Om vask af... ben?!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Vasker du ben med vand og sæbe?

Hver dag
10
5%
Hver gang jeg går i bad
69
34%
Hver uge
15
7%
Det sker nu og da
83
41%
Aldrig
27
13%
Jeg går bare ikke i bad
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 204
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Animi » 17. maj 2019, 11:34

Purple Haze skrev:Det er lidt sjovt.
Når man tænker på hvad der ellers havner i køkkenvasken (i hvert fald herhjemme). Kyllingeindvolde ja tak, egne fødder nej tak :D
Man gør jo vasken ren, så ser ikke noget problem i det.


Jeg er bare ret striks omkring at min køkkenvask kun bliver brugt til madlavningsrelateret ting. Alt andet foregår i min håndvask på badeværelset.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf differentdaydifferentperson » 17. maj 2019, 12:11

Trappestige skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Ja jeg vasker mine ben og ekstra grundigt mine baglår. Tænk på hvor mange gange man sætter sig på et toiletbræt i løbet af ugen

Men man skider jo forhåbentligt ikke på brættet? Kan ikke se at et toiletbræt kan være mere klamt en en almindelig skalstol, så længe man ellers får gjort badeværelset rent jævntligt.




Jeg ved ikke om folk skider på brættet. Jeg ved ikke hvad der foregår rundt omkring på de offentlige toiletter jeg jævnligt besøger og hvor grundigt de bliver gjort rent (cafeer, biblioteker, fitnesscenter, arbejspladser osv.). Ved ikke hvor jeg skulle vide det fra. Det kan godt være at jeg har god hygiejne herhjemme, men det betyder ikke at Bent der var derude lige før mig har det. I mit lokale fitness center har jeg lagt mærke til noget der ligner blodklatter udenpå toiletkummen. De har været der siden slutningen af marts.
Det er ikke så sjældent at jeg kommer ud på offentlige toiletter og så er der spor fra sko på toiletbrættet, eller tis på toiletbrættet, eller lort i kummen eller en helvedes masse papir på gulvet. Netop fordi man ikke ved om folk skider på toiletbrættet på offentlige toiletter eller om det er blevet gjort grundigt rent, så squatter jeg altid på off. toiletter. På den måde behøver jeg nemlig aldrig at vaske benene ;) (bare for sjov)
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Planten » 17. maj 2019, 12:40

fisken80 skrev:Det der med at vaske fødder i håndvasken fatter jeg slet ikke. Det er da vildt besværligt og akavet at stå der og balancere og placere foden i vasken. Det er da tusind gange nemmere at vaske fødderne når man alligevel er i bad.

Som de andre, går jeg i bad om morgenen. Og jeg elsker nyvaskede fødder, når jeg går i seng og har gået med bare fødder hele dagen. Jeg vasker fødder stort set hver aften om sommeren :) i håndvasken. Og jeg synes hverken det er besværligt eller akavet :)
1
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Neverkont » 17. maj 2019, 13:33

Purple Haze skrev:
fisken80 skrev:Det der med at vaske fødder i håndvasken fatter jeg slet ikke. Det er da vildt besværligt og akavet at stå der og balancere og placere foden i vasken. Det er da tusind gange nemmere at vaske fødderne når man alligevel er i bad.


Gør det ikke så tit, men det er super rart synes jeg.
Enten på badeværelset ved at stå på gulvet og taget et ben af gangen. Eller i køkkenet hvor man kan sidde på køkkenbordet med begge fødder i håndvasken.

Så kan man rigtig nulre tæerne og vente på at de bliver helt bløde og fine og så fjerne evt hård hud fra fødderne. Det er lige til st blive helt salig over. :love2:


Jeg kan næsten se for mig hvordan du hygger dig med det. :D

Og så forestiller jeg mig, at jeg, halvgamle småfede madamme, skulle sidde med fødderne i min egen køkkenvask :lol2: . For det første bliver det svært at være der for det der gamle (retro) skrå overskab, og for det andet vil folk der går forbi udenfor nok undre sig gevaldigt. :lol2:
1
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Andromeda » 17. maj 2019, 20:18

Det sker nu og da. Oftest når jeg skal i svømmehallen, både før og efter. Før fordi jeg altid har fået at vide at man skal vaske sig inden, og det giver måske også mening ikke at blande for mange bakterier i det vand. Og efter da jeg ellers kan lugte meget af klor, kommer dog an på poolen, hvor slemt det er.

Men generelt fungerer vand alene for mig. Jeg tror at lidt naturlig skidt er fint og jeg har aldrig hørt fra nogen at jeg lugter dårligt af gammel sved eller lignende. Det eneste jeg regelmæssigt bruger sæbe til er selvfølgelig hænder og så håret, ellers får kroppen hellere en god eksfoliering en gang om ugen.

Mht fødder i vasken, kan jeg heller ikke se at det er let lige at få fødderne derop, men jeg er godt nok også et stykke lavere end gennemsnittet :-D. Hvis jeg har beskidte fødder(fx efter at gå rundt med sandaler udenfor), så får de alene bare en tur med bruseren.
0
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf D.itsen » 17. maj 2019, 20:40

Teni skrev:HM .... Altså jeg har heller ikke overvejet ikke at vaske mine ben med sæben, ligesom resten af kroppen får en tur.
Sveder I aldrig på ben og arme for den sags skyld? Sved kan da ikke blive vasket ordentligt væk med bare vand!?

Hvorfor skulle sved ikke kunne blive vasket ordentligt væk med vand? :gruble:
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Annione » 17. maj 2019, 22:14

Jeg kendte én, der hverken brugte sæbe eller deodorant. Han hørmede af gnu efter nogle timer.
Og jeg sagde det aldrig til ham - men jeg skulle heller ikke have sex med ham.
Om han vaskede ben, det ved jeg ikke.

Jeg dør bare lidt ved tanken om, at der er nogen, der aldrig bruger sæbe, når de går i bad.
...seriøst. Sådan en tissemand ville jeg aldrig tage i munden. Nuff said.
4
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Delfin » 17. maj 2019, 22:17

Nå men jeg kan konstatere, at det gør jeg nok til dels. Jeg lader hænderne glide videre ned ad lårene, når jeg har vasket kroppen, og når jeg bagefter vasker fødderne, glider hænderne også op af underbenet, så mon ikke de mødes nogenlunde på midten. Vandet løber jo også ned ad benene, når man står under bruseren, så alle vasker dem jo mere eller mindre. Tænk at jeg skal gå i bad for at finde ud af, hvad jeg gør :lol:
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Viskelæder » 17. maj 2019, 22:23

Jeg troede ikke, jeg gjorde det, men nu observerede jeg lige, da jeg var i bad, og det gør jeg. Jeg bruger en badesvamp, som jeg sæber mig ind over hele kroppen med.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf POCKETKITTEN » 17. maj 2019, 22:52

Jeg vasker ben med sæbe hver gang, ja.

Virkelig mærkelig debat! :D
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Delfin » 18. maj 2019, 00:04

POCKETKITTEN skrev:Jeg vasker ben med sæbe hver gang, ja.

Virkelig mærkelig debat! :D


Intet nyt under solen. Debatfolk er bare skøre på den sjove måde :D
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Sorenspige » 18. maj 2019, 06:54

Jeg vasker for det meste kun overkroppen med sæbe (minus ryggen).
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Frandsen » 20. maj 2019, 13:05

Jeg har altid tænkt, at den shampoo, der bliver skyllet ud, løber ned af kroppen og på den måde 'vasker' kroppen ... :gruble:

Andet sæbe bruger jeg faktisk ikke til kroppen :D Måske er jeg klam :slem:
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf thomassneum » 20. maj 2019, 13:46

Det er gay at sæbe sine ben af.
Kuglerne er en helt anden sag.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf heysamaysa » 22. maj 2019, 12:11

jeg vasker kun ben når jeg barberer ben.

Det er simpelt hen ikke noget jeg overhovedet har tænkt over før :P
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"

Tilbage til "Livets forhold"