Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Panton » 26. jan 2016, 13:12

Jeg elsker muskelhunde og har gjort det de sidste ca 22 år :love: :pompom: Det er en familie nusse hund, det handler nemlig om ejeren ikke racen.

Der bør være kørtkort til at have hund, for Brian typer og dem der bruger hunden som statement (det forkerte) og avler dem forkert, de skal ikke have sådan en hund :nej: :nej: Jeg kender nogen som avler dem, kvalitetshunde og har gjort de i 25 år. Det er de mest søde og kærlige hunde, for det er mennesket bag ved hunden, ikke racen man skal diskriminere. :gammel:
8
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 26. jan 2016, 13:23

landsbytossen skrev:Verden trænger til en verdenskrig, der omfatter alle lande, hvor mindst 25 % af jordens befolkning mister livet.
- Mennesker er den største trussel mod klimaet og der bliver flere og flere. I takt med lægevidenskabens fremskridt med flere sygdomme kan helbredes afvikles naturens orden, hvor de svage bukker under. Der sker ikke længere en naturlig regulering af menneskets antal. Dødelige epidemier kommer hurtigt under kontrol i modsætning til da pesten havde sin storhedstid. Sygdom er ikke længere en faktor, derfor er krige en nødvendighed.


:shock: En verden uden mennesker ville jo være lidt forgæves! (Det er formentlig også et suspekt synspunkt ;) )
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf achillaxedprune » 26. jan 2016, 14:42

Lidt upopulære holdninger omkring set børn o.l. - ikke for sarte sjæle, hvis du er omfattet: Jeg mener ikke, at man burde få mere end 3 børn, hvis man skal give dem alle nok opmærksomhed... Jeg er heller ikke fan af ældre forældre, dvs. 38+ for kvinder og 42+ for mænd. Dvs. Jeg er heller ikke udpræget fan af efternøglere. De plejer også tit at være herre træls...
Kvinder, der er over 40 år burde ikke få lov til at gennemgå fertilitetsbehandling.

De der mennesker, som laver 2-3 børn med én partner, finder en ny, og så avler på denne også, synes jeg ofte får nogle mærkelige familiekonstalationer, hvor børnene med den første partner ikke får lige så meget opmærksomhed... Lad være med det. Nyd nu hvad du har i stedet for at sætte endnu flere børn i verden.
....generelt er dem med mange børn sådan nogen, som ikke burde få mange børn.

De mennesker, som mener at dyr og mennesker er lige, har en skrue løs... Og dem som behandler deres dyr som børn er helt gak i låget og mangler reelt indhold i deres liv. Ofte er det lidt sørgelige mennesker, som har det sådan.

Jeg synes at gamle mennesker og små børn stinker... Ad, der er intet værre end at træde ind på et plejehjem eller i en brønehave/der går en børnehave ind i bussen. Ydrk!
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40580

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Akehurst2 » 26. jan 2016, 14:48

achillaxedprune skrev:Lidt upopulære holdninger omkring set børn o.l. - ikke for sarte sjæle, hvis du er omfattet: Jeg mener ikke, at man burde få mere end 3 børn, hvis man skal give dem alle nok opmærksomhed... Jeg er heller ikke fan af ældre forældre, dvs. 38+ for kvinder og 42+ for mænd. Dvs. Jeg er heller ikke udpræget fan af efternøglere. De plejer også tit at være herre træls...
Kvinder, der er over 40 år burde ikke få lov til at gennemgå fertilitetsbehandling.


Jeg er altså ret nysgerrig over, hvorfor mænd må være ældre end kvinder? De lever jo gennemsnitligt ikke lige så længe.
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Karkluden » 26. jan 2016, 14:53

achillaxedprune skrev:Lidt upopulære holdninger omkring set børn o.l. - ikke for sarte sjæle, hvis du er omfattet: Jeg mener ikke, at man burde få mere end 3 børn, hvis man skal give dem alle nok opmærksomhed... Jeg er heller ikke fan af ældre forældre, dvs. 38+ for kvinder og 42+ for mænd. Dvs. Jeg er heller ikke udpræget fan af efternøglere. De plejer også tit at være herre træls...
Kvinder, der er over 40 år burde ikke få lov til at gennemgå fertilitetsbehandling.

De der mennesker, som laver 2-3 børn med én partner, finder en ny, og så avler på denne også, synes jeg ofte får nogle mærkelige familiekonstalationer, hvor børnene med den første partner ikke får lige så meget opmærksomhed... Lad være med det. Nyd nu hvad du har i stedet for at sætte endnu flere børn i verden.
....generelt er dem med mange børn sådan nogen, som ikke burde få mange børn.

De mennesker, som mener at dyr og mennesker er lige, har en skrue løs... Og dem som behandler deres dyr som børn er helt gak i låget og mangler reelt indhold i deres liv. Ofte er det lidt sørgelige mennesker, som har det sådan.

Jeg synes at gamle mennesker og små børn stinker... Ad, der er intet værre end at træde ind på et plejehjem eller i en brønehave/der går en børnehave ind i bussen. Ydrk!

Jeg er megaenig i det hele pånær den sidste sætning.
Hvis vi skal have argumenter på, som en i tråden mente, så har jeg adskillige venner, der er 4+ børn, og alle som en har primært haft negative oplevelser, og udtrykker selv som voksne ønske om at være færre. der er sikkert også nogle med gode oplevelser, men jeg synes ikke, det er smart.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf achillaxedprune » 26. jan 2016, 14:56

Jeg synes, at for mange arbejder med/i/om medierne... Jeg mener ikke der er behov for SÅ mange medier og så mange konstante historier om alt muligt og umuligt...

Lidt i samme boldgade synes jeg også, at der kan stilles for mange spørgsmål til embedsapperatet... Både fra politikerne og bestemt også fra medierne. Der er alt for mange aktindsigtssager og paragraf 20-spørgsmål.

i min optik kunne man sagtens indskrænke mulighederne for at få aktindsigt, gøre reglerne omkring administrative afgørelser nemmere og fjerne nogen af klagemulighederne. Og så skal man standse med at stille krav om, at alting konstant skal dokumenteres...
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf achillaxedprune » 26. jan 2016, 14:58

Akehurst2 skrev:
achillaxedprune skrev:Lidt upopulære holdninger omkring set børn o.l. - ikke for sarte sjæle, hvis du er omfattet: Jeg mener ikke, at man burde få mere end 3 børn, hvis man skal give dem alle nok opmærksomhed... Jeg er heller ikke fan af ældre forældre, dvs. 38+ for kvinder og 42+ for mænd. Dvs. Jeg er heller ikke udpræget fan af efternøglere. De plejer også tit at være herre træls...
Kvinder, der er over 40 år burde ikke få lov til at gennemgå fertilitetsbehandling.


Jeg er altså ret nysgerrig over, hvorfor mænd må være ældre end kvinder? De lever jo gennemsnitligt ikke lige så længe.


Fordi det er nemmere for mænd at få et barn end en kvinde... Det vinder de lige 4 år på. Det handler mere om hvornår jeg mener de bliver for gamle til at tage vare på et lille/yngre barn end om hvornår de dør.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf achillaxedprune » 26. jan 2016, 15:05

Generelt skal ældre kvinder indse, at de ikke længere er 20 år... Og ældre mænd for den sags skyld.

Neeeej, du er ikke så gammel som du føler dig. Og ja, det er kikset når du ikke fatter det.
8
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Filipai » 26. jan 2016, 15:11

De uddannelser hvor en stor del sidder arbejdsløse som færdiguddannede, burde i højere grad skæres ned på, end de gør i forvejen
8
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Pølsemix » 26. jan 2016, 18:42

ubestrideligt FAKTUM: Nickelback er et fremragende rockband som på elegant vis leverer musik med et højt kunsternerisk niveau samtidig med at de også er folkelige.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 26. jan 2016, 19:22

Pølsemix skrev:ubestrideligt FAKTUM: Nickelback er et fremragende rockband som på elegant vis leverer musik med et højt kunsternerisk niveau samtidig med at de også er folkelige.

:D Dét er sgu den mest upopulære og vanvittige jeg endnu har læst :lol: ;)
8
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 20:22

Dem, der mener, at "man er så ung, som man føler sig" bare er noget, man siger, når man er gammel, bliver klogere.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 477
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sukisaki » 26. jan 2016, 21:19

Forældre burde tvinges til at dele barsel og barns sygedage lige over

Offentlige institutioner burde servere overvejende vegetarisk mad til frokost

Jeg har svært ved at forstå hvorfor alkohol og tobak er lovligt, når andre euforiserende stoffer ikke er.. Jeg synes man burde gøre det hele enten lovligt eller ulovligt..

Jeg synes man burde afskaffe kongehuset

Jeg synes ikke at konceptet "fængsel" giver nogen mening - på mange måder har de det for godt til at jeg vil kalde det "en straf", og de fleste bliver MERE kriminelle af at have været i fængsel. Får ofrene det bedre af det?

Der foregår offentligt omsorgssvigt i rigtig mange danske daginstitutioner. Pædagogerne vil ikke helt indrømme det (hvem har lyst til at fortælle at de "fejler") og forældrene har ikke lyst til at se det, fordi de ikke synes de har andet valg end at aflevere børnene alligevel..
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Urtekussen » 27. jan 2016, 09:17

Der er kun en rigtig hue, den er rød!!
9
2011
2015
2018
2020
2023
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sjg » 27. jan 2016, 12:12

Nogle uddannelser er - objektivt set - sværere og mere krævende end andre, og jeg mener derfor, at det er ganske berettiget, at (mange af) disse uddannelser anses for mere prestigefyldte - og giver sig udslag i en højere løn - end de lettere gennemførlige uddannelser som f.eks. (visse) erhvervsuddannelser og (visse) kortere videregående uddannelser. Dette har imidlertid ikke nødvendigvis noget at gøre med, hvilke uddannelser der er de "fineste" eller mest samfundsnyttige.
1

Tilbage til "Livets forhold"