vil i ikke nok hjælpe?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Akehurst2 » 22. apr 2020, 07:08

Hvor er det fantastisk flot kæmpet! Tillykke med dit nye liv :)
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf IrmaPigen » 22. apr 2020, 07:20

Tillykke med din beslutning.

Det er flot gået. Jeg håber det bedste for dig, at du kan holde fadt i beslutningen og få genetableret en relation til din familie.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16990
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf LaMariposa » 22. apr 2020, 07:41

Du fortjener nogle af dem her:
:banan2: :pompom: :dance: :rock:

Hvor er det skønt at høre, at du gjorde noget ved det. Det kræver mod og hårdt arbejde at nå dertil, hvor du er nu, og det er sgu sejt gået. Hold fast.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf milisa » 22. apr 2020, 18:08

Sikke en dejlig update! Og du fortjener ekstra ekstra meget hyldest, fordi du holder dig ædru i en coronatid. Det er ikke nemt at gå gennem alene - og så lige smide et afvænningsforløb oven i. Hvad du har gjort - og hvad du stadig gør - kræver så meget mod og vilje og styrke, som få kan mestre. Imponerende!!! Husk at kigge dig selv i øjnene hver dag og indse hvor sej du er.

Jeg kan godt forstå, du skammer dig ift fortiden, men den kan du ikke ændre på. Men du kan ændre på nutiden, og du kan være medbestemmende over fremtiden. Så hold ud og hold ved, det er forår, og samfundet lukker så småt op igen. :)
1
Tally-ho
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 25. apr 2020, 21:56

Tak for de mange pæne ord. Jeg ville dog gerne have kontakt med mor og far igen, men jeg ved ikke, hvordan det skal ske. De afbrød al kontakt, virkelig al, så det er en meget svær livssituation at miste det eneste man har. Jeg fortryder selvfølgelig alt det, jeg har budt dem, og det at jeg er gået ind i deres hjem for at stjæle, det er noget utilgiveligt. Så det er selvfølgelig fortjent at jeg nu skal være helt alene, men det er en meget svær situation, så man i forvejen ikke føler sig særlig stærk. Så har man ikke rigtig noget at stå imod med, når man er helt alene på grund af at de eneste, man elskede har slået hånden af en.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. apr 2020, 22:24

Androkles skrev:Tak for de mange pæne ord. Jeg ville dog gerne have kontakt med mor og far igen, men jeg ved ikke, hvordan det skal ske. De afbrød al kontakt, virkelig al, så det er en meget svær livssituation at miste det eneste man har. Jeg fortryder selvfølgelig alt det, jeg har budt dem, og det at jeg er gået ind i deres hjem for at stjæle, det er noget utilgiveligt. Så det er selvfølgelig fortjent at jeg nu skal være helt alene, men det er en meget svær situation, så man i forvejen ikke føler sig særlig stærk. Så har man ikke rigtig noget at stå imod med, når man er helt alene på grund af at de eneste, man elskede har slået hånden af en.

Jeg tror, at de vil tage imod dig, hvis du viser dem, at du nu er clean.
Men du skal selv føle dig klar.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Æble » 26. apr 2020, 05:28

Androkles skrev:Tak for de mange pæne ord. Jeg ville dog gerne have kontakt med mor og far igen, men jeg ved ikke, hvordan det skal ske. De afbrød al kontakt, virkelig al, så det er en meget svær livssituation at miste det eneste man har. Jeg fortryder selvfølgelig alt det, jeg har budt dem, og det at jeg er gået ind i deres hjem for at stjæle, det er noget utilgiveligt. Så det er selvfølgelig fortjent at jeg nu skal være helt alene, men det er en meget svær situation, så man i forvejen ikke føler sig særlig stærk. Så har man ikke rigtig noget at stå imod med, når man er helt alene på grund af at de eneste, man elskede har slået hånden af en.


Er du færdig med at stjæle fra dem og være tarvelig overfor dem?

Måske kan du skrive er brev til dem hvor du fortæller hvir du står ligenu og hvor ked af det du er over alle de ring du har gjort. Og at du ved nu hvor meget du har brug for dem og du savner dem og derfor håber de vil give dig en chance til.
4
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf RavenClaw » 26. apr 2020, 05:37

Jeg ville også skrive et brev til dem. Det gør det lettere for dig at få dine tanker og følelser med, når du ikke skal sige det til dem direkte. Nævn, hvordan du har det nu, at du er gået i behandling, og at du fortryder alt, hvad du har budt dem gennem årene. Og så giv dem lidt tid til at beslutte sig for, om de vil give dig en chance mere. Det er dine forældre, og de har jo også set, hvilken søn du er, når alkoholen ikke har overtaget din krop og sind. Måske vil de række dig deres hånd også, hvis du er oprigtigt over, at du ønsker at blive deres gamle søn igen.

Så ræk ud efter dem, men giv dem tid til også at række ud efter dig.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Rapfisk » 26. apr 2020, 06:15

Hvor er du sej! Og så helt alene. Det er vildt imponerende.

Som mor kan jeg sige, at den dag, jeg fik sådan et brev fra mit barn, ville være den lykkeligste i mit liv. Det kan godt være at de har brug for tid til at tø op, men skriv endelig til dem, når du er klar.

Hvis de ikke reagerer, ville jeg huske deres fødselsdage og sende små opdateringer med nogle måneders mellemrum, så de ved, du er seriøs.

Men du skal være klar. Nogle mennesker er jo mærkelige, og der er selvfølgelig en risiko for, at dine forældre direkte afviser dig. Jeg vil råde dig til at vente, til du er klar til sådan en afvisning. Måske skal du prøve at dyrke nogle nye relationer først. Det er selvfølgelig ikke let i disse tider, men måske kender du eller nogle af de professionelle, du er i kontakt med, nogle tilbud, du kan opsøge, når tiden er en anden?

Jeg ønsker dig i hvert fald alt det bedste.
7
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Stars » 26. apr 2020, 07:56

Jeg tænker, at et første møde kan være rigtig svært for alle parter. Og at dine forældre vil sidde på nåle for st opfatte, om forandringen er reel, eller om du bare forsøger at komme tæt nok på dem til at stjæle fra dem igen.
Så jeg ville foreslå (i brevet), at I mødes et neutralt sted - en gåtur i byens park eller lignende.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 30. apr 2020, 09:07

Jeg vil gerne prøve at skrive et brev til dem, men jeg har ikke særlig store forventninger.
Jeg har svært ved at finde lyset længere.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Æble » 30. apr 2020, 09:21

Androkles skrev:Jeg vil gerne prøve at skrive et brev til dem, men jeg har ikke særlig store forventninger.
Jeg har svært ved at finde lyset længere.


Nu skal du lige holde fast. Du har allerede opnået meget. Det er og bliver ikke nemt. Men den eneste vej er fremad. Dit sortsyn hjælper dig ikke, den sorte tankegang bliver en undskyldning for at drikke. Du SKAL holde fast! Det liv du ønsker dig ligger foran dig, men druk sender dig den forkerte vej.
2
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 30. apr 2020, 11:13

Æble skrev:
Androkles skrev:Er du færdig med at stjæle fra dem og være tarvelig overfor dem?


Ja, naturligvis, det kunne jeg da aldrig drømme om at gøre, hvis de nogensinde lukker mig ind i deres liv igen.
2
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Suzan » 30. apr 2020, 12:01

Giv det tid.
Gå til AAmøder og arbejd gerne med trinnene, så du kan få ryddet grundigt op i dig selv.
Det er en stor lang proces at vende skuden og ikke mindst andres tillid igen.

Det er flot at du gik i behandling og blev ædru.
Hold fast i det. :gogo:
2
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Suzan » 30. apr 2020, 12:01

Suzan skrev:Giv det tid.
Gå til AAmøder og arbejd gerne med trinnene, så du kan få ryddet grundigt op i dig selv.
Det er en stor lang proces at vende skuden og ikke mindst vinde andres tillid igen.

Det er flot at du gik i behandling og blev ædru.
Hold fast i det. :gogo:
0

Tilbage til "Livets forhold"