Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 726
Likede indlæg: 10286

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 25. apr 2016, 10:10

Inden I svømmer helt hen i atombegejstring :gisp:

Billede
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 487
Likede indlæg: 5535

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Novella » 25. apr 2016, 14:40

dgd2007 skrev:Inden I svømmer helt hen i atombegejstring :gisp:

Billede

Jeg er fuldt oplyst om strålingsrisici, og jeg har undervist i emnet. Det er begrænset, hvad man direkte kan kæde sammen af strålingsudsættelse og konkrete cancertilfælde - endsige dødsfald. Man ved, at der er en forhøjet risiko for kræft hos en strålingsudsat person, men det er ikke sikkert, at der nogensinde sker noget. Der er heller aldrig dokumenteret et tilfælde af genetiske skader eller "sjove børn", om du vil, som følge af strålingsudsættelse; ikke engang blandt befolkningen i Hiroshima og Nagasaki. De har ikke fået signifikant flere kræfttilfælde eller flere handicappede børn end normalpopulationen. Folk får kræft af mange ting - druk, cigaretter, røget mad, ubeskyttet sex, lakrids og spegepølse, eksempelvis. Ioniserende stråling er blot én cancerogen faktor.

Til gengæld omkommer tusindvis af mennesker hvert år som følge af partikelforurening fra fossile brændsler, og jorden bryder sammen, hvis vi ikke får stoppet det. Det er jeg betydeligt mere bekymret for.
2

Tilbage til "Livets forhold"