Hvis du var diktator...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf Kommodedyret » 18. jan 2016, 15:25

Så ville jeg afskaffe a-menneske-tyranniet, så alverdens b-mennesker ikke længere skulle lide under denne undertrykkende tradition for morgenfriskhed.
Flextid til folket!
14
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf Nicolait » 18. jan 2016, 17:53

Hvis man alligevel var diktator, så kunne man lige så godt pisse så mange folk af så muligt. Så jeg vil erstattet politiets og ambulancernes udrykningssirener med
:lol2:
4
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf LaScrooge » 24. jan 2016, 11:29

Nicolait skrev:Hvis man alligevel var diktator, så kunne man lige så godt pisse så mange folk af så muligt. Så jeg vil erstattet politiets og ambulancernes udrykningssirener med
:lol2:


Hold kæft, det er sjovt :lol2:

Hvis jeg var diktator, ville jeg afskaffe al passiv underholdning og styrketræningsmuligheder i fængsler og erstatte dem med løbebånd, cykler og yoga, meditation og tavshedsdage, undervisning i at spille instrumenter, komponere og digte, plus et gigantisk bibliotek. Der skulle bruges tid på at fundere over gåder og analysere etiske problemstillinger. Det skulle være mere som tvungent ophold i et dydernes kloster end opbevaring. Brud på reglerne og opsætighed skulle føre til isolation i et værelse med panoramavindue ud til en vild, japansk have med fritgående dådyr.
8
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf Fru Sunshine » 24. jan 2016, 21:41

Ville tandlæger være gratis og jeg skulle have fri adgang til oxynorm.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf Stitch » 18. aug 2022, 12:53

Hvis jeg var diktator, ville jeg sørge for at cyklister og andre trafikanter fik en bøde hver gang, de overtrådte den fuldtoptrukne linje. Den er der af en årsag - hold nu bag den, mens du venter for rødt.
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41311

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf LaMariposa » 18. aug 2022, 12:54

Så ville jeg indføre, at alle medarbejdere, som kan og vil, må arbejde hjemmefra, når de har lyst.
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf Santa » 18. aug 2022, 14:40

Så ville det blive ulovligt med mere end 25 grader om dagen, 15 om natten.
Hvis loven blev brudt, så fik alle, som elsker varmere vejr en bøde og en straf. Straffen er konstant og blidt at vifte os andre, og hente is.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf ajnaM » 18. aug 2022, 14:56

Så ville vi have en markant større omfordeling i Danmark, en markant større regulering af fx boligmarkedet og markant flere offentligt ejede selskaber. Og forbud mod at generere profit på velfærd. Og en højere skat. :gogo:

Samtidig skulle vi på en seriøs reklameoffensiv i udlandet for at tiltrække alle de kloge hoveder, som har lyst til at bo i Danmark, hvor ligheden er stor, naturen er dejlig, uddannelserne er gode og gratis, befolkningen er veluddannet, boligerne er til at betale, sundhedsvæsenet er godt og universelt, arbejdsmarkedet er fleksibelt, og kriminaliteten er lav. Vi kunne samtidig passende sende de ultraliberale på et fly til USA, hvor de kunne køre videre i deres asociale og ulighedsskabende spor. :D
15
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41311

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf LaMariposa » 18. aug 2022, 16:58

Santa skrev:Så ville det blive ulovligt med mere end 25 grader om dagen, 15 om natten.
Hvis loven blev brudt, så fik alle, som elsker varmere vejr en bøde og en straf. Straffen er konstant og blidt at vifte os andre, og hente is.


Så ville jeg blive nødt til at indføre, at vinter skal afskaffes. Noget for noget... :D
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf landsbytossen » 18. aug 2022, 17:12

I ville alle blive sat til 3 timers samfundstjeneste pr. uge
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf Santa » 19. aug 2022, 04:50

LaMariposa skrev:
Santa skrev:Så ville det blive ulovligt med mere end 25 grader om dagen, 15 om natten.
Hvis loven blev brudt, så fik alle, som elsker varmere vejr en bøde og en straf. Straffen er konstant og blidt at vifte os andre, og hente is.


Så ville jeg blive nødt til at indføre, at vinter skal afskaffes. Noget for noget... :D

Du willst den totalen Krieg?! :cuss:
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf Kruspersille » 19. aug 2022, 07:09

Forbyde al privatbilisme i København :love:
0
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4862

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf Kaffe » 20. aug 2022, 11:37

Så ville jeg gøre det forbudt, at folk retter sprog og tanke ind efter den enkeltes følelsesmæssige holdninger.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf paint » 20. aug 2022, 11:55

Jeg ville afskaffe diktatur og forbyde det. (hvis det ikke allerede er nævnt) ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvis du var diktator...

Indlægaf Artem » 20. aug 2022, 12:05

ajnaM skrev:Så ville vi have en markant større omfordeling i Danmark, en markant større regulering af fx boligmarkedet og markant flere offentligt ejede selskaber. Og forbud mod at generere profit på velfærd. Og en højere skat. :gogo:

Samtidig skulle vi på en seriøs reklameoffensiv i udlandet for at tiltrække alle de kloge hoveder, som har lyst til at bo i Danmark, hvor ligheden er stor, naturen er dejlig, uddannelserne er gode og gratis, befolkningen er veluddannet, boligerne er til at betale, sundhedsvæsenet er godt og universelt, arbejdsmarkedet er fleksibelt, og kriminaliteten er lav. Vi kunne samtidig passende sende de ultraliberale på et fly til USA, hvor de kunne køre videre i deres asociale og ulighedsskabende spor. :D

Lidt vildt så mange linkes du har fået på det opslag. Der må man sige at debatten stadig kan overraske mig.
For ser det som ekstrem venstreorinteret, nærmest længere ude end EL og det burde jo kun være omkring 2% af vælgere som ligger der.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Livets forhold"