Tråden for efterårselskere

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf Pandesteg » 21. sep 2021, 08:04

Luffegås skrev:Jaaa efteråret er også min yndlingstid, sammen med det spæde forår.
Jeg er så lige denne nat blevet hamrende forkølet, så det kan mærkes vi går mod køligere tider, hehe.
Men vi tænder ikke for fyret endnu, men jeg var godt nok tæt på i nat.
Jeg glæder mig til varme i gulvet på badeværelset.


Jeg tror snart min mand tænder for vores fyr efter alle de hints han fik i går, da jeg frøs helt enormt. Faktisk frøs vi begge og det er altså træls at fryse på den måde i sit eget hus. Så ja, jeg tror snart vi får varme på :banan:

Jeg har allerede bagt blommekage og æblekage flere gange og planlægger snart at lave gammeldags æblekage med rasp og flødeskum, det er en rigtig efterårsting for mig. Og vi har også haft tændt op i pejsen flere gange, det er så hyggeligt.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
PlusEsseQuamSimultatur
Indlæg: 18
Tilmeldt: 21. sep 2021, 09:46
Kort karma: 6
Likede indlæg: 32

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf PlusEsseQuamSimultatur » 21. sep 2021, 10:25

Forår og efterår vil altid være mine favorit årstider. Behagelige temperaturer, så jeg ikke behøver at svede tran hele tiden :lol:
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf Daine » 21. sep 2021, 12:42

Jeg har købt de første pyntegræskar hos købmanden og hver aften har jeg tændte stearinlys flere steder i stuen. Det er bare en helt speciel hyggestemning, som ikke kan skabes på lyse aftener. Jeg fejrer ikke Halloween som sådan, men jeg elsker at der er et midtpunkt i efteråret hvor man kan pynte op med efterårsfarver, blomster, græskar og bær - inden vi går i gang med julen. For mig tager det lige trykket af lysten til julepynt, hvilket er fornuftigt for ellers ville jeg pynte op i midten af november - og gå død i julepynten allerede før jul :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf Panton » 21. sep 2021, 17:58

Er det bare mig, eller er det blevet meget koldt meget hurtigt? Jeg elsker ikke hedebølge og mange dage over 28 grader, men synes godt nok det er blevet hurtigere koldere i år end foregående år? Er jeg alene om det?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf Spjaerten » 21. sep 2021, 18:27

Panton skrev:Er det bare mig, eller er det blevet meget koldt meget hurtigt? Jeg elsker ikke hedebølge og mange dage over 28 grader, men synes godt nok det er blevet hurtigere koldere i år end foregående år? Er jeg alene om det?

Nope er helt med.
Samme melding kom fra min mor i Jylland, så det er landsdækkende :panik:
0
Tryk på * :slem:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf zembra1986 » 21. sep 2021, 18:34

Panton skrev:Er det bare mig, eller er det blevet meget koldt meget hurtigt? Jeg elsker ikke hedebølge og mange dage over 28 grader, men synes godt nok det er blevet hurtigere koldere i år end foregående år? Er jeg alene om det?


Jeg ved det ikke, men synes det samme. Jeg har virkelig frosset i mit hjem i går og specielt i dag, og har tænkt meget på at tænde radiatorerne, men jeg har et princip med at de ikke skal tændes før d. 1. oktober, hvilket jeg normalt godt kan holde, men det er godt nok svært i år.

Men jeg tror også jeg har svært ved at temperaturregulere generelt, så måske jeg er den forkerte til at svare på det. Der var 1 grader koldere for en lille uges tid siden da der var mere regnfuldt, og der frøs jeg nu ikke. Natten til i dag var dog ret kold......tror vi var nede på en 7 grader her. Det synes jeg er ret koldt for dette tidspunkt på efteråret.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10065
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1210
Likede indlæg: 18109

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf .Magic. » 22. sep 2021, 03:32

Da jeg vågnede for lidt siden var der 17 grader i stuen. Det er lidt køligt indenfor, men vi har elvarme og jeg nægter at tænde endnu :lol:
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5555

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf Luffegås » 22. sep 2021, 10:10

Pandesteg skrev:
Luffegås skrev:Jaaa efteråret er også min yndlingstid, sammen med det spæde forår.
Jeg er så lige denne nat blevet hamrende forkølet, så det kan mærkes vi går mod køligere tider, hehe.
Men vi tænder ikke for fyret endnu, men jeg var godt nok tæt på i nat.
Jeg glæder mig til varme i gulvet på badeværelset.


Jeg tror snart min mand tænder for vores fyr efter alle de hints han fik i går, da jeg frøs helt enormt. Faktisk frøs vi begge og det er altså træls at fryse på den måde i sit eget hus. Så ja, jeg tror snart vi får varme på :banan:

Jeg har allerede bagt blommekage og æblekage flere gange og planlægger snart at lave gammeldags æblekage med rasp og flødeskum, det er en rigtig efterårsting for mig. Og vi har også haft tændt op i pejsen flere gange, det er så hyggeligt.

Jeg skrev det lidt for tidligt. Jeg FRØS VANVITTIGT i går! Nøøj jeg frøs. Så jeg fik spurgt manden hvordan man tænder fyret og så skruede jeg op. Synes ikke det hjalp. Frøs. Gik endda i seng med tøj på fordi jeg ikke kunne bære tanken om at skulle tage nattøj af. Vågner så op om natten med over 38 i feber, og snot overalt, så det var måske slet ikke koldt, bare min krop der bryggede på en sygdom :lol:
Så i dag skiftevis sveder og fryser jeg, men nu er fyret tændt, basta.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Antand
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. feb 2019, 23:20
Kort karma: 9
Likede indlæg: 421

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf Antand » 22. sep 2021, 14:11

Jeg kom lige til at forvilde mig ind i tråden for efterårshaderne. ALDRIG har jeg da følt at jeg er gået mere forkert, end lige netop dér! Jeg elsker efterår, og alt hvad det fører med sig! Regn, blæst, mørke morgener og aftener. Jeg hader shorts og sandaler, og er træt af dage som i dag, hvor temperaturen sniger sig op omkring 20 grader, og hvor det ikke er til at regne ud, om man kommer til at svede med lange bukser, eller fryse i shorts.
2
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10065
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1210
Likede indlæg: 18109

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf .Magic. » 22. sep 2021, 21:13

Lycka skrev:
Antand skrev:Jeg kom lige til at forvilde mig ind i tråden for efterårshaderne. ALDRIG har jeg da følt at jeg er gået mere forkert, end lige netop dér! Jeg elsker efterår, og alt hvad det fører med sig! Regn, blæst, mørke morgener og aftener. Jeg hader shorts og sandaler, og er træt af dage som i dag, hvor temperaturen sniger sig op omkring 20 grader, og hvor det ikke er til at regne ud, om man kommer til at svede med lange bukser, eller fryse i shorts.

Ja, denne her sommeren er bare gæsten, der ikke gider at gå hjem :lol: Hver gang jeg tror det er tid til at pakke sandalerne helt væk, så popper der lige en fuld sol og 20 graders dag op. Må vi snart få lov at få hyggelys, te- og uldstrømpe-vejr, tak!

Det har jeg godt nok også tænkt flere gange i dag. Jeg vil have stor vinterjakke på og støvler :D
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf zembra1986 » 23. sep 2021, 12:28

Solen skinner her. Hvor fanden bliver den regn og rusk dag af?! :sur:
0
MissB
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf MissB » 23. sep 2021, 12:31

zembra1986 skrev:Solen skinner her. Hvor fanden bliver den regn og rusk dag af?! :sur:


Jeg har været ude mange gange i dag allerede, og hver gang har det været regn og rusk som bare blev “værre” :banan:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf Daine » 23. sep 2021, 12:31

zembra1986 skrev:Solen skinner her. Hvor fanden bliver den regn og rusk dag af?! :sur:

Tag til Herningområdet :D Her har det rusk-regnet hele formiddagen og selvom det pt er tørvejr med solglimt i ny og næ, så blæser det ret meget. Jeg skifter til regntøj om 2 minutter og så vil jeg ud at gå. Elsker at gå i blæsevejr :lun:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf Stitch » 23. sep 2021, 12:32

zembra1986 skrev:Solen skinner her. Hvor fanden bliver den regn og rusk dag af?! :sur:


Her på Nørrebro er her mere end nok. Det har regnet i flere timer og der er hårde vindstød nu. Vejret er lidt aggressivt lige nu. Det må du gerne få - vi kan bytte?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden for efterårselskere

Indlægaf zembra1986 » 23. sep 2021, 12:33

MissB skrev:
zembra1986 skrev:Solen skinner her. Hvor fanden bliver den regn og rusk dag af?! :sur:


Jeg har været ude mange gange i dag allerede, og hver gang har det været regn og rusk som bare blev “værre” :banan:


Ka' du hit' med det! :kryds: :P
0

Tilbage til "Livets forhold"