Fastelavn er mit navn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2859
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5551

Re: Fastelavn er mit navn

Indlægaf Luffegås » 25. jan 2016, 11:04

Mine børn kommer til at rasle, men ikke efter penge, men efter slik eller hvad folk vil have. De skal ikke stå med en pengebøsse, men med en pose til bagværk eller hvad folk ligger inde med
Jeg husker selv fra min barndom at hvis man engang i februar kedede sig med vennerne og man ikke havde penge, jamen så var det nemt at finde en maske eller klæde sig ud, og så gå ud og rasle, uden at tænke på om det overhovedet var fastelavn nødvendigvis. Det var så underligt at vi gjorde det, så derfor synes jeg klar de skal have oplevelsen få gange. Og så skal de også have et ballade trick klar, hvis folk ikke har noget at give men er venlige.
Jeg vil selv gerne om nogle år have ting hjemme til både halloween og fastelavn som jeg kan give ved døren.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Fastelavn er mit navn

Indlægaf JoyNips » 25. jan 2016, 11:23

Jeg måtte ikke rasle som barn, mine forældre syntes, at det var upassende at rende rundt og tigge på den måde. Den holdning deler jeg, og jeg åbner ikke for raslende børn. Heller ikke til halloween. Jeg er stor fan af udklædning og fastelavnshygge med tøndeslagning og alt det der, men mine kommende unger skal heller ikke genere mine naboer med tiggeri.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fastelavn er mit navn

Indlægaf Karkluden » 25. jan 2016, 11:26

Tibbler skrev:Jeg måtte ikke rasle som barn - det var tiggeri.

Den sidder stadig i mig. Jeg lukker ikke op for dem der rasler her.
Til gengæld har jeg lovet sønnen på 10, at han godt må gå med vennerne ud og rasle. Så jeg ser bort fra mit princip for sønnens skyld.

Jeg er enig her, udover jeg ikke har børn. Når jeg får børn, vil jeg have det virkelig anstrengt med, hvis de skal rasle. Jeg synes, det er en rædsom tradition.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
fisken80
Indlæg: 22313
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52485

Re: Fastelavn er mit navn

Indlægaf fisken80 » 25. jan 2016, 11:51

Jeg har SÅ svært ved at forstå, hvordan man kan mene, at det er en rædsom tradition. Jeg kan huske fra min barndom, hvor sjovt det var og hvor meget alle hyggede sig med det. Både raslere og dem vi besøgte. Og det var virkelig ikke fordi der var ret mange penge i det, vi fik 1 krone de fleste steder og så slik eller fastelavnsboller.

Jeg kan aldrig mindes, at det handlede om at score en masse penge, det handlede om at det var sjovt at vise sin udklædning frem og synge for folk og spise slik og fastelavnsboller.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Fastelavn er mit navn

Indlægaf Persnikedy » 25. jan 2016, 18:39

Jeg måtte gerne rasle som barn, og gjore det også iklædt alt fra prinsesse til tiger :-D
Det stoppede af sig selv med den unge teenage alderen men så fik jeg en lillesøster med 10års forsinkelse også gik jeg ud med hende også fik hun lov at rasle.

Hos mig får de småpenge eller hvis jeg husker det, snolder.
Der kommer desværre sjældent nogle så det er ikke altid jeg husker at købe snolder eller at have småpenge på mig.

Dem der kommer uden kostumer her får ikke noget, som minimum forventer jeg en sang eller et kostume, og hvis det er begge og det samtidig er utrolig nuttet kan der falde både snolder og penge af.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Fastelavn er mit navn

Indlægaf Marichen12 » 25. jan 2016, 19:28

Jeg måtte godt rasle som barn, men gjorde det ikke. Det var jeg alt for genert til.

Mine børn kommer ikke til at rasle, vi bor på Vesterbro (i den "rå" ende) og det ville kræve at jeg gik med (faren hader fastelavn - om muligt - mere end jeg) og det gør jeg så ikke. Surt at være mine børn :genert: Jeg undgår også helst at åbne, jeg er simpelthen ikke den der "neeeeej, hvor er I flotte" type. (Jeg kan godt læse at jeg tenderer til at være debattens dårligste mor...)

Så, nu er det ude! Jeg HADER fastelavn :blush:
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Fastelavn er mit navn

Indlægaf musel » 26. jan 2016, 14:42

Børn der er klædt ud og synger, what's not to like :love2:

Jeg raslede som barn sammen med mine veninder, og det var SÅ hyggeligt.

Havde jeg børn, ville de også få lov. Der kommer desværre ikke nogen her, men hvis der gjorde/gør, så får de nogle småpenge jeg alligevel har liggende til indsamlere :)
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fastelavn er mit navn

Indlægaf Karkluden » 26. jan 2016, 15:00

fisken80 skrev:Jeg har SÅ svært ved at forstå, hvordan man kan mene, at det er en rædsom tradition. Jeg kan huske fra min barndom, hvor sjovt det var og hvor meget alle hyggede sig med det. Både raslere og dem vi besøgte. Og det var virkelig ikke fordi der var ret mange penge i det, vi fik 1 krone de fleste steder og så slik eller fastelavnsboller.

Jeg kan aldrig mindes, at det handlede om at score en masse penge, det handlede om at det var sjovt at vise sin udklædning frem og synge for folk og spise slik og fastelavnsboller.

Jeg kan ikke lide fastelavnsboller, jeg HADER udklædning både på mig selv og andre - det gør mig utryg somehow og da jeg som voksen er overvægtig (og i gang med at ændre det) og altid har haft tendens til det, var slik noget der blev holdt i ret kort snor som barn, hvorfor det ikke var så smart at få en masse slik fx.
Nå ja, og så hader jeg sådan noget med at optræde med sang fx. Jeg kan slet ikke finde noget jeg finder/fandt hyggeligt udover fastelavnsgudstjenesten.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2715

Re: Fastelavn er mit navn

Indlægaf Kisser » 27. jan 2016, 10:28

Jeg har en plan om at bage fastelavnsboller i år, og så vil jeg skrive til mine naboer (som har små børn, og som jeg har på facebook) at jeg har fastelavnsboller, hvis ungerne vil rasle :D
0

Tilbage til "Livets forhold"