Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 31
Likede indlæg: 804

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Contrast » 23. apr 2019, 17:39

På Woman kan jeg huske en tråd, der hed noget med "Jaloux - hvorfor?", hvor trådstarter havde en fordom om, at folk der oplevede jalousi, ikke "stolede helt 100% på deres kæreste". Nu ved jeg ikke om trådstarteren af den tråd er herinde, men jeg kan huske at jeg var ret forundret over, at vedkommende ikke var særligt interesseret i at tage folks svar til sig, hvis de gik imod hendes fordom, men blev ved med at male fanden på væggen om at jalousi altid var dårligt, og at man ikke kunne bruge følelsen til noget.

Og så synes jeg, at det var helt ude af proportioner at konkludere noget så voldsomt (lavt selvværd eller manglende tillid til ens kæreste) ud fra blot en følelse, som i sagens natur er noget forbipasserende og flygtigt - ligesom tristhed, irritation, tvivl eller vrede er det. Skulle man så også sætte lighedstegn mellem dårligt selvværd og tristhed, eller andre ubehagelige følelser? Eller droppe alle de valg, man har taget i livet, når man oplever en forbipasserende følelse af tvivl, fordi "doubt means don't?" :gruble: Alle følelser er jo på et spektrum, men det er som om, at når jalousi kommer på banen, så er det altid den ekstreme grad, folk snakker om :lol:

Den gjorde indtryk på mig, fordi den mindede mig om, hvor "effektivt" skam kan være. Mere specifikt det at udskamme følelser, så alle til sidst går rundt og er en facade af sig selv, fordi vi ikke vil acceptere, at vi alle har mindre flatterende følelser, hvad enten det er jalousi eller andre tabulagte følelser. Hvilket betyder at det hele bare kommer væltende senere, fordi man har undertrykt det så meget.

Og så gjorde det mig også lidt trist, fordi det lige præcis skyldes de holdninger, at folk der evt. læser med, gemmer deres knap så flatterende følelser væk i stedet for at acceptere dem og lytte til dem. Alle følelser har en funktion, selvom de ikke altid er behagelige.

Men håber da sidenhen, at vedkommende er blevet klogere, da det jo er en del år siden :D
5
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 279
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 4773

Indlægaf Tanten » 23. apr 2019, 19:23

Det er med vilje, jeg ikke nævner profilnavne:

Dødsfaldene herinde - eller tidligere debattører, der er døde, efter de forlod debatten.

Tråden om en ung mor, der nærmest var ved at forbløde, fordi hendes læge ikke tog det alvorligt, at hun havde uafbrudt og voldsom menstruation i månedsvis - det endte med, at hun fik fjernet livmoderen.

Underlige stalkere m/k, der bliver ved og ved at fable om partnere, der helt sikkert ikke vil dem og formentlig slet ikke aner, at personen er besat af dem.

Debattører, der har mistet partnere, børn og søskende.

En kvindelig debattør, der opdagede, at hendes mand levede et dobbeltliv og havde løjet om stort set alt.

En ung mor, der kæmpede med psykiske vanskeligheder og ikke kunne holde fokus på sit eget barn men skiftede partnere ofte, overinvolverede sig i deres børn faktisk endte med at få endnu et eller flere børn.

En skidegod debattør, der blev mobbet ud og endte med at blive tydeligt ustabil.

En psykisk syg mor, hvis datter var anbragt, men hvor kærligheden og bekymringen for barnet rørte mig dybt.

Den første selvmordstråd, jeg så på Den Gamle Debat for 14 år siden.

En mandlig debattør, der kom på Rød Stue a.k.a NSFW, som nød at vise fotos af sin pik med nåle i, så blodet flød.
6
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 783
Likede indlæg: 11079

Indlægaf Zombie » 23. apr 2019, 20:14

Ikke en tråd, men en person. Jeg er så fucking glad for, at Ado har fundet en mega sød mand. Jeg har tit stødt sammen med hende i diverse debatter og fået (til tider nok fortjente :lol: ) rulle-med-øjnene smileyer på især den gamle debat, men man skal være bygget af fucking sten for ikke at glæde sig over, at hun har det godt og bliver behandlet vel, når man kender til hendes forhistorie med dårlige mennesker, der ikke fortjente hende (eller særlig meget godt - men jeg er også ekspert i at bære nag på andres vegne :genert: ).

Der er flere personlige historier, jeg har fulgt samt personernes udvikling, og det er rigtig dejligt, når det er positivt.
22
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 783
Likede indlæg: 11079

Indlægaf Zombie » 23. apr 2019, 20:32

Jeg kan huske, at jeg oprettede en tråd om min drøm om at blive pædagog, i Børne forummet. Inkl. en beskrivelse af min psykiske sygdom.
Der fik jeg pænt meget modvind, for jeg skulle overhovedet ikke i nærheden af folks børn med min diagnose.

Jeg har arbejdet med børn i 15 år nu, og været uddannet pædagog i snart 10. Det går rigtig fint og jeg har ikke øksemordet nogen af dem endnu. ;)
35
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 188
Likede indlæg: 4333

Indlægaf Misantropen » 23. apr 2019, 21:55

Der var en tråd på den gamle debat med en kvindelig debattør der ville bortadoptere sin 7-8 årige søn. Jeg husker desværre ikke årsagen, om det måske var pga. sygdom eller sønnens trivsel. Det er nok 10 år siden, men jeg har indimellem tænkt på hvordan det gik. Jeg husker ikke så meget om selve brugeren, men jeg husker hendes udseende. Hun var ikke ny eller tavs, vi benyttede nok bare ikke de samme fora.

Jeg kan ikke huske hele hendes brugernavn(jeg tror også hun vendte tilbage efter en rum tid under et nyt navn) Der er en bruger herinde med et lignende brugernavn, men jeg ved ikke om det er den samme.
3
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 227
Likede indlæg: 3473

Indlægaf englishchannel » 24. apr 2019, 05:19

På den gamle debat var der en kvindelig debattør, der i en periode var meget aktiv især i Sex og Samliv og i Mode. Hun var optaget af, hvor attraktiv og moderigtig, hun var, og på et tidspunkt begyndte hun under stor bevågenhed at date en 10 år yngre mandlig debattør, men de slog nu meget hurtigt op igen. I den periode sås jeg med forskellige debattører privat, og jeg kan huske at vi snakkede om hende (og mange andre debattører, som man nu gør).

En morgen åbner jeg debatten, og kan se at jeg har en milliard notifikationer. Hende debattøren havde så fået at vide af omveje, at jeg havde snakket om hende og var flegnet totalt, havde oprettet en tråd hvor hun svinede mig til og i løbet af natten havde den tråd så vokset sig lang og popcornagtig, mens mit navn blev nævnt løbende. Det førte til at jeg fik en masse PB'er, blandt andet fra hendes ekskæreste, og det var noget værre rod.

Jeg har altid været en relativt anonym debattør, så det chokerede mig pludselig at blive centrum for debatdrama på den måde, og den dag i dag forstår jeg stadig ikke, at hun blev så sur på netop mig af alle de mange debatfolk, der havde en holdning til hende. Tråden blev lukket, og hun forlod debatten permanent kort efter.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 383
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 6969

Indlægaf Purple Haze » 24. apr 2019, 07:47

Tænker også på, ikke en specifik tråd, men emner der jævnligt er kommet op i min tid som debattør, hvor andres holdninger har rykket mig.

Utroskab, om man skal fortælle det til den det går ud over eller ej. Her har det virkelig rykket mig og givet mig indsigt i at andre godt kan ville noget andet end det jeg tror. Hvilket jeg stadig kan synes er sært, men har accepteret at folk kan have det sådan.

Prostitution. Hvor jeg er gået fra at mene at det må folk helt selv om, til nærmest at se folk som bruger prostituerede som en form for afstumpede undermennesker.

“Importerede” asiatiske kvinder og danske/vestlige mænd der bliver gift. Her startede jeg med at mene det var ulækkert, og nu mener jeg at det er helt fint.

Og så er der nogle emner hvor jeg startede i en grøft, blev helt modsat og nu er endt tilbage ved min oprindelige holdning.
Det er fx legaliseringen af cannabis.

Der er sikkert mange flere emner, hvor min tid på debatten har gjort mig klogere og mere nuanceret. Og ved at min tid her 100% har gjort mig bedre til at tale med folk, til at acceptere andres synspunkter og har gjort mig mindre fordomsfuld.

Det synes jeg er ret fantastisk.
27
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 554
Likede indlæg: 4850

Indlægaf Sophies-mor » 24. apr 2019, 07:53

Purple Haze skrev:Tænker også på, ikke en specifik tråd, men emner der jævnligt er kommet op i min tid som debattør, hvor andres holdninger har rykket mig.

Utroskab, om man skal fortælle det til den det går ud over eller ej. Her har det virkelig rykket mig og givet mig indsigt i at andre godt kan ville noget andet end det jeg tror. Hvilket jeg stadig kan synes er sært, men har accepteret at folk kan have det sådan.

Prostitution. Hvor jeg er gået fra at mene at det må folk helt selv om, til nærmest at se folk som bruger prostituerede som en form for afstumpede undermennesker.

“Importerede” asiatiske kvinder og danske/vestlige mænd der bliver gift. Her startede jeg med at mene det var ulækkert, og nu mener jeg at det er helt fint.

Og så er der nogle emner hvor jeg startede i en grøft, blev helt modsat og nu er endt tilbage ved min oprindelige holdning.
Det er fx legaliseringen af cannabis.

Der er sikkert mange flere emner, hvor min tid på debatten har gjort mig klogere og mere nuanceret. Og ved at min tid her 100% har gjort mig bedre til at tale med folk, til at acceptere andres synspunkter og har gjort mig mindre fordomsfuld.

Det synes jeg er ret fantastisk.

Enig.
Når jeg kigger tilbage som helhed - på mit udgangspunkt og til nu - så har debatten været med til at forme mig og mine holdninger.
I nogle tilfælde er jeg blevet mere nuanceret; jeg undersøger i hvert fald gerne alle / mange nuancer, før jeg evt skifter holdning. På andre punkter, står jeg skarpere og mere kompromisløs fordi mine holdninger er blevet udfordret og alligevel står fast.
Så debatten har mange ting på samvittigheden ;)
8
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 49
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 416

Indlægaf heysamaysa » 24. apr 2019, 08:19

den med at skide i nettoposen tænker jeg tit på (don't aks me why :-D )

og så var der en tråd om at vaske toiletrensere i opvaskemaskinen - den var edder mame også sjov :-D

og selvfølgeligt wizzies cykelstyrtstråd
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 310
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 7395

Moderation

Indlægaf decibell » 24. apr 2019, 09:04

Kære alle

Det er hyggeligt og underholdende med sådanne ture ned ad nostalgiens snørklede stier, men I skal lige huske vores retningslinjer mht. omtale af andre/tidligere debattører:

Retningslinjerne skrev:Negativ omtale af andre/tidligere debattører fra andre debatter er heller ikke ønsket her på debatten og vil blive redigeret bort fra indlæggene uden forudgående varsel og medføre henstillinger fra moderatorteamet - og siden hen advarsler m.m., hvis henstillingerne ikke bliver fulgt.

Det er ikke nyt, for vi har været igennem det i andre tråde, hvor andre debattører - her og fra andre debatter - er blevet omtalt, og vi må lige minde jer om, at omtalen ikke behøver at være negativ, før det er over stregen:

Retningslinjerne skrev:Privatliv:
- Her på debatten er det altid op til folk selv, om de vil være anonyme eller ej. Det er dog ikke tilladt at hænge andre ud ved at udlevere personlige eller genkendelige oplysninger om dem (herunder også navne, adresser, telefonnumre og e-mailadresser) uden deres samtykke - og specielt ikke, hvis det er af krænkende karakter.

Vi har haft tilfælde, hvor tidligere debattører kunne genkendes privat pga. de oplysninger, der blev skrevet her, og det er bare ikke alle, der ønsker at blive outet på en debat, hvor velmente indlægget og ordene så end kan være - især ikke, hvis de ikke selv færdes her mere, og det i øvrigt er noget, der er sket for mange år siden.

SÅ, de damer og herrer, nyd gerne jeres minder, bare I passer på, hvad I skriver om andre. Indlæg med overtrædelser af ovennævnte VIL blive slettet uden varsel, da vi simpelthen ikke har ressourcer til at luge ud i teksterne og kun fjerne det, der overtræder. Dette gælder også citater, der vil blive slettet helt frem for at blive rettet til. Og overtrædelser kan som sædvanlig medføre yderligere moderation, så læs lige jeres egne ord igennem, før I poster, så vi kan bruge vores tid og energi på andre ting. :)

10
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1626
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 20558
Kontakt:

Indlægaf Ado » 24. apr 2019, 09:14

Zombie skrev:Ikke en tråd, men en person. Jeg er så fucking glad for, at Ado har fundet en mega sød mand. Jeg har tit stødt sammen med hende i diverse debatter og fået (til tider nok fortjente :lol: ) rulle-med-øjnene smileyer på især den gamle debat, men man skal være bygget af fucking sten for ikke at glæde sig over, at hun har det godt og bliver behandlet vel, når man kender til hendes forhistorie med dårlige mennesker, der ikke fortjente hende (eller særlig meget godt - men jeg er også ekspert i at bære nag på andres vegne :genert: ).

Der er flere personlige historier, jeg har fulgt samt personernes udvikling, og det er rigtig dejligt, når det er positivt.

Hvor ER du sød! Jeg bliver virkelig oprigtig rørt over det her. :blush2:
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Tanten

Indlægaf Tanten » 24. apr 2019, 12:30

Jeg kan huske tråde med to unge flygtninge/indvandrere, der fandt sammen efter et meget turbulent forløb.

Han var lidt af en bad ass, der var fanget mellem det vilde liv og familiens traditioner og forventninger - hun var ikke troende. De var samnen on and off.

Han valgte et arrangeret ægteskab med en totalt uerfaren pige fra hjemlandet og fik et barn - men kunne i længden
Ikke leve det liv og brød ud. Han blev gennemtæsket af konens familie og udstødt af sin egen - men valgte i sidste ende sin gamle kæreste, der ikke var troende.

Jeg har ofte tænkt på, hvordan det går dem idag.
6
Brugeravatar
Tanten

Indlægaf Tanten » 24. apr 2019, 12:40

Da en lettere excentrisk debattør med hang til modne kvinder forkyndte, at han havde hængt et foto af mig op på sit værelse. Det viste sig, at han boede i opgangsfællesskab med en af mine bekendte, så det var liiige tæt nok på. Det konkrete foto var ganske tækkeligt, men jeg flashede en del den gang - dét holdt jeg så op med....
10
Brugeravatar
JumboJette
Kort karma: 72
Likede indlæg: 719

Indlægaf JumboJette » 29. apr 2019, 21:07

Aesel82 skrev:
Santa skrev:
Og hvem var det nu, som flyttede på landet og fik de mest nysgerrige naboer, som blev til en pestilens? Der var vist osse noget med at passe blomster mens de var på ferie og så stod der en dildo fremme? Var det Rikke?

Det var vist EvaPeva :gruble:

Yes, det var mig - i mine tidligere klæder. :D

Update - hvorfor ikke nu?!: Genboerne er blevet skilt! Nu bor kun manden derovre. De render os ikke længere på dørene, dvs han henvender sig måske til os 2-3 gange om året. Der er altid noget halvskørt i det, han kommer for at spørge om - men ellers synes jeg, der er kommet ro på. :-D
24
Er du cykelrytter eller liderkarl?
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 637
Likede indlæg: 3650

Indlægaf Falstria » 29. apr 2019, 21:19

Herinde er det denne tråd:

viewtopic.php?f=39&t=4492

Den er årsagen til at jeg tog springet og rykkede over fra den gamle debat.
0

Tilbage til "Livets forhold"