Hvordan reagere du når du bliver afbrudt i at tale?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan reagere du når du bliver afbrudt i at tale?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 08:19

Når min mand afbryder mig midt i en eller anden udredning, fordi han lige er kommet i tanke om noget andet, der var meget vigtigt lige at få sagt (som regel noget med bilen), så bliver jeg mut og småsur og gider slet ikke sige mere.

Og når jeg bare blive ignoreret (som det ofte skete på min gamle arbejdsplads. Især af min daglige leder), så giver jeg op.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1001
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvordan reagere du når du bliver afbrudt i at tale?

Indlægaf Chatsy » 28. jan 2016, 19:23

Jeg bliver træt.

For det meste stopper jeg bare med at snakke, glor på vedkommende, der ønsker fokus (håber jeg en skønne dag bliver tilpas hæmningsløs, hvor jeg fysisk nærmer mig vedkommende, indtil der kun er få cm imellem os, for vil de have min opmærksomhed, så skal de sørme også få det 100 %!) og svarer "okay" og så er samtalen simpelthen bare slut.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Hvordan reagere du når du bliver afbrudt i at tale?

Indlægaf Torn » 31. jan 2016, 18:20

Det afhænger meget af situationen. I de fleste tilfælde generer det mig ikke. Enten er det pga. samtalerens iver eller også er jeg måske for langsom til at nærme mig pointen.

Jeg tror faktisk aldrig jeg har oplevet arrogance eller uvillighed til samtalen som årsag til afbrydelser.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvordan reagere du når du bliver afbrudt i at tale?

Indlægaf Sevii » 1. feb 2016, 11:59

Jeg tager det ikke så tungt når folk afbryder mig. Det handler meget om hvad jeg siger, eller hvad vi snakker om. Tit i diskussioner kan folk blive ivrigeog derfor uhøflige og afbryde. Det er til at overleve, men hvis jeg fortæller noget personligt og personen har for travlt med at afbryde for at snakke, så lukker jeg lidt af, fordi som barn kunne jeg ikke rigtigt sige fra, men som voksen vil jeg altså ikke finde mig i det. Heldigvis sker det ikke særligt tit. Folk opfører sig egentlig ordentligt.
Senest rettet af Sevii 23. maj 2016, 13:36, rettet i alt 2 gange.
1
:banan: :banan:

Tilbage til "Livets forhold"