INSP. Hvordan er din hverdag?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
MOGA
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: INSP. Hvordan er din hverdag?

Indlægaf MOGA » 24. apr 2019, 15:38

Jeg bor alene med en niårig, som har en storebror, der ikke bor hjemme.

Jeg arbejder fuld tid, men har kun omkring 1 km. på arbejde.
Vi står op kl. 6.30, jeg bader mens min søn tager tøj på. Derefter morgenmad, min søn spiser langsomt, så mens han bliver færdig, ordner jeg makeup. Derefter tandbørstning og ud ad døren kl. 7.40 hvis vi er på cykel, 7.45 hvis vi er i bil. Skole og arbejde ligger lige ved siden af hinanden.

Jeg plejer at gå ca. kl. 16, bortset fra torsdag, hvor jeg arbejder sent. Onsdag og torsdag går min søn selv til fritidsaktivitet, mormor henter ham efterfølgende. Nogle dage cykler han hjem selv efter skole/SFO, nogle dage henter jeg.

Hjemme laver vi lektier, hygger, vasker tøj, laver mad (kun hver anden dag, store portioner, halvdelen i fryseren), min søn bader, han læser for mig og kl. 20.30 skal lyset slukkes. Derefter smører jeg madpakker, læser lidt eller ser fjernsyn og senest kl. 23 går jeg i seng (jeg prøver virkelig!). Rengøring er forbeholdt weekenden.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: INSP. Hvordan er din hverdag?

Indlægaf Spjaerten » 24. apr 2019, 15:46

Vågner mellem 6.30 og 7.
Klarer bad og pakke morgenmad. Tøj og make-up.
Skal med bus - få kilometer.
Møder mellem 7.40 og 8.
Har som regel fri kl 16.
Kort bustur hjem.
Burde bruge mine fri aftener på at træne, men er gået lidt kold i det.
Laver mad, ordner praktiske ting. Ser tv/serier.
Med mindre jeg har aftaler.
Synes jeg har dejlig meget tid, men ikke en speciel spændende hverdag.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: INSP. Hvordan er din hverdag?

Indlægaf Minionine » 25. apr 2019, 09:04

Jeg står tidligt op og arbejder 7-15, hvorefter jeg henter datteren. (Far afleverer)
To gange om ugen træner jeg inden arbejde, så er det ligesom klaret.
Aftensmaden står faren for det meste for, mens jeg underholder den lille eller rydder op.
Indkøb klares gerne igennem nemlig.com så vi sparer tid og penge.
Barn puttes 19:30 og så ser vi ofte en serie inde i sengen, og sover senest kl 22!

Hverdagen er ret rutinepræget og vi går sjældent ud i hverdagen. Dog ses vi i perioder meget med vores underboer, som har en datter på samme alder som vores. Det er bare dejligt nemt.

Alkohol i hverdagen gør den også typisk lidt hyggeligere. Så vi drikker gerne et glas vin eller to et par gange om ugen :D Især nu hvor vejret er godt og vi kan sidde ude på altanen.
Senest rettet af Minionine 25. apr 2019, 10:01, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46092

Re: INSP. Hvordan er din hverdag?

Indlægaf LadyFox » 25. apr 2019, 09:32

Lige nu hvor jeg er i praktik:
5.40: mit vækkeur ringer.
6.00: jeg står op og chiller lidt med min kaffe, ser lidt tv, gør mig klar.
6.55: lufte hund.
7.20: Tager på arbejde.
15.00 får jeg fri, og så drikker jeg gerne en øl eller to på vejen hjem.
15-et-eller-andet: lufte hund og evt. Handle.
17.00: evt. Huslige pligter.
18.00: aftensmad og derefter slappe af på sofaen.
21.00 lufte hund og i bad.
23.00 gå i seng.
1.30-2.00: falder i søvn.

Sådan Ca.
Normalt kan jeg egentlig godt lide min hverdag, men pt. Synes jeg at jeg møder for tidligt og så synes jeg ikke min praktik er fed, så det trækker ret meget ned.
0
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: INSP. Hvordan er din hverdag?

Indlægaf Guilded_Lily » 25. apr 2019, 10:12

Min hverdag er ret kedelig.

Alarmen går kl. 5.30, men jeg snoozer til 5.50, hvor jeg står op, lukker hunden ud, fodrer kat og hund, mens jeg laver kaffe. Sidder ind imellem lige fem minutter med kaffe og telefon, inden jeg går i bad. Min bad-og-make-up-rutine tager 45-50 minutter.
Manden skal ind imellem hives ud af sengen 6.15 - han kører 6.30.
Er jeg heldig, vågner datter af sig selv omkring 6.30, så tuller hun lidt rundt og leger drama queen omkring sit tøj. Sønnen skal vækkes over flere omgange og kommer sjældent ud af starthullerne før 5-10 minutter før, vi skal køre.
Morgenmaden bliver spist, mens vi pakker tasker, forsøger at få søn ud af fjerene, ordner hår osv.
Jeg lander på job mellem 7.50-08.15 alt efter, hvornår jeg skal undervise.

De dage, jeg har fri kl. 15, når jeg lige at handle på vejen ned efter datteren. Så tager vi lige en times tid, hvor vi slapper af med hver vores ting, inden der skal aftensmad på bordet. Kl. 20 tager vi kampen op med at få børn i seng (sønnen kl. 21). Madpakker smøres. Har jeg energi, sætter jeg vaskemaskinen i gang eller lægger tøj sammen. Jeg ser min serie og går med hunden. Jeg bør ligge i min seng kl. 22, men den når ofte at blive 22.30-23 = smadret dagen efter.

Oprydning og rengøring er et weekendprojekt. Det er sjældent, vi orker i hverdagene, så det vokser op til weekenden. Jeg kan godt forstå, min mand satser på at gå arbejdsløs i maj, så han kan indhente nogle af de ufatteligt mange ufærdige projekter, han har sat igang.
0
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: INSP. Hvordan er din hverdag?

Indlægaf Rosen » 25. apr 2019, 10:32

Jeg har faktisk en god hverdag selvom den ikke er nem.

Vi arbedjer begge to halv tid da ét af vores to børn har varig funktionsnedsættelse og er kun halv tid i skole pt. Den yngste går i børnehave.

Vi vågner begge to omkring 6:30 sammen med vores yngste og hygger, spiser, smører madpakke mens den ældste sover (tager først af sted i skole ved 9-tiden). 7:30 tager jeg på arbejde de dage jeg arbejder eller bliver hjemme indtil 8:30 hvor jeg tager den yngste i BH. Tilbage hjem hvor den ældste er vågnet i mellemtiden og så kører jeg den i skole omkring 9 eller er hjemme sammen med hende hvis hun har fridag.

På arbejde er der travlt, derhjemme rydder jeg op, handler, bruger tid men den ældste, passer haven, passer vores dyr.

Vi er alle hjemme 17:30 hvor vi også spiser aftensmad og så går aftenen med først hygge med den lille; nogle gange gå/cykeltur, andre gange bare tv og kiks. Efter hun er gået i seng hygger vi med den store og forbereder næste dag indtil 21 hvor hun gør sig klar til sengen.

Resten af aftenen bruger vi på hygge som voksne, TV, snak, sex...whatever.

Vi er gode til at komme ud sammen (1-2 gange om måneden). Biffen, restaurant, gåture.

Jeg går næsten hver aften i ca 30 minutter, helst need ved stranden eller i skoven og har gået fast til yoga i knap 10 år ugentligt.
Vi mediterer begge to et par gange om ugen, det sænker stress niveauet.

I perioder har vi også travlt med gæster/rejser da hele vores familie bor i udlandet/ude på landet. I perioder hvor vi kun er os 4 plus dyr har vi en meget stille hverdag som vi holder af. Vi spiser også fast hveranden uge sammen med nogle gode venner en hverdagsaften; det kan anbefales. Ikke noget fancy, bare risengrød eller noget.
1
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: INSP. Hvordan er din hverdag?

Indlægaf Q-beben » 25. apr 2019, 12:39

God tråd... :)

Jeg bor alene med to børn. Har solgt mit hus og bor i lejlighed, hvilket gør, at jeg nu har fået masser af tid til mine børn og mig selv.

Tre dage om ugen står jeg op kl. 5 og tar i fitness. De to andre dage sover jeg til kl. 6:30
Kl. 6:30 vækker jeg børnene og laver madpakker, børster tænder, lægger makeup,
Kl. 7:30 Sender dem i skole og cykler på arbejdet - nogle gange kører jeg dem i skole og kører selv på jobbet bagefter
Lander ca. på jobbet kl. 8-9 og spiser morgenmad der
Har et meget alsidigt job, så tiden spurter afsted
Cykler/kører hjem ved 16-17 tiden
Handler nogle gange ind på vejen hjem
Ofte har børnene venner på besøg
Sætter en vask over, laver lektier med børnene, spiller spil, dyrker motion mm.
18-20 Laver aftensmad eller går ud at spise
20-22 Har venner på besøg, går ture ved vandet eller i skoven, spiller spil, snakker og fjoller med børnene, meget lidt streaming
Efter kl. 22 er det egotid: Læse bøger, streaming, telefonsnak med veninder mm. Nogle gange arbejder jeg også.
Ca. kl. 23-23:30 går jeg i seng

Når børnene er hos deres far, så bruger jeg tiden på at mødes med veninder, forkæler mig selv med pedicure, frisørbesøg osv, biografture, læse bøger, streaming mm.

Jeg laver en del frivilligt arbejde, så nogle aftener går jeg til møder - en aften hver anden uge går jeg i loge.

I weekenderne kommer min kæreste (han har store børn, der er flyttet hjemmefra)... Vi sover længe, deltager i børnenes fritidsinteresser, ser vennerne, børnene har som regel overnattende venner eller sover ude, går på udstillinger, museer, koncerter, cykler ture (hvis vejret er til det), besøger familie, spiller spil, laver lækkert mad, dyrker motion (løber ture, spiller squash mm.)

Jeg kan godt lide min hverdag :)
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: INSP. Hvordan er din hverdag?

Indlægaf Kilix » 25. apr 2019, 23:02

Gennemsnitlig hverdag hvor jeg bor alene da kaeresten arbejder i Luxemburg og bor der i hverdagene.
Staar op et sted mellem 8 og 8:30 maaske 9.
Bad, toej, make-up, medicin til den ene kat, mad til dem begge.
Ud af doeren omkring kl 9-9:30.
Paa arbejde et sted mellem 9:30 og 10, maaske 10:15.
Gaar hjem et sted mellem 15 og 16, maaske handler jeg paa vejen.
Aften moeder fra 16:30 til nogen gange 21, oftest 19:30-20
Naar jeg er faerdig med sidste moede afsluttes arbejdsdagen med de sidste par ting, og jeg saetter mig foran min computer og gamer/ser netflix/ordner budget/random research til omkring kl 01-02 stykker
Eller jeg stener i sofaen med noget netflix og min laptop

Hvis kaeresten arbejder hjemmefra ser dagene nogenlunde samme ud, bare med mere tosomhed,
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: INSP. Hvordan er din hverdag?

Indlægaf Jedi » 27. apr 2019, 08:53

Jeg bor alene (uden børn, med kat), har vekslende arbejdstider og en spritny kæreste (ved faktisk ikke, om vi er kærester officielt?), som jeg skal passe ind. Jeg træner i fitness og dyrker en forholdsvis ny hobby i min fritid.
Min hverdag er ikke rutinepræget 8-16 alle hverdage, men der er alligevel en vis forudsigelighed i det. Man finder en anden rytme og jeg er god til at sørge for at være social/arrangere ting netop fordi jeg ikke bare kan sige "vi kan bare ses på tirsdag".
Mine forældre bor i en anden landsdel og jeg besøger dem hver anden måned ish. Derudover rejser jeg nogle gange om året.

For at hverdagen ikke skal blive for sur, sørger jeg for at dele de husmoderlige pligter ud over alle dage dvs. tørrer støv af den ene dag, støvsuger den anden, vasker tøj den tredje, osv. mest for at undgå det hele sander til hvis jeg ikke afsætter 3-5 timer på en fridag, hvor jeg jo gerne vil lave noget andet og mere sjovt.
Hvis jeg er mentalt flad, så har jeg svært ved at overskue rengøring osv., og jeg skal virkelig samle mig sammen. I de perioder, så er vekslende arbejdstider ikke en god kombi med at bo i lejlighed, da man ikke rigtigt kan tillade sig at støvsuge kl 02 om natten eller whatever. Der er heldigvis længere og længere imellem dem.

Jeg kan egentligt godt lide min hverdag, men.......jeg har den der indre uro, som jeg altid har haft: der må simpelthen være noget mere spændende derude.
0

Tilbage til "Livets forhold"