Så ramlede det (stress)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Så ramlede det (stress)

Indlægaf LaMariposa » 21. jun 2019, 04:13

HappyPaww skrev:Jeg kan mærke at jeg skal blive bedre til at lægge mobilen fra mig for jeg læser alt for meget om stress, symptomer, hvad en leder skal gøre ved en stresssyg medarbejder og alt muligt. Og ubehaget kommer straks igen med hjertebanken, tør mund og snurrende hænder...

Så har besluttet mig for at gå i boghandlen i morgen og finde en god let og underholdende bog. Men hvad skal jeg dog finde? Er normalt mest til krimier og anden spænding (ville fx gerne læse bogen bag Handmaids Tale) men det tænker jeg ikke er super smart for min sindstilstand pt...

Og alt stritter på mig når jeg hører ordet “chick lit” :lol:
Min kæreste foreslog Harry Potter men det bliver altså heller aldrig mig.

Kan nogen anbefale noget? :blush:


Cecilia Samartin skriver nogle virkelig fine bøger. Hun tager af og til nogle tunge emner op, men hun skriver samtidig meget livsbekræftende. Du kunne f.eks. starte med Señor Peregrino. Det er første bind i en trilogi, og den handler om identitet set fra forskellige vinkler. Alle tre bøger er super gode.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Så ramlede det (stress)

Indlægaf TinaW » 21. jun 2019, 06:17

Jeg synes bare du skal læse de bøger du har lyst til. Hvis det får dig til at koble af, at læse krimier, så fortsæt med det.
Jeg købte sådan en afstresnings malebog, men det var slet ikke mig. Alt for mange små felter, hvor man skal holde sig indenfor stregerne.
Du skal så vidt muligt undgå at få pulsen op, dvs. løbeture og cardio træning er no-go, en gåtur i fredelige omgivelser (uden billarm osv) er bedst.
Kun en praktisk opgave om dagen sagde min læge. Ikke både handle ind og vaske tøj og gøre rent.
Jeg boede alene med min søn på det tidspunkt, så sådan noget som at få ham op, smøre madpakke og lufte hunden, kunne jeg jo ikke komme udenom.
Men meget af tiden lå jeg bare på sofaen og kiggede ud i luften.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Så ramlede det (stress)

Indlægaf BlueBunny » 21. jun 2019, 09:03

Hvis ikke du allerede har læst den, så kan jeg anbefale “den hundredårige som kravlede ud af et vindue og stak af”. Der er sådan en lillebitte smule forrest Gump over den. Altså ved at man følger den hundredårige, og så sker der utrolige hændelser omkring ham.

Glad og livsbekræftende. :)
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Så ramlede det (stress)

Indlægaf Purple Haze » 21. jun 2019, 09:15

BlueBunny skrev:Hvis ikke du allerede har læst den, så kan jeg anbefale “den hundredårige som kravlede ud af et vindue og stak af”. Der er sådan en lillebitte smule forrest Gump over den. Altså ved at man følger den hundredårige, og så sker der utrolige hændelser omkring ham.

Glad og livsbekræftende. :)


Den danske udgave som lydbog kan også anbefales, det er en super god oplæser.
Brugte den selv i en svær periode, den var virkelig god at kople af med.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Så ramlede det (stress)

Indlægaf billiebean » 21. jun 2019, 11:02

Jeg har koblet meget af med en tv-serie fx The Good Wife. Samme tempo, mildt engagerende og ikke for meget tankevirksomhed.

Men det handler nok også om at finde ud af, hvad der gør det for netop dig mht at koble af. Og finde den rette balance mellem adspredelse og at lave ingenting.
2
Brugeravatar
peculiar_countess
Indlæg: 39
Tilmeldt: 18. maj 2016, 15:28
Kort karma: 3
Likede indlæg: 22

Re: Så ramlede det (stress)

Indlægaf peculiar_countess » 22. jun 2019, 19:11

Jeg spillede vildt meget computer i de 6 måneder jeg var sygemeldt (og jeg endte også med at skrive en opsigelse). Spillene fik mig til at tænke på noget helt andet og bare være i dét. Jeg spillede en del Sims, Banished og Anno 1404 :)

Jeg vil ønske dig en rigtig god bedring. Det tager tid og tårer at lære at drage stor omsorg for sig selv - men det er det hele værd <3
1
"you have no power over me"
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Så ramlede det (stress)

Indlægaf Prosperity74 » 22. jun 2019, 20:07

Jeg kigger lige med her.... Jeg har fået stillet 5 timer ved en psykolog til rådighed, gennem jobcenteret. For cirka 14 dage siden var jeg til en screening samtale. Jeg var ved psykolog i torsdags. Ud fra de test ( depressions test og stress test ) jeg skulle tage til screening samtalen, har jeg en rigtig svær depression og er meget stresset :trist:. Psykologen sagde, at hun er ret bekymret for mig, at jeg har det så dårligt når jeg får antidepressiv medicin ( escitalopram 20 mg ). Så hun sagde, at jeg skulle kontakte min egen læge, så jeg kan få noget andet medicin
0

Tilbage til "Livets forhold"