget om sit liv. En dag fik jeg en laaaang mail fra hende om at det hele var fake og at hendes psykolog havde bedt hende om at fortælle det. Det var den mærkeligste dag, da jeg modtog den mail.

Ej ej, nu kommer jeg i tanke om en tråd, der gjorde indtryk. På den hyggelige måde. Doctorens tråd om hvordan man begik sig på debatten. Hvad pokker hed den nu?
3
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21841

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Purple Haze » 21. apr 2019, 08:18

Planten skrev:Ej ej, nu kommer jeg i tanke om en tråd, der gjorde indtryk. På den hyggelige måde. Doctorens tråd om hvordan man begik sig på debatten. Hvad pokker hed den nu?


Mine hoser er grønne?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Planten » 21. apr 2019, 08:35

Purple Haze skrev:
Planten skrev:Ej ej, nu kommer jeg i tanke om en tråd, der gjorde indtryk. På den hyggelige måde. Doctorens tråd om hvordan man begik sig på debatten. Hvad pokker hed den nu?


Mine hoser er grønne?

Muligvis. Må Google :D
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf HappyQ » 21. apr 2019, 09:57

Trådene om Rikke og ulven sikke en ballade
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf vibbsen » 21. apr 2019, 15:33

Rikke's tråde om Jonas, Jacob og Astrid. Tråde som ligger tilbage til min allertidligste tid på debatten.......Men som for mig stadig står fuldstændig klart som de tråde der ubetinget har gjort størst indtryk på mig.

Faktisk så er Rikke et menneske som - på trods af at vi først mødtes IRL maaaaaange år senere - på mange måder har været med til at danne en eller anden form for reference ramme for hvad mennesker rent faktisk kan rejse sig fra og et fantastisk eksempel på at overkomme livet.....Det er mig i dag stadig en gåde hvordan Rikke og Søren rejste sig dengang....De fleste ville være blevet liggende. Og jeg tror de fleste af os ville have kunnet forstå det....Men det gjorde Rikke og Søren ikke. De blev stående.


På en klar andenplads kommer den tråd jeg selv oprettede den søndag i august 2011 hvor jeg - til min egen komplette forbløffelse - pludselig stod en en positiv graviditets test. Tråden hed "Er jeg mon gravid ?"....Og indeholdt et billede af ikke mindre end 5 forskellige test som alle var positive.....
Den respons jeg fik på den tråd rørte mig, og gør det stadig når jeg tænker på det, dybt. Jeg fik SÅ mange grønne kort og PB'er. Med meget personlige og dybt rørende beskeder. Alle fra mennesker som havde fulgt min/vores kamp for at blive forældre. Og som nu gav udtryk for hvor glade de var for at det endelig lykkedes for os. Tænk at min historie have rørt noget i SÅ mange mennesker. Det havde jeg virkelig svært ved at forstå.....
21
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf vibbsen » 21. apr 2019, 15:40

Derudover, så står tråden om "Hund på arbejdspladsen" stadig for mig som noget af det sjoveste jeg nogensinde har været vidne til.....Glem alt om Crazy Cat Ladies....Hysteriske Hundedamer skal man ikke lægge sig ud med.....

Og det var der nogen der kom til.....Det var noget med at der muligvis var arbejdsgivere og kollegaer som IKKE synes at det var alletiders ide at ens hund blev til en slags kontorhund, og således var med en på arbejde hver dag.....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf A 7 » 21. apr 2019, 15:59

Apropos hunde, så var der også tråden om en mand, der skød genboens hund, fordi den gentagne gange havde været inde på hans ejendom. Den kom op på over 100 sider!
4
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Nicolait » 22. apr 2019, 08:24

englishchannel skrev:Hele sagaen om Whattodo/Limewater på den gamle debat. Det startede med en egentlig meget sympatisk tråd om, at TS var 40 år og aldrig havde haft en kæreste, men så kom det frem at han var udødeligt forelsket i sin bedste vens kæreste, der var både smuk og enormt rig. Herfra kom der flere tråde, hvor han bildte sig ind at vennens kæreste havde følelser for ham, og derefter at vennen var psykopat, og at han måtte redde veninden. Så gav han et ultimatum til vennen og veninden om, at veninden skulle gå fra vennen og vennen skulle i behandling, hvis deres venskab skulle bevares, og det endte med at hele deres fælles venneflok vendte ham ryggen.

Det udspillede sig over så mange måneder og var så bizart, at jeg stadig husker hændelsesforløbet en del år senere.


Jeg skulle til at nævne den.

Jeg var kun med på anden del af føljetonen, hvor han udgav sig for at være vennens kæreste, men hold da op, hvor var det vild læsning og også meget sørgelig.

Jeg håber, at vedkommende har fået hjælp til at bearbejde sine følelser.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Misantropen » 22. apr 2019, 17:34

Ado skrev:Jeg er ret sikker på at "Tegn sexstilling i Paint" var en tråd jeg oprettede. :D

Jeg husker hackertråden ret godt. :lol:

Hvad hed du dengang? :D

Jeg husker tråden svagt, dog ikke hvem der oprettede den, men hver gang den nævnes er det ikke med en trådstarter vis brugernavn jeg ikke forbinder med dig. Måske er det ligesom historier der ændrer detaljer når de genfortælles, men du skal da have credit hvis det er dig der står bag den :-D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf LadyFox » 22. apr 2019, 17:46

Muuh's skilsmisse har rørt mig rigtig meget.
1
...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Ado » 22. apr 2019, 20:08

Misantropen skrev:
Ado skrev:Jeg er ret sikker på at "Tegn sexstilling i Paint" var en tråd jeg oprettede. :D

Jeg husker hackertråden ret godt. :lol:

Hvad hed du dengang? :D

Jeg husker tråden svagt, dog ikke hvem der oprettede den, men hver gang den nævnes er det ikke med en trådstarter vis brugernavn jeg ikke forbinder med dig. Måske er det ligesom historier der ændrer detaljer når de genfortælles, men du skal da have credit hvis det er dig der står bag den :-D


Betty-the-boop. Skrækkeligt brugernavn ø. :tie:
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Misantropen » 22. apr 2019, 20:41

Ado skrev:
Misantropen skrev:
Ado skrev:Jeg er ret sikker på at "Tegn sexstilling i Paint" var en tråd jeg oprettede. :D

Jeg husker hackertråden ret godt. :lol:

Hvad hed du dengang? :D

Jeg husker tråden svagt, dog ikke hvem der oprettede den, men hver gang den nævnes er det ikke med en trådstarter vis brugernavn jeg ikke forbinder med dig. Måske er det ligesom historier der ændrer detaljer når de genfortælles, men du skal da have credit hvis det er dig der står bag den :-D


Betty-the-boop. Skrækkeligt brugernavn ø. :tie:

Jeg kan godt huske du hed det :D

Hed Mascha Vang ikke noget i nærheden? :-D Betty-the-boop-boob-a-boob eller sådan noget. Jeg kan bare huske det var langt.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Santa » 22. apr 2019, 21:05

Der er jo nævnt de fleste af dem, jeg også tænker på, men hvis jeg graver langt nok tilbage, så...

- JeanetteA38 (eller hvad hun hed) på den gamle, gamle debat, som stædigt fastholdt at det var ok at slå på børn som en del af opdragelsen.

- Nordmanden, som vist var en dame. Hun insisterede på at skrive på norsk, og desuden svine os til, fordi vi ikke levede FULDSTÆNDIG som i Norge! ALT var bedre i Norge. Huske især en tråd om den korrekte måde at dække bord på eller hvordan man skulle bygge et hus for at bedst muligt og mest økonomisk kunne varmes op.

Og hvem var det nu, som flyttede på landet og fik de mest nysgerrige naboer, som blev til en pestilens? Der var vist osse noget med at passe blomster mens de var på ferie og så stod der en dildo fremme? Var det Rikke?
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Livets forhold"