Om vask af... ben?!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Vasker du ben med vand og sæbe?

Hver dag
10
5%
Hver gang jeg går i bad
69
34%
Hver uge
15
7%
Det sker nu og da
83
41%
Aldrig
27
13%
Jeg går bare ikke i bad
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 204
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 275
Likede indlæg: 4380

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Maanii » 17. maj 2019, 11:16

Mangoness skrev:
Maanii skrev:Det er i øvrigt er tilbagevendende emne i en af mine all time yndlings serier.

https://m.youtube.com/watch?v=_cPoTu1OWGA

Hvad hedder serien? :engel:

You're the worst.
Mener den er på Netflix.
1
Put egg on my house, I kill what you love!
fisken80
Kort karma: 382
Likede indlæg: 14741

Indlægaf fisken80 » 17. maj 2019, 11:18

Animi skrev:Tror jeg ville falde og få kraniebrud, hvis jeg skulle vaske mine fødder i håndvasken på badeværelset :-D Tror heller ikke jeg kunne drømme om at vaske mine fødder i køkkenvasken - jeg er et utroligt ikke-sart menneske, men lige der, trækker jeg åbenbart grænsen :lol:

Jeg er helt med dig her. Jeg er på ingen måde sart, men beskidte fødder i min køkkenvask, dér sætter jeg alligevel grænsen...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 393
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 7497

Indlægaf Purple Haze » 17. maj 2019, 11:21

Det er lidt sjovt.
Når man tænker på hvad der ellers havner i køkkenvasken (i hvert fald herhjemme). Kyllingeindvolde ja tak, egne fødder nej tak :D
Man gør jo vasken ren, så ser ikke noget problem i det.
7
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80

Indlægaf fisken80 » 17. maj 2019, 11:21

Purple Haze skrev:
fisken80 skrev:Det der med at vaske fødder i håndvasken fatter jeg slet ikke. Det er da vildt besværligt og akavet at stå der og balancere og placere foden i vasken. Det er da tusind gange nemmere at vaske fødderne når man alligevel er i bad.

Gør det ikke så tit, men det er super rart synes jeg.
Enten på badeværelset ved at stå på gulvet og taget et ben af gangen. Eller i køkkenet hvor man kan sidde på køkkenbordet med begge fødder i håndvasken.

Så kan man rigtig nulre tæerne og vente på at de bliver helt bløde og fine og så fjerne evt hård hud fra fødderne. Det er lige til st blive helt salig over. :love2:

Øh er det så ikke nemmere og noget mere behageligt at sidde på en stol eller i sofaen med fødderne i en balje med et håndklæde under?
Jeg har en balje specielt til fodbad, der kun bliver brugt til det. Bagefter kan man så file fødderne og lade den døde hud drysse ned på håndklædet, der foldes sammen og rystes udenfor og smides til vask. Nemt, enkelt og man kan se fjernsyn imens.

Det lyder som en ubehagelig og akavet stilling, hvis man skal sidde på køkkenbordet med fødderne i køkkenvasken.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Ata
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3118

Indlægaf Ata » 17. maj 2019, 11:23

fisken80 skrev:
Animi skrev:Tror jeg ville falde og få kraniebrud, hvis jeg skulle vaske mine fødder i håndvasken på badeværelset :-D Tror heller ikke jeg kunne drømme om at vaske mine fødder i køkkenvasken - jeg er et utroligt ikke-sart menneske, men lige der, trækker jeg åbenbart grænsen :lol:

Jeg er helt med dig her. Jeg er på ingen måde sart, men beskidte fødder i min køkkenvask, dér sætter jeg alligevel grænsen...

Jeg har det omvendt. Jeg vil ikke have køkkenvaskbakterier på mine fødder. Jeg synes det er fødderne det er mest ulækkert for. Køkkenvasken er påvist at være ret bakteriebefængt.
2
fisken80

Indlægaf fisken80 » 17. maj 2019, 11:27

Ata skrev:
fisken80 skrev:

Jeg har det omvendt. Jeg vil ikke have køkkenvaskbakterier på mine fødder. Jeg synes det er fødderne det er mest ulækkert for. Køkkenvasken er påvist at være ret bakteriebefængt.

Når jeg tænker efter tror jeg faktisk også det er en blanding af begge dele. For nej, en køkkenvask skal godt nok nærmest desinficeres for at være så ren, at jeg ville synes det var lækkert at tage fodbad i den.
Og samtidig kan jeg ikke klare tanken om at have mine beskidte fødder der, hvor jeg skal arbejde med mad, f.eks. på køkkenbordet, der næppe undgår at blive strejfet af mine fødder.
0

Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 393
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 7497

Indlægaf Purple Haze » 17. maj 2019, 11:27

fisken80 skrev:
Purple Haze skrev:
fisken80 skrev:Det der med at vaske fødder i håndvasken fatter jeg slet ikke. Det er da vildt besværligt og akavet at stå der og balancere og placere foden i vasken. Det er da tusind gange nemmere at vaske fødderne når man alligevel er i bad.

Enten på badeværelset ved at stå på gulvet og taget et ben af gangen. Eller i køkkenet hvor man kan sidde på køkkenbordet med begge fødder i håndvasken.

Så kan man rigtig nulre tæerne og vente på at de bliver helt bløde og fine og så fjerne evt hård hud fra fødderne. Det er lige til st blive helt salig over. :love2:

Øh er det så ikke nemmere og noget mere behageligt at sidde på en stol eller i sofaen med fødderne i en balje med et håndklæde under?
Jeg har en balje specielt til fodbad, der kun bliver brugt til det. Bagefter kan man så file fødderne og lade den døde hud drysse ned på håndklædet, der foldes sammen og rystes udenfor og smides til vask. Nemt, enkelt og man kan se fjernsyn imens.

Det lyder som en ubehagelig og akavet stilling, hvis man skal sidde på køkkenbordet med fødderne i køkkenvasken.

Det synes jeg nu ikke det er, en akavet stilling altså.
Ikke hvis man gerne vil bruge hænderne til at vaske fødderne med, så er det nemmere end at sidde på en stol/sofa, og skulle bukke dig ned. Men jeg har heller ikke så lange ben at de kommer i vejen.

Har heller ikke en balje der passer i størrelsen, hvilket selvfølgelig også spiller ind.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 655
Likede indlæg: 12970

Indlægaf Animi » 17. maj 2019, 11:34

Purple Haze skrev:Det er lidt sjovt.
Når man tænker på hvad der ellers havner i køkkenvasken (i hvert fald herhjemme). Kyllingeindvolde ja tak, egne fødder nej tak :D
Man gør jo vasken ren, så ser ikke noget problem i det.

Jeg er bare ret striks omkring at min køkkenvask kun bliver brugt til madlavningsrelateret ting. Alt andet foregår i min håndvask på badeværelset.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 406
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 7480

Indlægaf Mistermor » 17. maj 2019, 11:47

Jeg er så gammel, at jeg som barn blev vasket i køkkenvasken, fordi vi ikke havde et reelt badeværelse. Vandvarmeren var placeret på væggen over køkkenvasken, og man sad så lidt akavet halvvejs under et af de skråskabe med skuffer, som er blevet så "retro".

Jeg synes, det er så sjovt, hvad forskellige finder ulækkert. Jeg kan f.eks. godt selv skylle mine fødder i håndvasken på badeværelset - og det er nemmere, fordi jeg ikke har en brusekabine, så vandet løber ud over en del af gulvet, så der skal skrabes tørt og tørres efter, hvorimod vandet fra håndvasken jo løber lige i afløbet. (Jeg gør selvfølgelig vasken ren efter brug)

Jeg har til gengæld moret mig meget over mig selv, for jeg kan simpelthen ikke ha´, at folk går i butikker i bare tæer uden sko. Jeg ser hele familier med mor og flere børn, der gør det (og det er ikke udlændinge), og jeg skal beherske mig for ikke at sige noget. Og det giver jo ikke mening, sko er jo også beskidte. :stoned:
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Kort karma: 17
Likede indlæg: 270

Indlægaf differentdaydifferentperson » 17. maj 2019, 12:11

Trappestige skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Ja jeg vasker mine ben og ekstra grundigt mine baglår. Tænk på hvor mange gange man sætter sig på et toiletbræt i løbet af ugen

Men man skider jo forhåbentligt ikke på brættet? Kan ikke se at et toiletbræt kan være mere klamt en en almindelig skalstol, så længe man ellers får gjort badeværelset rent jævntligt.

Jeg ved ikke om folk skider på brættet. Jeg ved ikke hvad der foregår rundt omkring på de offentlige toiletter jeg jævnligt besøger og hvor grundigt de bliver gjort rent (cafeer, biblioteker, fitnesscenter, arbejspladser osv.). Ved ikke hvor jeg skulle vide det fra. Det kan godt være at jeg har god hygiejne herhjemme, men det betyder ikke at Bent der var derude lige før mig har det. I mit lokale fitness center har jeg lagt mærke til noget der ligner blodklatter udenpå toiletkummen. De har været der siden slutningen af marts.
Det er ikke så sjældent at jeg kommer ud på offentlige toiletter og så er der spor fra sko på toiletbrættet, eller tis på toiletbrættet, eller lort i kummen eller en helvedes masse papir på gulvet. Netop fordi man ikke ved om folk skider på toiletbrættet på offentlige toiletter eller om det er blevet gjort grundigt rent, så squatter jeg altid på off. toiletter. På den måde behøver jeg nemlig aldrig at vaske benene ;) (bare for sjov)
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 952
Likede indlæg: 6042

Indlægaf Planten » 17. maj 2019, 12:40

Som de andre, går jeg i bad om morgenen. Og jeg elsker nyvaskede fødder, når jeg går i seng og har gået med bare fødder hele dagen. Jeg vasker fødder stort set hver aften om sommeren :) i håndvasken. Og jeg synes hverken det er besværligt eller akavet :)
1
Neverkont
Kort karma: 47
Likede indlæg: 862

Indlægaf Neverkont » 17. maj 2019, 13:33

Purple Haze skrev:

Jeg kan næsten se for mig hvordan du hygger dig med det. :D

Og så forestiller jeg mig, at jeg, halvgamle småfede madamme, skulle sidde med fødderne i min egen køkkenvask :lol2: . For det første bliver det svært at være der for det der gamle (retro) skrå overskab, og for det andet vil folk der går forbi udenfor nok undre sig gevaldigt. :lol2:
2
3tegn
Kort karma: 5
Likede indlæg: 51

Indlægaf 3tegn » 17. maj 2019, 17:38

Jeg bruger ikke sæbe/shampoo til hverken krop eller hår. Vand er rigelig fint. :)
0
Brugeravatar
Andromeda
Kort karma: 0
Likede indlæg: 64

Indlægaf Andromeda » 17. maj 2019, 20:18

Det sker nu og da. Oftest når jeg skal i svømmehallen, både før og efter. Før fordi jeg altid har fået at vide at man skal vaske sig inden, og det giver måske også mening ikke at blande for mange bakterier i det vand. Og efter da jeg ellers kan lugte meget af klor, kommer dog an på poolen, hvor slemt det er.

Men generelt fungerer vand alene for mig. Jeg tror at lidt naturlig skidt er fint og jeg har aldrig hørt fra nogen at jeg lugter dårligt af gammel sved eller lignende. Det eneste jeg regelmæssigt bruger sæbe til er selvfølgelig hænder og så håret, ellers får kroppen hellere en god eksfoliering en gang om ugen.

Mht fødder i vasken, kan jeg heller ikke se at det er let lige at få fødderne derop, men jeg er godt nok også et stykke lavere end gennemsnittet :-D. Hvis jeg har beskidte fødder(fx efter at gå rundt med sandaler udenfor), så får de alene bare en tur med bruseren.
0
D.itsen
Kort karma: 343
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 4211

Indlægaf D.itsen » 17. maj 2019, 20:40

Teni skrev:HM .... Altså jeg har heller ikke overvejet ikke at vaske mine ben med sæben, ligesom resten af kroppen får en tur.
Sveder I aldrig på ben og arme for den sags skyld? Sved kan da ikke blive vasket ordentligt væk med bare vand!?

Hvorfor skulle sved ikke kunne blive vasket ordentligt væk med vand? :gruble:
1
UH UH UH UH KORT :love:

Tilbage til "Livets forhold"