Hvad/hvem boykotter du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf D.itsen » 23. jan 2020, 03:19

Falstria skrev:
D.itsen skrev:
Falstria skrev:
D.itsen skrev:
Falstria skrev:
D.itsen skrev:Hvis man skal boykotte palmeolie, skal man gøre det ved at fravælge produkter med vegatabilsk olie i stedet for at vælge produkter med en anden olie end palmeolie. Palmeolie er den type olie der giver mest pr hektar, så går man over til en anden olie skal der bruges et større areal. Det kan godt være det så ikke går ud over orangutangerne, men så går det ud over nogle andre.
Det var i hvert fald det dyrepasseren i zoo i New Zealand fortalte og hun arbejdede med orangutanger


Soja og Raps dyrkes ikke i orangutangland.

Det større areal ligger altså ikke det samme sted.

For raps som er en meget mere sund olie (god fedtsyre sammensætning), dyrkes det i lande hvor man ikke fælder skov for at dyrke det.

Jeg skriver at det så går ud over nogle andre end orangutanger, hvis typen af olie bliver udskiftet, så det er vi helt enige om.
Jeg tvivler på at der er tilstrækkeligt landbrugsland til overs til at dyrke den mængde soja og raps, der kan erstatte palmeolien. Derved skal der skabes ny landbrugsland, for at dække efterspørgslen, og så går det ud over nogle andre økosystemer.
Igen det er det jeg fik at vide af en der arbejder med orangutanger. Jeg tager det som rimelig gode varer medmindre der kommer evidens for andet. Det er desværre ikke så simpelt at man bare kan udskifte med en anden olie, man flytter bare problemet


I DK ville raps til olie erstatte noget korn til foder, det samme i tyskland, USA, Canada osv.
Der vil ikke skabes nyt landbrugsland, for det er der lovgivning imod her.

Man skal flytte problemet hertil, altså tilbage til de lande som aftager olien.

Men hvor ville du så få det manglende korn fra? Enten er vi enige eller også tror jeg ikke jeg forstår hvad det er, du prøver på at sige :gruble:


Der er masser af korndyrkende lande, som kun lige akkurat er begyndt at dyrke efter de effektive metoder vi har kendt herhjemme længe.
Der kommer meget mere korn fra de samme arealer fremover.

Det betyder at der jo så bliver arealer til rådighed.

Og de områder skal ikke bruges til foder til den øgede efterspørgsel der bliver på kød, efterhånden som den generelle levestandard i verden stiger + befolkningsstigning?
Sorry, men jeg tror ikke det er så simpelt som du gør det til. Og jeg er stadig overbevist om at det givet god mening at skære ned på en del af de produkter, der har højt indhold af planteolie, hvis man vil forsøge at gøre en forskel her og nu.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf D.itsen » 23. jan 2020, 03:33

Falstria skrev:
D.itsen skrev:
Falstria skrev:
D.itsen skrev:
Falstria skrev:
D.itsen skrev:
Falstria skrev:
D.itsen skrev:Hvis man skal boykotte palmeolie, skal man gøre det ved at fravælge produkter med vegatabilsk olie i stedet for at vælge produkter med en anden olie end palmeolie. Palmeolie er den type olie der giver mest pr hektar, så går man over til en anden olie skal der bruges et større areal. Det kan godt være det så ikke går ud over orangutangerne, men så går det ud over nogle andre.
Det var i hvert fald det dyrepasseren i zoo i New Zealand fortalte og hun arbejdede med orangutanger


Soja og Raps dyrkes ikke i orangutangland.

Det større areal ligger altså ikke det samme sted.

For raps som er en meget mere sund olie (god fedtsyre sammensætning), dyrkes det i lande hvor man ikke fælder skov for at dyrke det.

Jeg skriver at det så går ud over nogle andre end orangutanger, hvis typen af olie bliver udskiftet, så det er vi helt enige om.
Jeg tvivler på at der er tilstrækkeligt landbrugsland til overs til at dyrke den mængde soja og raps, der kan erstatte palmeolien. Derved skal der skabes ny landbrugsland, for at dække efterspørgslen, og så går det ud over nogle andre økosystemer.
Igen det er det jeg fik at vide af en der arbejder med orangutanger. Jeg tager det som rimelig gode varer medmindre der kommer evidens for andet. Det er desværre ikke så simpelt at man bare kan udskifte med en anden olie, man flytter bare problemet


I DK ville raps til olie erstatte noget korn til foder, det samme i tyskland, USA, Canada osv.
Der vil ikke skabes nyt landbrugsland, for det er der lovgivning imod her.

Man skal flytte problemet hertil, altså tilbage til de lande som aftager olien.

Men hvor ville du så få det manglende korn fra? Enten er vi enige eller også tror jeg ikke jeg forstår hvad det er, du prøver på at sige :gruble:


Der er masser af korndyrkende lande, som kun lige akkurat er begyndt at dyrke efter de effektive metoder vi har kendt herhjemme længe.
Der kommer meget mere korn fra de samme arealer fremover.

Det betyder at der jo så bliver arealer til rådighed.

Og de områder skal ikke bruges til foder til den øgede efterspørgsel der bliver på kød, efterhånden som den generelle levestandard i verden stiger + befolkningsstigning?
Sorry, men jeg tror ikke det er så simpelt som du gør det til. Og jeg er stadig overbevist om at det givet god mening at skære ned på en del af de produkter, der har højt indhold af planteolie, hvis man vil forsøge at gøre en forskel her og nu.


Altså du bliver nødt til at tro på at en effektivisering giver mere på det samme areal. Det ville jo ikke være en effektivisering ellers.

Hvis der er stigende behov, så går det ud over både orangutangland og alt andet land.
De rammes lige hårdt.

Du kan ikke erstatte planteolie, det findes der ikke en erstatning for.

Vi skal erstatte planteolie med raps og soja, men planteolien kan ikke erstattes? :gruble: jeg giver op nu, jeg forstår virkelig ikke, hvad det er du prøver at sige. Sorry
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf Skorstenen » 23. jan 2020, 07:40

Jeg har lige boykottet et firma grundet nedenstående mail. Lidt baggrund: Jeg har ikke talt med manden før, han sender bare en mødeinvitation i Outlook. Jeg besvarer blot denne mødeindkaldelse, altså har jeg ikke kendskab til hvem Peter er og kan ikke se, at det er en anden der har sendt det. Desuden, har vi aldrig haft en Brian hos os.

Hej Skorsten

Tak for din e-mail (som du har sendt til Peter) jeg har bare besvaret og ikke sendt noget til nogen peter

Nu er det mig som har sendt dit et mødeforslag (Til Peter)igen skal jeg lige vide at jeg har sendt til peter wtf hvorfor at jeg vil tillade mig at svare på dine spørgsmål.
Du må gerne svare direkte til mig. jamen så lad da være at maile via en eller anden peter

Som jeg har skrevet i invitationen så har vi - xxfirmanavnxx - været i dialog med xxnavnxx fra xxvskorstens-arbejdspladsxx A/S. En dialog som har strukket sig over et par år.

Det har primært været i lyset af jeres nuværende setup på jeres xxxsetup og ikke mindst leasingaftaler som i korrekt nok primært har hos xxekstern-partnerxx

Min invitation (læs: mødeforslag)ja, jeg ved godt hvad en invitation er var med udgangspunkt i en opfølgning nu hvor Brian hvem? ikke længere er hos jer.


:stoned: :stoned: Det er altså ikke sådan man "sælger billetter" hos mig :lol:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jan 2020, 08:49

Ryan Air og Norwegian.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf kidkomb » 23. jan 2020, 08:59

Fru Sunshine skrev:Ryan Air og Norwegian.

Hvorfor Norwegian? (Bare nysgerrig om der er noget jeg ikke ved)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jan 2020, 10:03

kidkomb skrev:
Fru Sunshine skrev:Ryan Air og Norwegian.

Hvorfor Norwegian? (Bare nysgerrig om der er noget jeg ikke ved)

Det er fordi, jeg for år tilbage havde en rigtig træls oplevelse med dem, hvor jeg endte med at strande i København. Flyet Aalborg-CPH var aflyst/forsinket. Det var CPH-Bergen ikke - og der var bare nada hjælp at hente på nogen mulig måde.

Jeg - og alle de andre aflyste passagerer - fik en voucher på 75,- til noget mad. Jeg var "heldig" at komme med den næste afgang, der ellers også var fuldt booket, men den fløj for sent til, at jeg kunne nå den sidste maskine til Bergen.
Jeg endte med at booke en afgang næste morgen med SAS, for der var ingen afgange med Norwegian om lørdagen.

Så jeg tabte en del penge på den oplevelse, og Norwegian har nægtet, at det er deres problem, når jeg nu ikke bare kunne vente med at rejse fra København til mandag.

Så den er ret personlig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf D.itsen » 23. jan 2020, 12:01

Falstria skrev:
D.itsen skrev:
Vi skal erstatte planteolie med raps og soja, men planteolien kan ikke erstattes? :gruble: jeg giver op nu, jeg forstår virkelig ikke, hvad det er du prøver at sige. Sorry


Raps og Soja er planter.
De giver planteolie.
De giver en anden planteolie end palmeolie.

Det dyrkes et andet sted på planeten jorden, hvor der ikke skal fældes skov og udryddes orangutanger for at dyrke det.


Der ER altså forskel på planteolier.
Nogen er bedre end andre, palmeolien er ikke god, af mange årsager, herunder orangutanger.

Nej, men det kræver stadig områder at dyrke det på. Større områder end at få den samme mængde planteolien. Det var hele min pointe. Hvis man kan gå to ens type produkter et med og et uden plateolie, så er det muligt at udskifte den ene olie med den anden.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf LaMariposa » 23. jan 2020, 12:36

Så boykotter jeg også Apcoa/Europark, og parkerer der virkelig kun, hvis det er absolut nødvendigt. Har haft flere rigtig dårlige oplevelser med dem her i efteråret (og nej, det var ikke bare at få en bøde - de sendte flere rykkere med PostNord, som ikke nåede frem inden for deres egen frist og truede mig derefter med inkasso - alt sammen på grund af en bøde, som jeg IKKE havde fået, og som de ikke kunne dokumentere, at de havde sent), og jeg gider ikke putte penge i deres kasse længere. Jeg tvivler på, at alle deres gebyrer kommer deres medarbejdere til gode.

Emsige røvhuller...
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf Primerose » 23. jan 2020, 13:22

Et særligt pizzeria på frederiksberg, der smugler narko ind til indlagte patienter på lukket afdeling. Fx ved at gemme stofferne under pepperoniskiverne.

Espressohouse fordi de eftersigende skulle have nogle naziforbindelser - og om ikke andet fordi de behandler medarbejderne rigtig skidt.

Og buræg som mange af jer andre. Hvis jeg spiser ude, tjekker jeg dog ikke med kokken/tjeneren om det er buræg eller ej. Men i hvert fald når det gælder æg vi selv køber til hjemmet.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf Ghattner » 23. jan 2020, 13:28

Primerose skrev:Et særligt pizzeria på frederiksberg, der smugler narko ind til indlagte patienter på lukket afdeling. Fx ved at gemme stofferne under pepperoniskiverne.

Espressohouse fordi de eftersigende skulle have nogle naziforbindelser - og om ikke andet fordi de behandler medarbejderne rigtig skidt.

Og buræg som mange af jer andre. Hvis jeg spiser ude, tjekker jeg dog ikke med kokken/tjeneren om det er buræg eller ej. Men i hvert fald når det gælder æg vi selv køber til hjemmet.


Det pizzaria vil jeg også meget gerne boykotte! Kan jeg få navnet, evt. i en besked? Ved du om de er blevet anmeldt, eller om hospitalet er orienteret?
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf RavenClaw » 23. jan 2020, 13:43

D.itsen skrev:
Falstria skrev:
D.itsen skrev:
Vi skal erstatte planteolie med raps og soja, men planteolien kan ikke erstattes? :gruble: jeg giver op nu, jeg forstår virkelig ikke, hvad det er du prøver at sige. Sorry


Raps og Soja er planter.
De giver planteolie.
De giver en anden planteolie end palmeolie.

Det dyrkes et andet sted på planeten jorden, hvor der ikke skal fældes skov og udryddes orangutanger for at dyrke det.


Der ER altså forskel på planteolier.
Nogen er bedre end andre, palmeolien er ikke god, af mange årsager, herunder orangutanger.

Nej, men det kræver stadig områder at dyrke det på. Større områder end at få den samme mængde planteolien. Det var hele min pointe. Hvis man kan gå to ens type produkter et med og et uden plateolie, så er det muligt at udskifte den ene olie med den anden.


Rapsen dyrkes her i landet, og ja, for at få en større mængde raps, så skal man have flere områder til det. De områder tager du fra kornmarker, som omlægges til rapsmarker. De kornmarker, der nedlægges, erstattes af mere effektivitet - og dermed større kornudbytte - på marker, der allerede eksisterer i andre lande. Så der skal ikke findes mere land til at øge produktionen af rapsolie. Landet er der i forvejen, det kræver bare, at det omlægges og gøres bedre.

Du kan ikke få en olie uden planter, men du kan få olier, der ikke er lavet af palmer.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf LaMariposa » 23. jan 2020, 14:02

Primerose skrev:Et særligt pizzeria på frederiksberg, der smugler narko ind til indlagte patienter på lukket afdeling. Fx ved at gemme stofferne under pepperoniskiverne.

Espressohouse fordi de eftersigende skulle have nogle naziforbindelser - og om ikke andet fordi de behandler medarbejderne rigtig skidt.

Og buræg som mange af jer andre. Hvis jeg spiser ude, tjekker jeg dog ikke med kokken/tjeneren om det er buræg eller ej. Men i hvert fald når det gælder æg vi selv køber til hjemmet.


What??? Det vil jeg også gerne have navnet på i et kort. Har frekventeret en hel del pizzariaer på Frederiksberg.
1
:lun: Be brave
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf D.itsen » 23. jan 2020, 14:04

RavenClaw skrev:
D.itsen skrev:
Falstria skrev:
D.itsen skrev:
Vi skal erstatte planteolie med raps og soja, men planteolien kan ikke erstattes? :gruble: jeg giver op nu, jeg forstår virkelig ikke, hvad det er du prøver at sige. Sorry


Raps og Soja er planter.
De giver planteolie.
De giver en anden planteolie end palmeolie.

Det dyrkes et andet sted på planeten jorden, hvor der ikke skal fældes skov og udryddes orangutanger for at dyrke det.


Der ER altså forskel på planteolier.
Nogen er bedre end andre, palmeolien er ikke god, af mange årsager, herunder orangutanger.

Nej, men det kræver stadig områder at dyrke det på. Større områder end at få den samme mængde planteolien. Det var hele min pointe. Hvis man kan gå to ens type produkter et med og et uden plateolie, så er det muligt at udskifte den ene olie med den anden.


Rapsen dyrkes her i landet, og ja, for at få en større mængde raps, så skal man have flere områder til det. De områder tager du fra kornmarker, som omlægges til rapsmarker. De kornmarker, der nedlægges, erstattes af mere effektivitet - og dermed større kornudbytte - på marker, der allerede eksisterer i andre lande. Så der skal ikke findes mere land til at øge produktionen af rapsolie. Landet er der i forvejen, det kræver bare, at det omlægges og gøres bedre.

Du kan ikke få en olie uden planter, men du kan få olier, der ikke er lavet af palmer.

Man kunne også skære ned på forbruget, og det er jeg ret overbevist om er et mere effektivt valg. Men lad os stoppe den her, vi bliver ikke enige.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf RavenClaw » 23. jan 2020, 14:44

D.itsen skrev:
RavenClaw skrev:
D.itsen skrev:
Falstria skrev:
D.itsen skrev:
Vi skal erstatte planteolie med raps og soja, men planteolien kan ikke erstattes? :gruble: jeg giver op nu, jeg forstår virkelig ikke, hvad det er du prøver at sige. Sorry


Raps og Soja er planter.
De giver planteolie.
De giver en anden planteolie end palmeolie.

Det dyrkes et andet sted på planeten jorden, hvor der ikke skal fældes skov og udryddes orangutanger for at dyrke det.


Der ER altså forskel på planteolier.
Nogen er bedre end andre, palmeolien er ikke god, af mange årsager, herunder orangutanger.

Nej, men det kræver stadig områder at dyrke det på. Større områder end at få den samme mængde planteolien. Det var hele min pointe. Hvis man kan gå to ens type produkter et med og et uden plateolie, så er det muligt at udskifte den ene olie med den anden.


Rapsen dyrkes her i landet, og ja, for at få en større mængde raps, så skal man have flere områder til det. De områder tager du fra kornmarker, som omlægges til rapsmarker. De kornmarker, der nedlægges, erstattes af mere effektivitet - og dermed større kornudbytte - på marker, der allerede eksisterer i andre lande. Så der skal ikke findes mere land til at øge produktionen af rapsolie. Landet er der i forvejen, det kræver bare, at det omlægges og gøres bedre.

Du kan ikke få en olie uden planter, men du kan få olier, der ikke er lavet af palmer.

Man kunne også skære ned på forbruget, og det er jeg ret overbevist om er et mere effektivt valg. Men lad os stoppe den her, vi bliver ikke enige.


Af olie generelt? Eller misforstår jeg dit indlæg?
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Hvad/hvem boykotter du?

Indlægaf Primerose » 23. jan 2020, 21:45

Ghattner skrev:
Primerose skrev:Et særligt pizzeria på frederiksberg, der smugler narko ind til indlagte patienter på lukket afdeling. Fx ved at gemme stofferne under pepperoniskiverne.

Espressohouse fordi de eftersigende skulle have nogle naziforbindelser - og om ikke andet fordi de behandler medarbejderne rigtig skidt.

Og buræg som mange af jer andre. Hvis jeg spiser ude, tjekker jeg dog ikke med kokken/tjeneren om det er buræg eller ej. Men i hvert fald når det gælder æg vi selv køber til hjemmet.


Det pizzaria vil jeg også meget gerne boykotte! Kan jeg få navnet, evt. i en besked? Ved du om de er blevet anmeldt, eller om hospitalet er orienteret?


Vi fandt ud af det, da jeg i den periode arbejde på en af de lukkede afdelinger, og som konsekvens boycuttede hele det psykiatriske hospital det pågældende pizzeria.
Jeg er ikke klar over om/hvordan ledelsen ellers håndterede det. Du får navnet i kort.
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.

Tilbage til "Livets forhold"