Har du nogensinde været i terapi?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Har du nogensinde været i terapi?

Indlægaf Mangoness » 16. maj 2016, 16:05

Nej, ikke endnu - men det burde jeg.. jeg er ved at samle mig mod til det
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 477
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Har du nogensinde været i terapi?

Indlægaf Sukisaki » 16. maj 2016, 17:06

Ja - jeg er i gang med fjerde omgang nu..
Først med en psykolog med speciale i voksne børn af alkoholikere, da jeg havde krise- han var fantastisk!

Efterfølgende er jeg gået ned med stress to gange, og har i den forbindelse været til psykolog. Den første synes jeg ikke rigtig rykkede så meget, men kunne da bekræfte mig i at min arbejdsplads var horribel.
I anden omgang var det et bedre match, og hun fik lidt dybere fat. Hun fik mig til at indse at jeg blev nødt til at skifte branche, og hun opfordrede mig til at søge ind i det forløb jeg er igang med nu. Hun arbejdede iøvrigt normalt med incest-overlevere, så hun vidste meget om dys-funktionelle familier, og det tror jeg gjorde en stor forskel.

Nu går jeg i gruppe-terapi med andre der har alkoholiske forældre, og det er fantastisk. Jeg kan mærke at det virkelig rykker, at møde andre som har lignende problematikker, at finde ud af hvor mine dæmoner stammer fra, og finde ud af at jeg har reageret helt normalt på noget "unormalt".
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Har du nogensinde været i terapi?

Indlægaf Torn » 17. maj 2016, 11:03

Jeg synes, det er vildt, at TS stort set ikke kender nogen, der er terapi-jomfru og at tråden her vidner om, at mange gør brug af terapi (der kan måske være noget om, hvem der svarer på trådens emne, men stadigvæk...).

Det skal slet ikke forstås negativt - jeg synes, at det både er modigt og selverkendende, at gøre brug af hjælp, når behovet er der.

Kender nogen statistik på området? Hvor stor en procentdel af befolkning, der gør brug af psykolog eller anden terapiform eller som tidligere har gjort? Jeg er oprigtigt talt overrasket.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Har du nogensinde været i terapi?

Indlægaf twinkle » 18. maj 2016, 08:33

Ja - i forbindelse med min stress sygemelding i 2014. Min arbejdsgiver betalte 10 psykologsamtaler under min sygemelding, og det er jeg enormt taknemmelig for. Uden de samtaler, så tror jeg ikke jeg var kommet så hurtigt tilbage på arbejde igen.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Har du nogensinde været i terapi?

Indlægaf Prosperity74 » 18. maj 2016, 20:47

Jeg har gået til psykolog af flere gange og nu går jeg til gruppe terapi
0
Brugeravatar
Lady Murtagh
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. maj 2016, 09:49
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Re: Har du nogensinde været i terapi?

Indlægaf Lady Murtagh » 19. maj 2016, 21:53

Jeg gik til psykolog i en periode efter fødsel af min datter, fordi jeg havde en tilpasningsreaktion.
0

Tilbage til "Livets forhold"