Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Evapeva » 27. jan 2016, 22:13

Jeg har somme tider lyst til at ruske op i:
- dem, som ikke går op i musik, men som hører "al den slags musik, som radioen spiller" - og hvor "radioen" er Nova FM, The Voice eller lignende.
- dem, der ser Vild med Dans.
- dem, hvis hjem er hvidt-i-hvidt, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet.
- dem, hvis hjem er sort-i-sort, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet.
- dem, der bare eeelsker Rasmus Seebach og går til 4 koncerter med ham om året. Ryst nu posen, altså.
- dem, som kun kan finde ud af at læse krimier. Ryst nu posen, altså.
- dem, som bestiller en salat, men æder af andres pomfritter. Bliv ved dit standpunkt, eller bestil dine egne fritter fra start af!
Senest rettet af Evapeva 27. jan 2016, 22:16, rettet i alt 1 gang.
3
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Evapeva » 27. jan 2016, 22:14

Fuck.exe skrev:Folk der ikke har børn har absolut ingen anelse om hvordan det er, og jeg har meget svært ved at tage deres råd og "visdom" seriøst.


Sådan har jeg det også.

Og jeg topper den med at ytre følgende, potentielt sprængfarlige sætning (ikke henvendt til dig, for jeg ved, du ruger :lun:): Ét barn er den rene badeferie. Prøv to. :slem:
3
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 27. jan 2016, 22:17

Evapeva skrev:Jeg har somme tider lyst til at ruske op i:
- dem, som ikke går op i musik, men som hører "al den slags musik, som radioen spiller" - og hvor "radioen" er Nova FM, The Voice eller lignende
- dem, der ser Vild med Dans
- dem, hvis hjem er hvidt-i-hvidt, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet
- dem, hvis hjem er sort-i-sort, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet
- dem, der bare eeelsker Rasmus Seebach og går til 4 koncerter med ham om året. Ryst nu posen, altså.
- dem, som kun kan finde ud af at læse krimier. Ryst nu posen, altså.
- dem, som bestiller en salat, men æder af andres pomfritter. Bliv ved dit standpunkt, eller bestil dine egne fritter fra start af!

Så en af dine upopulære holdninger er, at du vil ruske i dem, som bestiller salat men spiser af andres pomfritter? Og en anden upopulær holdning er, at du vil ruske op i de, som ser vild med dans? :)

Det er sjovt, igen oplever jeg slet ikke det som upopulært i min omgangskreds, og opfattede det heller ikke som generelt upopulært :)
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Evapeva » 27. jan 2016, 22:26

Anilara skrev:
Evapeva skrev:Jeg har somme tider lyst til at ruske op i:
- dem, som ikke går op i musik, men som hører "al den slags musik, som radioen spiller" - og hvor "radioen" er Nova FM, The Voice eller lignende
- dem, der ser Vild med Dans
- dem, hvis hjem er hvidt-i-hvidt, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet
- dem, hvis hjem er sort-i-sort, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet
- dem, der bare eeelsker Rasmus Seebach og går til 4 koncerter med ham om året. Ryst nu posen, altså.
- dem, som kun kan finde ud af at læse krimier. Ryst nu posen, altså.
- dem, som bestiller en salat, men æder af andres pomfritter. Bliv ved dit standpunkt, eller bestil dine egne fritter fra start af!

Så en af dine upopulære holdninger er, at du vil ruske i dem, som bestiller salat men spiser af andres pomfritter? Og en anden upopulær holdning er, at du vil ruske op i de, som ser vild med dans? :)

Det er sjovt, igen oplever jeg slet ikke det som upopulært i min omgangskreds, og opfattede det heller ikke som generelt upopulært :)


Ja, altså det vil blive taget ret ilde op, hvis jeg påpegede veninders hykleriske tilgang til sundhed, i hvert fald. Og der er salat/pomfrit-dilemmaet et, jeg ofte har set. :D

Jeg kender mange, som er helt oppe at ringe over Vild med Dans. Og de samme mennesker kan sætte flueben ud for rigtig mange af punkterne ovenfor. Det er lidt en type, som passer på punkterne, tænker jeg. Og den type keder min røv i laser - forstår du, hvor jeg vil hen? :genert:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 27. jan 2016, 22:26

kidkomb skrev:Hvilket som helst parti, i den uduelige forsamling vi har gående, med 90 mandater ville være en katastrofe.[...]

Ja, det er der nok noget om. Jeg er også voldsomt imod de forfatninger, der skruet sådan sammen, at man kan få absolut flertal i parlamentet med 38% af stemmerne! :mellow:
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Evapeva » 27. jan 2016, 22:28

Zombie skrev:Småbørnsforældre hvor begge arbejder 37 t/u eller mere, prioriterer oftest dårligt og er ringere forældre ift. deres prioriteter. Der er undtagelser, men..


Det er der nok noget om. Det kan bare være pokkers svært at ændre ved, hvis økonomien ikke er til andet. :gruble:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Tanten » 28. jan 2016, 00:39

- Selvom jeg er pladderhumanist og halalhippie, ville omskæring af drengebørn i min ideelle verden, være forbudt

- Selvom jeg er ubetinget for fri abort, fordi jeg ikke kan se, hvad alternativet skulle være, bryder jeg mig faktisk ikke om abort

- Folk, der mener, at dyr er at sidestille med mennesker, skal tage sig sammen og få et realitetscheck

- Stofmisbrugere, der ønsker misbrugsbehandling, burde kunne underskrive en kontrakt, hvor de giver tilladelse til, at de må tilbageholdes med magt, hvis de forlader behandlingen - ikke fordi, den ellers er spildt, men fordi de ikke længere er herre over sig selv, når abstinenserne sætter ind

- Jeg synes, det siger en del om folk, at de sviner deres tidligere partnere
6
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Pixie88 » 28. jan 2016, 02:00

ADHD gives i visse tilfælde til børn, der bare er straight up uopdragne eller kommer fra enormt ustrukturerede hjem eller har andre issues.

Spar mig gerne for indlæg om ADHD, jeg ved godt mange rent faktisk har det og det kan være ganske frustrerende at leve med.. men det er også en diagnose der er blevet givet lidt for generøst imo.
Jeg synes i det hele taget man i psykiatrien er lidt for glade for at give diagnoser.
3
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Urtekussen » 28. jan 2016, 05:37

Okay, her er i hvert fald en ret upopulær én:

Der går for nogles vedkommende sport i at have diagnoser, ofte noget de selv diagnosticerer oven på "massive studier" (=Facebooktest e.l.).
Det er lidt forskelligt hvad der er hipt, først var det depression, så adhd, så særligt sensitivitet og senest glutenintolerens.

Om det er dem, eller deres børn, der lider af det varierer lidt. Men det er til gengæld sikkert at det kun er én ud af mange dårligdomme, som konstant vælter ned over de her typer. De får også altid værre influenza, brækker armen flere steder, mister 3 forældre til SARS, bliver skambidt af løsslupne elefanter...
4
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Delfin » 28. jan 2016, 05:52

Urtekussen skrev:Okay, her er i hvert fald en ret upopulær én:

Der går for nogles vedkommende sport i at have diagnoser, ofte noget de selv diagnosticerer oven på "massive studier" (=Facebooktest e.l.).
Det er lidt forskelligt hvad der er hipt, først var det depression, så adhd, så særligt sensitivitet og senest glutenintolerens.

Om det er dem, eller deres børn, der lider af det varierer lidt. Men det er til gengæld sikkert at det kun er én ud af mange dårligdomme, som konstant vælter ned over de her typer. De får også altid værre influenza, brækker armen flere steder, mister 3 forældre til SARS, bliver skambidt af løsslupne elefanter...


Bipolar er også en af dem, eller i hvert fald sidder de og gejler hinanden op med symptomer, så enhver prut hænges op på sygdommen i den fb-gruppe, jeg er med i. Jamen står man op en dag og har lidt ekstra energi og får ryddet op i et skab eller to, så har man hypomani. Gu' har man da ej, der skal lidt mere til, end det de typisk beskriver som hypomani/mani, og det er ganske upopulært at trække lidt i den anden retning. Ganske interessant at iagttage, men også lidt sørgeligt at de har behov for den opmærksomhed.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Delfin » 28. jan 2016, 06:00

og apropos adhd sad jeg og så denne i nat https://www.dr.dk/tv/se/far-mor-og-adhd ... g-adhd-1-2.
Jeg forstår ikke, hvad det nye er i behandlingen. Redskaberne er jo bare sund fornuft og opdragelse.
Og nej, jeg siger ikke, at adhd ikke findes, men man skal jo ikke bare lade stå til og sige, at de ikke kan gøre for det.
Senest rettet af Delfin 28. jan 2016, 06:00, rettet i alt 1 gang.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 28. jan 2016, 06:00

Pixie88 skrev:ADHD gives i visse tilfælde til børn, der bare er straight up uopdragne eller kommer fra enormt ustrukturerede hjem eller har andre issues.

Spar mig gerne for indlæg om ADHD, jeg ved godt mange rent faktisk har det og det kan være ganske frustrerende at leve med.. men det er også en diagnose der er blevet givet lidt for generøst imo.
Jeg synes i det hele taget man i psykiatrien er lidt for glade for at give diagnoser.



Enig. En af mine venner har to børn, der begge har adhd, og da de var mindre var det helt oprigtigt nogle af de mest velopdragne børn jeg nogensinde har mødt. Min ven tillod nemlig ikke, at den diagnose stod i vejen for, at hans børn lærte at opføre sig pænt og høfligt over for andre.
Sygdommen gav en masse problemer, selvfølgelig, men opdragelse var ikke et af dem. Og tro mig, når man har oplevet det kan man godt se forskel på uopdragenhed og adhd.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Guldfisk » 28. jan 2016, 06:38

Mænd er selv skyld i de uligheder, der går imod dem i forhold til kvinder.
Mænd er usolidariske - når mænd bliver voldtaget, griner andre mænd.
Mænd gejler hinanden op til at køre stærkt og uforsvarligt.
Mænd ser det som umandigt, hvis de gerne vil tilbringe tid med deres børn.

Mænd, der bebrejder feminister, at der findes tabermænd, har ikke fattet en skid, og burde forsøge at løse problemerne med andet en bitterhed og kvindehad. Men det kan de tilsyneladende ikke finde ud af.
8
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Guldfisk » 28. jan 2016, 06:41

Hvis man kun tolererer homoseksuelle, fordi "de er født sådan", er man stadig intolerant.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Studsgaard » 28. jan 2016, 06:50

Delfin skrev:og apropos adhd sad jeg og så denne i nat https://www.dr.dk/tv/se/far-mor-og-adhd ... g-adhd-1-2.
Jeg forstår ikke, hvad det nye er i behandlingen. Redskaberne er jo bare sund fornuft og opdragelse.
Og nej, jeg siger ikke, at adhd ikke findes, men man skal jo ikke bare lade stå til og sige, at de ikke kan gøre for det.



Jeg har selv både mand og søn med ADHD og lige den her udsendelse blev jeg faktisk ret sur på selv.
Det bliver slået op som om det er nytænkende og specielt. NEJ det er det fandme ikke.

Hvis bare man som forældre tager ansvaret på egne skuldre (istedet for at skynde sig at smide det væk, så snart ens barn får en diagnose)
Så er en del af disse redskaber jo gode i forhold til at skabe struktur og genkendelighed.

Men man skal prøve at se på styrker frem for svagheder. Det gælder da for alle personer - diagnoser eller ej - så trives alle da bedst.
Personer med ADHD har så bare lige nogle ekstra ting der ikke lige passer så godt ind i samfundetes "normal"kasse derfor kan det være ret svært at fungere Eks i en alm skole. Men med fokus på problemstillinger og styrker så kan det godt lade sig gøre.

Min ikke populære holdning er
Ja ADHD findes - og kender du ikke til det så hold kæft! (Ikke myntet på nogen her)
Og har du eller en i din familie det, så tag for pokker ansvar og lad være med at kravle i en offer position og giv ADHD som undskyldning for du intet kan eller det lort du laver.
3

Tilbage til "Livets forhold"