Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf Muddi » 28. apr 2020, 16:34

Mistermor skrev:Vi skulle have været på North Side, og vi kommer ikke i sommerhus, men det er jo småting i forhold til, at nogen skulle blive alvorligt syg.

Vi har billetter til Domkirkerock i Viborg (Westlife bl.a.) 14/8, spørgsmålet er, om det bliver til noget.

Men igen hvis mine nærmeste (og jeg selv) slipper for at blive alvorligt ramt, skal jeg ikke bede om mere. Heller ikke, selvom det skulle ende med, at min kæreste bliver fyret.


Jeg har lige læst i den lokale avis, at Domkirkerocken bliver flyttet til 2021 :)
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf PaleSeptember » 28. apr 2020, 16:38

Pandesteg skrev:Vi har allerede været meget påvirkede på vores aktivitet her på afdelingen (nedlukning/aflysninger af operationer osv.), men foreløbigt har vi sekretærer fået lov at udføre vores "normale" arbejdsopgaver og er ikke blevet allokeret til coronaarbejde, så at sige. Dog blev det for et par uger siden meldt ud, at fra nu af er der ikke noget, der hedder at man kan sige nej til arbejdsopgaver, som man ikke har lyst til at udføre. Jeg kan ikke huske den præcise formulering, men det var dét, der var budskabet i hvert fald.
I går kom der så mail ud om at der temmelig sikkert bliver brug for ekstra sekretærbemanding i forbindelse med arbejdet i podeteltene, da åbningstiderne skal udvides. Så vi blev sådan semi-varslet at nogle af os skal allokeres dertil i en periode.
Hvis jeg boede tættere på min arbejdsplads så ville jeg nok ikke have noget i mod det, men jeg har jo nogle favorable aftaler ift. arbejdstider/flex/hjemmearbejdsdage, så håber jeg at jeg slipper, da det vil smadre min fritid ret meget at skulle arbejde i podeteltene. Desuden gad jeg også godt snart se noget af min familie og mange af dem vil ikke se mig, fordi jeg arbejder på et hospitalet og de er bange for smitte. Så hvis jeg skal arbejde i podeteltene, så bliver det da endnu mere umuligt at ses bare en lille smule.


En af mine kolleger er også taget ud til at være i podningsteltet engang imellem, hun skal bl.a. i morgen aften. Først havde hun det sådan, at hun skulle ABSOLUT ikke i nærheden af det, men så var hun dernede og kigge, og så sprang hun selv ud i det. Hos os sidder sekretærerne ikke i nærheden af, hvor patienterne kommer hen. Det er kun dem, der udfører podningen, der har direkte patientkontakt.
Resten af os har nok at se til, så der er vist ingen risiko for, at flere af os bliver pillet ud til noget andet.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2020, 17:24

PaleSeptember skrev:
Pandesteg skrev:Vi har allerede været meget påvirkede på vores aktivitet her på afdelingen (nedlukning/aflysninger af operationer osv.), men foreløbigt har vi sekretærer fået lov at udføre vores "normale" arbejdsopgaver og er ikke blevet allokeret til coronaarbejde, så at sige. Dog blev det for et par uger siden meldt ud, at fra nu af er der ikke noget, der hedder at man kan sige nej til arbejdsopgaver, som man ikke har lyst til at udføre. Jeg kan ikke huske den præcise formulering, men det var dét, der var budskabet i hvert fald.
I går kom der så mail ud om at der temmelig sikkert bliver brug for ekstra sekretærbemanding i forbindelse med arbejdet i podeteltene, da åbningstiderne skal udvides. Så vi blev sådan semi-varslet at nogle af os skal allokeres dertil i en periode.
Hvis jeg boede tættere på min arbejdsplads så ville jeg nok ikke have noget i mod det, men jeg har jo nogle favorable aftaler ift. arbejdstider/flex/hjemmearbejdsdage, så håber jeg at jeg slipper, da det vil smadre min fritid ret meget at skulle arbejde i podeteltene. Desuden gad jeg også godt snart se noget af min familie og mange af dem vil ikke se mig, fordi jeg arbejder på et hospitalet og de er bange for smitte. Så hvis jeg skal arbejde i podeteltene, så bliver det da endnu mere umuligt at ses bare en lille smule.


En af mine kolleger er også taget ud til at være i podningsteltet engang imellem, hun skal bl.a. i morgen aften. Først havde hun det sådan, at hun skulle ABSOLUT ikke i nærheden af det, men så var hun dernede og kigge, og så sprang hun selv ud i det. Hos os sidder sekretærerne ikke i nærheden af, hvor patienterne kommer hen. Det er kun dem, der udfører podningen, der har direkte patientkontakt.
Resten af os har nok at se til, så der er vist ingen risiko for, at flere af os bliver pillet ud til noget andet.


Jeg tror ikke sekretærerne sidder i teltene/i nærheden af patienter nogle steder.

Afdelingerne bliver bare bedt løbende om af aflevere X antal sekretærer, der bliver ikke skelnet til om vi har travlt eller ej. Så må de tilbageværende bare løbe det stærkere.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. apr 2020, 18:35

Min veninde har lige skrevet, at en kollega er blevet testet positiv.
Hendes mand er af flere årsager i risikogruppen, og de bor småt :(
Det går jeg da lidt og grubler over.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf sigge » 29. apr 2020, 14:31

Vi har lige fået mail fra ledelsen om, at de har været nødt til at opsige 14 medarbejdere bredt i firmaet. Vi er ca. 250 medarbejdere fordelt på 6 lokationer, og umiddelbart har jeg ikke hørt, at nogen af mine nærmeste kolleger er mellem de opsagte. Men det kan jo være, de først lige har fået det at vide og skal sunde sig lidt, inden det bliver meldt ud.

Jeg troede faktisk, der ville gå et stykke tid, før vores branche mærkede noget til coronakrisen, for lige nu har vi mindst lige så travlt som altid. Men ledelsen kan selvfølgelig se fremad i ordrebøgerne, og når folk også har et vist opsigelsesvarsel, er de nødt til at være på forkant. Men det er godt nok trist for de berørte, for jeg gætter på, at vi nok ikke er de eneste i vores branche, der mærker den tendens.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf sigge » 4. maj 2020, 09:15

Jeg er så åbenbart i en risikogruppe i og med, at jeg er ret overvægtig. Men jeg har virkelig ikke lyst til at gå i hjemmeisolation af den grund, som to af mine kolleger med astma har gjort. Det gik OK med at arbejde hjemmefra i 4 uger, men til sidst var min motivation ret lav, så jeg har virkelig brug for at være på min arbejdsplads sammen med mine kolleger for at være rigtigt effektiv. Så jeg må bare fortsat være super-opmærksom på håndhygiejne og afstand såvel på arbejde som i supermarkeder osv. Det sidste synes jeg efterhånden kan være lidt svært, så nu har jeg bestilt varer på Nemlig til den næste uge.

Med det sagt, så har jeg normalt et ret godt immunforsvar. Jeg har f.eks. aldrig haft influenza, så vidt jeg ved. Jeg får en almindelig forkølelse 1-2 gange om året, og så har jeg en sjælden gang noget mavebøvl, men det er så også det. Så jeg er ikke som sådan bange for at blive syg med covid-19. Jeg er stadig væsentlig mere bekymret for min mor og hendes elendige lunger.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf Elvispop » 4. maj 2020, 11:40

Elvispop skrev:Min mor døde 10. Februar (ikke corona-relatetet)
Vi holdt bisættelse 20. Februar.
Der ER kommet gravsten på, men vi kan ikke nedsætte hendes urne, pga corona-lukning.

Ville bare SÅ gerne ha' sat det "sidste" punktum.


Opfølgning:
Nu har vi endelig fået lov at putte den gamle i jorden..
På Ondsag bliver hendes sidste, sidste rejse..

Hun har stået opbevaret hos bedemanden, siden slutningen af februar.
Så i mors ånd, joke'r vi med at hun har været på herre-besøg.. :D
5
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf Kilix » 4. maj 2020, 11:49

Min far fik en blodprop i hjernen for lidt over en uge siden (han er relativt okay), men jeg foeler mig virkeligt meget, meget, meget langt vaek fra min familie lige nu :tud:
Jeg haaber godtnok at vi kan komme over graensen til Juni....!
0
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf bibbs » 4. maj 2020, 11:54

Vores søn skal have en planlagt operation den 5 juni og der er der kun en af os der må komme med.

Det bliver mig der skal med, men jeg gruer for ventetiden alene hvor det ville være dejligt med en at støtte sig til.

Men sådan skal det ikke være
0
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf Fledermäuslein » 4. maj 2020, 11:59

Kilix skrev:Min far fik en blodprop i hjernen for lidt over en uge siden (han er relativt okay), men jeg foeler mig virkeligt meget, meget, meget langt vaek fra min familie lige nu :tud:
Jeg haaber godtnok at vi kan komme over graensen til Juni....!


Som dansk statsborger må du gerne rejse ind i Danmark. Du må også gerne køre gennem Tyskland for at komme dertil og du må gerne medbringe en udenlandsk ægtefælle. Jeg kender flere udlandsdanskere, der har taget turen, så du skal ikke være nervøs. God bedring med din far :ae:
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. maj 2020, 12:06

sigge skrev:Jeg er så åbenbart i en risikogruppe i og med, at jeg er ret overvægtig. Men jeg har virkelig ikke lyst til at gå i hjemmeisolation af den grund, som to af mine kolleger med astma har gjort. Det gik OK med at arbejde hjemmefra i 4 uger, men til sidst var min motivation ret lav, så jeg har virkelig brug for at være på min arbejdsplads sammen med mine kolleger for at være rigtigt effektiv. Så jeg må bare fortsat være super-opmærksom på håndhygiejne og afstand såvel på arbejde som i supermarkeder osv. Det sidste synes jeg efterhånden kan være lidt svært, så nu har jeg bestilt varer på Nemlig til den næste uge.

Med det sagt, så har jeg normalt et ret godt immunforsvar. Jeg har f.eks. aldrig haft influenza, så vidt jeg ved. Jeg får en almindelig forkølelse 1-2 gange om året, og så har jeg en sjælden gang noget mavebøvl, men det er så også det. Så jeg er ikke som sådan bange for at blive syg med covid-19. Jeg er stadig væsentlig mere bekymret for min mor og hendes elendige lunger.



Jeg har det på nøjagtigt samme måde, jeg føler mig ikke - trods stor overvægt, særligt sårbar. Altså jeg er med på at procentdelen overvægtige indlagte smittede er højere end procentdelen af overvægtige generelt set. Men med et generelt super godt helbred, og meget få årlige sygedage, så tænker jeg ikke jeg er mere udsat end alle andre, og jeg kommer ikke til at agere anderledes heller.

Jeg afventer at de åbner op for antistof test, i og med min kæreste er testet positiv for antistoffer,- uden at have været mærkbart syg, så tænker jeg der er en vis sandsynlighed for at jeg også har været smittet, og måske endda lagde ud, da jeg i uge 8 var lagt ned nogle dage, med forkølelse og en virkelig hård og genstridig hoste, der blev siddende længe.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf Kilix » 4. maj 2020, 12:38

Fledermäuslein skrev:
Kilix skrev:Min far fik en blodprop i hjernen for lidt over en uge siden (han er relativt okay), men jeg foeler mig virkeligt meget, meget, meget langt vaek fra min familie lige nu :tud:
Jeg haaber godtnok at vi kan komme over graensen til Juni....!


Som dansk statsborger må du gerne rejse ind i Danmark. Du må også gerne køre gennem Tyskland for at komme dertil og du må gerne medbringe en udenlandsk ægtefælle. Jeg kender flere udlandsdanskere, der har taget turen, så du skal ikke være nervøs. God bedring med din far :ae:

Tusind tak :kys: Det hjalp lidt paa humoeret!
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf Mulan » 4. maj 2020, 19:49

Det er vist overvægt sammen med anden kronisk sygdom, som kan følge overvægt over 35 BMI - fx diabetes.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf zembra1986 » 7. maj 2020, 19:05

Nu hvor der er udsigt til at min arbejdsplads åbner delvis pop meget snart, så kommer tanken.......Er det i det hele taget en god ide for mig at gå på arbejde? Beskytter jeg i det hele taget mig selv nok?

Grunden til disse tanker er, at jeg har en mistanke om at min lungefunktion er nedsat. Jeg fik for et par år siden, taget sådan en test hos lægen, hvor man skal blæse på kraftigt, man kan ned i et rør (kan ikke huske hvad testen hedder) og den gav ikke et godt resultat og jeg blev faktisk sendt videre til yderligere udredning på sygehuset. Jeg nåede at få lungerne røntgenfotograferet og der fandt man ikke noget alvorligt. Fik så sådan et rør med hjem, hvor jeg skulle blæse i det hver dag i nogle uger, men pga. af nogle personlige omstændigheder afbrød jeg udredningen, da jeg simpelthen ikke kunne overskue det.......så reelt går jeg rundt og ved ikke om jeg har nedsat lungefunktion eller hvordan, og det gør at jeg er bekymret for sådan noget som at vende tilbage til arbejde, for jeg har virkelig ikke lyst til at blive smittet. Jeg er ret bange ved tanken, om hvad en omgang corona kunne have af langvarig effekt på mine lunger, skulle den hoppe på mig.

Er jeg egentlig én af dem, der skulle blive hjemme? Jeg er jo ikke diagnosticeret med noget lungerelateret........men der ér jo tegn, og jeg kunne reelt fejle noget på det område.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Er du personligt berørt af Corona-balladen?

Indlægaf Kanga » 8. maj 2020, 09:41

zembra1986 skrev:Nu hvor der er udsigt til at min arbejdsplads åbner delvis pop meget snart, så kommer tanken.......Er det i det hele taget en god ide for mig at gå på arbejde? Beskytter jeg i det hele taget mig selv nok?

Grunden til disse tanker er, at jeg har en mistanke om at min lungefunktion er nedsat. Jeg fik for et par år siden, taget sådan en test hos lægen, hvor man skal blæse på kraftigt, man kan ned i et rør (kan ikke huske hvad testen hedder) og den gav ikke et godt resultat og jeg blev faktisk sendt videre til yderligere udredning på sygehuset. Jeg nåede at få lungerne røntgenfotograferet og der fandt man ikke noget alvorligt. Fik så sådan et rør med hjem, hvor jeg skulle blæse i det hver dag i nogle uger, men pga. af nogle personlige omstændigheder afbrød jeg udredningen, da jeg simpelthen ikke kunne overskue det.......så reelt går jeg rundt og ved ikke om jeg har nedsat lungefunktion eller hvordan, og det gør at jeg er bekymret for sådan noget som at vende tilbage til arbejde, for jeg har virkelig ikke lyst til at blive smittet. Jeg er ret bange ved tanken, om hvad en omgang corona kunne have af langvarig effekt på mine lunger, skulle den hoppe på mig.

Er jeg egentlig én af dem, der skulle blive hjemme? Jeg er jo ikke diagnosticeret med noget lungerelateret........men der ér jo tegn, og jeg kunne reelt fejle noget på det område.

Lungefunktionsundersøgelse, og det, du skulle hjemme, var nok en peak flow.

Ring til din læge, og del din bekymring.
Jeg vil sige, at du kan tage på arbejde, men være MEGET opmærksom på de forholdsregler, vi alle skal være obs. på, og være særligt opmærksom på det mindste symptom. Man skal nærmest bare have en tør plet på tværs i halsen, så kan man blive podet. Så gør brug af det, hvis det bliver aktuelt.
Hvis du møder på job, så del din bekymring med din arbejdsgiver og kollegaer, så de ved, der kan være grund til særlig opmærksomhed.

Så længe, du ikke er diagnosticeret, kan din læge ikke lave et lægeerklæring på noget. Der er ikke noget resultat af din udredning og h*n kan kun gisne. Og det er ikke nok.

Kan du ikke lave den peak flow derhjemme nu, og se, hvad den siger? Hvis det er sidste led i din udredning?

Kanga
0

Tilbage til "Livets forhold"