Børn til bryllup

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Børn til bryllup

Indlægaf Ata » 14. jul 2019, 19:16

Det var ikke sket med mine børn. Det er helt sikkert
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Børn til bryllup

Indlægaf Sangius » 14. jul 2019, 19:24

Jeg oplevede det samme på en tur med færgen. Der var sådan et legerum til børn. Jeg går med min datter ind, og jeg sørger for at hun ikke råber/skriger, kravler op på borde/legekøkkenet osv, og andre småting.
De fleste forældre gør det samme som jeg.
Men nogle enkle lader bare deres børn gå amok. De kravlede rundt, sloges, råbte og var generelt meget voldsomme.
Mine børn ville aldrig få lov at opføre sig sådan. Jeg forstår ikke, at man kan holde ud at se på det som forældre.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Børn til bryllup

Indlægaf Vixen » 14. jul 2019, 19:54

Jeg har været til et bryllup, hvor nøjagtigt det samme skete. Jeg var dybt forarget over det.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Børn til bryllup

Indlægaf Ado » 14. jul 2019, 20:01

Jeg ville bande de forældre langt ind i helvede, hvis det skete til mit bryllup. Og så ville jeg bede dem om at få styr på deres børn.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Børn til bryllup

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jul 2019, 20:12

Det er virkelig dårlig stil af de forældre.
Jeg ville nok selv have bedt dem om at holde deres børn i ro, hvis de ikke selv kunne finde ud af det.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2910

Re: Børn til bryllup

Indlægaf Neverkont » 14. jul 2019, 20:54

Jeg har familie, som jeg helt bevidst prøver at undgå, fordi deres børn, mildest talt, fylder for meget. Det er trist, men det er min helt klare opfattelse, at forældrene slet ikke selv kan se problemet,og vil reagere meget ubehageligt hvis det påtales.

Jeg kan nogle gange få den tanke, at det tenderer omsorgssvigt når forældre ikke sætter grænser for deres børn.
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Børn til bryllup

Indlægaf Aima » 14. jul 2019, 21:15

Min erfaring er, at det med forældres indgriben eller passivitet ift. børns opførsel er et klassisk eksempel på “to typer mennesker”. Jeg oplever det virkelig som meget enten/eller, og mine kollegaer og jeg kan ofte forudse udfaldet i det øjeblik, familierne træder ind i restauranten. Nogle børn sidder så pænt ved bordet, spiser pænt, svarer pænt og opfører sig i det hele taget eksemplarisk. Det er de samme børn der udviser betænksomhed ifht. omgivelserne, hvis de får lov at forlade bordet og tulle lidt rundt. Jeg elsker simpelthen at have de børn i restauranten! Det er også dem, jeg tilbyder at komme med i køkkenet “fordi kokken godt kan bruge hjælp til at lave din isdessert” og har jeg tid, komplimenterer jeg forældrene for deres skønne børn.

Den anden type... Oh boy. De får bare lov til at styre showet, afbryde mens forældrene bestiller mad, kravle i møblerne og i det hele taget rende rundt som små abeunger. Jeg har overskud til at bide irritationen i mig og være ekstra opmærksom de fleste dage, men det har et par gange været nødvendigt for mig at henvende mig direkte til forældrene og bede dem være lidt opmærksomme på deres barn/børn. “Det går lidt stærkt lige nu, og jeg ville simpelthen bare være ked af, hvis jeg snublede over ham/hende. Jeg tror det gør ondt at få skoldhed sovs i nakken *falsk, indforstået smil*”
10
I'll stick with hell no's and headphones...
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: Børn til bryllup

Indlægaf Kisser » 14. jul 2019, 21:19

Til vores bryllup tror jeg faktisk, at vi havde taget ting med, som kunne indeholde børnene, farver og sådan noget. Det gjorde vi i hvertfald til vores datters navngivning, der var spil og den slags med og så skrev vi i invitationen, at man gerne måtte have iPads med.

Som vært ville jeg tænke i at sørge for ting, der kunne aktivere børnene. En fodbold og sæbebobler kan man f.eks. komme langt med. Som forældre, ville jeg sørge for at tage mit - og gerne andres - børn med ud og krudte af undervejs.

Noget, som overraskede mig til mit bryllup var, at en fætters MEGET søde børn på 10-11-12 år-ish faktisk var inviteret med for første gang. Og de er altså nogle VILDT søde knægte - som var meget benovede over at måtte komme med. Personligt synes jeg, at det er lidt trist, hvis man ikke ved fælles hjælp kan gøre den slags fester til en type af begivenhed, hvor børn også kan være med.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Børn til bryllup

Indlægaf LaScrooge » 15. jul 2019, 05:44

Jeg er enig i at man skal tænke i rammer, når man også inviterer børn. I dette tilfælde fandt børnene sammen og legede helt selv på den der måde børn kan, hvor de opfinder det hele på stedet. De kedede sig ikke; det var legen der larmede, ikke frustrerede børn der ikke vidste hvad de skulle tage sig til. Ud over plateauet, var der en tilstødende gang hvor de kunne lege og der var en lille gårdhave vi havde udsyn til fra lokalet, hvor de også kunne gå ud. Men som sagt syntes jeg at det var rigtig fint at de opholdt sig med selskabet; de burde bare ikke have larmet når der var indslag.

Det er første gang jeg oplever noget som dette i virkeligheden (altså til et bryllup) og jeg er chokeret over det, fordi det for mig er helt indlysende, at man hjælper sine børn med at fortolke den sociale situation de er i. Selvom de er for små til uden hjælp at kunne regulere deres adfærd på grundlag af det, vil de med tiden kunne netop dét, fordi de har fået den vejledning. Det er jo det, opdragelse er. Jeg synes simpelthen det er synd, fordi sådanne børn er i fare for at møde uforholdsmæssig megen negativitet fra omgivelserne, som de ikke vil kunne forstå hvor kommer fra.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Børn til bryllup

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jul 2019, 06:27

Hinsides opdragelse handler det her for mig at se om prioritering og evnen til at afgøre, hvem der i situationen skal tages mest hensyn til.
Det var ikke børnene her, men brudeparret. Så hvis et barn ikke kan bringes til ro under diverse indslag, må man som forælder forlade lokalet med barnet. Og bide i sig at man derfor går glip af noget. Det er underordnet brudeparrets behov.
8
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Børn til bryllup

Indlægaf D.itsen » 15. jul 2019, 06:31

Og så ville jeg som vært godt nok være træt af at skulle bruge energi på, at bede folk om at opdrage deres børn.
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Børn til bryllup

Indlægaf Slettet bruger » 15. jul 2019, 06:39

Det er urimeligt at forvente af f.eks. en 8-årig at han/hun kan sidde stille og lytte til en (for dem) røvkedelig tale eller sang, så jeg synes ikke opdragelse er så relevant, den korrekte respons er at tage børnene i hånden og gå udenfor hvor de ikke forstyrrer. For selvfølgelig skal de ikke forstyrre ting som er vigtige for brudeparret.

Jeg synes i øvrigt det er skønt at have mine egne børn med til den slags, for så har jeg selv en undskyldning for at komme væk fra bordet. Hvis jeg kan nøjes med at sidde ved bordet imens jeg spiser, og så ellers bruge resten af tiden udenfor med børn, har det været en god fest.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Børn til bryllup

Indlægaf JoyNips » 15. jul 2019, 06:49

Vi har lige været til 60-års med vores 2-årige og måske er det fordi han er vant til at de har samling i hans institution hver uge hvor hele vuggestuen og børnehaven mødes, men selvom han og hans fætter på 3,5 år tullede rundt og legede (og charmerede alle bordene), så var der ingen larm under indslagene. Enten var de ude i det tilstødende lokale hvor der var lidt legetøj medbragt til dem eller også kom de ind til os når der var sange og taler. De forstår udmærket at være stille når stemningen er til det.

Jeg tror faktisk de lidt større børn er værre, de leger mere sammen end ved siden af hinanden og bliver mere gejlet op. Deres leg larmer bare mere og de fortaber sig mere i den end de små, som ikke kan holde koncentration så længe.

Anyway, hvis vores barn havde forstyrret, så havde vi dæmpet ham eller var gået udenfor en tur med ham. Jeg kan sagtens forstå at det er lækkert når ens barn leger og man har lidt fred som forælder (halleluja for at spise en helt ret uden 17 forstyrrelser!), men jeg/vi er da stadig hele tiden obs på barnet. Og så er det sgu da bare fedt når alle festens gæster roser ens yngel for at være sød og nuttet og velopdragen.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Børn til bryllup

Indlægaf vibbsen » 15. jul 2019, 07:24

Neverkont skrev:Jeg har familie, som jeg helt bevidst prøver at undgå, fordi deres børn, mildest talt, fylder for meget. Det er trist, men det er min helt klare opfattelse, at forældrene slet ikke selv kan se problemet,og vil reagere meget ubehageligt hvis det påtales.

Jeg kan nogle gange få den tanke, at det tenderer omsorgssvigt når forældre ikke sætter grænser for deres børn.


This.

At lære sine børn de sociale spilleregler for hvordan man opfører sig når man er ude blandt andre mennesker, er en af de vigtigste opgaver man som forældre har. For hvis børnene ikke lærer dette, jamen så sker der netop det som du beskriver. At andre mennesker vil tage afstand til dem....

Jeg mener faktisk at det ER omsorgssvigt når forældre ikke sætter grænser for deres børn og lærer dem de sociale spilleregler. For det vil få konsekvenser for dem på den lange bane.
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Børn til bryllup

Indlægaf Q-beben » 15. jul 2019, 07:59

vibbsen skrev:Jeg mener faktisk at det ER omsorgssvigt når forældre ikke sætter grænser for deres børn og lærer dem de sociale spilleregler. For det vil få konsekvenser for dem på den lange bane.


Jeg vil ikke kalde det omsorgssvigt, for barnet kan godt få masser af kærlighed og opmærksomhed, - og forældrene kan jo sagtens sætte grænser, uden nødvendigvis at lære børnene, hvad sociale spilleregler (som i øvrigt har flydende grænser og opfattes individuelt og kulturelt forskelligt) er.

Et af mine vennepar har f.eks. en meget alternativ tilgang til det at være forældre. Har haft flere spændende diskussioner med dem om emnet. For det første er de modstandere overfor "opdragelse". De mener, at opdragelse er en begrænsning af menneskets potentiale til at agere kreativt og udnytte sine potentialer. De sætter grænser for børnene (de skal gå i skole, skal lave lektier, må ikke gå over rødt osv.) - men ikke mht. bordskik, at være stille, når andre holder taler mm. Til gengæld er forældrene gode til at tie stille, når andre taler, udviser gode bordmanerer osv. Så de viser deres børn med eksemplets magt, hvordan tingene kan gøres, - uden at diktere det. Og de taler med deres børn... forklarer og forklarer, men uden at diktere.

Deres tre børn er nu 8, 14 og 18 år, - og de er tre yderst velfungerende børn/unge.
1

Tilbage til "Livets forhold"