Insiderviden fra de gode gamle dage hvor en mand var en mand. En hest en hest. En bænk en bænk. Og jeg var ansat i et af de gode gamle danske telefonmonopoler :
Det kan da godt være at du har købt en bedre, smartere og sjovere telefon i et andet land. Men vi bestemmer om du må bruge den. For VI har nemlig monopol. Du kan enten vælge at have vores grimme lortebrune telefon stående i din stue. Eller du kan vælge slet ikke at have mulighed for at tale i telefon. For det er nemlig os der bestemmer hvordan telefoner skal se ud. Og vi kan tilfældigvis bedst lide Lortebrun....
Og det kan da godt være at du synes at vores ventetider stinker : Men ved du hvad....Det er vi faktisk pisse-ligeglade med....For VI har nemlig monopol. Så vi vil da skide på om du har siddet i telefonkø i 2 timer . Hvis du vil have en telefon, så er vi de eneste som du kan handle med. Så vi tager telefon præcis når det passer os hvis du ringer.
Det kan da godt være at du synes at det er træls at komme hjem og finde vores tekniker i dit badekar (True Story). Men du kan faktisk ikke gøre en skid ved det. For vi har monopol. Du kan vælge mellem at vores tekniker bruger dit badekar. Eller at du slet ikke får repareret din telefon.....
Det kan også godt være at du synes at vi er for lang tid om at betale den faktura du har sendt til os for levering af kabel....Men guess what ?? Vi har monopol. Vi er de eneste du kan sælge dit kabel til. For vi er de eneste som må lægge telefonkabel ned. Så vi betaler din faktura præcis når det passer os....Og hvis du pisser os af, ja så kan det faktisk godt være at der går lidt længere....
Det kan godt være at du har hørt om en smart funktion som KTAS tilbyder deres kunder. Men DU bor i Jylland. Her er det JTAS som bestemmer. Og vi synes at de er en dum og unødig og iøvrigt københavnersmart funktion. Så den kan du ikke få her hos os....
Der er dage hvor jeg nogen gange savner de gode gamle dage hvor det ikke var nødvendigt at lefle for kunderne for at få deres penge....Dengang hvor de kunne vælge mellem at lægge deres penge hos os, eller slet ikke at have mulighed for at have en telefonforbindelse....Det var altså skønt at kunne gå på arbejde velvidende, at selv ens ringeste præstation var godt nok
Nu skal man jo fandme stå på hovedet for de latterlige kunder. Ellers klager de alle mulige steder. Opretter shitstorm på nettet. Handler andre steder. Og man skal sågar også lytte til deres ønsker og problemer. Og forsøge at imødekomme og løse dem. THAT SUCKS !!!!