Catfish - dine oplevelser.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55895
Kontakt:

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Ado » 8. maj 2020, 11:56

Æble skrev:
Ado skrev:
Æble skrev:
Minionine skrev:Er der nogen der gider at beskrive de omtalte fra Jubii, som er nævnt i startindlægget? Har godt læst og husker lidt, men kunne godt tænke mig at høre hele historierne, og hvordan det blev opdaget :popkorn:


Jeg kan slet ikke huske alle detaljerne. Men Maggie var en populær debattør over længere tid, sådan en typisk “inderkredsdebattør” ( :lol: ) . På et tidspunkt fik hun konstateret kræft. Vi fik lange beskrivelser og billeder fra hendes behandlinger og til sidst indlæggelse. Mener endda også der blev oprettet en blog (eller hvad det hed dengang) hvor hun skrev dagbog. Hun blev svagere og svagere kunne man læse på beskederne. Debatten var meget påvirket og kede af det. Dagen efter et meget svagt og farvel-agtigt indlæg skrev hendes veninde på profilen at nu var hun død. Det udløste den længste kondolencetråd i mands minde. Indtil en nævnte om det var fake. Det blev først besvaret som totalt respektløst og langt ude fordi det var en kendt og elsket debattør. Der var vist også en anden debattør som var tæt med Maggie som blev halvt trukket med ind, men frikendt fordi nogen havde mødt vedkommende i virkeligheden. Det viste sig at denne debattør også var blevet narret og havde et tæt venindeforhold til Maggie (troede hun). Tilsidst kom en helt ny debattør på banen og indrømmede at det hele havde været en løgn hun var kommet længere og længere ind i og tilsidst kun så en udveje ud af ved at slå “Maggie” ihjel.


Det var da et trafikuheld hun var indblandet i.


What! Men hun havde da kræft og var indlagt og alt det der. Eller var et en anden? :gruble:


Pas. Jeg kun huske hendes tråd om at hun var kørt galt. Og så efterfølgende Shanis opdatering.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Æble » 8. maj 2020, 11:59

Ado skrev:
Æble skrev:
Ado skrev:
Æble skrev:
Minionine skrev:Er der nogen der gider at beskrive de omtalte fra Jubii, som er nævnt i startindlægget? Har godt læst og husker lidt, men kunne godt tænke mig at høre hele historierne, og hvordan det blev opdaget :popkorn:


Jeg kan slet ikke huske alle detaljerne. Men Maggie var en populær debattør over længere tid, sådan en typisk “inderkredsdebattør” ( :lol: ) . På et tidspunkt fik hun konstateret kræft. Vi fik lange beskrivelser og billeder fra hendes behandlinger og til sidst indlæggelse. Mener endda også der blev oprettet en blog (eller hvad det hed dengang) hvor hun skrev dagbog. Hun blev svagere og svagere kunne man læse på beskederne. Debatten var meget påvirket og kede af det. Dagen efter et meget svagt og farvel-agtigt indlæg skrev hendes veninde på profilen at nu var hun død. Det udløste den længste kondolencetråd i mands minde. Indtil en nævnte om det var fake. Det blev først besvaret som totalt respektløst og langt ude fordi det var en kendt og elsket debattør. Der var vist også en anden debattør som var tæt med Maggie som blev halvt trukket med ind, men frikendt fordi nogen havde mødt vedkommende i virkeligheden. Det viste sig at denne debattør også var blevet narret og havde et tæt venindeforhold til Maggie (troede hun). Tilsidst kom en helt ny debattør på banen og indrømmede at det hele havde været en løgn hun var kommet længere og længere ind i og tilsidst kun så en udveje ud af ved at slå “Maggie” ihjel.


Det var da et trafikuheld hun var indblandet i.


What! Men hun havde da kræft og var indlagt og alt det der. Eller var et en anden? :gruble:


Pas. Jeg kun huske hendes tråd om at hun var kørt galt. Og så efterfølgende Shanis opdatering.


Måske gik det for langsomt med sygdommen :lol:

Eller også husker jeg forkert og hun var indlagt efter den ulykke der. Det passer også bedre med at alle blev så chokerede da hun pludselig døde.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Aima » 8. maj 2020, 12:00

Æble skrev:
Ado skrev:
Æble skrev:
Ado skrev:
Æble skrev:
Minionine skrev:Er der nogen der gider at beskrive de omtalte fra Jubii, som er nævnt i startindlægget? Har godt læst og husker lidt, men kunne godt tænke mig at høre hele historierne, og hvordan det blev opdaget :popkorn:


Jeg kan slet ikke huske alle detaljerne. Men Maggie var en populær debattør over længere tid, sådan en typisk “inderkredsdebattør” ( :lol: ) . På et tidspunkt fik hun konstateret kræft. Vi fik lange beskrivelser og billeder fra hendes behandlinger og til sidst indlæggelse. Mener endda også der blev oprettet en blog (eller hvad det hed dengang) hvor hun skrev dagbog. Hun blev svagere og svagere kunne man læse på beskederne. Debatten var meget påvirket og kede af det. Dagen efter et meget svagt og farvel-agtigt indlæg skrev hendes veninde på profilen at nu var hun død. Det udløste den længste kondolencetråd i mands minde. Indtil en nævnte om det var fake. Det blev først besvaret som totalt respektløst og langt ude fordi det var en kendt og elsket debattør. Der var vist også en anden debattør som var tæt med Maggie som blev halvt trukket med ind, men frikendt fordi nogen havde mødt vedkommende i virkeligheden. Det viste sig at denne debattør også var blevet narret og havde et tæt venindeforhold til Maggie (troede hun). Tilsidst kom en helt ny debattør på banen og indrømmede at det hele havde været en løgn hun var kommet længere og længere ind i og tilsidst kun så en udveje ud af ved at slå “Maggie” ihjel.


Det var da et trafikuheld hun var indblandet i.


What! Men hun havde da kræft og var indlagt og alt det der. Eller var et en anden? :gruble:


Pas. Jeg kun huske hendes tråd om at hun var kørt galt. Og så efterfølgende Shanis opdatering.


Måske gik det for langsomt med sygdommen :lol:


Maggie havde ikke kræft, måske forveksler du med hende der Kemoland på Instagram? Det var der også en lang tråd om på Jubii.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36803

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Daine » 8. maj 2020, 12:55

Aima skrev:
Æble skrev:
Ado skrev:
Æble skrev:
Ado skrev:
Æble skrev:
Minionine skrev:Er der nogen der gider at beskrive de omtalte fra Jubii, som er nævnt i startindlægget? Har godt læst og husker lidt, men kunne godt tænke mig at høre hele historierne, og hvordan det blev opdaget :popkorn:


Jeg kan slet ikke huske alle detaljerne. Men Maggie var en populær debattør over længere tid, sådan en typisk “inderkredsdebattør” ( :lol: ) . På et tidspunkt fik hun konstateret kræft. Vi fik lange beskrivelser og billeder fra hendes behandlinger og til sidst indlæggelse. Mener endda også der blev oprettet en blog (eller hvad det hed dengang) hvor hun skrev dagbog. Hun blev svagere og svagere kunne man læse på beskederne. Debatten var meget påvirket og kede af det. Dagen efter et meget svagt og farvel-agtigt indlæg skrev hendes veninde på profilen at nu var hun død. Det udløste den længste kondolencetråd i mands minde. Indtil en nævnte om det var fake. Det blev først besvaret som totalt respektløst og langt ude fordi det var en kendt og elsket debattør. Der var vist også en anden debattør som var tæt med Maggie som blev halvt trukket med ind, men frikendt fordi nogen havde mødt vedkommende i virkeligheden. Det viste sig at denne debattør også var blevet narret og havde et tæt venindeforhold til Maggie (troede hun). Tilsidst kom en helt ny debattør på banen og indrømmede at det hele havde været en løgn hun var kommet længere og længere ind i og tilsidst kun så en udveje ud af ved at slå “Maggie” ihjel.


Det var da et trafikuheld hun var indblandet i.


What! Men hun havde da kræft og var indlagt og alt det der. Eller var et en anden? :gruble:


Pas. Jeg kun huske hendes tråd om at hun var kørt galt. Og så efterfølgende Shanis opdatering.


Måske gik det for langsomt med sygdommen :lol:


Maggie havde ikke kræft, måske forveksler du med hende der Kemoland på Instagram? Det var der også en lang tråd om på Jubii.

Eller Newyorkerbyheart? (Ikke at hun var en fake profil, men hun havde kræft og døde. Hendes mand skrev en opdatering efterfølgende, mener jeg)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Æble » 8. maj 2020, 13:24

Det er ikke newyorkerbyheart for hende husker jeg tydeligt. Og det var en ret ung pige. Men tror måske jeg husker forkert vedr kræft og at hun blev indlagt efter “ulykken”.
1
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf malou_43 » 8. maj 2020, 13:52

Jeg har datet en catfish. Eller sociopat. Eller both.
Han var Intet af det, han udgav sig for at være. Og blev kontaktet af både min bank og politiet :tie:
Vi datede i 4 måneder og jeg smed ham og hans ting udenfor døren. Han gjorde en anden gravid, lånte min bil ( blev stoppet af politiet en dag) til ting og sager, blev kontrakter af folk og venner han havde snydt, han stjal mit kort og misbrugte det og meget mere shit - alt imens han skjulte alle spor med smiger, blomster, venner der dækkede - ingen tvivl om han gjorde dette tit. Pigen efter mig holdt 2 år (jeg prøvede at advare hende, hun kontaktede mig efter deres brud)
Efterfølgende fik jeg sms’er fra ham, afviste ham, truede ham med politi. En dag var mit sidespejl smadret og og fik mange opkald fra ukendte numre!

Nasty!
Senest rettet af malou_43 8. maj 2020, 19:29, rettet i alt 1 gang.
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 8. maj 2020, 14:23

Urtekussen skrev:Jeg genlæste lige noget af Maggie-tråden.

Et af indlæggene var fra Shamany Purple. Dét ramte mig til gengæld.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 8. maj 2020, 14:24

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Urtekussen skrev:Jeg genlæste lige noget af Maggie-tråden.

Et af indlæggene var fra Shamany Purple. Dét ramte mig til gengæld.

Hvad skete der med hende? :(
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21198

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf catnip » 8. maj 2020, 16:16

malou_43 skrev:Jeg har datet en catfish. Eller sociopat. Eller both.
Han var Intet af det, han udgav sig for at være. Og blev kontaktet af både min bank og politiet :tie:
Vi datede i 4 måneder og jeg smed ham og hans ting udenfor døren. Han gjorde en anden gravid, lånte min bil ( blev stoppet af politiet en dag) til ting og sager, blev kontrakter af folk og venner han havde snydt, han stjal mit kort og misbrugte det og meget mere shit - alt imens han skjulte alle spor med smiger, blomster, venner der dækkede - ingen tvivl om han gjorde dette tit. Pigen efter mig holdt 2 år (jeg prøvede at advare hende, hun kontaktede mig efter deres brud)
Efterfølgende fik jeg sms’er fra ham, afviste ham, truede mig politi. En dag var mit sidespejl smadret og og fik mange opkald fra ukendte numre!

Nasty!


Det lyder bekendt :shock:

Den rare politimand var meget bekymret for mig, og rådede mig til at komme ud af forholdet hurtigst muligt.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Tanten » 8. maj 2020, 19:20

Jeg er ikke blevet catfished på nettet, men jeg har mødt personer, der løj om flere, væsentlige detaljer om deres liv IRL.

Én fortalte mig, at han var udlært tømrer - han var ufaglært men god med træ. Han sagde, han ejede en kiosk sammen med en kammerat - han arbejdede sort ved siden af sin kontanthjælp i sin kammerats kiosk. Han sagde, at han af og til røg en bønne i weekenden - han røg 11 gram hash dagligt. Jeg er ligeglad med, om folk er på KH og ufaglærte - men ikke med, at de lyver.

Én anden løj om, at vedkommendes ene forældre var død - mens denne levede i bedste velgående. Vedkommende havde også fået flere børn, der var døde - men de var ikke registreret nogen steder.

Begge personer løj formentlig for at fremstå mere attraktive og interessante, end de selv synes, de var - og for at slippe udenom problemer. Begge var også typen, der efterlod alt, når de flyttede, og totalt genopfandt sig selv, når de kom ind i et nyt parforhold. Ingen af dem havde venner fra gamle dage. Egentlig løj de nok mest for sig selv.

Jeg husker en debattør fra den gamle debat, hvis mand og får til hendes barn også havde løjet sine forældre døde - og løjet om stort set alt andet også. Det var meget traumatisk for hende.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Aima » 8. maj 2020, 20:56

Der var også en mere på den gamle debat, hun postede også sommetider i kælderen og ind i mellem i den der dagligdagstråd, hvor man postede billeder fra sin hverdag. Hendes billeder var også planket fra nettet. Jeg kan ikke huske brugernavnet lige nu.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Sorenspige » 8. maj 2020, 21:00

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Urtekussen skrev:Jeg genlæste lige noget af Maggie-tråden.

Et af indlæggene var fra Shamany Purple. Dét ramte mig til gengæld.

Hvad skete der med hende? :(


Jeg er desværre ret sikker på, at hun er død af kræft :(.
0
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Musenmor » 9. maj 2020, 06:42

Sorenspige skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Urtekussen skrev:Jeg genlæste lige noget af Maggie-tråden.

Et af indlæggene var fra Shamany Purple. Dét ramte mig til gengæld.

Hvad skete der med hende? :(


Jeg er desværre ret sikker på, at hun er død af kræft :(.


Det jeg ked af at høre. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg troede Purple Haze var Shamany Purple.
2
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9500

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Modesty Blame » 9. maj 2020, 07:38

Jeg opdagede først Maggie, efter hun "døde". Vi kom vist ikke i de samme fora. Har aldrig været ude for en catfish, der var målrettet mig.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Catfish - dine oplevelser.

Indlægaf Kerrigan » 9. maj 2020, 07:54

Jeg havde en "veninde" der fakede en kræftdiagnose. Hun anskaffede sig endda krykker (kræften sad i benet).
Hun er selvsagt ikke en veninde længere.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Livets forhold"