Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 25. jan 2016, 12:50

Det er sjovt, at ved flere holdninger jeg læser her, oplever jeg oftere den modsatte holdning som upopulær. De kan jo nemt begge være upopulære, det er nok alt afhængigt af hvem man omgås.
4
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40744

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Akehurst2 » 25. jan 2016, 12:56

Anilara skrev:Det er sjovt, at ved flere holdninger jeg læser her, oplever jeg oftere den modsatte holdning som upopulær. De kan jo nemt begge være upopulære, det er nok alt afhængigt af hvem man omgås.


Ja, i min omgangskreds er det meget mere comme il faut at være imod muskelhunde, fx.
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf HappyHippo » 25. jan 2016, 13:12

Jeg kan komme med nogle upopulære :D

Jeg stemmer LA

Jeg går ind for tvangssterilisering for folk med meget lav IQ, svært handicappede og andre der alligevel vil få tvangsfjernet sine børn.

Vi har ikke råd til alle de flygtninge, hvis vi vil bevare vores velfærdssystem og strømmen af flygtninge burde været stoppet for længst.

Folk der stemmer venstreorienteret er dybt naive, og tror de kan redde hele verden

:ninja:
5
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 25. jan 2016, 13:20

Folk der vil droppe samfundsbetalt fertilitetsbehandling har glemt at sætte sig ind i tingene

Folk der vil droppe kunststøtte er ignoranter og ønsker et kulturløst samfund, hvor alt handler om vækst, værdi og materialisme
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Pixie88 » 25. jan 2016, 13:26

Jeg synes hash skal være lovligt at købe, sælge og have på sig. Salget skal selvfølgelig styres af staten på en eller anden måde, og det skal ikke være fordelagtigt at købe på gaden.
Hvis man ikke vil lovliggøre hash, så bør man gå hele vejen og også forbyde cigaretter og alkohol - det er langt mere sundhedsskadeligt end hash.
Tolerancen for THC i blodet skal være langt højere end den er nu, når man skal betjene et køretøj. Det giver simpelthen ingen mening at man kan miste sit kørekort to uger efter man har røget en Johnny Margrethe fordi der kan måles en 0,00000001 promille THC i førerens blod, mens du kan køre vidt omkring med en alkohol promille på 0,4 uden at der sker en skid.
8
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16143

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Urtekussen » 25. jan 2016, 13:28

Jeg synes det er tåbeligt at gennemsnitsalderen for førstegangsfødende er så høj her i landet.
Støder ofte på folk, som vitterligt tror de sagtens kan vente til de er midt i 30'erne.
Og ikke fatter at det så ikke lykkes med det samme.
5
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Venus222 » 25. jan 2016, 13:44

Jeg mener at sosu-assistenter , for manges vedkommende, er alt for dårligt uddannet. Og der er alt for mange der aldrig burde arbejde inden for det fag.

Der er mange der er virkelig dygtige, men hold nu kæft en flok tåber der også er!

Jeg er selv SSA, så den holdning passer jeg meget på med at lufte for mine kolleger.
6
Dilf
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25. jan 2016, 13:39
Kort karma: 2
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 11

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Dilf » 25. jan 2016, 13:55

Monarki burde afskaffes!
4
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Annione » 25. jan 2016, 14:11

Skumfidusen skrev:Jeg bliver mere og mere rindalist på mine halvgamle dage. Hvis en maler ikke kan leve af at male, så må han (eller hun - ingen diskrimination her), lære at tapetsere. Jeg synes ikke statens penge skal holde kunst i live og kunstneres vurdering af kunstens nødvendighed synes jeg er komplet overdrevet, på grænsen til det latterlige. Som om landet går glip af noget som helst fordi en eller andet digtsamling ikke skulle udkomme, fordi den forpinte sjæl ikke har fået sit tre-årige arbejdslegat.


ENIG!!!! Hvis du googler "John danser grøntsag" så får du en "digter" der får kunstnerstøtte. Han burde i stedet få sig et ordentligt arbejde og bikse med sit lort, når han har fri.
Jeg vil slet ikke tænke på, hvor mange skattekroner, talentløse kunstnere får. Så vil jeg blæse på, om de får deres inspiration fra bakkerne på Bornholm. Hvis de ikke kan tjene på deres kunst, så må de arbejde. Og flytte for at få et arbejde. Vi skal ikke betale for at de fiser den af på en eller anden ø, hvor der ikke er nok arbejde at få. Nå.
5
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 25. jan 2016, 14:23

Jeg ønsker mere kulturstøtte til opera, det kongelige teater og museer. Og jeg er altså ikke ligefrem flittig bruger af det.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Persnikedy » 25. jan 2016, 14:26

Hundeloven burde være strammere, omfatte flere racer og have en udfasning af nogle hunderacer som ikke er "farlige" men er avlet på en måde så dyret fx ikke kan trække vejret ordenligt men jo er ååååh så kært :rulle: . Og der burde være kørekort til at være hundeejer.

Tvangsbehandling bør være en mulighed for misbrugere som gentagende gange bliver gravide, og hvis det ikke ønskes så tvangs sterelisering.

Tvangsinlæggelser af psykisk syge skal gøres nemmere

Jeg syndes der burde være regler som de britiske Anti social behaviour orders
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Karkluden » 25. jan 2016, 14:27

Annione skrev:
Skumfidusen skrev:Jeg bliver mere og mere rindalist på mine halvgamle dage. Hvis en maler ikke kan leve af at male, så må han (eller hun - ingen diskrimination her), lære at tapetsere. Jeg synes ikke statens penge skal holde kunst i live og kunstneres vurdering af kunstens nødvendighed synes jeg er komplet overdrevet, på grænsen til det latterlige. Som om landet går glip af noget som helst fordi en eller andet digtsamling ikke skulle udkomme, fordi den forpinte sjæl ikke har fået sit tre-årige arbejdslegat.


ENIG!!!! Hvis du googler "John danser grøntsag" så får du en "digter" der får kunstnerstøtte. Han burde i stedet få sig et ordentligt arbejde og bikse med sit lort, når han har fri.
Jeg vil slet ikke tænke på, hvor mange skattekroner, talentløse kunstnere får. Så vil jeg blæse på, om de får deres inspiration fra bakkerne på Bornholm. Hvis de ikke kan tjene på deres kunst, så må de arbejde. Og flytte for at få et arbejde. Vi skal ikke betale for at de fiser den af på en eller anden ø, hvor der ikke er nok arbejde at få. Nå.

Enig. Og i min private prioriteringsliste af de offentlige midler kommer kunststøtte VIRKELIG langt nede. Og jeg går ellers ret ofte på museum, læser digte osv. Jeg synes bare, at ældrepleje, sundhedsvæsenet, børneomsorg, skoler, sociale ydelser fordelt på rette måde, uddannelse osv osv er 10000000000 gange vigtigere end kunst.
6
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 25. jan 2016, 14:47

Flådefartøjer ud for Lesbos, der kan gelejde de gummibåde tilbage til Tyrkiet.
For mig gerne oprette kontorer i Tyrkiet, Jordan og Libanon, hvor folk kan søge direkte, hvis de har særlige dokumenterbare behov for at komme til EU.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Joe » 25. jan 2016, 15:36

LadyFox skrev:- Psykisk sygdom fratager ikke nogen for ansvar.


Enig. Og derudover: Psykisk syge mennesker har (forhåbentlig) mere og andet at byde på end lige deres sygdom. Dette gælder forresten også folk med kroniske fysiske lidelser.

... Så det ville virkelig klæde de nævnte grupper, ikke konstant at nævne deres sygdom, også i alle mulige sammenhænge hvor der ikke er behov for at komme ind på det. Især for deres egen skyld.

Sygdom (med mindre det er akut eller dødeligt) er bare et kedeligt samtaleemne i længden.

Så sagt på en mindre pæn måde, der lever op til trådens formål:
Mange psykisk syge går alt alt for meget op i deres sygdom.
10
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10763

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Muspel » 25. jan 2016, 15:38

Jeg synes, at folk der bruger argumentet 'vi kan bare lade være med at købe de kampfly' når snakken går på for lidt penge i statskassen. De ved ikke, hvad de taler om. Uden kampfly (eller ok: tilsvarede udgifter til forsvaret) ville vi ikke kunne være i NATO. Vi har brug for NATO. Bum.

Jeg tror ikke på at børn bliver hyperaktive af raffineret sukker. Og synes at de forældre, hvor kage er en dødssynd, men fx figenstænger bare er a-okay er latterlige.
6

Tilbage til "Livets forhold"