Husker du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Husker du?

Indlægaf Daine » 9. jan 2016, 09:20

Wizzze skrev:
Guilded_Lily skrev:
Daine skrev:
Wizzze skrev:Der var også den her, hvor mange kan I genkende fra senere berømmelse? ;)

Billede


Ingen :genert: :gruble:

Hvad er det for en serie og hvem blev berømte?


Den hed Press Gang, men jeg synes at huske, Zig-Zag bare kaldte den Junior Gazette. Det var en serie om sådan en ungdomsstyret avis, og Julia Sawalha spillede en ret perfid chefredaktør. Hende burde du kende fra Stolthed og Fordom som Lydia Bennet (og Absolutely Fabulous som datteren Saffron :slem: )

Hun havde et love-hate-forhold til Spike, spillet af Dexter Fletcher, som både før og siden har været med i et hav af film og serier, bl.a Band of Brothers, Hotel Babylon (vistes på Charlie tidligere), Lock Stock and Two Smoking Barrels og og og...

Paul Reynolds, der ligeledes har været meget brugt i diverse serier, spillede - så vidt jeg husker - ham den trælse, der skal så splid i gruppen og går efter redaktørposten.

Og så er der Lee Ross, som bl.a. har været med i The English Patient, Hemmeligheder & Løgne og også havde en rolle i Øen i Fuglegaden. Ud over et hav af serieroller, selvfølgelig.

Der er sikkert flere, jeg kan se en syv-otte stykker mere, men det var lige dem, jeg kom i tanker om.

Nu ville jeg så vedhæfte billeder, men filerne er for store, og jeg er ikke teknisk snild på dette tidspunkt af døgnet...


Du glemmer Gabrielle Anwar (scent of a woman, 3 musketeers, For love or money, Burn Notice og meget mere)
Claire Forlani (Meet Joe Black, The Rock, CSI mm.)
Sadie Frost (Dracula og flere film med husbonden Jude Law)


Jeg kan ikke huske at ha set serien :gruble:

Julia Sawalha kan jeg genkende, nu hendes navn kommer op. Resten af navnene siger mig ikke noget - og jeg kan slet ikke kombinere dem med ansigterne. Måske jeg ville kunne genkende nogen af dem i en nutids version.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Husker du?

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 09:35

Daine skrev:
Wizzze skrev:
Guilded_Lily skrev:
Daine skrev:
Wizzze skrev:Der var også den her, hvor mange kan I genkende fra senere berømmelse? ;)

Billede


Ingen :genert: :gruble:

Hvad er det for en serie og hvem blev berømte?


Den hed Press Gang, men jeg synes at huske, Zig-Zag bare kaldte den Junior Gazette. Det var en serie om sådan en ungdomsstyret avis, og Julia Sawalha spillede en ret perfid chefredaktør. Hende burde du kende fra Stolthed og Fordom som Lydia Bennet (og Absolutely Fabulous som datteren Saffron :slem: )

Hun havde et love-hate-forhold til Spike, spillet af Dexter Fletcher, som både før og siden har været med i et hav af film og serier, bl.a Band of Brothers, Hotel Babylon (vistes på Charlie tidligere), Lock Stock and Two Smoking Barrels og og og...

Paul Reynolds, der ligeledes har været meget brugt i diverse serier, spillede - så vidt jeg husker - ham den trælse, der skal så splid i gruppen og går efter redaktørposten.

Og så er der Lee Ross, som bl.a. har været med i The English Patient, Hemmeligheder & Løgne og også havde en rolle i Øen i Fuglegaden. Ud over et hav af serieroller, selvfølgelig.

Der er sikkert flere, jeg kan se en syv-otte stykker mere, men det var lige dem, jeg kom i tanker om.

Nu ville jeg så vedhæfte billeder, men filerne er for store, og jeg er ikke teknisk snild på dette tidspunkt af døgnet...


Du glemmer Gabrielle Anwar (scent of a woman, 3 musketeers, For love or money, Burn Notice og meget mere)
Claire Forlani (Meet Joe Black, The Rock, CSI mm.)
Sadie Frost (Dracula og flere film med husbonden Jude Law)


Jeg kan ikke huske at ha set serien :gruble:

Julia Sawalha kan jeg genkende, nu hendes navn kommer op. Resten af navnene siger mig ikke noget - og jeg kan slet ikke kombinere dem med ansigterne. Måske jeg ville kunne genkende nogen af dem i en nutids version.


Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at nedskalere billeder i Windows 10, så jeg linker til billed-google.

Dexter Fletcher: https://www.google.dk/search?q=Dexter+F ... wQ_AUIBigB

Paul Reynolds (ham med de sorte, buskede øjenbryn) https://www.google.dk/search?q=paul+rey ... Bw0QsAQIHA

Lee Ross https://www.google.dk/search?q=Lee+Ross ... ross+actor

Gabrielle Anwar :lun: https://www.google.dk/search?q=Gabriell ... 4Q_AUIBigB

Claire Forlani https://www.google.dk/search?q=clair+fo ... BGYQsAQIHA

Sadie Frost https://www.google.dk/search?q=sadie+fr ... 4Q_AUIBigB
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Husker du?

Indlægaf landsbytossen » 9. jan 2016, 09:55

dgd2007 skrev:
landsbytossen skrev:Blandt mange gode tv-personligheder, Vagn Simonsen. Han lavede blandt andet Næste Uges TV og Landet Rundt samt korte indslag til TV-avisen.

Jeg husker ham især for, han ofte lavede en skæv og humoristisk vinkel på sine historier.

Ja, det var milde tider ... dengang var der 5 minutter om "næste uges tv" hver lørdag.
Nu er 5 minutter om næste uges tv mellem hver udsendelse! :wacko:

Jeg mener, Næste uges tv varede 15 minutter.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Husker du?

Indlægaf Dirtylittledevil » 9. jan 2016, 10:25

Vi piger gik rundt med små krøllede billeder af Marky Mark i vores pung. Vi havde klippet billederne ud af Bravo blade.
mark.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Husker du?

Indlægaf dgd2007 » 9. jan 2016, 10:31

landsbytossen skrev:Jeg mener, Næste uges tv varede 15 minutter.

Ja, det gjorde det nok ... det var også mest for at være spydig over for de evindelige, irriterende reklamer stationerne har for deres egne programmer - ofte indtalte med falsk begejstret eller klæbrig stemme, så man får lyst tl at skrue væk fra den pågældende kanal (selvom det sikkert var meningen, at det skulle få én til at blive hos dem forever) :)
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Husker du?

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 10:42

Dirtylittledevil skrev:Vi piger gik rundt med små krøllede billeder af Marky Mark i vores pung. Vi havde klippet billederne ud af Bravo blade.
mark.jpg


Mit værelse var tapetseret i MM-posters! Og jeg drak kun Pepsi, for det var hans foretrukne.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Husker du?

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 11:03

Hov - jeg har lige hørt Mads&Monopolet på P4 - og det er vist første gang i....uha, mange år, jeg har hørt Rådhusklokkerne kl. 12!

Og så kommer jeg da i tanker om Giro 413. Uh, det er et godt barndomsminde! Jeg blev helt salig, når jeg var ude som hjemmehjælpervikar og skulle gøre rent i et hus, hvor det kørte i radioen i baggrunden. Det gav anledning til gode samtaler. Da var jeg 19 år...
2
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Husker du?

Indlægaf Phlox9 » 9. jan 2016, 11:11

BlindfullyCool skrev:
Skralde skrev:En ren nostalgi tråd :lun:

Husker du dengang hvor vi pludselig kunne købe mælk på 2l dunke? De var møgsvære at hælde med!


Og havde du også sådan en fancy cykellås som denne? :dåne: Jeg husker stadigvæk min "kode" - "ind-ud-ind-ind" - den var der jo aldrig nogen der gættede! :D



Andre der vil dele minder fra "de gode gamle dage"?

Min var "ind-ud-næstsidste ud" :-D


Min barndoms to cykler havde "spring over-ud-ind-ind-ind-spring over" og "ud-spring over-ud-spring over-ind-ind" :lol:
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Husker du?

Indlægaf Wizzze » 9. jan 2016, 11:46

Guilded_Lily skrev:Hov - jeg har lige hørt Mads&Monopolet på P4 - og det er vist første gang i....uha, mange år, jeg har hørt Rådhusklokkerne kl. 12!

Og så kommer jeg da i tanker om Giro 413. Uh, det er et godt barndomsminde! Jeg blev helt salig, når jeg var ude som hjemmehjælpervikar og skulle gøre rent i et hus, hvor det kørte i radioen i baggrunden. Det gav anledning til gode samtaler. Da var jeg 19 år...


Kan I så huske da man hørte alle slag, og ikke den forkortede version vi har i dag?

2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Husker du?

Indlægaf Badesandalen » 9. jan 2016, 12:32

Henrik Voldborg og Maria Hørby.

Billede

Billede

Og Bullerfnis! :love:

Billede




Hold fast, det er nemt at se hvornår jeg var barn... :genert:
Senest rettet af Badesandalen 9. jan 2016, 21:11, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Husker du?

Indlægaf sigge » 9. jan 2016, 14:01

Den gang My Little Pony stadig lignede rigtige ponyer en smule i formen. Applejack var min første og min yndling.

Applejack.jpg


De her to spil har min søster og jeg brugt mange timer på at spille på vores Amiga 500.

bubble_bobble.gif
great_giana_1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Husker du?

Indlægaf Daine » 9. jan 2016, 14:08

Lykkehjulet, fra dengang hvor deltagerne slæbte præmier hjem!

image.jpeg


Eleva2ren. Det var et fedt fredagsprogram, specielt de første år. Og så var der jo Hugo :D

image.jpeg
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Husker du?

Indlægaf hthy » 10. jan 2016, 01:46

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:I mit barndomshjem havde vi intet TV. Jeg mener først vi fik fjernsyn meget sent. Det irriterede mig helt enormt, at mine klassekammerater talte om en serie de så, som var rigtig uhyggelig og jeg ville bare så gerne se den. Den hed Belphegor

Billede

He-he ... ja, spøgelset under Louvre :D

For nogle år siden ville Pia K. have det forbudt at have burka på, hvis man havde en samfundsmæssig funktion (eller noget i den stil).
Og hun brugte det argument, at hvis man skulle henvende sig til en offentlig myndighed, kunne det ikke passe, at myndighedspersonen "lignede Belphegor" ... Ja, det var en stor ting dengang - der var jo heller så forfærdeligt meget forskelligt i fjernsynet. Men Pia K. tænkte vist ikke på, at det kun var folk over en vis alder, der overhovedet anede, hvad hun talte om :)


Vi havde heller ikke fjersyn dengang den blev sendt, eller også måtte jeg ikke blive oppe for at se den; men den blev genudsendt for en del år siden, og jeg havde set frem til det, fordi den skulle være så uhyggelig, men den skuffede.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Husker du?

Indlægaf Slettet bruger » 10. jan 2016, 02:14

Billede
Billede
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Husker du?

Indlægaf Slettet bruger » 10. jan 2016, 02:15

Som helt lille kan jeg huske DR altid sendte tjekkiske dukkefilm af grunde ingen forstod. De mente det var børneunderholdning.
3

Tilbage til "Livets forhold"