Kæresten valgte alkoholen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Bulldoggens mor
Indlæg: 21
Tilmeldt: 29. nov 2019, 16:31
Kort karma: 7
Likede indlæg: 21

Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Bulldoggens mor » 30. nov 2019, 11:48

Hej alle

Mine kæreste og jeg har i går besluttet at flytte fra hinanden. Eller det var nu mest ham der tog valget i sidste ende.
Han har en forkærlighed for øl. Han er vokset op med at det er normalt at drikke hver dag (fyraftensøl osv) og han er fortsat i samme spor som sin far. Der er heller ikke noget problem med at køre rundt med barnet selvom han har drukket nogle stykker eller flere. Han drikker hver dag. Nogle gange et par stykker, andre gange mange flere. Han kommer tit for sent og overholder ikke vores aftaler pga. han lige skal have den sidste med vennerne.
I forgårs mente han at det var helt i orden, at sidde på værthus i 3 timer om eftermiddagen inden sønnike på 11 år kom hjem efter skole.
Han drikker aldrig når han er alene. Han har altid sagt til mig at hvis han nogensinde begyndte på det, så kunne vi tage fat i begrebet om at være alkoholiker. Han mener at det er definitionen på en alkoholiker, at man drikker alene.

Det skal lige siges at jeg også godt kan li øl og noget rødvin. Jeg drikker bare ikke så tit, da jeg får tømmermænd bare af at snuse til kapslen :lol2: så det er ikke så tit det bliver til så meget.

Vi bor sammen og har gjort det i et godt års tid, men vi har været sammen i 5 år. Det er hans barn og vi kører 7/7 ordning med biomor.
Vi har tit taft en diskussion om at jeg mener at han drikker alt for meget og hver gang der er øl involveret, vælger han bevist mig fra til fordel for hyggeøl med hans venner. Han mener slet ikke det har noget på sig.
i går fik jeg nok. Jeg forklarede ham at jeg mente at han var alkoholiker og han har svært ved at styre det. Jeg foreslå behandling eller så skal han finde et andet sted at bo. Han stejlende fuldstændig og mener ikke at han har et problem. Jeg prøvede igen at forklare at det tit er på bekostning af vores forhold, at han liiige skal have den sidste og om han slet ikke kunne se problemet i, at man sidder på værthus i 3 timer inden barnet kom hjem.
Nej mener han! Han lukkede fuldstændig af og har besluttet sig for at flytte. Han lukkede fuldstændig af og ville hverken se på mig eller tale med mig mere inden han gik ud af døren. Jeg fik dog indført at jeg håber virkelig at han ville genoverveje det, da jeg er så ærgerlig over at han vil smide 5 års hårdt arbejde ud af døren. Han har sovet i campingvognen i nat og flytter formentlig hen i den.

Så nu sidder jeg her i min sofa og skriver alt det er ned for at få styr på det lille kaos, jeg har inde i mit hoved. Er jeg for snerpet og urimelig? Overreagerer jeg?
Jeg sidder og kigger rundt i huset og kan slet ikke overskue at ting skal pakkes nu og flyttes. Faktummet at jeg blev valgt fra pga. hyggestunder med vennerne og familien.
Jeg kommer til at savne ham. Han er en god kæreste når han så prioriterer mig og vi er rigtig gode til at hygge os sammen. Udfordringen er tit bare, at vi bliver nødt til at tage væk, for ellers kommer der venner og arbejde i vejen hele tiden og så ryger selve kærestetiden.

Så nu kommer han i morgen søndag formiddag og så starter flytningen af ting. Jeg har givet ham et ultimatum og det står jeg ved, selvom det betyder at jeg nu skal være alene. Det er sku en hård pille at sluge.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf icelady » 30. nov 2019, 12:11

Jeg ville slet ikke have kunnet leve med det i 5 år.



Jeg tror (og håber) du på sigt kan få dig selv overbevist om, at du gør det rette.

Hvis du er som de fleste, ville du ikke på sigt have kunnet blive ved at se på og føle, han tilsidesætter dig til fordel for alkohol/venner/familie.



Det kan jo være, at det, at I nu går fra hinanden kan få ham til at indse, han har et problem.


Pt skal du forsøge at fokusere på det praktiske; hvem skal blive boende, fordeling af ting osv.



Og så tillad dig selv at sørge. Selvom det er dig, der sætter en stopper for det, så ændrer det ikke på, I også har haft gode stunder.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Sophies-mor » 30. nov 2019, 12:16

Som barn af en alkoholiker:
Du gør det helt rigtige.
Han er alkoholiker, men kan/ vil ikke se det
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Bulldoggens mor
Indlæg: 21
Tilmeldt: 29. nov 2019, 16:31
Kort karma: 7
Likede indlæg: 21

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Bulldoggens mor » 30. nov 2019, 12:29

icelady skrev:Jeg ville slet ikke have kunnet leve med det i 5 år.



Jeg tror (og håber) du på sigt kan få dig selv overbevist om, at du gør det rette.

Hvis du er som de fleste, ville du ikke på sigt have kunnet blive ved at se på og føle, han tilsidesætter dig til fordel for alkohol/venner/familie.



Det kan jo være, at det, at I nu går fra hinanden kan få ham til at indse, han har et problem.


Pt skal du forsøge at fokusere på det praktiske; hvem skal blive boende, fordeling af ting osv.



Og så tillad dig selv at sørge. Selvom det er dig, der sætter en stopper for det, så ændrer det ikke på, I også har haft gode stunder.


Ja det praktiske må være vejen frem. Det er mig som ejer huset, så det er ham som skal flytte. Dagen i morgen bliver hård.
Jeg har en tendens til at sætte et ansigt op og agere kold for ikke at krakelere midt i det hele.. det er nok vejen frem i morgen, men jeg vil hellere ikke fremstå som en kold skid som slet ikke er påvirket af det.
Skal jeg bruge dagen i dag på at pakke hans ting sammen og herefter også barnets værelse sammen for at det går hurtigere i morgen? Eller skal han selv være med til det for at han måske kan få prosessen ind på lystavlen?
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Aima » 30. nov 2019, 12:29

Du gør det rigtige, uden tvivl! Du er sej. Jeg håber, du holder fast i din beslutning.

Og så synes jeg som en sidebemærkning, du skal overveje at forsøge at få ham knaldet for promille- eller spirituskørsel, hvis han kører, selvom han har fået for meget.
13
I'll stick with hell no's and headphones...
Bulldoggens mor
Indlæg: 21
Tilmeldt: 29. nov 2019, 16:31
Kort karma: 7
Likede indlæg: 21

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Bulldoggens mor » 30. nov 2019, 12:29

Sophies-mor skrev:Som barn af en alkoholiker:
Du gør det helt rigtige.
Han er alkoholiker, men kan/ vil ikke se det


Tak - det betyder meget her :-)
0
Bulldoggens mor
Indlæg: 21
Tilmeldt: 29. nov 2019, 16:31
Kort karma: 7
Likede indlæg: 21

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Bulldoggens mor » 30. nov 2019, 12:31

Aima skrev:Du gør det rigtige, uden tvivl! Du er sej. Jeg håber, du holder fast i din beslutning.

Og så synes jeg som en sidebemærkning, du skal overveje at forsøge at få ham knaldet for promille- eller spirituskørsel, hvis han kører, selvom han har fået for meget.


Jeg holder fast. Jeg er opdraget med at man aldrig skal true med noget, uden at kunne gennemføre det i sidste ende. Men jeg synes sku det er hårdt at han slet ikke er til at hugge eller stikke i. Jeg føler mig ikke særlig meget værd lige nu og meget valgt fra.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Sophies-mor » 30. nov 2019, 12:32

Bulldoggens mor skrev:
icelady skrev:Jeg ville slet ikke have kunnet leve med det i 5 år.



Jeg tror (og håber) du på sigt kan få dig selv overbevist om, at du gør det rette.

Hvis du er som de fleste, ville du ikke på sigt have kunnet blive ved at se på og føle, han tilsidesætter dig til fordel for alkohol/venner/familie.



Det kan jo være, at det, at I nu går fra hinanden kan få ham til at indse, han har et problem.


Pt skal du forsøge at fokusere på det praktiske; hvem skal blive boende, fordeling af ting osv.



Og så tillad dig selv at sørge. Selvom det er dig, der sætter en stopper for det, så ændrer det ikke på, I også har haft gode stunder.


Ja det praktiske må være vejen frem. Det er mig som ejer huset, så det er ham som skal flytte. Dagen i morgen bliver hård.
Jeg har en tendens til at sætte et ansigt op og agere kold for ikke at krakelere midt i det hele.. det er nok vejen frem i morgen, men jeg vil hellere ikke fremstå som en kold skid som slet ikke er påvirket af det.
Skal jeg bruge dagen i dag på at pakke hans ting sammen og herefter også barnets værelse sammen for at det går hurtigere i morgen? Eller skal han selv være med til det for at han måske kan få prosessen ind på lystavlen?

Nøjes med dine og barnets ting.
:ae:
Han må selv tage ansvar for sine egne.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Tibbler » 30. nov 2019, 12:37

Har du nogle bekymringer i forhold til hans søn, og at han skal være alene med ham hver anden uge?
I så fald er du nødt til at overveje, om de er store nok til at lave en underretning.
4
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Jadajada » 30. nov 2019, 12:37

Bulldoggens mor skrev:
Jeg holder fast. Jeg er opdraget med at man aldrig skal true med noget, uden at kunne gennemføre det i sidste ende. Men jeg synes sku det er hårdt at han slet ikke er til at hugge eller stikke i. Jeg føler mig ikke særlig meget værd lige nu og meget valgt fra.


Det kan jeg søreme godt forstå at du gør. Så meget en bekræftelse på at du gør det rigtige. Hovedet op og afsted med ham.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Aima » 30. nov 2019, 12:41

Bulldoggens mor skrev:
Aima skrev:Du gør det rigtige, uden tvivl! Du er sej. Jeg håber, du holder fast i din beslutning.

Og så synes jeg som en sidebemærkning, du skal overveje at forsøge at få ham knaldet for promille- eller spirituskørsel, hvis han kører, selvom han har fået for meget.


Jeg holder fast. Jeg er opdraget med at man aldrig skal true med noget, uden at kunne gennemføre det i sidste ende. Men jeg synes sku det er hårdt at han slet ikke er til at hugge eller stikke i. Jeg føler mig ikke særlig meget værd lige nu og meget valgt fra.


Jeg forstår dig sagtens. Man kan bare aldrig battle om en misbrugers gunst, mod genstanden for misbruget. Det vil altid være en ulige kamp. Mennesker vælger egne børn fra til fordel for alkohol eller stoffer.

Du gør uden tvivl det bedste for dig selv.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Bulldoggens mor
Indlæg: 21
Tilmeldt: 29. nov 2019, 16:31
Kort karma: 7
Likede indlæg: 21

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Bulldoggens mor » 30. nov 2019, 12:41

Tibbler skrev:Har du nogle bekymringer i forhold til hans søn, og at han skal være alene med ham hver anden uge?
I så fald er du nødt til at overveje, om de er store nok til at lave en underretning.


Nej det ville jeg aldrig gøre. Men jeg kunne godt være bekymret for at noget af det praktiske som jeg har stået for, måske ikke bliver så planlagt.
Biomor har jo boet sammen med ham og jeg kunne ikke forestille mig at han har ageret anderledes i dit forhold - så hun ved jo hvordan det står til og har vidst ikke nogen bekymring. Altså jeg ved det jo ikke faktisk...
0
Bulldoggens mor
Indlæg: 21
Tilmeldt: 29. nov 2019, 16:31
Kort karma: 7
Likede indlæg: 21

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Bulldoggens mor » 30. nov 2019, 12:44

Jadajada skrev:
Bulldoggens mor skrev:
Jeg holder fast. Jeg er opdraget med at man aldrig skal true med noget, uden at kunne gennemføre det i sidste ende. Men jeg synes sku det er hårdt at han slet ikke er til at hugge eller stikke i. Jeg føler mig ikke særlig meget værd lige nu og meget valgt fra.


Det kan jeg søreme godt forstå at du gør. Så meget en bekræftelse på at du gør det rigtige. Hovedet op og afsted med ham.


Mange tak :) Det betyder meget. Jeg skulle nok have gjort det for længe siden - men jeg har hele tiden fundet på undskyldninger for at ikke slippe ham. Jeg har stadig meget store følelser for ham jo.
0
Bulldoggens mor
Indlæg: 21
Tilmeldt: 29. nov 2019, 16:31
Kort karma: 7
Likede indlæg: 21

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf Bulldoggens mor » 30. nov 2019, 12:48

Sophies-mor skrev:
Bulldoggens mor skrev:
icelady skrev:Jeg ville slet ikke have kunnet leve med det i 5 år.



Jeg tror (og håber) du på sigt kan få dig selv overbevist om, at du gør det rette.

Hvis du er som de fleste, ville du ikke på sigt have kunnet blive ved at se på og føle, han tilsidesætter dig til fordel for alkohol/venner/familie.



Det kan jo være, at det, at I nu går fra hinanden kan få ham til at indse, han har et problem.


Pt skal du forsøge at fokusere på det praktiske; hvem skal blive boende, fordeling af ting osv.



Og så tillad dig selv at sørge. Selvom det er dig, der sætter en stopper for det, så ændrer det ikke på, I også har haft gode stunder.


Ja det praktiske må være vejen frem. Det er mig som ejer huset, så det er ham som skal flytte. Dagen i morgen bliver hård.
Jeg har en tendens til at sætte et ansigt op og agere kold for ikke at krakelere midt i det hele.. det er nok vejen frem i morgen, men jeg vil hellere ikke fremstå som en kold skid som slet ikke er påvirket af det.
Skal jeg bruge dagen i dag på at pakke hans ting sammen og herefter også barnets værelse sammen for at det går hurtigere i morgen? Eller skal han selv være med til det for at han måske kan få prosessen ind på lystavlen?

Nøjes med dine og barnets ting.
:ae:
Han må selv tage ansvar for sine egne.


Ja, det har du nok ret i.
Jeg forstår godt at 5 år lyder som meget lang tid og jeg skulle nok have gjort det noget før - i stedet for at blive vant til at nu gør han det FANDME igen og så tage skænderiet, velvidende at det nok ikke ændrer sig af den grund.
Men jeg har hele tiden fundet på gode undskyldninger i mit hoved og der er store følelser i klemme... Men på et tidspunkt bliver alle de skuffelser altså bare for mange.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Kæresten valgte alkoholen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 30. nov 2019, 12:54

Bulldoggens mor skrev:
Tibbler skrev:Har du nogle bekymringer i forhold til hans søn, og at han skal være alene med ham hver anden uge?
I så fald er du nødt til at overveje, om de er store nok til at lave en underretning.


Nej det ville jeg aldrig gøre. Men jeg kunne godt være bekymret for at noget af det praktiske som jeg har stået for, måske ikke bliver så planlagt.
Biomor har jo boet sammen med ham og jeg kunne ikke forestille mig at han har ageret anderledes i dit forhold - så hun ved jo hvordan det står til og har vidst ikke nogen bekymring. Altså jeg ved det jo ikke faktisk...


Jeg ville overveje seriøst at underrette hvis han drikker på stort set daglig basis og intet problem ser i at køre med knægten mens han er påvirket.
Jeg har arbejdet på intensive care det sidste år og har derigennem set patienter der har kørt påvirket og været i ulykker. Det ville fuldkommen knuse mit hjerte hvis jeg kendte en der drak, kørte med sit barn, endte i en ulykke og bragte sit barn i den situation. Her er det altså barnets tarv der skal komme før din kærestes!

Eller i hvert fald have en samtale med moren om hvad årsagen til bruddet var og dine bekymringer ang. din kærestes problemer med alkohol, for det er altså et problem fra hvad du beskriver.
Hvis du har kendt drengen længe og i derudover er på good terms ville jeg nok også spørge om du kunne få lov til at sige farvel og måske (hvis du vil selvfølgelig) tilbyde at være der for drengen hvis han nogensinde får brug for at snakke med en der ikke har parti i hele situationen.

Jeg har også boet sammen med en alkoholiker (stedfar) og jeg synes det er virkelig godt at du har sat foden ned og sagt fra for dig selv. Det er enormt nedbrydende at være statist i en andens misbrug og blive valgt fra gang på gang til fordel for alkohol. Du vil takke dig selv når det hele er kommet lidt mere på afstand.
Du er meget mere værd end at være anden rangs efter øl.
11

Tilbage til "Livets forhold"