Fucked op ledelse

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 8. mar 2016, 08:53

Nå, så skete der endelig noget! Efter at have skrevet en mail til ham i går eftermiddags, svarede han i går aftes og spurgte, om jeg har tid til samtalen i morgen. Så jeg skal til jobsamtale i morgen, aaargh! :panik:

Så nu skal jeg læse op på virksomheden, jobopslaget, det han uddybede med i telefonen og min ansøgning. Tænke eksempler jeg kan bruge, huske hvordan det var i mit sidste job og have historien om mine overensstemmelser med chefen og efterfølgende opsigelse gennemtænkt.

Hvad for noget tøj skal jeg have på? Skal jeg klippes inden? hehe FUCK.
6
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 8. mar 2016, 09:46

Og nu er der kommet tidspunkt på: kl. 10.00. Og de glæder sig til at møde mig! - inkl. udråbstegnet :)

Fuuuuuuuuu :D

Jeg sidder og fumler med et langt indlæg om alt muligt relateret til det hele. Jeg tænker så godt når jeg skriver.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg kan alt det jeg skal kunne i den stilling - uden undtagelse. Og der er elementer i den som jeg også har ønsket mig at prøve, som fx rekruttering.

For mig ligger usikkerheden mere i hvilken ændring det betyder i andres opfattelse af mig, at jeg får den status. Men igen - hvis de forventer noget andet end det jeg kan levere, så er det ikke et sted for mig. Jeg ved bare ikke, om mit udtryk normalt siger leder. Eller, det ved jeg jo godt at det gør. Når jeg snakker med folk er det det de siger. Og den måde jeg bliver brugt af mine kollegaer på, peger også i den retning.
Jeg skal jo bare være mig selv, virke seriøs, virke sikker, udstråle tydelighed og gode værdier. Jeg håber ikke, at min nervøsitet får has på mig, eller at jeg bliver usikker over at få tildelt formel autoritet og derfor begynder at undslå mig, så jeg pludselig gør dem usikre. En ting er at gå rundt og af natur være på en måde som udtrykker lederpotentiale, noget andet er pludselig at stå med ansvaret. Altså, det kan jeg godt, det vil jeg gerne, men det er alligevel helt skørt at det er indenfor rækkevidde lige pludselig.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 9. mar 2016, 11:12

Så har jeg været til samtale og det gik GODT! :D Han var super sympatisk, nem at snakke med, vi relaterede rigtig godt til hinanden og fik snakket en masse om branchen, virksomheden, konkurrenterne, dagligdagens udfordringer, hans ambitioner, mine erfaringer, HANS erfaringer etc.

Der har været to til samtale og der skal to mere til samtale i næste uge. Derefter inviteres der til andensamtale, hvor ejeren af virksomheden vil deltage, sammen med en medarbejderrepræsentant - ikke ham jeg var til samtale med i dag.

Han sagde, at jeg ligger lunt i svinget på grund af min personlighed, mine naturlige lederegenskaber, mit kendskab til branchen og den daglige drift, samt mit engagement i at udvikle den arbejdsplads jeg er på. Han har ambitioner om at fusionere de tre afdelinger der pt er, og i den forbindelse er han meget begejstret for min erfaring med at lave brugermanualer og vejledninger. Ligeledes skal de have et nyt IT-system, som minder om det vi havde på min gamle arbejdsplads, og jeg har erfaring med at videreudvikle det med brugervenlighed for øje, samt at implementere nye arbejdsgange.

De andre to har plusser fordi de har direkte erfaring med ledelse, men han sagde, at det ikke er et minus at jeg ikke har. Det skyldes nok at han kunne genkende sig selv i mig, både når jeg fortalte om min naturlige modus og om de uoverensstemmelser jeg havde med min gamle chef, for han har oplevet noget meget lig det, da han selv startede der hvor han er nu.

Så min umiddelbare følelse er, at det var rigtig godt. Hvis jeg bliver kaldt til andensamtale skal jeg så bare overbevise ejeren om at jeg er den rigtige til hans virksomhed. Jeg spurgte ind til hvordan han var og han har ejet virksomheden (startede den selv op) siden slut-80'erne og har en tendens til at være træg, fordi han tænker i "Vi plejer og det er godt nok", men han er absolut ikke stivnakket, han skal bare overveje det lidt og så skal man præsentere ideer lidt efter lidt. Samtidig kommer han selv med værdifulde perspektiver, så han er ikke bare den gamle, traditionelle ejer, der er tung at danse med, og de to har et rigtigt godt samarbejde. Det beroliger mig, for hvis han har tillid til ham jeg var til samtale hos, så er der god sandsynlighed for at han vil fatte tillid til mig også - fordi vi typemæssigt minder om hinanden.
15
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 9. mar 2016, 11:20

Han sagde, at ejeren gerne vil have virksomheden til at gro, men at han selv deler min opfattelse af, at det skal ske i et tempo, så man bevarer værdigheden og leveringsdygtigheden. Derfor er det nok en god idé hvis jeg tænker over hvordan man kan vækste uden at sprænge huden, altså hvad vi kan gøre for at udnytte kapaciteten bedre som det er. Lige nu sagsbehandler de én til én, ligesom vi plejede at gøre i min gamle virksomhed, og det sætter et naturligt loft på hvor meget mere man kan sælge. Der vil man dels kunne optimere arbejdsgange, skære elementer fra som forlænger processen og strømline arbejdsgangene. Så kan man få mere ud af det man allerede har. Derudover er der selvfølgelig det nye IT-system, men der er også noget med at bringe nogle af kunderne ind i det 20'ende århundrede og vænne dem til at aflægge ordrer på en måde, som gør at vi mere effektivt kan behandle og dermed levere. Den er svær, for der er en kunderelation der skal tages vare på, men man kan fx tage ud og lave introducerende oplæg, så alle bliver klædt på, ligesom man kan vise dem hvordan vores arbejdsproces er. Tit gør det en stor forskel i forhold til den gensidige tålmodighed, at man ved hvordan hinanden arbejder. Så det handler om at vise alternativer og hvordan (og hvor nemt) de kan implementeres, bistå i processen så længe den varer og så - profit!
2
And we both know: I will be delicious
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf StripesAddict » 10. mar 2016, 18:35

Hvor lyder det godt! Jeg er SÅ spændt på, om du kommer til 2. samtale - men selvfølgelig gør du det!
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2016, 11:10

Jeg er pissetræt af det. Han sagde, at jeg uanset hvad ville få besked i midten eller slutningen af sidste uge. Men har jeg fået besked? Nej. Ingen mail, intet opkald. Og det er belastende, i helt særlig grad. For nu skal jeg skrive - igen - og spørge hvordan det står til med udvælgelsen og igen føle at jeg trænger mig på. Jeg tænker også, at det må være svært for ham, fordi han understregede, med to streger og en sløjfe, at jeg ville få svar og mon ikke han selv efterhånden har lidt svært ved at stå ved sig selv? - og kan det mon have en betydning for mine chancer?

Derudover har jeg lidt svært ved at motivere mig selv til at søge andre stillinger. Jeg synes denne ville være perfekt og jeg regner mine chancer for gode, så jeg føler ikke interesse for andre stillinger. Jeg ved godt, at jeg bare burde søge løs, men de andre opslag keder mig. Ih.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Trommedreng » 21. mar 2016, 15:38

Fucked up træls situation at stå i - uvisheden. Uvisheden giver dig en indre uro og en form for stilstand - selvfølgelig gør den det, men du skal videre - og derfor tager du kontakt til vedkommende ASAP og hører hvor i 'køen' du er positioneret.
Du er blevet lovet at få en tilbagemelding, og den deadline blev overskredet i sidste uge - så nej, du maser dig ikke på. Og hvis dét opkald er afgørende for, at du ikke får jobbet, så er det kun godt, at det ikke er den virksomhed, du skal være i.

One way or the other, et svar skal du have. Vi håber naturligvis på det bedste herinde.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 5. apr 2016, 09:33

Gæt hvem der igen har sendt en anmodning om refusion for sygedagpenge? Nemlig så - det har min chef. :rulle:

Jeg skrev til hende og stillede mig undrende. Hendes svar var at alt omkring sygedagpengerefusion blev varetaget af HR og at HR-damen ville henvende sig med hvad der var noteret. Jeg har svaret, at jeg ikke interesseret i at bruge mere tid på det end jeg allerede har gjort. Jeg har oplyst hende pr mail om hvornår jeg var raskmeldt (og videresendt den), jeg har oplyst det samme de to gange jeg har udfyldt skemaet, ligesom både hende og HR-damen begge blev informeret om det til opsigelsessamtalen. Hvad de egenhændigt har noteret derudover kommer ikke mig ved og ændrer ikke på, at jeg ikke er sygemeldt.

Jeg kan lige se for mig at jeg skal diskutere med HR-damen om hvad hun har noteret og om det tilfældigvis på en eller anden måde berettiger refusion, selvom jeg ikke er sygemeldt. :stoned:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 5. apr 2016, 09:43

"Kære Scrooge

Jeg har taget hånd om sagen og beklager ulejligheden du har haft med Københavns kommune sagen ER lukket så du skulle ikke gerne høre mere fra dem."

-skriver HR-damen. Som om det er Københavns Kommune der er skyld i det. Jesus, hvor er det dumt.

Modtager jeg ENDNU en anmodning, sender jeg hele korrespondancen videre til min chefs chef.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Spjaerten » 5. apr 2016, 10:12

Kan man ikke melde dem til kommunen for falskneri?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 5. apr 2016, 10:19

Spjaerten skrev:Kan man ikke melde dem til kommunen for falskneri?


Nej, ikke når de ikke har modtaget nogen uberettiget refusion.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Spjaerten » 5. apr 2016, 11:46

LaScrooge skrev:
Spjaerten skrev:Kan man ikke melde dem til kommunen for falskneri?


Nej, ikke når de ikke har modtaget nogen uberettiget refusion.


Så jeg misforstår det er ikke det de ansøger om?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 5. apr 2016, 13:43

Spjaerten skrev:
LaScrooge skrev:
Spjaerten skrev:Kan man ikke melde dem til kommunen for falskneri?


Nej, ikke når de ikke har modtaget nogen uberettiget refusion.


Så jeg misforstår det er ikke det de ansøger om?


De vil have refusion for min løn, sygedagpengerefusion. Jeg oplyser selvfølgelig, når jeg udfylder skemaet, at jeg ikke er syg og så annullerer Sygedagpengeteamet deres anmodning. Og så får de intet refunderet og begår derved heller ikke noget ulovligt.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. apr 2016, 18:37

LaScrooge skrev:
Spjaerten skrev:
LaScrooge skrev:
Spjaerten skrev:Kan man ikke melde dem til kommunen for falskneri?


Nej, ikke når de ikke har modtaget nogen uberettiget refusion.


Så jeg misforstår det er ikke det de ansøger om?


De vil have refusion for min løn, sygedagpengerefusion. Jeg oplyser selvfølgelig, når jeg udfylder skemaet, at jeg ikke er syg og så annullerer Sygedagpengeteamet deres anmodning. Og så får de intet refunderet og begår derved heller ikke noget ulovligt.


Men de anmoder jo i ond tro...
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 8. apr 2016, 07:49

DD_81 skrev:
LaScrooge skrev:
Spjaerten skrev:
LaScrooge skrev:
Spjaerten skrev:Kan man ikke melde dem til kommunen for falskneri?


Nej, ikke når de ikke har modtaget nogen uberettiget refusion.


Så jeg misforstår det er ikke det de ansøger om?


De vil have refusion for min løn, sygedagpengerefusion. Jeg oplyser selvfølgelig, når jeg udfylder skemaet, at jeg ikke er syg og så annullerer Sygedagpengeteamet deres anmodning. Og så får de intet refunderet og begår derved heller ikke noget ulovligt.


Men de anmoder jo i ond tro...


Sygedagpengeteamet gør ikke noget ved det, så længe der ikke er udbetalt penge, har de sagt. Så der er ikke noget at gøre ved det.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"