vil i ikke nok hjælpe?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 26. jan 2020, 22:28

vil i ikke hjælpe hvis i kan? det har været så hårdt her de sidste par år hvor mine mor og far ikke vil se mig længere, de er millioneere og kunne lade mig leve godt men de vil ikke. Min læge siger at jeg ikke har 10 år igen hvis det fortsætter på grund af STORT forbrug af alkohol jeg er 39 men kan næsten ikke gå længere på grund af druk og røg?
Hvorfor skal nogen have så meget mens jeg har så lidt? For to år siden troede jeg at havde vundet 15-mio. i lotto, men jeg havde set forkert på tallene?
Hvad gør man når man har det rigtig dårligt og føler at inden vil hjælpe en? Der er bare en ting jeg vil og det er at være glad igen ligesom da man var en lille dreng og vi købte fredagsslik om fredagen og hyggede med en movie box og disney film om fredagen. MEN! nu vil de ikke længere se mig på grund af at jeg har stjålet de sidste mange gange jeg har været der. Prøv I lige at være så syge fordi I mangler noget at drikke, så ville I sgu også gøre hvad i kunne for at få noget hurtigt! Og det hjælper ikke en skid med antabus, for de kan ikke tvinge det i en, så længe man bare kan lade være med at tage det, ja så starter jeg et forløb men holder bare op med at tage det efter et par dage, jeg har startet på antabus omkring 7 gange nu så det virker ikke, men der er heller ikke noget andet der virker, så jeg kan ikke lige se, hvordan jeg skal holde op med at drikke? De vil ikke behandle mig på grund af nogen skitzofreni diagnoser som jeg ikke vil fortælle om hvilken sygdom det drejer sig om her. Og så må man ikke blive behandlet for alkohol når man er psykisk syg?
Hvem kan hjælpe? synes aldrig der er nogen der svare når man beder om hjælp.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Flora » 26. jan 2020, 23:52

Jeg synes, du skal tale med din læge om dit alkoholproblem. Han eller hun vil vide, hvilken behandling, der er den rette. Men du skal ville det selv, og det tænker jeg ikke, du har villet de andre gange. Ikke når du er stoppet med antabus efter et par dage. Som du selv skriver, kan ingen tvinge det i dig. Ingen kan tvinge dig til nogen form for behandling. Hvis ikke du vil det selv, kommer det ikke til at virke. Men hvis du selv er villig til at gøre en indsats, så kan du også få hjælp. Men start med at tale med din læge.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf icelady » 27. jan 2020, 00:07

Du skal gå til din læge.


Overfor lægen skal du være ærlig og tage imod den hjælp, der nu engang bliver tilbudt. Der er sikkert forskellige muligheder, alt efter hvor man bor i landet.


Spørgsmålet er så, om du rent faktisk er indstillet på gennemføre et forløb, så du kommer ud af dit misbrug, eller om det (igen) bliver en fiasko, hvor du bagefter kan sidde og pege fingre af alle andre og give dem skylden for, det ikke lykkedes.



Og ang dine forældre; jeg kan godt forstå de har slået hånden af dig og forbudt dig at komme i deres hjem. Hvorfor skal de blive ved at lade dig komme, vel vidende du højst sandsynligt kun kommer for at kunne stjæle til dit misbrug?

Hvis du kommer til læge og får aftalt et forløb kan du altid skrive et brev til dem, og forklare, at du nu vil gøre en indsats og at du håber I kan ses, når du ikke er misbruger mere.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Purple Haze » 27. jan 2020, 00:18

Det er selvfølgelig rigtig trist at du er syg.
Og det er rigtig hårdt at man skal klarer sig selv, og ingen kan knipse med fingrene og ordne tingene for en.
Så man skal passe på sig selv.

Og det er også det dine forældre gør. Hvilket er en god ting.
Når du bliver klar til det kan du få hjælp til at passe på dig selv. Det er muligvis ikke den bedste hjælp der findes som du kan få, men du har muligheder.
Det er selvfølgelig en ringe trøst, men i det mindste kan du få hjælp til at få din sygdom under kontrol, så du kan få et nogenlunde liv i den tid du har tilbage - det er ikke alle forundt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Delfin » 27. jan 2020, 00:55

Som de andre skriver, første skridt er at gå til lægen. Jo, der findes også behandling for misbrug for psykisk syge. Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men fx har Sct. Hans en afdeling for misbrugere med blandingsdiagnoser, men det kræver at du vil lade dig indlægge i en længere periode. Det bliver hårdt arbejde, og det er dig, der skal gøre det, men personalet kan støtte dig i at klare det.
1
14 11 14
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf JoyNips » 27. jan 2020, 05:56

Som datter af en alkoholiker: den eneste der kan hjælpe dig er dig selv. Og dér er du tydeligvis ikke endnu.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf IrmaPigen » 27. jan 2020, 06:25

Hvordan er det, du forventer at vi gennem et internet-debatforum skal hjælpe dig? Hvad for en "Hjælp" det er du gerne vil have fra os?

Sådan lidt groft sagt, ligger du jo som du selv har redt. Så længe du ikke ændrer din handlemønstre, sker der heller ingen ændring i din situation.
0
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 27. jan 2020, 06:38

Kære venner? Min læge/Hitler kender udmærket godt min situation? Han mener ikke jeg lever om ti-år, hvis jeg fortsætter sådan her? Men han vil ikke hjælpe han skriver antabus til mig men han vil ikke indlægge mig i minisota ophold fordi der ikke er bedring i en sygdom som jeg ikke vil fortælle hvad er her (det er skizofreni). Så derfor må jeg ikke blive hjulpet? Han siger at jeg er hypokonder så jeg er ved at være lidt træt af ham. Hvergang jeg kommer med en sygdom siger han at det ikke er noget og at jeg er hypokonder, så det er jo livsfarligt, så derfor kalder jeg ham Hitler. Jo tak, jeg kan komme igen, når jeg er død!
Der er bare en ting jeg har brug for og det er ro og penge. Jeg vil bare gerne være glad igen, så kunne jeg måske holde op med at drikke. Jeg skulle have været på førtidspension for lang tid siden men jeg må ikke fordi er under 40. Så ser da frem til at blive fyrre og måske kan få lov til at komme på pension. Jeg skulle også for længst have haft sådan en af de der trehjulede knallerter som man altid ser indvandrer damerne køre rundt på. Men det må jeg heller ikke få selvom jeg næsten ikke kan gå længere og må gå med krykstok på grund af alkoholen.
Mine forældre burde hjælpe mig og støtte meget mere, men de er vist flove over mig og gemmer min væk så naboen ikke skal se at de har sådan en søn. Og min far er direktør, så de må heller ikke vide det på arbejde. Jeg ville også gerne se resten af min familie, men jeg må ikke komme ved min bror længere på grund af hans to døtre. Så nu er jeg helt alene? Det er noget der gør meget ondt på et mennneske at blive isoleret fra alle andre mennesker på den måde. Jeg håber virkelig ikke i andre skal op leve sådan noget på et tidspunkt.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. jan 2020, 07:07

Det bliver nok lidt groft og firkantet det her....

Du er helt alene fordi du har gjort din familie ondt, og fordi du forventer at de tager ansvar for dig, dit liv, dine sygdomme.
Du synes de svigter dig fordi de ikke giver dig penge, men dine forældre svigter dig HVIS de giver dig penge, for så bruger du dem på alkohol.

Dine forældre, og andre nærmeste, har IKKE et ansvar overfor dig og dit liv. Det har DU, og intet I dine indlæg udstråler at du har det perspektiv og den erkendelse.

DU er dit eget ansvar, ikke dine forældres, ikke din brors, ikke din læges. Og du kommer ikke ud af den onde cirkel førend du selv tager ansvar for det
Både din familie og læge har prøvet at hjælpe dig utallige gange. Og jeg er ret sikker på at du har gjort din familie ondt mange mange mange gange, og de derfor fravælger dig, eller "gemmer dig væk"
15
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf JoyNips » 27. jan 2020, 07:19

Androkles skrev:Der er bare en ting jeg har brug for og det er ro og penge. Jeg vil bare gerne være glad igen, så kunne jeg måske holde op med at drikke. (...)
Mine forældre burde hjælpe mig og støtte meget mere, men de er vist flove over mig og gemmer min væk så naboen ikke skal se at de har sådan en søn. Og min far er direktør, så de må heller ikke vide det på arbejde. Jeg ville også gerne se resten af min familie, men jeg må ikke komme ved min bror længere på grund af hans to døtre. Så nu er jeg helt alene? Det er noget der gør meget ondt på et mennneske at blive isoleret fra alle andre mennesker på den måde. Jeg håber virkelig ikke i andre skal op leve sådan noget på et tidspunkt.


Nej, det du har brug for er selv at tage ansvar for sin situation. Du er en voksen mand, dine forældre skal ikke forsørge dig.

Hvis du gerne vil have flere penge mellem hænderne fordi det vil gøre sig gladere, så stop med at drikke og få et arbejde.

Ja, det gør ondt at være alene, men det er ikke din familie der gør noget forkert her. Du drikker og stjæler fra dem, synes du selv det er en opførsel der er okay?
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf thomassneum » 27. jan 2020, 07:44

Yep!.

Har ikke meget at byde ind med.
Støtter op i koret, alene for at du måske kan se hvad der er nødvendigt. Du skal begynde at tage ansvaret selv. Ingen kan hjælpe dig som du er nu. Jeg garanterer dig for at der vil være massere af hjælp at hente, så snart du selv viser et initiativ og tager ansvar for dit liv.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 27. jan 2020, 08:12

Kære venner? Jeg tror slet ikke nogen af jer kan sætte jer ind i hvor svært det her er? Jeg ville da gerne gå i minisota ophold hvis bare jeg kunne få det men min læge vil ikke give mig det?
0
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 27. jan 2020, 08:12

Kære venner? Jeg tror slet ikke nogen af jer kan sætte jer ind i hvor svært det her er? Jeg ville da gerne gå i minisota ophold hvis bare jeg kunne få det men min læge vil ikke give mig det? Jeg tror altså ikke det er mig der er galt på den her, for I ville synes det er ligeså hårdt hvis det var jer, der havde fået taget alt fra jer i livet.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Charly » 27. jan 2020, 08:15

Androkles skrev:Kære venner? Jeg tror slet ikke nogen af jer kan sætte jer ind i hvor svært det her er? Jeg ville da gerne gå i minisota ophold hvis bare jeg kunne få det men min læge vil ikke give mig det? Jeg tror altså ikke det er mig der er galt på den her, for I ville synes det er ligeså hårdt hvis det var jer, der havde fået taget alt fra jer i livet.

Jeg er ikke i tvivl om at dit liv er hårdt. Men den eneste, der virkelig kan ændre det, er dig. Du er nødt til at komme til den erkendelse, at det er DIT liv, som DU skal prøve at få på ret kurs. Lige nu er du et sted, hvor det hele er andres skyld, men du er nødt til at komme ud af offerrollen og selv tage ansvar for at komme ud af dit misbrug.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Delfin » 27. jan 2020, 08:17

Selvfølgelig ville vi også synes, det var hårdt. Du ved strengt taget ikke, hvad vi andre har med i rygsækken. Tro mig, her er mange tunge rygsække herinde, så lad være med det der. Ingen har lovet os at livet er let, og nogle ting har man ikke den store indflydelse på, når de sker, men man har et valg om, hvordan man takler det.
6
14 11 14

Tilbage til "Livets forhold"