Jeg kunne aldrig.... valg edition

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Wizzze » 14. maj 2019, 11:24

Vi har efterhånden en del tråde herinde, som på en eller anden måde handler om politik og valget. Og i alle trådene dukker der altid en masse, "jeg kunne aldrig ..." kommentarer op.
Jeg kunne aldrig være kæreste med en der stemmer DF, NB el RP.
Eller den mere generelle, jeg kunne aldrig være sammen med en der stemte blåt, eller stemme på nogen der vil en blå regering
Eller de modsatte jeg kunne aldrig stemme EL, de vil jo have fælles tandbørster, eller jeg kunne aldrig stemme rødt, de vil jo give mine penge/hus/bil til de fattige / muslimerne osv. osv. osv.

Men er der virkelig så meget forskel?
De sidste 3 valg, har givet en blå, en rød og en blå regering, og ja der er klart detalje forskelle, men generelt har der vel ikke været den store forskel i samfundsudviklingen? for EL får jo ikke 90 mandater og kommer efter vores tandbørster, eller giver det hele væk til fattige fremmede, og DF får ikke 90 mandater, så de kan smide alle de ikke kan lide ud, og ellers omfordele alt til Jellinge stenen og pensionisterne. :gruble:

Så Hvad kunne du aldrig? og ikke mindst hvorfor?
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Wizzze » 14. maj 2019, 11:46

Jeg har 2 store "jeg kunne aldrig"

1) stemme Radikalt, hvorfor? Fordi jeg er mærkelig og er virkelig god til at bære nag :genert: De Radikales politik i 20´erne og 30´erne, op til krigen, og så Munch og Scavenius under krigen :tie: Og så damen med håndtasken :evil: Partiet har på mange områder en OK politik, men JEG KAN BARE IKKE, de er for belastet af deres historie.

2) stemme EL eller SF, hvorfor? Fordi deres politiske tankegods og omfordelingspolitik bare er for ekstrem, ja jeg er antimarxist, og det er de stadig ikke i høj nok grad. Jeg kan faktisk godt lide Johanne,Pernille og Pia, de har ok omløb i pæren, men der er bare lige det med at bruge for mange af andre folk penge forkert.

Men ingen af mine 2 "jeg kunne aldrig" ville jeg trække ned over hovedet på andre, jeg ville ikke lægge en ven/veninde på is, bare fordi de havde stemt på nogen af de to, og jeg ville aldrig bryde med en kæreste fordi hun ville/havde stemt på nogen af de to. Hvilket er meget heldigt for frk.W har faktisk stemt både SF og R mens vi har været sammen.
OK, der kom muligvis røg ud af mine øre :lol: men efter et godt HRRMMPFFF så var jeg klar igen :D
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Fru Sunshine » 14. maj 2019, 11:57

Jeg kunne aldrig drømme om at stemme på nogen, der vægter skattestop, og hvad det medfører.
Jeg kunne heller aldrig drømme om at stemme på nogen, der knuser dem, der har det svært i forvejen.

Jeg nægter at stemme socialdemokratisk trods en fortid i DSU, men det var dengang Socialdemokraterne rent faktisk var socialdemokrater.

d
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Ata » 14. maj 2019, 12:11

Jeg kunne aldrig stemme DF, fordi jeg, udover at være uenig i deres politik, synes, at deres folketingskandidater og -medlemmer fordeler sig i to cirka lige ucharmerende grupper: De provinsielle, udannede, fordomsfulde og ubegavede eller de kolde, kyniske, populistiske og egoistiske. Badr!

Derudover har jeg også noget med Venstre. Det er på en eller anden måde bunden for mig. Det er sådan essensen af selvfede, halvgamle, hvide mænd (og Inger Støjberg :shock:) i jakkesæt, som kun tænker på deres egen bundlinje. På den vis er det næsten værre end DF. Dem, der stemmer på DF, har da nogen gange et hjerte. De er bare lidt galt afmarcheret. :-D
6
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Ata » 14. maj 2019, 12:14

Tror faktisk ikke, jeg kender nogen, som stemmer Venstre (eller står ved det). Måske er det derfor, at det virker så skræmmende på mig? :gruble:
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Artem » 14. maj 2019, 12:24

Wizzze skrev:Jeg har 2 store "jeg kunne aldrig"

1) stemme Radikalt, hvorfor? Fordi jeg er mærkelig og er virkelig god til at bære nag :genert: De Radikales politik i 20´erne og 30´erne, op til krigen, og så Munch og Scavenius under krigen :tie: Og så damen med håndtasken :evil: Partiet har på mange områder en OK politik, men JEG KAN BARE IKKE, de er for belastet af deres historie.

2) stemme EL eller SF, hvorfor? Fordi deres politiske tankegods og omfordelingspolitik bare er for ekstrem, ja jeg er antimarxist, og det er de stadig ikke i høj nok grad. Jeg kan faktisk godt lide Johanne,Pernille og Pia, de har ok omløb i pæren, men der er bare lige det med at bruge for mange af andre folk penge forkert.

Men ingen af mine 2 "jeg kunne aldrig" ville jeg trække ned over hovedet på andre, jeg ville ikke lægge en ven/veninde på is, bare fordi de havde stemt på nogen af de to, og jeg ville aldrig bryde med en kæreste fordi hun ville/havde stemt på nogen af de to. Hvilket er meget heldigt for frk.W har faktisk stemt både SF og R mens vi har været sammen.
OK, der kom muligvis røg ud af mine øre :lol: men efter et godt HRRMMPFFF så var jeg klar igen :D

Jeg kunne nærmest have skrevet det indlæg, og så har jeg det også svært med Alternativet. De er virkelig alternative i deres tankegang. Alt for flyvsk og uden kontakt til virkeligheden.
Stram kurs er jo også helt blæst og har ikke nogen politik ud over anti muslim.

Men på trods af jeg har det sådan, så farer jeg ikke i flint over nogle af de partier. Ser det nærmere som lidt sjovt at nogle seriøst kan stemme på dem og have de holdninger. Måske fordi de er så små at de ikke har nogen reel indflydelse. Er dog lidt rystet over at Enhedslisten har en så stor tilslutning som de har i København. :8: Men så længe vi andre kan udligne det, så går det jo trods alt.

For i sidste ende er Soc og Venstre jo rimelig enige om hvordan landet skal køres, og mener faktisk de burde gå i regering sammen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Artem » 14. maj 2019, 22:35

Jeg har det forøvrigt sådan her med de miljø og klimabevidste storby partier.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Sangius » 14. maj 2019, 22:59

Artem skrev:Jeg har det forøvrigt sådan her med de miljø og klimabevidste storby partier.


Hvordan skal den forstås? Det er langt mere miljørigtig at bo i storbyer og lejligheder end at bo på landet.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf LaMariposa » 15. maj 2019, 03:42

Sangius skrev:
Artem skrev:Jeg har det forøvrigt sådan her med de miljø og klimabevidste storby partier.


Hvordan skal den forstås? Det er langt mere miljørigtig at bo i storbyer og lejligheder end at bo på landet.


Jeg tror, det er noget med, at folk, der bor i (forurenende) storbyer, dikterer, hvordan man skal bo på landet?
0
:lun: Be brave
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2019, 04:53

Ata skrev:Jeg kunne aldrig stemme DF, fordi jeg, udover at være uenig i deres politik, synes, at deres folketingskandidater og -medlemmer fordeler sig i to cirka lige ucharmerende grupper: De provinsielle, udannede, fordomsfulde og ubegavede eller de kolde, kyniske, populistiske og egoistiske. Badr!


Venstreorienterede fordeler sig til gengæld i én stor gruppe: Dem som siger "Badr" om mennesker de er uenige med.
2
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Ata » 15. maj 2019, 05:37

abcd skrev:
Ata skrev:Jeg kunne aldrig stemme DF, fordi jeg, udover at være uenig i deres politik, synes, at deres folketingskandidater og -medlemmer fordeler sig i to cirka lige ucharmerende grupper: De provinsielle, udannede, fordomsfulde og ubegavede eller de kolde, kyniske, populistiske og egoistiske. Badr!


Venstreorienterede fordeler sig til gengæld i én stor gruppe: Dem som siger "Badr" om mennesker de er uenige med.

Jeg er skam også uenig med mange, som jeg ikke siger badr om. :-D
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Artem » 15. maj 2019, 06:17

Sangius skrev:
Artem skrev:Jeg har det forøvrigt sådan her med de miljø og klimabevidste storby partier.


Hvordan skal den forstås? Det er langt mere miljørigtig at bo i storbyer og lejligheder end at bo på landet.

Det kommer jo an på om man mener at burhøns er bedre for miljøet end fritgående.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Daine » 15. maj 2019, 06:27

Sangius skrev:
Artem skrev:Jeg har det forøvrigt sådan her med de miljø og klimabevidste storby partier.


Hvordan skal den forstås? Det er langt mere miljørigtig at bo i storbyer og lejligheder end at bo på landet.

Uden at skulle skyde Artem noget i skoene, så kunne det være at dem der tager beslutningerne aldrig har prøvet at bo(arbejde) på landet. Jeg ved at en del landmænd ryster på hovedet når der tages beslutninger på Christiansborg for det er ude af trit med deres virkelighed - jeg mindes noget med en randzonedebat, hvor en del landmænd tog sig til hovedet.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Stitch » 15. maj 2019, 07:00

Jeg kunne aldrig stemme på eller være sammen med en, der stemte på DF, Stram kurs eller lignende. Det menneskesyn, livssyn og værdier ligger meget langt fra, hvad/hvem jeg er og hvad jeg vægter højt.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2709

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Aurora » 15. maj 2019, 07:17

Stitch skrev:Jeg kunne aldrig stemme på eller være sammen med en, der stemte på DF, Stram kurs eller lignende. Det menneskesyn, livssyn og værdier ligger meget langt fra, hvad/hvem jeg er og hvad jeg vægter højt.


I second that. Derudover kan jeg acceptere og forstå de fleste politiske overbevisninger. Selv har jeg altid stemt SF og Radikalt og vakler også mellem dem denne gang. Og til sidste folketingsvalg Alternativet, men selvom jeg vægter klimapolitik højt, betyder familie- og børnepolitik mere for mig personligt.
1

Tilbage til "Livets forhold"