Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf fisken80 » 27. jul 2019, 21:09

Delfin skrev:
Bergen skrev:
Delfin skrev:Det er en del år siden jeg læste betingelserne, men så vidt jeg husker, skal man være ude af stand til at tage offentlig transport, og i så fald får man det jo på det offentliges regning, så jeg valgte det fra. I stedet sikrer jeg mig, ar jeg altid har penge til en taxa tur retur Skadestuen,. Mit ræsonnement var også at der skulle en del taxaer til at ramme den årlige pris på et abonnement.
Jeg ved ikke hvad jeg ville vælge med rt mindre barn, me. Jeg ville nærlæse betingelserne for at få en transport



Der er i vores falckabb intet krav til funktionsniveau eller at man kan tage kollektiv trafik. Der er vist et max antal ture i vores abb, men for mig har det aldrig været et issue.så ofte er vi slet ikke til vagtlæge/skadestue/behandling.


OK det er virkelig fint hvis det har ændret sig. Det andet kan man jo ikke bruge til noget


Det undrer mig noget, hvornår det skulle have været et krav. Mine forældre har haft det altid, fra jeg blev født og til efter min far døde i 2012, og det har aldrig været et krav, at de ikke kunne tage offentlig transport. Og de brugte det nogle gange og der var aldrig problemer med det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf fisken80 » 27. jul 2019, 21:16

Det sagt så ville jeg ikke selv betale for det. Men jeg har også den holdning, at jeg kun forsikrer mig der, hvor det virkelig ville betyde en økonomisk lussing, ikke at være det. Så jeg har indboforsikring, kaskoforsikring (med autohjælp inkluderet) og ulykkesforsikring. Og så selvfølgelig husforsikring, men det er gennem vores ejerforening.
Men jeg har ingen småforsikringer a la Danmark eller transport med Falck. Jeg mener ikke det kan betale sig i længden.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Skinkehunden » 27. jul 2019, 22:28

Vi har haft falck abo siden december 2004, da ældsten var et par uger gammel og de penge er givet godt ud - vi har haft MANGE ture; vagtlæge og skadestue, da jeg var syg og røg ind og ud af hospitalet, da jeg var gravid m mindsten og var til scanning/kontrol hver uge i det meste af graviditeten, og når jeg skal ind til min endo i den anden ende af sjælland.

Vi har aldrig ændret vores abo, så vi har stadig de mange årlige kørsler som man fik dengang :gogo:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Delfin » 27. jul 2019, 22:52

fisken80 skrev:
Det undrer mig noget, hvornår det skulle have været et krav. Mine forældre har haft det altid, fra jeg blev født og til efter min far døde i 2012, og det har aldrig været et krav, at de ikke kunne tage offentlig transport. Og de brugte det nogle gange og der var aldrig problemer med det.


Nu er du nr. to, der skriver at det ikke er et krav, så nu bliver jeg helt i tvivl, om det kan have været en anden forsikring jeg undersøgte i stedet :gruble:


Nå men i hvert fald gælder det så ikke mere, så det kan du bare set bort fra ts.
1
14 11 14
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Misantropen » 27. jul 2019, 23:09

Skinkehunden skrev:Vi har haft falck abo siden december 2004, da ældsten var et par uger gammel og de penge er givet godt ud - vi har haft MANGE ture; vagtlæge og skadestue, da jeg var syg og røg ind og ud af hospitalet, da jeg var gravid m mindsten og var til scanning/kontrol hver uge i det meste af graviditeten, og når jeg skal ind til min endo i den anden ende af sjælland.

Vi har aldrig ændret vores abo, så vi har stadig de mange årlige kørsler som man fik dengang :gogo:

Hvor mange kørsler er det?
0
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Bergen » 28. jul 2019, 02:08

Misantropen skrev:
Bergen skrev:Min konklusion er (og var da jeg oprettede) at 1 tur om året så er udgiften dækket ind. Ved flere er der overskud. Det har så heldigvis givet underskud, men det jo for en gangs skyld glædeligt, da vagtlægebesøg etc ikke er ønskeligt.

Falck har ikke sundhedsfagligt personale på det abbn, som vi har, men var min vurdering, at det er et behov, så ringer jeg 112.

Der er i øvrigt mulighed for noget førstehjælpkursus for børn til forældre gennem vores abb. Jeg har ikke brugt det, da jeg obligatorisk er på et gennem arbejde.

Hvilket abonnement er det?

Jeg gennemgik deres forskellige vilkår for nylig, men det kan da godt være jeg har blandet nogle fordele sammen :wacko:



Småbørn Super kan jeg se. Uden begrænsninger på kørsel kan jeg tillige se (det troede jeg der var),, men som sagt jeg anser det for en forsikring/tryghed. Jeg har hellere ikke brugt tilbud om sundhedsplejerskehotline med mere
Oprettet for 8 år siden og vi betaler den pris, det kostede den gang. Underligt nok egentlig.

Jeg rejser meget med mit barn i Danmark og bruger off transport og her er det virkeligt nemt, hvis uheldet er ude og der er langt til vagtlæge.

Jeg har så bare et ret rask barn (det er 2 1/2 år siden vi har været til læge med hende) og det er jo dejligt. I bund og grund kunne vi sikkert fint opsige det i dag, men så skal ulykkerne nok komme væltende, når vi er udenfor det centrale Kbh.
2
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Urtekussen » 28. jul 2019, 04:49

Jeg tegnede et, dengang jeg skulle have nr 1,og vi ikke havde bil.
Dengang skulle man så selv sørge for hjemtransporten, men jeg ved ikke, om der findes andre abonnementer, hvor det er inkluderet.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Fynerfin82 » 28. jul 2019, 05:20

Moxy-lady skrev:
Fynerfin82 skrev:
Moxy-lady skrev:Det er lige præcis udelukkende pga Zoe jeg overvejer det. Jeg har været mere i kontakt med sundhedsvæsnet det seneste år end de sidste 15 år tilsammen, tror jeg. Og jeg er bare så bange for at stå en sen aften og skulle til vagtlæge (uden at være visiteret til ambulance) og skulle have en taxa. Det samme ift medicin. Det ville bare være en kæmpe hjælp hvis det kunne køres ud, i stedet for at skulle med tog med et sygt barn (ej okay, så kunne min kæreste hente medicinen, men alligevel.).


Her i byen er det præcis den samme taxa der henter dig uanset om det er gennem Falck eller ved at ringe efter en taxa. Den ene gang, hvor jeg havde ventet knap en times tid hos lægevagten spurgte jeg chaufføren om de havde travlt siden det tog så lang tid og svaret var nej, det var hendes første tur i mere end en halv time. Havde jeg ringet direkte til dem, var jeg blevet hentet indenfor 5 minutter.


Men så har der jo tydeligvis været sket en fejl. Kan forstå det hvis det var sådan hver gang, eller hvis det var sket mere end en gang - så ville jeg også være sur. Og jeg havde da også klart sagt det til Falck, da det jo står i betingelserne at de kommer indenfor 30 min.


Den første gang blev jeg slet ikke hentet, på trods af jeg ringede flere gange og rykkede, efter 5 kvarter kom min mand hjem fra arbejde og hentede mig. De fik en chance mere og anden gang tog det en time, før jeg blev hentet (det var tidsgrænsen dengang). Men vi bor i 2 forskellige dele af landet, så måske det fungerer bedre i jeres region.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Moxy-lady » 28. jul 2019, 06:38

Urtekussen skrev:Jeg tegnede et, dengang jeg skulle have nr 1,og vi ikke havde bil.
Dengang skulle man så selv sørge for hjemtransporten, men jeg ved ikke, om der findes andre abonnementer, hvor det er inkluderet.


Det er med i prisen

Screenshot_20190728_083756.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
My world 12-10-18 :lun:
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Neverkont » 28. jul 2019, 09:08

Delfin skrev:
fisken80 skrev:
Det undrer mig noget, hvornår det skulle have været et krav. Mine forældre har haft det altid, fra jeg blev født og til efter min far døde i 2012, og det har aldrig været et krav, at de ikke kunne tage offentlig transport. Og de brugte det nogle gange og der var aldrig problemer med det.


Nu er du nr. to, der skriver at det ikke er et krav, så nu bliver jeg helt i tvivl, om det kan have været en anden forsikring jeg undersøgte i stedet :gruble:


Nå men i hvert fald gælder det så ikke mere, så det kan du bare set bort fra ts.


Måske forveksler du det med flex-trafik. For der er noget med, at man kun kan blive kørt gratis hvis man ikke kan benytte offentlig transport.

For 3,5 år siden fik min bror med korte mellemrum 2 blodpropper i hjernen, og jeg hjalp ham med mange ting, indtil han døde sidste år. De sidste par år var han med jævne mellemrum på sygehuset til noget kontrol, og det var mig der ringede og bestilte flex-trafik, og hver gang spurgte de, om han kunne benytte offentlig transport, hvilken han ikke kunne. Pudsigt nok stillede de ikke spørgsmål til, at jeg skulle gratis med som hans ledsager.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Delfin » 28. jul 2019, 17:20

Neverkont skrev:
Delfin skrev:
fisken80 skrev:
Det undrer mig noget, hvornår det skulle have været et krav. Mine forældre har haft det altid, fra jeg blev født og til efter min far døde i 2012, og det har aldrig været et krav, at de ikke kunne tage offentlig transport. Og de brugte det nogle gange og der var aldrig problemer med det.


Nu er du nr. to, der skriver at det ikke er et krav, så nu bliver jeg helt i tvivl, om det kan have været en anden forsikring jeg undersøgte i stedet :gruble:


Nå men i hvert fald gælder det så ikke mere, så det kan du bare set bort fra ts.


Måske forveksler du det med flex-trafik. For der er noget med, at man kun kan blive kørt gratis hvis man ikke kan benytte offentlig transport.

For 3,5 år siden fik min bror med korte mellemrum 2 blodpropper i hjernen, og jeg hjalp ham med mange ting, indtil han døde sidste år. De sidste par år var han med jævne mellemrum på sygehuset til noget kontrol, og det var mig der ringede og bestilte flex-trafik, og hver gang spurgte de, om han kunne benytte offentlig transport, hvilken han ikke kunne. Pudsigt nok stillede de ikke spørgsmål til, at jeg skulle gratis med som hans ledsager.


Det var det ikke. Jeg havde vist ikke engang hørt om Flex 15? år siden
1
14 11 14
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Misantropen » 28. jul 2019, 18:09

Delfin skrev:Det var det ikke. Jeg havde vist ikke engang hørt om Flex 15? år siden

Kan det have været via kommunen/sygehuset?
https://www.borger.dk/sundhed-og-sygdom ... aegehjaelp

Men hvis det er 15 år siden er det måske svært at finde ud af. Udbuddet og vilkårene har nok ændret sig i takt med et stigende behov.


Det virker også til at der er forskel på flextrafik rundt om i landet. I region Midtjylland er det noget alle kan benytte, med kørsel til hvad man vil(med forbehold selvfølgelig) Men de har også andre former for kørsel, der dog ikke er muligt for alle https://www.midttrafik.dk/flextrafik/
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf Delfin » 28. jul 2019, 19:02

Misantropen skrev:
Delfin skrev:Det var det ikke. Jeg havde vist ikke engang hørt om Flex 15? år siden

Kan det have været via kommunen/sygehuset?
https://www.borger.dk/sundhed-og-sygdom ... aegehjaelp

Men hvis det er 15 år siden er det måske svært at finde ud af. Udbuddet og vilkårene har nok ændret sig i takt med et stigende behov.


Det virker også til at der er forskel på flextrafik rundt om i landet. I region Midtjylland er det noget alle kan benytte, med kørsel til hvad man vil(med forbehold selvfølgelig) Men de har også andre former for kørsel, der dog ikke er muligt for alle https://www.midttrafik.dk/flextrafik/


Nej det var noget man betalte sig fra, men det er lige meget at finde ud af det. Det er jo ikke noget ts kan bruge
1
14 11 14
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Erfaringer med Falck abonnement (transport ved sygdom)

Indlægaf alfe » 28. jul 2019, 23:05

Moxy-lady skrev:
Urtekussen skrev:Jeg tegnede et, dengang jeg skulle have nr 1,og vi ikke havde bil.
Dengang skulle man så selv sørge for hjemtransporten, men jeg ved ikke, om der findes andre abonnementer, hvor det er inkluderet.


Det er med i prisen

Screenshot_20190728_083756.jpg


Jeg havde det samme abonnement, da vi boede i København. Det blev brugt nogle gange, én gang oplevede jeg, at de kom inden for 30 minutter. Der står vist også noget om det i betingelserne – at man få rabat på næste års abonnement, hvis de ikke kommer til tiden eller i den dur.
1

Tilbage til "Livets forhold"