Uægte profiler/tråde

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 325
Likede indlæg: 5630

Re: Uægte profiler/tråde

Indlægaf Mangoness » 20. maj 2019, 11:11

Jeg er nok lidt ligeglad. Jeg opdager det som regel ikke.

Men jeg bruger så heller ikke så meget tid og energi på at svare på tråde - så det har måske også noget at sige :genert: :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 297
Likede indlæg: 5714

Indlægaf Tilly » 20. maj 2019, 18:00

Ja det har en betydning for mig når jeg betvivler ægtheden af tråde der omhandler personlige dilemmaer. Det ville være noget andet hvis man opretter en tråd om et emne og ikke påstår at det er personligt dilemma man pt står i, for det er da ok at der nogle emner man interesserer sig for. Men lad dog være med at lyve og påstå at det omhandler en selv, hvis det ikke er tilfældet.

Jeg indrømmer gerne at jeg bliver en smule frustreret over, at der er en bruger her på Debatten, der står bag 7-8 forskellige profiler, og som bliver ved med at oprette personlige tråde der alle omhandler dilemmaer, der er variationer af samme problemstillinger. Jeg synes det er lidt at misbruge andres tid og omsorg at blive ved at oprette nye profiler og tråde, og aldrig rigtigt tage de råd til sig som gives.

Jeg ved godt at jeg burde være ligeglad, men jeg indrømmer ærligt at ovenstående altså irriterer mig.

Jeg har dog efter at jeg er blevet opmærksom på at samme person står bag 7-8 forskellige profiler valgt ikke længere at deltage i de tråde vedkommende laver.
9
Kaffe
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1832

Indlægaf Kaffe » 20. maj 2019, 18:51

Tilly skrev:Ja det har en betydning for mig når jeg betvivler ægtheden af tråde der omhandler personlige dilemmaer. Det ville være noget andet hvis man opretter en tråd om et emne og ikke påstår at det er personligt dilemma man pt står i, for det er da ok at der nogle emner man interesserer sig for. Men lad dog være med at lyve og påstå at det omhandler en selv, hvis det ikke er tilfældet.

Jeg indrømmer gerne at jeg bliver en smule frustreret over, at der er en bruger her på Debatten, der står bag 7-8 forskellige profiler, og som bliver ved med at oprette personlige tråde der alle omhandler dilemmaer, der er variationer af samme problemstillinger. Jeg synes det er lidt at misbruge andres tid og omsorg at blive ved at oprette nye profiler og tråde, og aldrig rigtigt tage de råd til sig som gives.

Jeg ved godt at jeg burde være ligeglad, men jeg indrømmer ærligt at ovenstående altså irriterer mig.

Jeg har dog efter at jeg er blevet opmærksom på at samme person står bag 7-8 forskellige profiler valgt ikke længere at deltage i de tråde vedkommende laver.

Jeg har det nemlig også sådan, at jeg føler en irritation over det. Måske er det fair, måske er det ikke.
Jeg kunne enormt godt tænke mig at få forklaret, hvilke tanker der ligger bag dobbeltprofiler med forskellige, modstridende fortællinger. Det må jo give en form for mening for dem, der gør det.
2
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1703
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 22267
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. maj 2019, 19:00

Jeg tænker at personen bag dobbelprofilen har sine grunde. Jeg kunne så aldrig have sådan en - jeg ville komme til at afsløre mig selv på et kort øjeblik. :D Men folk har vel deres grunde?
Jeg tænker ikke så meget over det. Åbenlyse trolls gider jeg ikke. Men en dobbeltprofil med et reelt dilemma/problem kan ikke hidse mig op. Jeg opdager det sjældent herinde.
1
Kaffe

Indlægaf Kaffe » 20. maj 2019, 19:29

DenBruneMunk skrev:Jeg er før blevet rettet på fordi jeg påpegede lignende tilfælde, eller personer som iscenesatte en fiktiv historie.

Argumentet er jo ofte, det er et godt debat emne, og problematikken er god at stille spørgsmål ved..

Om den som skriver, er en 2./3. eller fjerde profil, og emnet slet ikke er profilens egen oplevelse, er vel lige meget, hvis problematikken er til stede, evt. når man spørger på andres vegne.

Så kan man spekulere i fiktive og falske indlæg, spørgsmålet er om indlæggets indhold måske er spændende nok, selvom det ikke er ægte og relaterer til en person i virkeligheden? Vi debatterer spil,bøger og andet, hvorfor ikke opdigtede men mulige scenarier som kan ske?

Er det ikke at rejse spørgsmål om ens religion, overtro eller kærlighed for Märklin toge eller voksne i babytøj :) De er virkelige for dem som kan lide det. For andre ren fantasi og ikke noget de vil tro på, og så kan historien forekomme fantasifuld.

Jeg ser ikke nogen mening i at forholde mig til noget, som ikke findes.

Du spørger om noget i den anden tråd, som jeg tænker er bedre at svare på her. Du beder om referencer og lidt forklaring på, hvordan jeg får det ud af trådene, som jeg beskrev. Der er tale om et romantisk syn på forhold, fokus på at blive inviteret ud, usikkerhed på den indledende fase, hvor sex ønskes undgået, tanker om ‘casual dating’ (det ved jeg ikke hvad er), lange datingperioder med f.eks kaffedates og nervøsitet omkring, hvorvidt manden vil have sex, ubehag ved fysisk tilnærmelse såsom et strejf på numsen. Det er altsammen helt fair tanker og bekymringer, og det er godt at spørge andre til råds. Men hvorfor ikke bare holde det til een profil og det rigtige hændelsesforløb?
0
Kaffe

Indlægaf Kaffe » 20. maj 2019, 19:35

Ado skrev:Jeg tænker at personen bag dobbelprofilen har sine grunde. Jeg kunne så aldrig have sådan en - jeg ville komme til at afsløre mig selv på et kort øjeblik. :D Men folk har vel deres grunde?
Jeg tænker ikke så meget over det. Åbenlyse trolls gider jeg ikke. Men en dobbeltprofil med et reelt dilemma/problem kan ikke hidse mig op. Jeg opdager det sjældent herinde.

Men hvad er trolling? Er det ikke at udgive sig for at være forskellige personer, der spørger om ting, hvor man godt kan blive noget i tvivl om, om det faktisk er seriøst? Eller er trolling mere en slags drilleri/provokation?
0
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. maj 2019, 19:48

Kaffe skrev:
Ado skrev:Jeg tænker at personen bag dobbelprofilen har sine grunde. Jeg kunne så aldrig have sådan en - jeg ville komme til at afsløre mig selv på et kort øjeblik. :D Men folk har vel deres grunde?

Men hvad er trolling? Er det ikke at udgive sig for at være forskellige personer, der spørger om ting, hvor man godt kan blive noget i tvivl om, om det faktisk er seriøst? Eller er trolling mere en slags drilleri/provokation?

Trolling er, når man bevidst forsøger at skabe splid/få en vild diskussion op at køre.
2
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 215
Likede indlæg: 5082

Indlægaf Misantropen » 20. maj 2019, 19:56

Kaffe skrev:Jeg har det nemlig også sådan, at jeg føler en irritation over det. Måske er det fair, måske er det ikke.
Jeg kunne enormt godt tænke mig at få forklaret, hvilke tanker der ligger bag dobbeltprofiler med forskellige, modstridende fortællinger. Det må jo give en form for mening for dem, der gør det.

Spørg vedkommende?

Er det ikke lige så ufint at diskutere vedkommende og årsagen til opførslen uden at give vedkommende en chance for at svare for sig? Det lyder til at flere allerede ved hvem det drejer sig om.
2
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 288
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 5110

Indlægaf Tanten » 20. maj 2019, 21:52

Det har betydning for mig, om en person troller for sjov, eller om der sidder en ægte person med et virkeligt dilemma et sted derude. Ofte er det ret nemt at gennemskue, at en ægte person med et virkelig dilemma opretter flere profiler, fordi vedkommende ikke er klar til at ændre noget som helst og bliver ved med at bede om råd, til han/hun får det svar, der ønskes - i nogen tilfælde er det så aldrig.

Når folk har oprettet fake profiler og konstrueret gribende historier, som teoretisk set sagtens kunne være rigtige, og hvor folk har brugt masser af tanker, omsorg og tid på at svare og støtte, blot for at sidde og more sig over, hvordan han/hun kan få sat gang i andre, irriterer det mig - dog uden at det stikker dybere for mig end dét; irritation.

Den anden kategori, der opretter den ene falske profil efter den anden med samme dilemma, og faktisk har det rigtig svært og ikke kan tage imod input fra andre, irriterer mig ikke så meget, som de kalder på min medfølelse.

I begge tilfælde kan jeg undlade at bruge kræfter på at svare.
7
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 943
Likede indlæg: 13834

Indlægaf dgd2007 » 20. maj 2019, 22:50

Kaffe skrev:Har det en betydning for dig, om profiler og indlæg er ægte eller fiktive?

For mig er der stor værdi i oprigtighed mellem mennesker, og jeg skelner ikke mellem, om det er på Internet eller i den fysiske verden. At digte omkring sit liv kræver en vis indstilling til sig selv og andre.

Der har ind imellem været eksempler på folk/profiler, der opdigter særlige livsforløb med f.eks kræft og andre udfordringer. Andre giver deres støtte til personen, og når sandheden kommer frem, føler folk sig ført bag lyset. Det kan jeg godt forstå.

Er der nogen, der har et bud på, hvorfor nogle digter om sig selv på nettet? Hvad er pointen mon? Og er det de samme mennesker, som også gør det i virkeligheden?

Jeg synes også det er noget svineri at få folk til at interesse sig for og hjælpe med råd til opdigtede problemer.
1
Kaffe

Indlægaf Kaffe » 21. maj 2019, 03:59

Misantropen skrev:
Kaffe skrev:Jeg har det nemlig også sådan, at jeg føler en irritation over det. Måske er det fair, måske er det ikke.

Spørg vedkommende?

Er det ikke lige så ufint at diskutere vedkommende og årsagen til opførslen uden at give vedkommende en chance for at svare for sig? Det lyder til at flere allerede ved hvem det drejer sig om.

Jo, det har du faktisk ret i :gruble: Jeg føler mig en smule usympatisk ved at ikke bære over med det, for måske er det hele et udtryk for ikke at have det så godt.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1086
Likede indlæg: 12708

Indlægaf LaScrooge » 21. maj 2019, 05:49

Tilly skrev:Ja det har en betydning for mig når jeg betvivler ægtheden af tråde der omhandler personlige dilemmaer. Det ville være noget andet hvis man opretter en tråd om et emne og ikke påstår at det er personligt dilemma man pt står i, for det er da ok at der nogle emner man interesserer sig for. Men lad dog være med at lyve og påstå at det omhandler en selv, hvis det ikke er tilfældet.

Den profil irriterer også mig, men eftersom personen skriver på en måde, så det altid afslører sig hvem det er, er det nemt for mig på forhånd at afgøre at jeg ikke gider svare.

Generelt har jeg ikke et problem med at folk opfinder en dobbeltprofil for at dække over hvem de er, hvis de er faste brugere herinde. Jeg har det langt mere stramt med profiler som kaster sig ind i seriøse tråde for at skabe rav i den med ekstreme holdninger. Det ødelægger debatter som ellers havde potentialet til at udvide og nuancere de deltagendes perspektiver, og det er en skam.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 19
Likede indlæg: 1156

Indlægaf DenBruneMunk » 21. maj 2019, 06:39

Kaffe skrev:
DenBruneMunk skrev:Jeg er før blevet rettet på fordi jeg påpegede lignende tilfælde, eller personer som iscenesatte en fiktiv historie.

Argumentet er jo ofte, det er et godt debat emne, og problematikken er god at stille spørgsmål ved..

Om den som skriver, er en 2./3. eller fjerde profil, og emnet slet ikke er profilens egen oplevelse, er vel lige meget, hvis problematikken er til stede, evt. når man spørger på andres vegne.

Så kan man spekulere i fiktive og falske indlæg, spørgsmålet er om indlæggets indhold måske er spændende nok, selvom det ikke er ægte og relaterer til en person i virkeligheden? Vi debatterer spil,bøger og andet, hvorfor ikke opdigtede men mulige scenarier som kan ske?

Er det ikke at rejse spørgsmål om ens religion, overtro eller kærlighed for Märklin toge eller voksne i babytøj :) De er virkelige for dem som kan lide det. For andre ren fantasi og ikke noget de vil tro på, og så kan historien forekomme fantasifuld.

Jeg ser ikke nogen mening i at forholde mig til noget, som ikke findes.

Du spørger om noget i den anden tråd, som jeg tænker er bedre at svare på her. Du beder om referencer og lidt forklaring på, hvordan jeg får det ud af trådene, som jeg beskrev. Der er tale om et romantisk syn på forhold, fokus på at blive inviteret ud, usikkerhed på den indledende fase, hvor sex ønskes undgået, tanker om ‘casual dating’ (det ved jeg ikke hvad er), lange datingperioder med f.eks kaffedates og nervøsitet omkring, hvorvidt manden vil have sex, ubehag ved fysisk tilnærmelse såsom et strejf på numsen. Det er altsammen helt fair tanker og bekymringer, og det er godt at spørge andre til råds. Men hvorfor ikke bare holde det til een profil og det rigtige hændelsesforløb?

Flere på forum her, laver 2 eller 3 profiler, når de spørger om noget , de tror eller føler er et emne som deres 1. profil ikke skal identificeres med.
Præcis "Jeg ser ikke nogen mening i at forholde mig til noget, som ikke findes." - hvor er sammenhængen med 3 profiler og dette svar? Selvom personen har en "rigtig" profil?

Og som jeg fik svar fra andre, når jeg skrev de skulle sætte sig ind i indlæg, så var svaret, hvorfor? De gider ikke sætte sig ind i om indlægget er enslydende med et andet for 2 uger siden, eller 5 måneder før i en anden sektion. Dette er måske lidt så meget en tvangstanke end det er andet, end et spørgsmål om man gider svare personen eller ej. Og så er der referencerne, som blev dine fortolkninger af indlæg, dem kan vi vist alle konkludere er personlige og så ikke mere. Vi har alle personlige holdninger til indlæg og tråde, det ser du vist som svar her.
0
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. maj 2019, 06:58

Jeg er imponeret over at I kan se der er tale om en dobbetlprofil x8. Det flyver totalt hen over hovedet på mig. :D
8
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 145
Likede indlæg: 2800

Indlægaf Pax Romana » 21. maj 2019, 08:06

Så længe man ikke skader andre, har jeg det ok med det. Jeg kan godt more mig over de dobbeltprofiler som er her på debatten. Det er så tydeligt er det er en og samme person.

Jeg ved, at hvad folk skriver på sociale medier, ikke er en præcis repræsentation af deres liv eller hvem de er. Faktisk kan det være åbenlyse løgne. Derfor er jeg kritisk, når jeg er på de sociale medier og at det jeg ser, ikke er et præcist billede af virkeligheden. Det kun er et øjebliksbillede af deres liv - og en, som de vil have dig til at se.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Livets forhold"