Hvordan får jeg råd til at flytte hjemmefra?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Deligracy
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Hvordan får jeg råd til at flytte hjemmefra?

Indlægaf Deligracy » 10. jun 2019, 16:42

Filipai skrev:
Deligracy skrev:Mit største problem er at jeg ikke ved om jeg kan gennemføre uddannelsen og er så tæt på at give op. Så selv hvis jeg får en lejlighed og får udeboende su så er det ikke sikkert at jeg kan blive ved med at få su. Overvejer lidt om jeg skal stoppe og bare fokusere på at finde et job. :(

Altså det vil jeg klart anbefale at du lige får styr på, inden du fokuserer på bolig. Især fordi flere betalelige boliger har krav om at man er indskrevet på uddannelse.
Er det fordi uddannelsen er for svær? Eller er det fordi det ikke var lige dét som du havde forestillet dig?

En blanding af begge dele. Jeg har bare ikke lyst til at studere længere og det er blevet sværer på samme tid.
0
No1
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2985

Re: Hvordan får jeg råd til at flytte hjemmefra?

Indlægaf No1 » 10. jun 2019, 17:32

Deligracy skrev:Mit største problem er at jeg ikke ved om jeg kan gennemføre uddannelsen og er så tæt på at give op. Så selv hvis jeg får en lejlighed og får udeboende su så er det ikke sikkert at jeg kan blive ved med at få su. Overvejer lidt om jeg skal stoppe og bare fokusere på at finde et job. :(

Jeg ville få afklaret denne problematik først. Hvis du først er flyttet ud, så har du lige pludselig et større økonomisk pres hængende over hovedet - samtidigt med at du skal tackle dine tvivl vedrørende uddannelse. Jeg kan tale ud fra egen erfaring, at det sjældent ender godt, når man sætter sig selv i en ekstra presset situation med uddannelse - og så vælger at flytte ud. Så skal man til at tage stilling til om man kan betale husleje osv osv.

Har du mulighed for at tale med noget studievejledning?
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.

Tilbage til "Livets forhold"