Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Thomas31 » 4. apr 2016, 15:10

Novella skrev:
Thomas31 skrev:
Blonderella skrev:Mansplaining? I hvilken sammenhæng bruger man det ord?


Kort uddrag fra feministisk ordbog.

,,,
Manspreading= mand, der sidder afslappet nær feminist.
Mansplaining= mand, der overforklarer noget for en feminist
Misogyny = mand, der er uenig med feminist
Hate speech=mand, der udtrykker uenighed med feminst
Microaggression= mand, der fastholder uenighed med feminist
Trigger warning=mand, der nævner ting, feminist har forbudt omtalt.


Hvad er det du gerne vil opnå med den her liste? Bruge feminist som et nedsættende ord, som straks gør det indlysende, at en kvindes oplevelser og holdninger er latterlige og forskruede?

Mansplaining er, når en mand overforklarer noget for en kvinde, alene fordi hun er født med en fisse. Han kan eksempelvis være klejnsmed og overforklare noget indlysende for en maskiningeniør, fordi hun er kvinde. Hun behøver ikke være feminist. Det er rigeligt, at hun er af hunkøn, tro mig. Og det er rimelig trættende at stå og prøve at smile professionelt imens.

Misogyni og hate speech kommer eksempelvis til udtryk, når mænd begynder at true kvindelige debattører - eller deres børn! - med voldtægt. Ja, det sker. Skal jeg finde eksempler til dig? Det er fuldstændig langt ud at hade nogen så meget, at man truer med at skade dem fysisk for at få dem til at holde kæft. Det ville nok ikke ske, hvis det var en mandlig politiker, vel? "Joachim B. Olsen, du skulle bare bortføres og kneppes så hårdt og brutalt, at du fattede, hvad det handlede om, din klamme landsforrædder. Mvh Bent". Ikke rigtigt, vel? Det er noget, visse underfrankerede personer gør, når de er løbet tør for argumenter.

Jeg ved ikke, hvad de andre begreber er. Triggerord er noget, de fleste mennesker har. Dem arbejder jeg professionelt med, både de positive og de negative. Vil du uddybe, hvad det er, feminister forbyder omtale af, og hvorfor det har en betydning for dig, hvad nogle feminister mener? Personligt må jeg slet ikke nyde sex, fordi visse fundamentalistfeminister mener, at samleje med indtrængen er et mandligt overgreb på kvinden, men det rager mig da en papand.


Ja det rager dig givetvis en papand, om nogle feminister opfatter al sex som voldtægt. Det er også nemt som kvinde. Måske knap så nemt for ham, du er sammen med. Og det er et fint eksempel. Feminismen kæmper hårdt for at gøre mænd til forbrydere i all things sex, og har haft held med det, især i den amerikanske universitetsverden, feminismens mekka, hvor de pludselig er blevet allieret med det religiøse højre. Rape culture er pendanten til slut shaming. Mænds frihed skal begrænses. Det er heldigvis anderledes herhjemme men motivationen er der. Mænd er allerede blevet dæmoniseret i pædofilihysteriet i en grad, så de dårligt kan være pædagog eller lignende i dag og med Everday Sexism kampagner arbejdes der hårdt videre med at forsøge at udbrede dæmoniseringen. Rape culture ville være det ultimative, men det virker heldigvis ikke til at kunne sælges herhjemme.

Kan jeg være ligeglad? I princippet ja, men nu finder jeg det tilfældigvis interesant. Feminismen er langt værre, end man forestiller sig.

Jeg køber heller ikke alt det der hate speech. Feminister deler rigeligt ud af den slags.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 4. apr 2016, 17:41

Thomas31 skrev:
Ja det rager dig givetvis en papand, om nogle feminister opfatter al sex som voldtægt. Det er også nemt som kvinde. Måske knap så nemt for ham, du er sammen med. Og det er et fint eksempel. Feminismen kæmper hårdt for at gøre mænd til forbrydere i all things sex, og har haft held med det, især i den amerikanske universitetsverden, feminismens mekka, hvor de pludselig er blevet allieret med det religiøse højre. Rape culture er pendanten til slut shaming. Mænds frihed skal begrænses. Det er heldigvis anderledes herhjemme men motivationen er der. Mænd er allerede blevet dæmoniseret i pædofilihysteriet i en grad, så de dårligt kan være pædagog eller lignende i dag og med Everday Sexism kampagner arbejdes der hårdt videre med at forsøge at udbrede dæmoniseringen. Rape culture ville være det ultimative, men det virker heldigvis ikke til at kunne sælges herhjemme.

Kan jeg være ligeglad? I princippet ja, men nu finder jeg det tilfældigvis interesant. Feminismen er langt værre, end man forestiller sig.

Jeg køber heller ikke alt det der hate speech. Feminister deler rigeligt ud af den slags.

Det der er da ikke feminisme. Det er kvindechauvinisme.
Det er altså ikke det samme, selv om nogen (af begge køn) blander det sammen.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf kidkomb » 4. apr 2016, 17:52

Ny tråd?
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 4. apr 2016, 18:11

kidkomb skrev:Ny tråd?


NEJ!!!

Seriøst, nu synes jeg det går over gevind med opret nye tråde. Jeg ER med på, at tråden handler om ens upopulære holdning, men lige netop dét emne vil helt naturligt afføde nogle diskussioner, og det synes jeg faktisk er rigtig fint, og de må for min skyld meget gerne foregå i den her tråd. Jeg synes der kommer nogle skide-interessante debatter ud af det og jeg kan oprigtigt ikke se, hvorfor det er et problem, at de foregår her i tråden, det gør den da kun mere levende og spændende at følge med i.

Jeg synes overhovedet ikke det er OT når det er et emne nævnt i tråden, der debatteres.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf kidkomb » 4. apr 2016, 18:19

Jeg spurgte altså pænt.
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Lurende Peber » 4. apr 2016, 18:22

kidkomb skrev:Jeg spurgte altså pænt.
Men hvis din mening er upopulær, så er du jo helt i trådens ånd :-D
8
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 4. apr 2016, 18:27

fisken80 skrev:
kidkomb skrev:Ny tråd?


NEJ!!!

Seriøst, nu synes jeg det går over gevind med opret nye tråde. Jeg ER med på, at tråden handler om ens upopulære holdning, men lige netop dét emne vil helt naturligt afføde nogle diskussioner, og det synes jeg faktisk er rigtig fint, og de må for min skyld meget gerne foregå i den her tråd. Jeg synes der kommer nogle skide-interessante debatter ud af det og jeg kan oprigtigt ikke se, hvorfor det er et problem, at de foregår her i tråden, det gør den da kun mere levende og spændende at følge med i.

Jeg synes overhovedet ikke det er OT når det er et emne nævnt i tråden, der debatteres.

Hvorfor? Nye tråde er da ikke dårligt.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Blonderella » 4. apr 2016, 18:28

Men kan vi så ikke prøve at skære lidt ned på alle de citater i citaterne?
10
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf icelady » 4. apr 2016, 18:29

fisken80 skrev:
kidkomb skrev:Ny tråd?


NEJ!!!

Seriøst, nu synes jeg det går over gevind med opret nye tråde. Jeg ER med på, at tråden handler om ens upopulære holdning, men lige netop dét emne vil helt naturligt afføde nogle diskussioner, og det synes jeg faktisk er rigtig fint, og de må for min skyld meget gerne foregå i den her tråd. Jeg synes der kommer nogle skide-interessante debatter ud af det og jeg kan oprigtigt ikke se, hvorfor det er et problem, at de foregår her i tråden, det gør den da kun mere levende og spændende at følge med i.

Jeg synes overhovedet ikke det er OT når det er et emne nævnt i tråden, der debatteres.


Omvendt kan man jo argumentere for, at folk som ikke finder emnerne interessante finder det dræbende, at der over måske 2-3-4 sider debatteres samme emne, når tråden mere er for at lufte en upopulær holdning og ikke nødvendigvis debattere hvorfor man har den holdning.
10
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf kidkomb » 4. apr 2016, 18:30

fisken80 skrev:
kidkomb skrev:Ny tråd?


NEJ!!!

Seriøst, nu synes jeg det går over gevind med opret nye tråde. Jeg ER med på, at tråden handler om ens upopulære holdning, men lige netop dét emne vil helt naturligt afføde nogle diskussioner, og det synes jeg faktisk er rigtig fint, og de må for min skyld meget gerne foregå i den her tråd. Jeg synes der kommer nogle skide-interessante debatter ud af det og jeg kan oprigtigt ikke se, hvorfor det er et problem, at de foregår her i tråden, det gør den da kun mere levende og spændende at følge med i.

Jeg synes overhovedet ikke det er OT når det er et emne nævnt i tråden, der debatteres.

Jeg kan ikke så godt lide at blive råbt ad.

Jeg plejer faktisk ikke at spørge efter nye tråde, men dette emne synes jeg var interessant nok til en ny tråd.
Jeg er ret glad for meta-debatter selv.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Dr_bp » 4. apr 2016, 18:35

Blonderella skrev:Men kan vi så ikke prøve at skære lidt ned på alle de citater i citaterne?

Jeg prøvede faktisk, men er på fra mobilen og måtte opgive efter 3 forsøg :genert:. Det ER dræbende med 100 linjers unødvendig citat..
3
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Karkluden » 4. apr 2016, 18:39

Kisser skrev:Altså for mig består det attraktive i kejsersnit i, at der trods alt er noget mere "kontrol" over, hvordan man går i stykker, i og med at man jo bliver skåret op. Den type af komplikationer, som jeg frygter ved vaginal fødsel er der hvor man revner så slemt at det f.eks. også går ud over ringmusklen. Og så selvfølgelig også smerterne i fødslen, især hvis den tager lang tid. Dybest set er det en frygt for kontroltabet. Jeg har heldigvis ok styr på frygten, hvorfor jeg netop vælger en hjemmefødsel. Men der er jo mange andre gravide, som er ENDNU mere bange end jeg er, og jeg forstår eddermame godt at de vælger kejsersnittet. For SELVFØLGELIG vil de hellere end gerne give deres barn den bedste start på livet, men som Danseprinsesse er inde på, så er frygt sjældent rationel.

Og når det så er sagt, så mindsker man jo faktisk også risikoen for komplikationer yderligere ved hjemmefødsel, men jeg ser trods alt ingen advokere for, at alle sunde og raske kvinder med en ukompliceret graviditet bør vælge hjemmefødslen, selvom der kan argumenteres for, at den er endnu bedre for mor og barn.

Det kender jeg nu ellers en del, der mener. Mig selv inkl. Og jeg arbejder meget med at få min kæreste til at forstå, at jeg synes, det er crazy at en helt almindelig, sund, normal fødsel skal foregå på et hospital - et sted for SYGE mennesker. Det er noget andet, hvis det er en risikofødsel, men en sund, normal fødsel er i mine øjne simpelthen ikke noget, der skal sygeliggøres og puttes ind på et hospital. Jeg elsker mit arbejde med syge mennesker, men jeg forstår helt ærligt hvad helt raske kvinder og børn, der blot gennemgår noget helt naturligt, skal på et hospital. Jeg føder hjemme, medmindre der er noget, der indikerer, at det skulle være farligt.
Og jeg har hørt fra flere jordemødre og læger i obstetrik-regi, at i Holland føder de fleste hjemme, der skal man betale for at føde på hospitaler, medmindre der er en medicinsk årsag (diabetes, kompliceret stilling etc) til at føde på hospitalet (i så fald et det gratis). Ellers føder man hjemme med en jordemoder. Det synes jeg, lyder som en super måde.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 4. apr 2016, 18:40

0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Kommodedyret » 4. apr 2016, 20:46


Jeg synes nu at en tråd til al den fødselssnak er mere tiltrængt :genert:
8
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Purple Haze » 4. apr 2016, 21:02

icelady skrev:
fisken80 skrev:
kidkomb skrev:Ny tråd?


NEJ!!!

Seriøst, nu synes jeg det går over gevind med opret nye tråde. Jeg ER med på, at tråden handler om ens upopulære holdning, men lige netop dét emne vil helt naturligt afføde nogle diskussioner, og det synes jeg faktisk er rigtig fint, og de må for min skyld meget gerne foregå i den her tråd. Jeg synes der kommer nogle skide-interessante debatter ud af det og jeg kan oprigtigt ikke se, hvorfor det er et problem, at de foregår her i tråden, det gør den da kun mere levende og spændende at følge med i.

Jeg synes overhovedet ikke det er OT når det er et emne nævnt i tråden, der debatteres.


Omvendt kan man jo argumentere for, at folk som ikke finder emnerne interessante finder det dræbende, at der over måske 2-3-4 sider debatteres samme emne, når tråden mere er for at lufte en upopulær holdning og ikke nødvendigvis debattere hvorfor man har den holdning.


Ja, eller at man rent faktisk kan få folk med på at snakke om et interessant emne, fremfor at det ligger skjult i denne her tråd.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"