Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 25. jan 2016, 07:41

Nu har der været talt om, at der sommetider kan gå lidt for meget kaffeklub i den herinde, så derfor:

Hvad er jeres upopulære holdning(er), som I måske ikke så ofte lufter offentligt? Eller som I i hvert fald ved, mange ikke helt forstår eller kan være stikord til en hed diskussion?

Slå jer løs - jeg forventer stemningen herinde sagtens kan holde til det. :)
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 25. jan 2016, 07:47

En af de holdninger jeg har, som jeg oplever ofte bliver starten på en diskussion, er min forbeholdne holdning til økologi.
Det er, i de kredse jeg nu kommer i, temmelig overvurderet efter mening. Der er kæmpe forskel på at bo i Sønderjylland med den holdning, og at bo i København. :)
Jeg bliver provokeret, hvis nogen føler sig mere "frelste" eller som bedre mennesker, når de prædiker økologisk, da jeg har den overbevisning, at der er lige så mange ulemper, som der er fordele (for selvfølgelig er der også det).
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf LadyFox » 25. jan 2016, 07:56

Bum bum bum. :D

- Ikke alle burde få børn.
- Der findes massere af gode grunde til at gå af med sine dyr.
- Psykisk sygdom fratager ikke nogen for ansvar.
- At ulovliggøre dyresex var så inderligt ligegyldigt og spil af penge og tid, dyreværnsloven dækkede i forvejen fint.
- Sex i mellem voksne søskende burde være lovligt.
6
...
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dykkersild » 25. jan 2016, 08:00

Vi er alt for forkælet i Danmark hvad angår forsørgelse ved arbejdsløshed. Jeg mener, at man skal tage et hvilket som helst job og forsøge sig selv, indtil evt. ønskejob eller andet dukker op. Jeg er opdraget til: at klare mig selv - og ikke være for fin til noget. At være stolt af at tjene mine egne penge og ikke forvente, at andre tjener dem til mig. Jeg er ligeglad med hvor fin, lang, svær, udmattende (indsæt selv flere ord) din uddannelse/ønsker er - du beviser, at du er noget værd ved at forsøge dig selv. Jeg er helt med på, at det ikke er muligt for alle - men hold nu kæft hvor jeg har mødt mange, der sagtens kunne have taget et "lønslavejob" i stedet for at få dagpenge.
9
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Lurende Peber » 25. jan 2016, 08:04

Jeg regner mig for liberal. Så få regler som muligt. Rettigheder og pligter bør være i balance.
Mht energi og nødhjælp bør det virkelig undersøges, hvor pengene er bedst (mest effektivt) anvendt. Vi kan ikke det hele.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 25. jan 2016, 08:07

[*]
LadyFox skrev:Bum bum bum. :D

- Ikke alle burde få børn.
- Der findes massere af gode grunde til at gå af med sine dyr.
- Psykisk sygdom fratager ikke nogen for ansvar.
- At ulovliggøre dyresex var så inderligt ligegyldigt og spil af penge og tid, dyreværnsloven dækkede i forvejen fint.
- Sex i mellem voksne søskende burde være lovligt.

Jeg er ret enig i de fleste.
Særligt den med dyresex, er jeg helt enig i, var totalt ligegyldig og spild af tid og ressourcer. Og ja, det er ikke noget som høster likes på stribe :-D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf LadyFox » 25. jan 2016, 08:11

Anilara skrev:[*]
LadyFox skrev:Bum bum bum. :D

- Ikke alle burde få børn.
- Der findes massere af gode grunde til at gå af med sine dyr.
- Psykisk sygdom fratager ikke nogen for ansvar.
- At ulovliggøre dyresex var så inderligt ligegyldigt og spil af penge og tid, dyreværnsloven dækkede i forvejen fint.
- Sex i mellem voksne søskende burde være lovligt.

Jeg er ret enig i de fleste.
Særligt den med dyresex, er jeg helt enig i, var totalt ligegyldig og spild af tid og ressourcer. Og ja, det er ikke noget som høster likes på stribe :-D


Gik jeg og luftede mine holdninger i den retning ville jeg i bedste fald være venneløs - sandsynligvis brændt på bålet :shock:
0
...
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Myresluger » 25. jan 2016, 08:24

Jeg synes velfærdsstaten er spillet fallit med den kræver mentalitet der er herhjemme. JEG har RET til.... Jeg vil kun udføre meningsfyldt arbejde - og meningsfyldt dækker ikke over et stykke arbejde der skal gøres, men noget man selv synes er sjov/spændende. Når man snyder systemet er det OK. Jeg bliver rasende, systemet er jo os alle og SÅ sjovt synes jeg altså heller ikke det er at gå på job og betale skat!
2
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf musel » 25. jan 2016, 08:26

Jeg mener, at der kun findes meget få undskyldninger for, at skille sig af med sine kæledyr. Allergi og død/dødelig sygdom hos ejeren. At man har mistet interessen, at man ikke har tid, at der er kommet børn ind i billedet, at man ikke har plads, at man ikke har råd - det er noget man burde have tænkt på, INDEN man anskaffede sig et dyr. Jo, ens livssituation kan ændre sig - men igen; det skulle man have taget med i overvejelserne og så skulle man have truffet et mere ansvarligt valg til at starte med. Når du anskaffer dig et kæledyr har du det, indtil den dag det dør.
8
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Urtekussen » 25. jan 2016, 08:28

Jeg synes de fleste kosmetiske operationer (de forskønnende, ikke dem der fx er nødvendige) er ulækre.
Og jeg synes det er så trist med helt unge piger, som ødelægger deres krop med kæmpestore bryster og læber.
Det burde være ulovligt at få lavet større bryster, før man var 30!

Jeg synes det er kedeligt at kende barnets køn før fødslen. Og jeg synes det er helt hul i hovedet at få planlagt kejsersnit uden at have prøvet at føde vaginalt.
Selvfølgelig - har man en traumatisk oplevelse med i bagagen, så skal man selvfølgelig have det, men hvis det bare er fordi man "ikke vil flække fra ende til anden" skal man i det mindste prøve.
(Det er selvfølgelig nemt nok at sige, når man smutter dem som mandler selv)

Jeg stemmer DF.
4
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf girl_beat » 25. jan 2016, 08:29

Jeg synes, det er fint med egenbetaling i forbindelse med fertilitetsbehandling. Det er ikke en menneskeret at få børn og ikke samfundets ansvar at finansiere sådan et privat ønske :)
11
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf LadyFox » 25. jan 2016, 08:31

musel skrev:Jeg mener, at der kun findes meget få undskyldninger for, at skille sig af med sine kæledyr. Allergi og død/dødelig sygdom hos ejeren. At man har mistet interessen, at man ikke har tid, at der er kommet børn ind i billedet, at man ikke har plads, at man ikke har råd - det er noget man burde have tænkt på, INDEN man anskaffede sig et dyr. Jo, ens livssituation kan ændre sig - men igen; det skulle man have taget med i overvejelserne og så skulle man have truffet et mere ansvarligt valg til at starte med. Når du anskaffer dig et kæledyr har du det, indtil den dag det dør.

Men hvis nu man ikke gjorde sit for arbejde godt nok så mener jeg nu alligevel det et bedre at dyret flytter et andet sted hen, end at leve hos nogle der ikke vil det nok, og måske endda ikke evner at opfylde dets behov.
6
...
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf musel » 25. jan 2016, 08:34

LadyFox skrev:
musel skrev:Jeg mener, at der kun findes meget få undskyldninger for, at skille sig af med sine kæledyr. Allergi og død/dødelig sygdom hos ejeren. At man har mistet interessen, at man ikke har tid, at der er kommet børn ind i billedet, at man ikke har plads, at man ikke har råd - det er noget man burde have tænkt på, INDEN man anskaffede sig et dyr. Jo, ens livssituation kan ændre sig - men igen; det skulle man have taget med i overvejelserne og så skulle man have truffet et mere ansvarligt valg til at starte med. Når du anskaffer dig et kæledyr har du det, indtil den dag det dør.

Men hvis nu man ikke gjorde sit for arbejde godt nok så mener jeg nu alligevel det et bedre at dyret flytter et andet sted hen, end at leve hos nogle der ikke vil det nok, og måske endda ikke evner at opfylde dets behov.


Og det er der helt sikkert noget om! Jeg synes bare det er påfaldende at SÅ mange finder ud af, at de ikke gjorde deres forarbejde godt nok. Så må pågældende personer tage sig sammen, og tænke sig om noget før. Jeg ved godt, at børn og dyr ikke skal sammenlignes, men jeg kan simpelthen ikke lade være alligevel. Det er de færreste der skaffer sig af med deres børn, fordi de ikke magter opgaven alligevel. Så nosser dig sig sammen, eller også vælger de børn fra til at starte med.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Animi » 25. jan 2016, 08:34

- Sex mellem søskende burde være lovligt, forudsat at de er voksne
- Mennesket er til hver en tid altid mere værd end dyret
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf musel » 25. jan 2016, 08:40

Upopulært hos nogen:
- Jeg går ind for lige fordeling af barsel til kvinder og mænd - øremærket, så der ikke er nogen vej udenom.
- Jeg tror ikke på, at genmodificerede afgrøder er farligt for hverken miljøet, økosystemet, biodiversiteten eller kroppen.
6

Tilbage til "Livets forhold"