Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Aesel82 » 22. apr 2019, 21:12

Santa skrev:Der er jo nævnt de fleste af dem, jeg også tænker på, men hvis jeg graver langt nok tilbage, så...

- JeanetteA38 (eller hvad hun hed) på den gamle, gamle debat, som stædigt fastholdt at det var ok at slå på børn som en del af opdragelsen.

- Nordmanden, som vist var en dame. Hun insisterede på at skrive på norsk, og desuden svine os til, fordi vi ikke levede FULDSTÆNDIG som i Norge! ALT var bedre i Norge. Huske især en tråd om den korrekte måde at dække bord på eller hvordan man skulle bygge et hus for at bedst muligt og mest økonomisk kunne varmes op.

Og hvem var det nu, som flyttede på landet og fik de mest nysgerrige naboer, som blev til en pestilens? Der var vist osse noget med at passe blomster mens de var på ferie og så stod der en dildo fremme? Var det Rikke?


Det var vist EvaPeva :gruble:
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Kattefjæs » 22. apr 2019, 21:20

Jeg kan godt huske nordmanden som var så utrolig forarget over hvor sjuskede alle danskere var. Noget med ikke engang at gide at dække bord ordentligt med servietter og alting. :stoned:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20965

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Misantropen » 22. apr 2019, 21:44

Misantropen skrev:
Ado skrev:Jeg er ret sikker på at "Tegn sexstilling i Paint" var en tråd jeg oprettede. :D

Hvad hed du dengang? :D

...

Et hurtigt detektivarbejde :lol:

En tråd fra 2007 https://www.dindebat.dk/topic/392421-je ... t-i-paint/ (Er det dig, Ado? :-D)

Spasserindens tråd fra 2013, men hun henviser til en tidligere tråd. Jeg ved ikke om det er den ovenstående der menes. https://www.dindebat.dk/topic/669402-nu ... -og-paint/
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf hotlips » 23. apr 2019, 00:07

Ham der blev gift med monsterE.. Jeg kan ikke huske navnet, han var tandlæge eller noget lignende. En spøjs fætter der gik meget op i at man skulle sætte liv i kludene, andre har sikkert fundet ham irriterende men jeg kom godt ud af det med ham.

Han skrev engang i en tråd om hvorvidt det er mænd eller kvinder der plasker på siderne af toilet kummen at de havde testet det hjemme hos dem, jeg er ikke helt sikker men jeg mener det havde vist sig at være kvinder der var de største syndere men jeg syntes det var skægt de ligefrem havde testet det.

Han havde en af standard avatarerne, en lille tegneseriemand med grønt tøj og et vredt lidt forvrænget udtryk i ansigtet, ham der hed terningmand havde den samme.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Ado » 23. apr 2019, 10:22

Misantropen skrev:
Ado skrev:Jeg er ret sikker på at "Tegn sexstilling i Paint" var en tråd jeg oprettede. :D

Jeg husker hackertråden ret godt. :lol:

Hvad hed du dengang? :D

Jeg husker tråden svagt, dog ikke hvem der oprettede den, men hver gang den nævnes er det ikke med en trådstarter vis brugernavn jeg ikke forbinder med dig. Måske er det ligesom historier der ændrer detaljer når de genfortælles, men du skal da have credit hvis det er dig der står bag den :-D

Jeg skal i øvrigt ikke gøre mig klog på, om der med tiden blev oprettet en ny sexstillinger i paint-tråd. Men jeg kan tydeligt huske at jeg oprettede en. :D Den røg så nok i svinget, da jeg fik slettet betty-profilen og dermed alle mine tråde.
0
Donna Martin Graduates!
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Kisser » 23. apr 2019, 13:32

Jeg kan huske Kimmie/Kimberly, der havde en kæreste, som altid hang ud med sin bror og var nederen. Så blev hun gravid, men aborterede.

Og hende, der var til gymnasiefesten, hvor hende pigen blev dræbt - og mitreaars meget upassende kommentar til dén tråd.

Og så var der hende, der var prostitueret og var i tv og fortælle om, hvor fedt det var - selvom hun på debatten ikke gav et helt så positivt billede.

Der var også Joey Salome, som var kæreste med Preca og Guds gave til mænd - hvilket de desværre ikke forstod.

Jeg kan også huske little_singer, som havde det ret svært. Hende har jeg tænkt på - jeg håber, at hun fik det godt til sidst.

Jeg brugte ret meget tid på at Google stakkels White Wolf og Rikke engang for nogle år siden og der lignede det, at de stadig var sammen..
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20965

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Misantropen » 23. apr 2019, 13:54

Ado skrev:
Misantropen skrev:
Ado skrev:Jeg er ret sikker på at "Tegn sexstilling i Paint" var en tråd jeg oprettede. :D

Jeg husker hackertråden ret godt. :lol:

Hvad hed du dengang? :D

Jeg husker tråden svagt, dog ikke hvem der oprettede den, men hver gang den nævnes er det ikke med en trådstarter vis brugernavn jeg ikke forbinder med dig. Måske er det ligesom historier der ændrer detaljer når de genfortælles, men du skal da have credit hvis det er dig der står bag den :-D

Jeg skal i øvrigt ikke gøre mig klog på, om der med tiden blev oprettet en ny sexstillinger i paint-tråd. Men jeg kan tydeligt huske at jeg oprettede en. :D Den røg så nok i svinget, da jeg fik slettet betty-profilen og dermed alle mine tråde.

Har du set de links jeg har lagt ind? Måske mest det første med brugernavnet :-D
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Ado » 23. apr 2019, 13:57

Misantropen skrev:
Ado skrev:
Misantropen skrev:
Ado skrev:Jeg er ret sikker på at "Tegn sexstilling i Paint" var en tråd jeg oprettede. :D

Jeg husker hackertråden ret godt. :lol:

Hvad hed du dengang? :D

Jeg husker tråden svagt, dog ikke hvem der oprettede den, men hver gang den nævnes er det ikke med en trådstarter vis brugernavn jeg ikke forbinder med dig. Måske er det ligesom historier der ændrer detaljer når de genfortælles, men du skal da have credit hvis det er dig der står bag den :-D

Jeg skal i øvrigt ikke gøre mig klog på, om der med tiden blev oprettet en ny sexstillinger i paint-tråd. Men jeg kan tydeligt huske at jeg oprettede en. :D Den røg så nok i svinget, da jeg fik slettet betty-profilen og dermed alle mine tråde.

Har du set de links jeg har lagt ind? Måske mest det første med brugernavnet :-D

Ja. Men det bliver jeg ikke så meget klogere på. :D Eller klogere er måske for stort et ord at bruge. Jeg kan bare huske, at jeg oprettede tegn-sexstilling-i-paint-tråden en dag jeg sad og kedede mig. Men eftersom alle mine tråde er slettet, kan jeg ikke finde den frem. Men det har været mellem 2005-2006. Det kan jeg huske, fordi jeg boede i min gamle-gamle lejlighed.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Contrast » 23. apr 2019, 17:39

På Woman kan jeg huske en tråd, der hed noget med "Jaloux - hvorfor?", hvor trådstarter havde en fordom om, at folk der oplevede jalousi, ikke "stolede helt 100% på deres kæreste". Nu ved jeg ikke om trådstarteren af den tråd er herinde, men jeg kan huske at jeg var ret forundret over, at vedkommende ikke var særligt interesseret i at tage folks svar til sig, hvis de gik imod hendes fordom, men blev ved med at male fanden på væggen om at jalousi altid var dårligt, og at man ikke kunne bruge følelsen til noget.

Og så synes jeg, at det var helt ude af proportioner at konkludere noget så voldsomt (lavt selvværd eller manglende tillid til ens kæreste) ud fra blot en følelse, som i sagens natur er noget forbipasserende og flygtigt - ligesom tristhed, irritation, tvivl eller vrede er det. Skulle man så også sætte lighedstegn mellem dårligt selvværd og tristhed, eller andre ubehagelige følelser? Eller droppe alle de valg, man har taget i livet, når man oplever en forbipasserende følelse af tvivl, fordi "doubt means don't?" :gruble: Alle følelser er jo på et spektrum, men det er som om, at når jalousi kommer på banen, så er det altid den ekstreme grad, folk snakker om :lol:

Den gjorde indtryk på mig, fordi den mindede mig om, hvor "effektivt" skam kan være. Mere specifikt det at udskamme følelser, så alle til sidst går rundt og er en facade af sig selv, fordi vi ikke vil acceptere, at vi alle har mindre flatterende følelser, hvad enten det er jalousi eller andre tabulagte følelser. Hvilket betyder at det hele bare kommer væltende senere, fordi man har undertrykt det så meget.

Og så gjorde det mig også lidt trist, fordi det lige præcis skyldes de holdninger, at folk der evt. læser med, gemmer deres knap så flatterende følelser væk i stedet for at acceptere dem og lytte til dem. Alle følelser har en funktion, selvom de ikke altid er behagelige.

Men håber da sidenhen, at vedkommende er blevet klogere, da det jo er en del år siden :D
5
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Tanten » 23. apr 2019, 19:23

Det er med vilje, jeg ikke nævner profilnavne:

Dødsfaldene herinde - eller tidligere debattører, der er døde, efter de forlod debatten.

Tråden om en ung mor, der nærmest var ved at forbløde, fordi hendes læge ikke tog det alvorligt, at hun havde uafbrudt og voldsom menstruation i månedsvis - det endte med, at hun fik fjernet livmoderen.

Underlige stalkere m/k, der bliver ved og ved at fable om partnere, der helt sikkert ikke vil dem og formentlig slet ikke aner, at personen er besat af dem.

Debattører, der har mistet partnere, børn og søskende.

En kvindelig debattør, der opdagede, at hendes mand levede et dobbeltliv og havde løjet om stort set alt.

En ung mor, der kæmpede med psykiske vanskeligheder og ikke kunne holde fokus på sit eget barn men skiftede partnere ofte, overinvolverede sig i deres børn faktisk endte med at få endnu et eller flere børn.

En skidegod debattør, der blev mobbet ud og endte med at blive tydeligt ustabil.

En psykisk syg mor, hvis datter var anbragt, men hvor kærligheden og bekymringen for barnet rørte mig dybt.

Den første selvmordstråd, jeg så på Den Gamle Debat for 14 år siden.

En mandlig debattør, der kom på Rød Stue a.k.a NSFW, som nød at vise fotos af sin pik med nåle i, så blodet flød.
6
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Zombie » 23. apr 2019, 20:14

Ikke en tråd, men en person. Jeg er så fucking glad for, at Ado har fundet en mega sød mand. Jeg har tit stødt sammen med hende i diverse debatter og fået (til tider nok fortjente :lol: ) rulle-med-øjnene smileyer på især den gamle debat, men man skal være bygget af fucking sten for ikke at glæde sig over, at hun har det godt og bliver behandlet vel, når man kender til hendes forhistorie med dårlige mennesker, der ikke fortjente hende (eller særlig meget godt - men jeg er også ekspert i at bære nag på andres vegne :genert: ).

Der er flere personlige historier, jeg har fulgt samt personernes udvikling, og det er rigtig dejligt, når det er positivt.
20
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Zombie » 23. apr 2019, 20:32

Jeg kan huske, at jeg oprettede en tråd om min drøm om at blive pædagog, i Børne forummet. Inkl. en beskrivelse af min psykiske sygdom.
Der fik jeg pænt meget modvind, for jeg skulle overhovedet ikke i nærheden af folks børn med min diagnose.

Jeg har arbejdet med børn i 15 år nu, og været uddannet pædagog i snart 10. Det går rigtig fint og jeg har ikke øksemordet nogen af dem endnu. ;)
30
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20965

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Misantropen » 23. apr 2019, 21:55

Der var en tråd på den gamle debat med en kvindelig debattør der ville bortadoptere sin 7-8 årige søn. Jeg husker desværre ikke årsagen, om det måske var pga. sygdom eller sønnens trivsel. Det er nok 10 år siden, men jeg har indimellem tænkt på hvordan det gik. Jeg husker ikke så meget om selve brugeren, men jeg husker hendes udseende. Hun var ikke ny eller tavs, vi benyttede nok bare ikke de samme fora.

Jeg kan ikke huske hele hendes brugernavn(jeg tror også hun vendte tilbage efter en rum tid under et nyt navn) Der er en bruger herinde med et lignende brugernavn, men jeg ved ikke om det er den samme.
3
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf englishchannel » 24. apr 2019, 05:19

På den gamle debat var der en kvindelig debattør, der i en periode var meget aktiv især i Sex og Samliv og i Mode. Hun var optaget af, hvor attraktiv og moderigtig, hun var, og på et tidspunkt begyndte hun under stor bevågenhed at date en 10 år yngre mandlig debattør, men de slog nu meget hurtigt op igen. I den periode sås jeg med forskellige debattører privat, og jeg kan huske at vi snakkede om hende (og mange andre debattører, som man nu gør).

En morgen åbner jeg debatten, og kan se at jeg har en milliard notifikationer. Hende debattøren havde så fået at vide af omveje, at jeg havde snakket om hende og var flegnet totalt, havde oprettet en tråd hvor hun svinede mig til og i løbet af natten havde den tråd så vokset sig lang og popcornagtig, mens mit navn blev nævnt løbende. Det førte til at jeg fik en masse PB'er, blandt andet fra hendes ekskæreste, og det var noget værre rod.

Jeg har altid været en relativt anonym debattør, så det chokerede mig pludselig at blive centrum for debatdrama på den måde, og den dag i dag forstår jeg stadig ikke, at hun blev så sur på netop mig af alle de mange debatfolk, der havde en holdning til hende. Tråden blev lukket, og hun forlod debatten permanent kort efter.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21831

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Purple Haze » 24. apr 2019, 07:47

Tænker også på, ikke en specifik tråd, men emner der jævnligt er kommet op i min tid som debattør, hvor andres holdninger har rykket mig.

Utroskab, om man skal fortælle det til den det går ud over eller ej. Her har det virkelig rykket mig og givet mig indsigt i at andre godt kan ville noget andet end det jeg tror. Hvilket jeg stadig kan synes er sært, men har accepteret at folk kan have det sådan.

Prostitution. Hvor jeg er gået fra at mene at det må folk helt selv om, til nærmest at se folk som bruger prostituerede som en form for afstumpede undermennesker.

“Importerede” asiatiske kvinder og danske/vestlige mænd der bliver gift. Her startede jeg med at mene det var ulækkert, og nu mener jeg at det er helt fint.

Og så er der nogle emner hvor jeg startede i en grøft, blev helt modsat og nu er endt tilbage ved min oprindelige holdning.
Det er fx legaliseringen af cannabis.

Der er sikkert mange flere emner, hvor min tid på debatten har gjort mig klogere og mere nuanceret. Og ved at min tid her 100% har gjort mig bedre til at tale med folk, til at acceptere andres synspunkter og har gjort mig mindre fordomsfuld.

Det synes jeg er ret fantastisk.
24
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"