Om vask af... ben?!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Vasker du ben med vand og sæbe?

Hver dag
10
5%
Hver gang jeg går i bad
69
34%
Hver uge
15
7%
Det sker nu og da
83
41%
Aldrig
27
13%
Jeg går bare ikke i bad
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 204
fisken80
Kort karma: 382
Likede indlæg: 14758

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf fisken80 » 17. maj 2019, 09:01

Det der med at vaske fødder i håndvasken fatter jeg slet ikke. Det er da vildt besværligt og akavet at stå der og balancere og placere foden i vasken. Det er da tusind gange nemmere at vaske fødderne når man alligevel er i bad.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 393
Likede indlæg: 4935

Indlægaf Mani » 17. maj 2019, 09:04

Jeg bruger kun sæbe på benene når de skal barberes (1-2 gange pr mdr.) eller hvis de er blevet beskidte ved løb i mudder eller lignende.

Fødderne vasker jeg når jeg har løbet eller de af andre årsager er svedige. Om sommeren går jeg ofte med bare tæer i sandaler, så bliver de vasket hver aften i håndvasken.
1
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 278
Likede indlæg: 2295

Indlægaf Artem » 17. maj 2019, 09:05

Teni skrev:HM .... Altså jeg har heller ikke overvejet ikke at vaske mine ben med sæben, ligesom resten af kroppen får en tur.
Sveder I aldrig på ben og arme for den sags skyld? Sved kan da ikke blive vasket ordentligt væk med bare vand!?

Hvorfor ikke?
Helt generelt sveder jeg ikke ret meget, og selv hvis jeg gør lugter det ikke.
Jeg kan altså sagtens styrketræne osv uden at svede. Men ok ved længere løb og spinning der kommer jeg til at svede. Dog mest fra ansigtet, under arme og skridt.

For mig fungerer det på den måde at efter jeg har vasket hår, og vand og sæbe render ned at kroppen, der kører jeg rundt med hænderne og vasker resten af kroppen, i det som mest er vand og med en smule shampoo i.

Tror bare vi mennesker er forskellige.
2
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 393
Likede indlæg: 4935

Indlægaf Mani » 17. maj 2019, 09:06

fisken80 skrev:Det der med at vaske fødder i håndvasken fatter jeg slet ikke. Det er da vildt besværligt og akavet at stå der og balancere og placere foden i vasken. Det er da tusind gange nemmere at vaske fødderne når man alligevel er i bad.

Jeg går ikke i bad hver aften, så har behov for en anden løsning i sommerhalvåret.
Har heller aldrig følt det var akavet eller besværligt. Så havde jeg nok fundet en anden løsning. Min yngste døjer med sure tæer om sommeren og vasker dem med håndbruseren, da det fungerer bedst for ham.
3
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 278
Likede indlæg: 2295

Indlægaf Artem » 17. maj 2019, 09:08

fisken80 skrev:Det der med at vaske fødder i håndvasken fatter jeg slet ikke. Det er da vildt besværligt og akavet at stå der og balancere og placere foden i vasken. Det er da tusind gange nemmere at vaske fødderne når man alligevel er i bad.

Jeg går i bad om morgen, da det er en del af min morgenrutine. Nogle gange bader jeg også om aften lige efter hård sport.
Men hvis jeg har fået beskidte fødder af at gå i bare tær er jeg da nødt til at vaske dem inden jeg går i seng, og selv om jeg er en stiv gammel mand går det nu fint nok med at få dem op i håndvasken.
2
Fra bybo til thybo
Ata
Kort karma: 182
Likede indlæg: 3119

Indlægaf Ata » 17. maj 2019, 09:14

Teni skrev:HM .... Altså jeg har heller ikke overvejet ikke at vaske mine ben med sæben, ligesom resten af kroppen får en tur.
Sveder I aldrig på ben og arme for den sags skyld? Sved kan da ikke blive vasket ordentligt væk med bare vand!?

Hvorfor kan det ikke det? :gruble:
1
Ata
Kort karma: 182
Likede indlæg: 3119

Indlægaf Ata » 17. maj 2019, 09:16

Men er pointen ikke lidt, at der er forskel på, hvad man opfatter ved "at vaske"? Jeg synes skam, at jeg vasker mine ben og fødder, når jeg går i bad. Jeg putter bare ikke sæbe på. Jeg får nemt tør hud og har i øvrigt læst mange steder, at man ødelægger hudens naturlige bakteriebalance ved at putte sæbe på. Så det gør jeg ikke. Og jeg har som sagt ingen problemer med lugt eller lignende, så jeg kan ikke se, hvorfor jeg skulle have grund til at antage, at mine fødder og ben ikke blev rene af den type vask, de får hos mig.
7
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 722
Likede indlæg: 15595

Indlægaf Sangius » 17. maj 2019, 09:42

Selvfølgelig kan det da det.
1
Mette
Kort karma: 9
Likede indlæg: 340

Indlægaf Mette » 17. maj 2019, 09:44

Hvorfor skulle det ikke kunne det?
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 722
Likede indlæg: 15595

Indlægaf Sangius » 17. maj 2019, 09:46

Jeg vasker heller ikke fødderne. De bliver rene af sig selv, der nede på gulvet :D

Jeg bruger kun sjældent sæbe til mine børn. Min søn på 6 måneder har jeg slet ikke brugt sæbe til endnu.
0
Mette
Kort karma: 9
Likede indlæg: 340

Indlægaf Mette » 17. maj 2019, 10:25

Sangius skrev:Jeg vasker heller ikke fødderne. De bliver rene af sig selv, der nede på gulvet :D

Jeg bruger kun sjældent sæbe til mine børn. Min søn på 6 måneder har jeg slet ikke brugt sæbe til endnu.

De eneste tidspunkter mine børn bruger sæbe, er i svømmehallen :)
0
limitededition
Kort karma: 68
Likede indlæg: 627

Indlægaf limitededition » 17. maj 2019, 10:28

Jeg har aldrig overvejet ikke at vaske benene når jeg er u bad. Jeg har ingen hudproblemer pga det, så tænker ikke at der er grund til at lade være.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 395
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 7539

Indlægaf Purple Haze » 17. maj 2019, 10:30

Gør det ikke så tit, men det er super rart synes jeg.
Enten på badeværelset ved at stå på gulvet og taget et ben af gangen. Eller i køkkenet hvor man kan sidde på køkkenbordet med begge fødder i håndvasken.

Så kan man rigtig nulre tæerne og vente på at de bliver helt bløde og fine og så fjerne evt hård hud fra fødderne. Det er lige til st blive helt salig over. :love2:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 655
Likede indlæg: 12971

Indlægaf Animi » 17. maj 2019, 10:48

Tror jeg ville falde og få kraniebrud, hvis jeg skulle vaske mine fødder i håndvasken på badeværelset :-D Tror heller ikke jeg kunne drømme om at vaske mine fødder i køkkenvasken - jeg er et utroligt ikke-sart menneske, men lige der, trækker jeg åbenbart grænsen :lol:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 325
Likede indlæg: 5630

Indlægaf Mangoness » 17. maj 2019, 11:11

Maanii skrev:Det er i øvrigt er tilbagevendende emne i en af mine all time yndlings serier.

https://m.youtube.com/watch?v=_cPoTu1OWGA

Hvad hedder serien? :engel:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede

Tilbage til "Livets forhold"