Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf HerErJeg » 25. maj 2019, 05:29

Forleden dag så jeg min nærmeste kammerat være deltager i et møde på min arbejdsplads.
Det som slår mig mest, er at jeg var fuldstændig gennemsigtig. Han så mig flere gange, og der var bare intet der indikerer 'fedt du er her'.
I kantinen havde chefen inviteret ham på kaffe, det blev da til 'hej', men ikke mere end man bruger overfor kassedamen.
Jeg havde så nok troet at han ville kigge forbi mit skrivebord efter mødet, men han kom aldrig.

Jeg sidder lidt med sådan en... Arrrghhh, var det nu også nødvendigt? Fint at være seriøs omkring sin opgave og alt det der, men jeg ville selv have opsøgt bekendte i samme hus, hvis jeg var afsted. Jeg kunne sagtens finde på at bruge et par ord på et bekendtskab til at få gang i snakken, også uden at der skal snakkes julefrokoster og drukture.

Men det er måske bare mig? Hvor meget lukker I ned på arbejde overfor det private?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf HappyPaww » 25. maj 2019, 05:31

Mærkelig opførsel. På de fleste arbejdspladser er det da et relativt hyggeligt og godt signal at sende, at man også er et menneske udenfor sit arbejde.

Jeg synes det er rigtig rart når kolleger fx får visit fra familie eller venner på kontoret :)
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf Slettet bruger » 25. maj 2019, 05:55

Når jeg er til møder rundt omkring, er det tit ind og ud, jeg beder ikke om lov til at gå u-eskorteret rundt i en fremmed kontorbygning og bliver tit hentet ved indgangen og fulgt ned igen bagefter, og imens jeg er der, er der 100% fokus på det jeg nu skal, og frokosten er som regel med dem man holder møde med. Så den del synes jeg ikke umiddelbart lyder så mærkelig.

Men jeg ville nok alligevel have hilst lidt mere engageret end jeg gør til kassedamen.
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf Annione » 25. maj 2019, 05:56

Jeg elsker mit arbejde - og jeg er god til det. Og jeg krammer 1/3 af mine kollegaer. OG snakker om byture og sex over frokosten.

Det andet der er fammer sært.

Edit: flere af mine kollegaer er veninder. Det er dem jeg snakker sex med.

Når jeg er PÅ PÅ (aka ikke på kontoret) så er jeg helt anderledes.
Møder jeg en veninde/bekendt, når jeg er midt i min arbejdsfunktion, så siger jeg hej, krammer, undskylder mig og går videre.
Den situation er også en helt andet.
I første omgang tænkte jeg kun på kontor-regi.
Senest rettet af Annione 25. maj 2019, 06:39, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14927

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf Ata » 25. maj 2019, 06:36

Jeg ville ikke nødvendigvis opsøge min vens kontor bare fordi jeg var i bygningen. Men jeg ville selvfølgelig hilse med et kram på normal vis, hvis vi mødtes på gangen. Medmindre da der var en særlig grund til ikke at afsløre relationen?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf Artem » 25. maj 2019, 06:52

Jeg har tit møder ude på institutioner, og hvis jeg står og taler med lederen og noget familie, eller en af mine træningsvenner kommer forbi, jamen så bliver det jo bare til et lille hej eller nik med hovedet.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf Honningprut » 25. maj 2019, 09:20

Jeg arbejdede engang i et givent sommerland i Danmark, hvor jeg havde en god stilling. Jeg var ung og meget stolt af min stilling, fordi jeg var god til mit job, og fordi det som 21-årige var et stort ansvar at have. Jeg sad i billetten, og skulle på travle dage have en del under mig. Det skete nogle gange at der kom nogen i sommerlandet, som jeg kendte. Både familie og venner. Det blev ofte kun til et venligt nik. I sommerlandet havde de den politik, at når vi var på arbejde, så forventede de også at det var arbejdet vi var der for. Vi var der altså ikke for at small talke med venner og familie. Ligesom vi efter arbejde også gerne måtte være i sommerlandet, men det skulle foregå uden vores arbejdsuniform, da de søgte at skille arbejde og privatliv fra hinanden som virksomhed. Politikken opstod på grundlag af at dem der boede i lokalområdet, ofte kendte mange af dem der kom i sommerlandet, de fleste solgte sæsonkort var solgt til mennesker der boede i lokalområdet, og på den måde ville det blive en "belastning", hvis vi havde medarbejdere der skulle hilse på hver og en bekendt. Vi havde mange unge ansatte, der havde svært ved at forstå at man ikke stod og snakkede i 10 minutter med en man kendte. De 10 minutter er mange minutter i en isbåd, hvor man mangler her og nu hjælp, hvor der sagtens kunne står 100 mand og vente på at få is.

I dag er jeg ved at uddanne mig til pædagog, og når jeg er i praksis så nikker jeg også bare venligt og siger hej, hvis jeg møder en jeg kender. Jeg har fra mit tidligere job i sommerlandet lært at skille de to ting fra hinanden. Det har jeg det egentlig godt med. Det betyder nødvendigvis ikke at jeg ikke havde eller har et godt forhold til mine kollegaer, og nogle af dem så jeg og ser jeg også udenfor arbejdspladsen.

Naturligvis er det en lidt underlig opførsel at vedkommende ikke ænser dig overhovedet. Jeg ville nok spørge vedkommende om der var en speciel grund til at vedkommende ikke hilste på dig den givne dag.
Senest rettet af Honningprut 25. maj 2019, 20:14, rettet i alt 1 gang.
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf Aragorn » 25. maj 2019, 11:08

På mit arbejde inviterer vi folk vi kender på kaffe, og spørger om de andre lige kan klare sig uden os i et stykke tid. Jeg ville aldrig give et kram til nogen på jobbet. Det er noget personligt og uprofessionelt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf milisa » 25. maj 2019, 22:21

Jeg hæfter mig ved, at TS skriver "nærmeste kammerat". Hvis min nærmeste kammerat kom på besøg, ville jeg dælme forvente mere end et nik. Fair nok, at man ikke lige small-talker. Fair nok man ikke lige beder om ledsagelse hen til en kontorplads. Fair nok man ikke bryder sin rolle - for så vidt. Men at man ikke en eneste gang lige anerkender kendskabet til sin nærmeste kammersjuk, nej, det fatter jeg ikke.
4
Tally-ho
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf JoyNips » 26. maj 2019, 06:37

Uanset hvor seriøs jeg er om mit arbejde, så ville jeg for min bedste ven altid have et “hej navn!” Og formentlig lidt sniksnak og forsøge at lave en aftale om kaffe senere på dagen.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf DenBruneMunk » 26. maj 2019, 07:05

Jeg hæfter mig mest ved at TS kalder personen kammerat. Selvom sociale medier mener venner er på facebook, så mener jeg man behandler de 2 forskelligt, som andre her kalder ven.

Vennen må være den man gør alt med og betror sig, kammeraten er en man ser på jobbet eller til et møde, og så skilles ens veje nok der. Så måske er den kammerat virkelig bare en kammerat.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf ajnaM » 26. maj 2019, 07:50

Det lyder underligt.

Det kan selvfølgelig virke forkert, hvis man sidder til møde og er totalt 'buddies' med en af sine mødedeltagere - der ville jeg være nogenlunde neutral, men jeg ville da helt klart sige hej, og jeg ville nok også lige sige åbent, at vi kender hinanden. Og så ville jeg da bruge anledningen til lige at drikke en kop kaffe - eller som minimum komme forbi og se vedkommendes kontorplads.

Den eneste grund, jeg kan se, til at det IKKE skulle være tilfældet, er hvis man er i en situation, hvor man kan blive set som inhabil. Har der været noget af det inde over?

Og så ville jeg i øvrigt lige ringe til ham, hvis jeg var dig, og høre om I er okay, og hvorfor han ikke sagde ordentligt hej, da han var på dit arbejde?
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf Summer » 26. maj 2019, 20:34

Jeg er tit ude til forskellige møder i forbindelse med mit arbejde, og kunne ikke finde på at besøge nogle venner/familie hvis jeg er på deres arbejdsplads. Ikke fordi jeg ikke vil se dem, men for det første er jeg meget bevidst om at andre betaler for min tid samt at jeg har ret travlt. Støder jeg ind på nogle jeg kender vil jeg selvfølgelig lige hilse, give et kram og undskylde at jeg desværre er nødt til at skulle videre.
De eneste tidspunkter hvor jeg hurtigt lige vil sniksnakke er, hvis jeg lige har haft et møde og derefter har fri.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf hotlips » 27. maj 2019, 05:35

Jeg synes ikke det er så meget et spørgsmål om at være seriøs som om at være lidt et fæ.

Jeg har haft mange mærkelige jobs, nogle af dem var sådan noget hvor man kunne have hovedet under armen men jeg er også mødt og har skullet tage ansvaret for flere hundrede dyr og hvad de andre der arbejdede der skulle lave og det er ofte sket jeg har måttet arbejde til ud på aftenen og til tider en del af natten med.
Men jeg har nu altid sagt hej og hentet en kop kaffe i køkkenet hvis der kom folk jeg kendte ud til os som håndværkere eller noget, vi havde et par år hvor en der kun var en bekendt var i lære som som skorstensfejer så han kom hvert halve år og fik kaffe og en sludder i stalden når han havde pause selvom vi egentlig ikke kendte hinanden særligt meget.

Jeg ville syntes det var underligt og akavet ellers jeg duer ikke til det der med at omgås folk jeg kender og så lader man som om man ikke kender hinanden.. Det er sq for mærkeligt.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Hvor seriøs er du omkring dit arbejde?

Indlægaf Minionine » 27. maj 2019, 06:11

Det lyder undeligt når jeg læser det ud fra eget perspektiv. Jeg ville i hvertfald sige mere end "hej" hvis en af mine venner/veninder var i vores bygning/kontor. Der ville nok også gå kaffe i den i løbet af dagen.
Vi taler generelt en del privat på min arbejdsplads, selvom vi også er seriøse omkring vores arbejde, da det skal leve op til meget høje myndighedskrav og standarder.
0

Tilbage til "Livets forhold"